Goudmuntenhalvering discussietopic

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
Bij deze het discussietopic voor de halvering. Hier de data die sowieso nodig zijn:

Actieve spelers:
image.php


Verlaten dorpen:
image.php


Graag argumenten waarom of waarom niet. Als er genoeg argumenten zijn geef ik dit door aan het community management. Die zullen dan de beslissing maken.
 

DeletedUser17153

Guest
De redenen waarom ik nee heb gestemd:


- Kleinere spelers nog sneller en totaal geen kans meer maken,
- De charme van edeltreintjes verloren gaat,
- Elke halve zool, tig edelclears kan sturen,
- Dat spelers die maar zoveel tijd willen besteden, nu sneller afhaken,
- Dat w13 meer dan genoeg grijs heeft gezien.
- Dat niemand meer kan herstarten. Er zijn nog 12 continenten met 0 dorpen.
- Dat je veel minder techniek nodig hebt om je dorpen te veroveren of om te deffen.

Tevens heb ik spelers gesproken die al met halvering werken.
Zij ervaren de nadelen dat veel spelers alleen nog maar lukraak tig edelclears op dorpen sturen.

Het enige voordeel van muntenhalvering is voor interners. (en de bb's opruimen)
 

DeletedUser

Guest
Reden dat ik voor gestemd heb.

Belangrijkste van allemaal om het BB probleem zsm de(letterlijk en figuurlijk) de wereld uit te helpen.
Zoals het nu gaat zal het aantal barbarendorpen alleen maar stijgen gezien de statistieken hierboven.

Ik heb zelf meegemaakt op wereld 4;
dat ik in continent 90 lag en zo'n beetje het hele continent open lag en ik was de grootste speler van dat continent en ik mocht dat grotendeels opedelen.

Op een gegeven moment werd me dat allemaal zo ontzettend saai dat ik daar gestopt ben.
Nu dreigt haast weer hetzelfde te gaan gebeuren.

Ik heb er nu minder plezier in om tw te spelen nu ik zeer weinig te doen heb.
omdat ik krap bij edelmannen zit.
Mocht ik in de toekomst met deze verandering meer edels kunnen produceren zou ik weer meer te doen hebben en meer zin in tw gaan krijgen.

Ik denk dat meerdere mensen hetzelfde ervaren als ik.
Daardoor zullen meer mensen zin in tw verliezen en vervolgens op BB gaan.

@Jipsel:

- Dat w13 meer dan genoeg grijs heeft gezien. -> Precies! laten we het zsm oplossen!
- Dat niemand meer kan herstarten. Er zijn nog 12 continenten met 0 dorpen. -> wie nu nog herstart is niet goed wijs.
en daar komt bij dat jij ook veel internt dus voor jou is het ook gunstig dus:p

Twstats.

http://nl.twstats.com/nl13/index.php?page=player&mode=conquers&id=486451&type=gain&pn=1
 

DeletedUser

Guest
De redenen waarom ik nee heb gestemd:


- Kleinere spelers nog sneller en totaal geen kans meer maken,
- De charme van edeltreintjes verloren gaat,
- Elke halve zool, tig edelclears kan sturen,
- Dat spelers die maar zoveel tijd willen besteden, nu sneller afhaken,
- Dat w13 meer dan genoeg grijs heeft gezien.
- Dat niemand meer kan herstarten. Er zijn nog 12 continenten met 0 dorpen.
- Dat je veel minder techniek nodig hebt om je dorpen te veroveren of om te deffen.

Tevens heb ik spelers gesproken die al met halvering werken.
Zij ervaren de nadelen dat veel spelers alleen nog maar lukraak tig edelclears op dorpen sturen.

Het enige voordeel van muntenhalvering is voor interners. (en de bb's opruimen)

Je zegt dat elke halve zool tig edeltreintjes kan sturen en daarna dat je minder techniek nodig hebt om te deffen?
Moet je dan niet meer techniek nodig hebben om die edeltreintjes te deffen?
 

DeletedUser

Guest
de redenen waarom ik nee heb gestemd:


- kleinere spelers nog sneller en totaal geen kans meer maken, Wat doen kleine spelertjes nog in dit stadium van de wereld? idd die horen er niet.
- de charme van edeltreintjes verloren gaat, Alleen voor noobs die nu al teveel edels hebben en dat nu dus al doen.
- elke halve zool, tig edelclears kan sturen, Is herhaling van je vorige argument.
- dat spelers die maar zoveel tijd willen besteden, nu sneller afhaken, Is mogelijk, maar nu gaan er juist mensen afhaken omdat ze zich doodvervelen.
- dat w13 meer dan genoeg grijs heeft gezien. En dat willen we dan ook wegwerken.
- dat niemand meer kan herstarten. Er zijn nog 12 continenten met 0 dorpen. herstarten? kom op zeg dat hadden ze allang moeten afschaffen, moet ik straks 2 a 3 keer hetzelfde figuur weg edelen. Is de wereld al veel te lang voor bezig.
- dat je veel minder techniek nodig hebt om je dorpen te veroveren of om te deffen. Geef eens een voorbeeld?

Tevens heb ik spelers gesproken die al met halvering werken.
Zij ervaren de nadelen dat veel spelers alleen nog maar lukraak tig edelclears op dorpen sturen.

Het enige voordeel van muntenhalvering is voor interners. (en de bb's opruimen)

Te lui om het appart te doen, dus in het blauw achter die van jouw.
Ik sta atm redelijk neutraal in de beslissing, maar overdrijven is niet nodig.
 

DeletedUser

Guest
- Kleinere spelers nog sneller en totaal geen kans meer maken
Ze hebben lang genoeg 'de kans' gehad, en wie zegt dat kleine (~5-10mln) geen kans maken op de eindoverwinning, zeker met GM halvering?

- De charme van edeltreintjes verloren gaat,
De enige charme die W13 kent van edeltreintjes is er barbarendorpen mee veroveren.

- Elke halve zool, tig edelclears kan sturen,
Kan nu ook al


- Dat spelers die maar zoveel tijd willen besteden, nu sneller afhaken,
Spelers die er niet veel tijd in kunnen/willen steken, zullen aan het eind toch afvallen, tenzij ze in de winnende stam zitten. Of je zoekt een co/Vv?

- Dat w13 meer dan genoeg grijs heeft gezien.
Voor of tegenstemmen, er zijn altijd mensen oneens, om daar je acc voor op delete te zetten (Rising sun:confused:) is erg overdreven, maar ik denk niet dat er gemiddeld gezien meer of minder mensen op grijs gaan door deze beslissing.

- Dat niemand meer kan herstarten. Er zijn nog 12 continenten met 0 dorpen.
Wat Bas zei

- Dat je veel minder techniek nodig hebt om je dorpen te veroveren of om te deffen.
Het veroveren van let op: Vijandige , dorpen, ligt 99% aan het deffen en 1% aan hoeveel edels je stuurt. Sorry maar tegen een goed gestacked front halen 300 treinen nog niets uit. Pas als je niet goed hebt gedeffed, worden meerdere treintjes vervelend. Dat geef ik toe.

Tevens heb ik spelers gesproken die al met halvering werken.
Niet met mij, en ik vind het geweldig werken :rolleyes:(W4 Lord X)

Zij ervaren de nadelen dat veel spelers alleen nog maar lukraak tig edelclears op dorpen sturen.
Heeft werkelijk niemand last van, edels zijn nogsteeds schaars, en de mensen die veel edels hebben worden weggespeeld.

Het enige voordeel van muntenhalvering is voor interners. (en de bb's opruimen)
Interners heb je altijd, iedereen heeft ooit wel geinternd, en is ook goed voor je clustervorming om een mooi front tegen je vijand te krijgen.


_______________________________________

Ik stem dus JA, niets is zo dodelijk saai als een edeltekort op Tribalwars, daar gaat het me nog het meest om.
Actie in de wereld, edelen die handel.
 

DeletedUser17153

Guest
Ik heb geen zin om alles te verantwoorden op de kritiek die door =3 is gegeven op mijn post.
Mijn punt is duidelijk gemaakt, en zoals je ziet bij de stemming, denken meer daar zo over.
 

DeletedUser17153

Guest
Ik vind dat ik voldoende heb duidelijk gemaakt, dus ja, geen zin.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb geen zin om alles te verantwoorden op de kritiek die door =3 is gegeven op mijn post.
Mijn punt is duidelijk gemaakt, en zoals je ziet bij de stemming, denken meer daar zo over.

Dat is geen kritiek, dat zijn gewoon antwoorden waarmee je een gezonde discussie kan beginnen. Maar ja, jij beschouwt het uiteraard weer als kritiek. Had eigenlijk ook niet anders verwacht. Jij post je stelling, anderen reageren er op en dan wil je opeens niet meer antwoorden op de "kritiek". Why the hell post je dan een stelling als je niet bereidt bent ze te verdedigen? Lijkt me normaal dat je in een discussietopic (ja, de titel zegt het letterlijk zelf) discussies kan verwachten of niet?
 

DeletedUser17153

Guest
Het kan mij niet zo boeien of jij of ander het wel of niet voldoende vinden.
Heb mijn punt duidelijk gemaakt, dat is het.

De halvering gaat niet door, dus doel is voor mij gehaald.

Voor =3 trouwens ook gunstiger, we groeien nu al regelmatig miljoen per dag.
Laat staan wat er gaat gebeuren als de halvering wel door zou gaan. :p
 

DeletedUser

Guest
Voor beide valt wat te zeggen. Voors en tegens.
Het tempo zit er al mooi in qua edelen. Voor nu zou ik zeggen, Ja doen die halvering, om zo snel mogelijk die BB dorpen op te ruimen. Anderzijds als je naar de toekomst kijkt en zodra de oorlog begint, dan mag de halvering wel weer uitgeschakeld worden. In die periode ga je automatisch wel edels sparen, omdat je ze waarschijnlijk toch niet allemaal kunt gebruiken als er degelijk wordt verdedigd.

Zoals ik al zei, voor beide valt wat te zeggen. Met de halvering komt er eerder een confrontatie (in het noorden dan) en zonder de halvering moet daar nog even op gewacht worden.

Met vriendelijke groet,
Peuter Power!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Dat is geen kritiek, dat zijn gewoon antwoorden waarmee je een gezonde discussie kan beginnen. Maar ja, jij beschouwt het uiteraard weer als kritiek. Had eigenlijk ook niet anders verwacht. Jij post je stelling, anderen reageren er op en dan wil je opeens niet meer antwoorden op de "kritiek". Why the hell post je dan een stelling als je niet bereidt bent ze te verdedigen? Lijkt me normaal dat je in een discussietopic (ja, de titel zegt het letterlijk zelf) discussies kan verwachten of niet?

Dat je aan dat nog moeite verspilt, je weet toch dat ze nooit normaal kan doen :eek:.
 

DeletedUser17153

Guest
Basje, ga slapen
Sjaggie zijn doe je maar in je eigen bed.
 

DeletedUser

Guest
Het kan mij niet zo boeien of jij of ander het wel of niet voldoende vinden.
Heb mijn punt duidelijk gemaakt, dat is het.

De halvering gaat niet door, dus doel is voor mij gehaald.

Voor =3 trouwens ook gunstiger, we groeien nu al regelmatig miljoen per dag.
Laat staan wat er gaat gebeuren als de halvering wel door zou gaan. :p

Ja, en daar zit je dus fout. :rolleyes: Je punt is helemaal niet duidelijk gemaakt aangezien er door 2 personen valabale tegenargumenten werden voorzien die jij niet hebt ontkracht. Hoezo denk je je punt dan duidelijk gemaakt te hebben? Jouw punt is mijn inziens dan meer een komma (oftewel een vervolg).

Maar jipsel is alsnog wel stoerder dan jij.

Ja, en jij staat bovenaan het lijstje der stoere knulletjes als je onderaan begint.

Voor beide valt wat te zeggen. Voors en tegens.
Het tempo zit er al mooi in qua edelen. Voor nu zou ik zeggen, Ja doen die halvering, om zo snel mogelijk die BB dorpen op te ruimen. Anderzijds als je naar de toekomst kijkt en zodra de oorlog begint, dan mag de halvering wel weer uitgeschakeld worden. In die periode ga je automatisch wel edels sparen, omdat je ze waarschijnlijk toch niet allemaal kunt gebruiken als er degelijk wordt verdedigd.

Zoals ik al zei, voor beide valt wat te zeggen. Met de halvering komt er eerder een confrontatie (in het noorden dan) en zonder de halvering moet daar nog even op gewacht worden.

Met vriendelijke groet,
Peuter Power!

Hangt ervan af hoor. ;) Als je je clears/def regelmatig gebruikt kan je minder edels maken omdat je troepen herbouwen ook GS kost = minder GS voor edels.

Basje, ga slapen
Sjaggie zijn doe je maar in je eigen bed.

Als ik bij jou in bed lag zou ik pas sjaggie worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan