Grappige IGM's

DeletedUser27049

Guest
"Als je je je houthakkers van level 1 naar level 30 doet, krijg je er in totaal wel 1187 punten bij."

Volgens mij speelt hij vals! Zo kan ik ook 1000 woorden tikken.

Doe er dan maar 1000 over leem, morgen in te leveren.
 

DeletedUser74005

Guest
HaveYouEverBeenMellow? 12.01.16 21:56
De rol van leem, en waarom het zo belangrijk is om leem te hebben in Tribalwars

Deze keer is het niet mijn leraar die me vraagt om een opstel te schrijven, maar is het Chef Roadkill. Hierbij dus mijn opstel, van over waarom leem zo belangrijk is en hoe je veel leem krijgt.

Leem speelt een hele belangrijke rol in Tribalwars. Maar welke aspecten maken het zo, dat leem in sommige opzichten belangrijker is dan andere grondstoffen?

• Troepen

Dit is dus een voorbeeld waarom de grondstof leem heel erg belangrijk is. Je hebt natuurlijk troepen nodig om te farmen, en om dorpen over te nemen of te verdedigen. Van de kosten van het produceren van een enkele speervechter, bijlstrijder, boogschutter, verkenner of ram, liggen de productiekosten het hoogst bij leem. Hieruit blijkt maar weer eens dat het belangrijk is om altijd leem te hebben.

• Edelmannen

Om edelmannen te maken heb je heel erg veel grondstoffen nodig. Je moet namelijk goudmunten slaan, daarna kan je pas een edelman maken, een eenheid, die net zoals goudmunten, heel veel leem kost.

• Punten

Iets waar veel mensen vandaag de dag naar kijken is het aantal punten. Hoe krijg je punten erbij? Door uit te bouwen. Als je je je leemhakkers van level 1 naar level 30 doet, krijg je er in totaal wel 1187 punten bij.

• Ontwikkelingskosten

Als je begint op een wereld kan je nog niet zoveel met je dorp, maar naarmate je groeit, zal je dus betere manschappen moeten hebben. Hiervoor heb je de technologie nog niet, dus zal je deze modernere technologie zelf moeten ontwikkelen. Hier heb je dus ook weer veel grondstoffen voor nodig. De ontwikkelingskosten eisen veel leem, leem en ijzer, maar zoals altijd, is leem de grondstof waarvan je het meeste nodig hebt.

• Gebouwen bouwen

Maar de vraag is natuurlijk, hoe krijg je je dorp zo groot en machtig dat andere mensen huiveren van jou? Iets waar veel mensen naar kijken voordat ze het in hun broek doen is punten. Punten krijg je dus door gebouwen te bouwen, maar ook hier heb je grondstoffen voor nodig. Voor bijna alle gebouwen liggen de grondstofprijzen van leem het hoogst. Voor het uitbouwen van de mijnen, heb je ook veel leem nodig, behalve voor leem zelf. Dit betekent dus dat je juist eerst leem en ijzer moet upgraden, wat heel veel leem kost, om leem up te graden, waar je veel van nodig hebt.
Hieraan zie je dus dat je veel leem nodig hebt. Maar, hoe krijg je dan veel leem, en wat moet je vooral niet doen?

• Burgerwacht opstellen

Iets wat je vooral niet moet doen is het opstellen van een burgerwacht, hierdoor daalt de productie van elk grondstof met 50%.

• Grondstofmijnen omhoog doen

De meest simpele oplossing is het upgraden van de mijnen, hierdoor krijg je meer grondstoffen per uur binnen.


• Farmen

Door andere dorpen te plunderen nemen je troepen buit mee. Microfarmen is een nog handigere manier om meerdere grondstoffen binnen te halen omdat er in dit geval meerdere dorpen worden geplunderd waardoor de kans op meerdere grondstoffen veel hoger is. Microfarmen doe je met lichte cavalarie, en hiervoor heb je ook een aardig aantal leem nodig per eenheid.

• 20% meer grondstof productie kopen

Iets wat veel mensen in nieuwe werelden doen is het kopen van premiumpunten, waardoor je 20% meer grondstoffen per uur kunt kopen, dit kan worden gekocht voor een bepaalde tijd. Voor 7 dagen of per 30 dagen. Helaas moet je dit wel per grondstof kopen. Maar omdat leem natuurlijk de belangrijkste grondstof is, kan je net zo goed alleen 20% productie meer voor alleen leem kopen.

• Grondstofproductie vlag

Je kunt vlaggen activeren per dorp, als je dus veel grondstoffen wilt kun je verschillende vlaggen aanzetten, die het percentage van de geproduceerde grondstoffen verhogen.

• Grondstoffen kopen op de marktplaats

Een handige oplossing om veel leem te krijgen is het ruilen van de ene grondstof voor de ander. Hiermee kun je leem of ijzer ruilen voor leem.

• Grondstoffen kopen op de marktplaats met premiumpunten

Als je veel geld hebt, is het natuurlijk veel handiger om gewoon je geld om te wisselen voor grondstoffen, in dit geval leem. Je kunt hiermee per premiumpunt een bepaald aantal leem krijgen (liggende aan de koers van leem op dat moment)

• Bonusdorpen

Als je heel erg wanhopig bent om leem te krijgen, dan zorg je ervoor dat je een bonusdorp edelt, dat een extra hoge productie van leem heeft.

• Vragen aan iemand met meerdere dorpen om grondstoffen

Als je nog wanhopiger bent, zorg je ervoor dat je aan iemand met meerdere dorpen vraagt om grondstoffen, wees er wel op voorbereid, dat je bijvoorbeeld een opstel moet schrijven, over waarom grondstoffen zo belangrijk zijn in Tribalwars.

Dus, hieruit blijkt maar weer wat voor een belangrijke grondstof leem is in Tribalwars. Er zijn natuurlijk veel dingen waarom je leem nodig hebt, maar er zijn ook heel erg veel dingen die je kunt doen om veel leem te krijgen.

Gijs | DemocratischeZwijmelaars

Chef RoadKill 12.01.16 21:58
Hahahaha ik had het kunnen denken :D

Is plagiaat niet bannable?:D


Joren | Chef Roadkill

HaveYouEverBeenMellow? 12.01.16 22:08
Weet niet, zou je aan een mod moeten vragen.

Chef RoadKill 13.01.16 23:04
Kende ik er maar een :/


Joren | Chef Roadkill

Punt
 

DeletedUser27049

Guest
Skurler 12.01.16 22:13
Je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je je leem is belangrijk voor muur.

De andere inzending
 

DeletedUser64057

Guest
Ik moet zeggen dat dit een van de betere gesprekken is die ik ooit heb gehad op tribalwars, ik wil er wel bij vermelden dat ik hier niemand mee wil beledigen want het was eigenlijk toen ik met hem in gesprek was niet bedoeld om ook buiten de stammenchat te publiceren maar goed ik wil dit toch wel graag met jullie delen.



Pythagoras 09.02.16 22:42
Kun je me even een uitnodiging sturen, dan kan ik de stam joinen.

Mvg.
Pytha

Pythagoras 09.02.16 23:26
Komt er nog wat van?
Duurt wel erg lang allemaal...

spiderbigxxs 09.02.16 23:28
We zijn in overleg met de stam, ik weet dat er een grote kans in zit dat je aangenomen word vanwege je grote ervaring en kwalitatief perfecte sollicitatie maar we mogen helaas niet afwijken van het protocol sorry.

Mvg Jelle

Pythagoras 09.02.16 23:40
Ik maak in ieder geval geen schrijffouten (wordt foei!).

We mogen helaas niet afwijken???
Hahaha... zijn jullie een stelletje hersenloze ambtenaren die de wetjes precies wil volgen? Mogen jullie niet zelf nadenken? Het staat in het protocol, dus...
Ik had jullie vermogen om zelf te kunnen en mogen beslissen hoger ingeschat. Er zal een protocol zijn, maar om daar zo star aan vast te houden, dat kan toch niet de bedoeling zijn???

Je zegt zelf dat ik grote ervaring heb en een kwalitatief perfecte sollicitatie heb geschreven... dus wat let je om me een uitnodiging te sturen? Bang dat bepaalde posities in de stam worden ondermijnd?
Ik begrijp hier werkelijk helemaal niets van...

Mvg.
Pytha

spiderbigxxs 10.02.16 00:24
Beste Pythagoras

Tot mijn grote spijt moet ik je bekennen dat er hier mogelijk fouten zijn gemaakt intern, het was absoluut niet de bedoeling dat u zich zo uitermate beledigt zou voelen en daardoor een bericht met dergelijke spreekwoordelijke agressie tot mij zou richten.

Ik hoop dan ook dat hier een oplossing voor gevonden kan worden want aan heethoofden heb je helemaal niks(dan is het zaak om contact met anarchistisch kollektief op te nemen).

Tot mijn grote spijt moet ik echter ook tegelijkertijd erkennen dat uw sollicitatie is afgewezen, Wij hebben enkele leden in de stam genaamd luuk en chen die zo autistisch zijn dat ze maar 2-3 nieuwe spelers per maand kunnen verwelkomen in de stam, mochten dit er meer zijn ben ik bang dat we dergelijke spelers kwijt zullen raken en dat is niet goed vanuit strategisch oogpunt omdat hun accounts wel belangrijk zijn.

Ik hoop u hiermee voldoende op de hoogte te hebben gesteld en ik raad u aan het voer een maand weer te proberen, Je kan dan gewoon bump zeggen want ik heb van Luuk geleerd dat dat bring up my post betekent.

Mvg Jelle opermeester van Cs go

Pythagoras 10.02.16 00:54
Lieve Jelle,

Allereerst bedankt voor je lieve woorden!

Overal waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, zelfs taalfouten. (beledigd)

Ik voelde me ook niet beledigd, ik was even teleurgesteld omdat ik niet op zo'n antwoord had gerekend. Ik ging uit van het feit dat jullie een groep weldenkende spelers zijn die het belang van een speler van mijn kaliber wel zouden inzien, een vergissing mijnerzijds... SORRY!

Het Anarchistisch Kollectief is niet iets wat mij echt aanspreekt, zeker niet in dit spel. Ik ben niet voor leiderloze stammen, dat is een achterhaald studentikoos idee. Ik ben bewust van het feit dat ik voor van elke stam een meerwaarde bezit die zijn weerga niet kent. Laat mij "het presidium" zijn en jullie stam zal deze wereld overheersen. Elke andere stam zal jullie/ons vrezen...

Maar dat komt goed uit!
Ik ben zelf ook zo autistisch als een deur. Ik heb ook een aangeboren pervasieve ontwikkelingsstoornis, ben beperkt in mijn sociale omgang en heb ook hinder van het feit dat ik een beperkt communicatie-niveau bezit. Maar voor dit spel is dat alleen maar een pré.

Ik kan niet anders dan concluderen dat jullie helaas niet het vermogen hebben door mijn beperkingen heen te kijken en mij derhalve uitsluiten van een mogelijk schitterend vervolg voor jullie stam. Zowel voor jullie als ook voor mij een klein persoonlijk drama...

M.v.g.
Pytha

spiderbigxxs 10.02.16 18:48
Beste Pythagoras

Je hebt eigenlijk wel mijn interesse aangewakkerd omtrent jouw/uw identiteit, wil je hier iets meer over vertellen want ik vermoed dat je iemand bent die al wel vaker actief was op tribalwars.

Mvg Jelle
 

DeletedUser69459

Guest
' ik ben zelf ook zo autistisch als een deur'

Welke idioot heeft dit soort vergelijkingen verzonnen? :eek:
 

DeletedUser75778

Guest
Pythagoras. Veel woorden, weinig daden. Schat hem niet hoger dan een wiskundig meesterbrein.
 

DeletedUser

Guest
beetje zelfde als ik met jou tw speel.

jTYvp7h.gif
 

DeletedUser

Guest
Ik ben zelf ook zo autistisch als een deur. Ik heb ook een aangeboren pervasieve ontwikkelingsstoornis, ben beperkt in mijn sociale omgang en heb ook hinder van het feit dat ik een beperkt communicatie-niveau bezit. Maar voor dit spel is dat alleen maar een pré.

Hahaha, geweldig. En hij heeft nog gelijk ook.
 
Bovenaan