Graag jullie voorstellen voor Wereld 82

Reactiescore
1.367
Mijn voorstel
Snelheid:

- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 1
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 1
- Aanvalstiming: 50ms

Spel Systeem
- Ridder/Standbeeld:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Ja
- Technologieën: simpel
- Kerk en geloof: ja
- Uitkijktoren: ja
- Bolwerken: nee
- Minimum troepen per aanval: 1%
- Farmen: Ja
- Rooftochten: Ja
- Basisproductie: 3600
- Burgerwacht: Nee
- Moraal: Actief, punten en tijdgebaseerd
- Prestaties: Ja
- Vlaggen: Actief
- Vakantievervangingen: 14 dagen

Beschermingen
- Beginnersbescherming: 3 dagen
- Ratiobescherming: Actief voor de eerste 60 dagen.
- Nachtmodus: 01-09

Kaart & Dorpen
- Barbarendorpen Ratio: 2
- Bonusdorpen: 0,5
- Richting Kiezen: nee

Edelen:
- Edelmanproductie: Goudmunten
- Toestemmingsdaling per edelman:
- Edelmannen looplimiet: 30 velden

Stam
- Ledenlimiet Stam: 15
- Aanvallen op stamleden worden omgezet in bezoekjes: JA
- Ondersteuning kan enkel naar stamleden verstuurd worden: Actief voor 90 dagen / gecontroleerd bij aankomst / bij verlaten stam worden troepen teruggetrokken
- Grondstoffen sturen: Niet

Overwinningsvoorwaarden:
- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie 60%

Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdreducties: Geactiveerd
- Direct afbouwen: Geactiveerd
- Bouwkostreductie: Geactiveerd
- +20% productie: Geactiveerd
- Ruilen met de handelaar: Geactiveerd
- Premium Beurs: Geactiveerd

Anders dan anders: 2 spelers per account/ max 6 devices
 
Reactiescore
0
Ik zou voorstellen om premium uit te stellen tot iedereen vb een maand bezig is om zich ook te kunnen verdedigen
 
Reactiescore
4
Mijn voorstel
Snelheid:

- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 3,75
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 1.5
- Aanvalstiming: 200ms

Spel Systeem

- Ridder/Standbeeld: Niet Actief
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Niet actief
- Technologieën: Simpel
- Kerk en geloof: NIET Actief
- Uitkijktoren: Niet Actief
- Bolwerken: Niet Actief
- Minimum troepen per aanval: 5%
- Farmen: Gelimiteerd, beginnende bij 5.000 punten maximaal 5 000 000 per dag. Ter compensatie is de basisproductie verhoogd naar 6,0k GS per uur bij volledig uitgebouwde mijnen.
- Rooftochten: Actief
- Basisproductie: 14,0k GS per uur bij volledig uitgebouwde mijnen.
- Burgerwacht: Actief
- Moraal: Actief, punten en tijdgebaseerd
- Prestaties: Actief
- Vlaggen: Actief
- Vakantievervangingen: Actief

Beschermingen

- Beginnersbescherming: 6 dagen
- Ratiobescherming: Actief voor de eerste 60 dagen.
- Nachtmodus: 0.00 - 8.00

Kaart & Dorpen

- Barbarendorpen Ratio: 10 per speler, groeien tot 1800 punten aan 40% van de snelheid.
- Bonusdorpen: 4 per speler.
- Richting Kiezen: Actief.

Edelen:

- Edelmanproductie: Goudmunten.
- Toestemmingsdaling per edelman: 35, niet variabel. (Hiermee haal je de waarde van edelspamridders weg. Kan dit niet aangepast worden, dan ridder Niet actief)
- Edelmannen looplimiet: Maximaal 45 velden.

Stam

- Ledenlimiet Stam: 12
- Aanvallen op stamleden worden omgezet in bezoekjes: Ja
- Ondersteuning kan enkel naar stamleden verstuurd worden: Gecontroleerd bij aankomst
- Grondstoffen sturen: Enkel tussen bepaalde ratio

Overwinningsvoorwaarden:

- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie, 60%

Premium-Functies

- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdreducties: Geactiveerd
- Direct afbouwen: Geactiveerd
- Bouwkostreductie: Geactiveerd
- +20% productie: Geactiveerd
- Ruilen met de handelaar: Geactiveerd
- Premium Beurs: Geactiveerd
 
Reactiescore
5.610
Het lijkt dat een wereld met snelheid 1 gewild is door een deel van de community en aangezien de afgelopen werelden 1,5 en 2 waren, lijkt me dat het belangrijkste.

Ik zou wel eventueel ridder dan activeren en indien mogelijk GS buiten stam aanzetten, anders gaat het zo bizar sloom, zoals ook op 75 het geval was.
 
Reactiescore
7
Mijn voorstel
Snelheid:

- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: Max 2
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: Max 1, (in combinatie met Bouwsnelheid)
- Aanvalstiming: 100ms

Spel Systeem

- Ridder/Standbeeld: JA
- Boogschutters/bereden Boogschutters: JA
- Technologieën: NEE
- Kerk en geloof: JA
- Uitkijktoren: NEE
- Bolwerken: NEE
- Minimum troepen per aanval: 1 of 2%
- Farmen: JA
- Rooftochten: NEE
- Basisproductie:
- Burgerwacht: AAN
- Moraal: Actief, punten en tijdgebaseerd
- Prestaties: JA
- Vlaggen: Actief
- Vakantievervangingen: JA

Beschermingen
- Beginnersbescherming: 4 dagen
- Ratiobescherming: Actief voor de eerste 60 dagen.
- Nachtmodus: Moet actief zijn

Kaart & Dorpen
- Barbarendorpen Ratio:
- Bonusdorpen:
- Richting Kiezen:

Edelen:
- Edelmanproductie: Goudmunten
- Toestemmingsdaling per edelman: 25-30
- Edelmannen looplimiet:

Stam
- Ledenlimiet Stam: 15 - 25 (ik ga geen werelden meer spelen met minder dan 15 leden, zijn toch dan altijd dezelfde die winnen, probeer maar eens weer een wereld met stammen met veel leden)
- Aanvallen op stamleden worden omgezet in bezoekjes: JA
- Ondersteuning kan enkel naar stamleden verstuurd worden: Neen / Actief voor X dagen / gecontroleerd bij vertrek of aankomst / bij verlaten stam worden troepen teruggetrokken. Zet alsjeblieft weer eens ondersteuning naar andere stammen aan (bijvoorbeeld alleen BG)
- Grondstoffen sturen: Enkel tussen bepaalde ratio

Overwinningsvoorwaarden:
- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie

Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdreducties: Geactiveerd
- Direct afbouwen: Geactiveerd
- Bouwkostreductie: Geactiveerd
- +20% productie: Geactiveerd
- Ruilen met de handelaar: Geactiveerd
- Premium Beurs: Geactiveerd
 
Reactiescore
2
Ben sinds jaren opnieuw begonnen met tribalwars. En nu kom ik erachter dat op wereld 81 geen farmen en rooftochten zijn. Daardoor ben ik per direct gestopt. Zo lijkt het wel een oude opa spel. Niks meer aan.

Dus wereld 82

Farmen: 100% JA , eventueel beperkt
Rooftochten: 100% JA
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1
Ben sinds jaren opnieuw begonnen met tribalwars. En nu kom ik erachter dat op wereld 81 geen farmen en rooftochten zijn. Daardoor ben ik per direct gestopt. Zo lijkt het wel een oude opa spel. Niks meer aan.

Dus wereld 82

Farmen: 100% JA
Rooftochten: 100% JA
Helemaal mee eens! In ieder geval gewoon farmen.
 
Reactiescore
1.139
Ben sinds jaren opnieuw begonnen met tribalwars. En nu kom ik erachter dat op wereld 81 geen farmen en rooftochten zijn. Daardoor ben ik per direct gestopt. Zo lijkt het wel een oude opa spel. Niks meer aan.

Dus wereld 82

Farmen: 100% JA
Rooftochten: 100% JA

De reden waarom farmen niet meer geliefd is is als volgt.
Het meest efficiënt is micro farmen hierbij kom je elke minuut op al je farms aan zodat anderen eigenlijk nooit kunnen farmen.
Dit versterkt elkaar natuurlijk alleen maar omdat toch iets te kunnen farmen jij nog vaker moet aankomen ect.
W76 was me laatste farm wereld hier haalde we plunderaars van richting de 200k per dag.
Om je een beeld te geven voor een 100k plunderaar stuur je al meer dan 1 aanval per seconden 24 uur lang onafgebroken.
Niet echt iets waar veel spelers op lopen te wachten.

Vroeger vond ik farmen ook een leuke setting maar tegenwoordig met de huidige technieken is het gewoon een kwestie van in ploegen dienst een knopje in rammen (niks aan dus)
 
Reactiescore
15
Even een kleine constatering.
Misschien ook door andere ondervonden

De beursen op alle huidige werelden inclusief de casuals liggen vrijwel stil, er wordt nauwelijks nog gekocht.

Met nog w81 is teleurstellend

Voordat een nieuwe wereld begong kon je altijd nog handelen omdat er activiteit nu is dat naar mijn inziens nihil.

W82 start dus rijkelijk laat en aan de beursen moet meer ruimte gegeven worden om t leuker te maken
Verder vond ik de instellingen best top

Mvg Marcel
 
Reactiescore
1.139
juh staat wel los van de wereld settings meestal valt de beurs stil tijdens events en niet veel later start meestal ook de volgende wereld dus een event is meestal het moment dat mensen een beter alternatief hebben voor hun pp en stoppen met de beurs.

Los daarvan vind ik het vooral dom van inno dat ze die beurs niet een wat betere formule geven waardoor hij net als bij een normale beurs gewoon door stijgt aan de hand van vraag/aanbod.
Nu capped hij vaak uit rond 2k omdat het dan niet meer worth is maar omdat het niet meer worth is stijgt de prijs ook niet want die is weer afhankelijk van hoeveel er gehandeld wordt.

Mogelijk is het bewust hoor en willen ze ook niet dat die beurs de hele wereld lang gebruikt wordt.
Maar anders moet hij gewoon door kunnen stijgen zodat de koers op een gegeven moment 100k gs voor 1 pp is bijvoorbeeld dan blijven spelers kopen en verkopen = inkomsten voor inno want die pakken een aardige marge per trade.
Daarnaast is het ook apart dat de beurs cap van nieuwe continenten weer op het laagste mogelijke begint dit slaat nergens op.
Door het systeem waarbij de beurzen gelijk getrokken worden (waarbij ook de max cap mee verplaatst wordt) stort de koers volledig in zodra de eerste dorpen spawnen in nieuwe continenten.

Nu denk ik dat de meeste dit ook niet zo erg vinden myself included omdat de beurs eigenlijk gewoon kut is voor de wereld.
Tis wel goed dat je pp kunt farmen voor andere werelden maar het maakt de start gewoon een stuk minder leuk omdat het niet meer aan komt op hoe goed je kunt starten maar vooral op hoeveel pp je hebt.
 
Reactiescore
15
Ja.. ben t helemaal met je eens..
T is ook wel bizar 2 events zo kort op elkaar en nog voor de start van een nieuwe wereld.
Iedere modulator kan zien dat alle beurzen nu al dagen lang knalrood zijn.. een hele enkele keer kan je mazzeltje hebben als je non stop naar de beurzen staart.
(Niet gezond).
Wel misschien een klusje voor TW om uit te zoeken wat een juiste verhouding is aan t verdienen aan spelers en t spelplezier en daarmee ook t behoud van spelers die niet een creditcard kunnen trekken.
Spelers moeten er genoeg zijn om t gaande t houden en dat lukt denk niet alleen met een clubje pp smijters... Met real money.

Mvg Marcel
 
Reactiescore
1.367
De reden waarom farmen niet meer geliefd is is als volgt.
Het meest efficiënt is micro farmen hierbij kom je elke minuut op al je farms aan zodat anderen eigenlijk nooit kunnen farmen.
Dit versterkt elkaar natuurlijk alleen maar omdat toch iets te kunnen farmen jij nog vaker moet aankomen ect.
W76 was me laatste farm wereld hier haalde we plunderaars van richting de 200k per dag.
Om je een beeld te geven voor een 100k plunderaar stuur je al meer dan 1 aanval per seconden 24 uur lang onafgebroken.
Niet echt iets waar veel spelers op lopen te wachten.

Vroeger vond ik farmen ook een leuke setting maar tegenwoordig met de huidige technieken is het gewoon een kwestie van in ploegen dienst een knopje in rammen (niks aan dus)

Perfecte reden om voor 1-2 spelers per account te gaan. Knikker je direct dit soort shit uit de meta
 
Reactiescore
1.367
Dan hebben we het over een keer 20 spelers die zo no life farmen?
Die mogen dan ook prima een voorsprong krijgen
 
Reactiescore
470
je zou maar een hele wereld gaan farmen... over hersenloos gesproken.
Stiekem lijkt me dat concept van max met 2 wel eens interessant, geeft vgm een heel andere dementie aan een wereld.
Maar ben ook benieuwd hoeveel volk dit zal aanspreken en hoeveel er effectief zouden starten.
 

Combino Pastasaus

Beste Spelleider 20/21
Reactiescore
1.957
je zou maar een hele wereld gaan farmen... over hersenloos gesproken.
Stiekem lijkt me dat concept van max met 2 wel eens interessant, geeft vgm een heel andere dementie aan een wereld.
Maar ben ook benieuwd hoeveel volk dit zal aanspreken en hoeveel er effectief zouden starten.
ik vroeg me altijd al af waar 3D voor stond, maar nu blijkt het dus om drie dementies te gaan, thx frits
 
Bovenaan