Grepolis

DeletedUser

Guest
me doet het ook, maar dan onder de naam Soepbal.
Ik moet me wel nog op het forum registreren.
 

DeletedUser

Guest
me doet het ook, maar dan onder de naam Soepbal.
Ik moet me wel nog op het forum registreren.

Ik heb mezelf zojuist aangemeld omdat ik wel eens wou zien wat grepolis is en zag dat we bijna buren zijn.

Spel ziet er grappig uit, maar ik verwacht niet dat ik het leuker zal vinden dan TW!
 

DeletedUser29372

Guest
Ziet er netjes uit:) alleen het feit dat de verschillen met betaalt en niet betaalt veel te groot zijn
 

DeletedUser

Guest
Ik ben ook maar een accountje begonnen, en inderdaad, het eerste wat me opviel was het voordeel wat je als betalende bezoeker krijgt.

Op TW kan iedereen winnaar worden met of zonder premium, alleen de mensen met premium hebben een aantal voordelen qua bedieningsgemak. Meer niet!
Dat kost mij als PA speler 3 euro in de maand, en ik krijg dan het gevoel dat ik inderdaad zorg dat de medewerkers van innogames brood op de plank krijgen.

bij tripolis krijg ik het gevoel dat ik niet alleen innogames aan het sponsoren ben, maar ook mijn eigen positie in het spel. Als ik maar geld genoeg overmaak, krijg ik de meeste voordelen in het spel.

Een premiumaccount voor het bedieningsgemak, zoals hier bij TW, prima, maar een premium om meer grondstoffen, aanvalskracht of andere zaken te genereren stuit me tegen de borst.
Net zoals het gegeven dat je als speler een olympiade kunt organiseren tegen betaling van 50 goudstukken.
 

DeletedUser

Guest
Ben daar ook begonnen. Ziet er veelbelovend uit!

Na 3 weken lijkt op tijd :)
 

DeletedUser

Guest
ik ben ook sinds kort begonnen aan grepolis.
ziet er idd leuk uit maar ik begrijp er nog niet van alles van.
zo is me vraag, op tw kan je dorpen uitbouwen naar een bepaalde punten aantal.
lijkt me met grepolis niet nodig omdat je niet een kerk systeem zou hebben etc,
maar wat zou je dan nodig hebben om wel het maximale aan troepen uit je dorpen te halen ??
ook het troepen opbouw zit ik me nog in te verdiepen,
de boerderij ruimtes zijn namelijk ook veel kleiner als in het TW gebeuren.
 

DeletedUser

Guest
ik ben ook sinds kort begonnen aan grepolis.
ziet er idd leuk uit maar ik begrijp er nog niet van alles van.
zo is me vraag, op tw kan je dorpen uitbouwen naar een bepaalde punten aantal.
lijkt me met grepolis niet nodig omdat je niet een kerk systeem zou hebben etc,
maar wat zou je dan nodig hebben om wel het maximale aan troepen uit je dorpen te halen ??
ook het troepen opbouw zit ik me nog in te verdiepen,
de boerderij ruimtes zijn namelijk ook veel kleiner als in het TW gebeuren.

Dorpen kunnen op Grepolis, kijkend naar punten, groter worden gemaakt dan op Tribal Wars. Een vaste opbouw is ook op Grepolis raadzaam gezien het feit dat niet elk gebouw op een noodzakelijk level vereist is maar dit wel boerderij plaatsen kost. Die boerderij heeft op Grepolis slechts 3000 plaatsen. Deze 3.000 plaatsen dienen gebruikt te worden voor gebouwen, land eenheden en zee eenheden. Onder de eenheden (zowel land als zee) bestaan aanvals- en verdedigingstroepen. Welke troepen vooral aanvallend en welke verdedigend handig zijn kun je net als op Tribal Wars ervaren door gebruik van de simulator.
 

DeletedUser

Guest
ja dat had ik al door, zucht.. kan je weer is gaan beginnen met het berekenen daarvan,
ging mij ook eerder om de gebouwen levels welke combi ong. het beste was..
 

DeletedUser

Guest
Ik heb het een halve seconde gespeeld, maar het verveelde me.

Ondanks dat het een goed spel is ;)
 

DeletedUser

Guest
ja dat had ik al door, zucht.. kan je weer is gaan beginnen met het berekenen daarvan,
ging mij ook eerder om de gebouwen levels welke combi ong. het beste was..

Wel goed, hieronder de combinaties die ik zelf gebruik.

Dorpen Uitbouw:
Marktplaats - 20
Haven - 25
Kazerne - 25
Alle andere gebouwen bouw ik volledig uit.

Vervolgens zijn er 8 gebouwen waarvan je er slechts 2 kunt maken in je dorpen.
Je moet een keuze maken tussen Handelskantoor, Orakel, Standbeeld & Wachttoren en daarnaast moet je een keuze maken tussen Theater, badhuis, vuurtoren & Bibliotheek. Het is slechts mogelijk 2 van deze gebouwen in je dorp te hebben, dit is zo gemaakt omdat alle 8 deze gebouwen een groot voordeel hebben. Hierom kan ik je niks aanraden. Als je eenmaal 4 steden hebt heb je allemaal deze gebouwen, en dat is dan ook het enige wat ik je op dit gebied kan aanraden: Varieer met deze 8 gebouwen van dorp tot dorp.

Troepen Opbouw:
Houd met de troepen rekening dat je zowel land als zee eenheden moet maken en daarnaast ook nog eens transport schepen om de land eenheden een veilige overtocht te gunnen.

Voor aanvallende troepen over land gebruik ik zelf hoplieten, slingeraars, ruiters, strijdwagens en katapulten. Op zee vul ik ze aan met vuurschepen en triremen. Daarnaast zijn mytische eenheden altijd handig in zowel aanval als verdediging. Mytische eenheden verschillen echter per god dus dit is een keuze die je zelf moet maken.

Verdedigende troepen op het land zijn voor mij vooral zwaardvechters, boogschutters en opnieuw hoplieten (die zijn op alle vlakken sterk). Eventueel kun je ze aanvullen met wat strijdwagens aangezien dit een soort Zware Cavalerie is. Op zee zou ik je verdediging aansterken met branders en biremen en daarnaast de mytische eenheid de ''Hydra''. Dit is de sterkste eenheid op het spel en die kun je enkel gebruiken met de god Poseidon.

Hopelijk is dit duidelijk, als je nog vragen hebt laat je maar wat weten!
 

DeletedUser

Guest
Wel goed, hieronder de combinaties die ik zelf gebruik.

Dorpen Uitbouw:
Marktplaats - 20
Haven - 25
Kazerne - 25
Alle andere gebouwen bouw ik volledig uit.

Vervolgens zijn er 8 gebouwen waarvan je er slechts 2 kunt maken in je dorpen.
Je moet een keuze maken tussen Handelskantoor, Orakel, Standbeeld & Wachttoren en daarnaast moet je een keuze maken tussen Theater, badhuis, vuurtoren & Bibliotheek. Het is slechts mogelijk 2 van deze gebouwen in je dorp te hebben, dit is zo gemaakt omdat alle 8 deze gebouwen een groot voordeel hebben. Hierom kan ik je niks aanraden. Als je eenmaal 4 steden hebt heb je allemaal deze gebouwen, en dat is dan ook het enige wat ik je op dit gebied kan aanraden: Varieer met deze 8 gebouwen van dorp tot dorp.

Troepen Opbouw:
Houd met de troepen rekening dat je zowel land als zee eenheden moet maken en daarnaast ook nog eens transport schepen om de land eenheden een veilige overtocht te gunnen.

Voor aanvallende troepen over land gebruik ik zelf hoplieten, slingeraars, ruiters, strijdwagens en katapulten. Op zee vul ik ze aan met vuurschepen en triremen. Daarnaast zijn mytische eenheden altijd handig in zowel aanval als verdediging. Mytische eenheden verschillen echter per god dus dit is een keuze die je zelf moet maken.

Verdedigende troepen op het land zijn voor mij vooral zwaardvechters, boogschutters en opnieuw hoplieten (die zijn op alle vlakken sterk). Eventueel kun je ze aanvullen met wat strijdwagens aangezien dit een soort Zware Cavalerie is. Op zee zou ik je verdediging aansterken met branders en biremen en daarnaast de mytische eenheid de ''Hydra''. Dit is de sterkste eenheid op het spel en die kun je enkel gebruiken met de god Poseidon.

Hopelijk is dit duidelijk, als je nog vragen hebt laat je maar wat weten!


dank je dit is idd zeer duidelijk.
i kzla het even bekijken verder in het spel hoe het gaat. maar ik ben er wel wat meer op weg. bedankt.
 
Bovenaan