Google 10 tot de macht 100

DeletedUser1665

Guest
Hierbij wou ik jullie vragen om jullie meningen te geven omtrent het nieuwe 'project' van Google om de wereld te verbeteren.
Ik wist dus niet waar ik dit zo moest plaatsen, ik zie dit zelf als een serieus onderwerp vandaar dat ik het hier maar heb geplaatst.

Project 10 ^ 100 (spreek uit als Project 10 tot de macht 100) is een oproep voor ideeën om de wereld te veranderen door zoveel mogelijk mensen te helpen.

Wat vind jij dat deze wereld beter kan doen?
Waar vind jij dat de wereld hun geld beter aan kan gaan besteden?

Hoe gaat Google dit doen?
3. Wij helpen de ideeën tot leven te brengen.
Wij zeggen $10 miljoen toe om deze projecten uit te voeren en ons doel is zoveel mogelijk mensen helpen. Dus onthoud: geld kan een leuk duwtje in de rug zijn, maar het gaat om het idee.

Je hebt verschillende catogories hierbij, namelijk:

Gemeenschap: hoe kunnen we mensen met elkaar in contact brengen, gemeenschappen opbouwen en unieke culturen beschermen?

Kansen: hoe kunnen we mensen helpen zichzelf en hun gezinnen beter te onderhouden?

Energie: hoe kunnen we de wereld aan veilige, schone en goedkope energie helpen?

Milieu: hoe kunnen we bijdragen aan een schoner en duurzamer wereldwijd ecosysteem?

Gezondheid: hoe kunnen we mensen helpen langer en gezonder te leven?

Onderwijs: hoe kunnen we meer mensen toegang bieden tot beter onderwijs?

Huisvesting: hoe kunnen we ervoor zorgen dat iedereen een veilige plek heeft om te wonen?

Al het andere: soms zijn de beste ideeën in geen enkele categorie te vatten.

Wat vinden jullie dus van dit nieuwe Google project om de wereld te verbeteren?
 

DeletedUser

Guest
inderdaad. 't lijkt me dan ook eerder een promotiestunt om google in een goed daglicht te plaatsen.... want hé, google probeert iets te doen om een betere wereld te bekomen... :eek:
 

DeletedUser1665

Guest
Goed idee, maar 10 miljoen is natuurlijk niets.

Je staat er van versteld hoeveel je met 10 miljoen kan worden.
Er worden 5 projecten geselecteerd en per project word er 10 miljoen uitgegeven.

Dus als je ziet hoe je daarmee de mensheid kan helpen door bijv een dak boven hun hoofd te geven.
En dan moet je rekenen in Afrika (dan zit je ongeveer op €1000 voor een huis)

inderdaad. 't lijkt me dan ook eerder een promotiestunt om google in een goed daglicht te plaatsen.... want hé, google probeert iets te doen om een betere wereld te bekomen...

Zo zie ik het dus niet, een promotiestunt is net wat anders.
Google probeert voor zover ik weet nu alleen de mensen te helpen en geen stunt om hunzelf nog 'beter' te maken.
 

DeletedUser

Guest
10 Miljoen is erg veel.
Er zijn fondsen die hebben 10 miljoen ook voor een goed doel.Alleen dit is voo de werknemers, dit is voor het onder houd, dan blijft er nog 4 miljoen over.

10 miljoen is mss weinig of mischien veel..Ligt eraan welk bedrag eraf gaat.
 

DeletedUser

Guest
Mooi initatief :) Met 10 mio valt er in landen als Afrika heel veel te doen hoor ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
laat ze dijken bouwen in afrika :)
dan hebben ze minder last van verlies van oogst/mensen/huizen,
daarnaast is er meer voedsel op de wereld waardoor de voedsel prijs weer zakt, dit eten kunnen ze dan weer voor een goede prijs kopen van de boeren met het overige geld, en het voedsel word dan voor weinig verkocht aan de bevolking die geen bijna geld hebben, dit geld kun je weer inversteren in dijken e.d.
 

DeletedUser

Guest
Waarom denkt iedereen direct aan landen in Afrika en andere ontwikkelingslanden?
Akkoord, de toestand daar is slecht maar in ons eigen landje is het ook niet al te super altijd hoor...

Ik dacht dus als ze voor 1 van die projecten nu eens meer werkgelegenheid scheppen hier, of bedrijven steunen.
Eventueel er voor zorgen dat het milieu ermee vooruit gaat.

Als onze economie hier beter draait en er minder werkloosheid is komen er automatisch overschotten in het geld dat de regering kan beleggen en kan men dan de ontwikkelingslanden (extra) helpen.
 

DeletedUser

Guest
Waarom denkt iedereen direct aan landen in Afrika en andere ontwikkelingslanden?
Akkoord, de toestand daar is slecht maar in ons eigen landje is het ook niet al te super altijd hoor...

Ik dacht dus als ze voor 1 van die projecten nu eens meer werkgelegenheid scheppen hier, of bedrijven steunen.
Eventueel er voor zorgen dat het milieu ermee vooruit gaat.

Als onze economie hier beter draait en er minder werkloosheid is komen er automatisch overschotten in het geld dat de regering kan beleggen en kan men dan de ontwikkelingslanden (extra) helpen.

naja, als daar de oogst niet telkens kapot gaat, dan is er meer eten in de wereld, en de rest kun je er zelf wel bij verzinnen ;)
 

DeletedUser

Guest
naja, als daar de oogst niet telkens kapot gaat, dan is er meer eten in de wereld, en de rest kun je er zelf wel bij verzinnen ;)

Beetje kortzichtige visie naar mijn mening maar ok.
Ik kan me wel vinden in je standpunt dat je ze ermee helpt.

Maar met die 10mil kom je daar echt niet zo heel ver hoor... Daarentegen als de economie hier verbeterd word komt er meer geld vrij dan die 10mil en is er op lange termijn toch een beter resultaat denk ik.
 

DeletedUser

Guest
daar hebben ze die naam toch van?:rolleyes:
btw, extraatje, niet meer kappen, dat verminderd de moddersstromen en zo ook weer meer landbouw, en het lijkt me handig om geen voedsel meer te gebruiken om brandstof te maken..
 

DeletedUser

Guest
daar hebben ze die naam toch van?:rolleyes:
btw, extraatje, niet meer kappen, dat verminderd de moddersstromen en zo ook weer meer landbouw, en het lijkt me handig om geen voedsel meer te gebruiken om brandstof te maken..

Er wordt juist gekapt om meer landbouw grond te winnen meestal.
Het punt is we slaan altijd door naar één kant er is nooit balans in het geheel omdat de wereld nooit voorbereid is geweest op dieren zoals ons.

Voedsel nood verlagen?
Leer iedereen alternatieve dingen te eten zoals insecten (waarom niet)
Verlaagt ook nog eens de broeikas effect van de massa hoeveelheid vee dat wij maar vetmesten ;)

Steek dat geld in opleiding medische zorg voor de landen geen andere hulp meer gewoon de mensen het zelf laten doen met begeleiding.
Seksuele voorlichting ook blijven geven (al ben ik wel voor de chinese regeling zelf)

En last but not least.
Zorg voor een indamming van die paddestoelen groei van hulp organisaties centraliseer die boel stop het geld pompen in onodige iritante tv folder reclames, alles gaat toch via internet tegenwoordig al is dat zelfs niet goedkoop.

Best ironisch niet hoe beter we leven hoe langer we leven hoe meer problemen we maken ;)
 

DeletedUser

Guest
Waarom denkt iedereen direct aan landen in Afrika en andere ontwikkelingslanden?
Akkoord, de toestand daar is slecht maar in ons eigen landje is het ook niet al te super altijd hoor...

Ik dacht dus als ze voor 1 van die projecten nu eens meer werkgelegenheid scheppen hier, of bedrijven steunen.
Eventueel er voor zorgen dat het milieu ermee vooruit gaat.

Als onze economie hier beter draait en er minder werkloosheid is komen er automatisch overschotten in het geld dat de regering kan beleggen en kan men dan de ontwikkelingslanden (extra) helpen.

Het is gewoon zo dat je met 10 milj in afrika e.d. 10 keer meer kunt dan dan hier in de westerse maatschapij .
 

DeletedUser

Guest
pff als het bedrijf in zich zelf wilt investeren laat ze dan
snap de commotie eromheen niet hoor.
Dit gebeurt dagelijks het is en blijft een bedrijf.

en wat is 10 miljoen nou voor zo'n internet magnaat.
Mijn bedrijf waar ik voor werk zet al +/- 15 miljoen om op jaarbasis.
En dat is gewoon een installatie bedrijf in de recreatie sector.
Welkom in de maatschappij de wereld waar alles om geld draait :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
pff als het bedrijf in zich zelf wilt investeren laat ze dan
snap de commotie eromheen niet hoor.
Dit gebeurt dagelijks het is en blijft een bedrijf.

en wat is 10 miljoen nou voor zo'n internet magnaat.
Mijn bedrijf waar ik voor werk zet al +/- 15 miljoen om op jaarbasis.
En dat is gewoon een installatie bedrijf in de recreatie sector.
Welkom in de maatschappij de wereld waar alles om geld draait :rolleyes:

Laat me raden zij plaatsen in landen dan straks zwembaden voor bevoordering van de ontwikkeling? xd

Altijd alles met een korreltje met zout nemen.
Microsoft investeert ook miljoenen in greenpc's voor arme landen.
Elk bedrijf haalt wel zijn voordeel ergens uit google doordat er zo meer naams bekendheid komt wat blijkbaar nog mogelijk is.
Het is iedergeval beter dan die hulporganistaties die autos verloten van het geld van donateurs ;)
 

DeletedUser

Guest
Juist en zo komen we uit op een vicieuze circkel omdat men die modderstromen een niet veel tellend risico vind.

De eerste die een balans erin kan vinden krijgt waarschijnlijk de nobelprijs xd
 
Bovenaan