Golden Awards

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
Ergens is het wel grappig dat Tyrant nu elkaar blamed voor de slechte lijnenverdeling. Vgm doen er gewoon meerdere accs een duit in het zakje. Ik denk dat de gehele core zich hard mag schamen voor de ruimte die ze geclaimd hebben. Dat TAS nog 5 velden richting de rim kreeg vind ik bijna symbolisch voor de ranzige verdeling. Zowel Noire, REOL als DoTN hebben een veel te groot stuk opgeëist. Een hele tijd geleden was me ook al opgevallen dat Noire omhoog kroop terwijl er in het zuiden veel ruimte was. Deze keuze was al een grote error wat mij direct opviel. Dan zie je dat Stolz in de lijn van Noire komt te liggen, maar dat eigenlijk weer rim had kunnen zijn voor tas/atl/beer. Waarom niet iets lager geplaatst waar alleen nog maar meer ruimte lag? Juist, één grote reeks strategische fouten wat enorm veel invloed heeft gehad. En blijkbaar een fout dat nog steeds niet wordt ingezien omdat de "schuldigen" alleen maar de vinger naar elkaar wijzen. :redface:
 
Reactiescore
5.600
Oké, ik mis alleen even het stukje hoe jij zou moeten weten of er wat geclaimed is of niet. Ik heb me nooit met die dingen bezig gehouden, maar er is geloof ik een keer bij ons aangeklopt om rim aan Stolz af te staan en dat is gebeurd. Voor de rest zijn de lijnen wat betreft Noire gewoon zo gegroeid dmv de snelle groei die het acc kende. Ook is dit nogmaals gebaseerd op de manier waarmee we begonnen zijn, “ We kijken wel hoe het loopt”. Zo ging dat nog wel eens vroeger ipv René lijntjes laten tekenen op de zondag ochtend.

Je hebt gelijk dat dit achteraf aangepast moest of kon worden hoor, maar op een begeven moment staan al die dorpen al uit bijv en dan zou je dan nog moeten switchen met iemand anders en opbouwen, terwijl je al in oorlog bent met Salt.

Prima dat je je mening geeft over hoe het beter kon en dergelijke, maar kom niet aanzetten met beweringen die je op geen enkele wijze kan ondersteunen.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
tbh noire zijn begin dorp is zo'n beetje het noordelijkste dorp dat is de enige reden dat noire zo hoog ligt daar.
dus noire naar boven kruipen klopt niet.

Hier moet ik het wel mee oneens zijn. Even snel gekeken en de oranje zone is allemaal gepakt vanaf Noire 5M was (gebaseerd op dorpsnamen):
1611307429206.png

Hier zou je namelijk wel degelijk kunnen stellen dat TAS perfect doorheen had gekund en zo ook heel soepel die draai naar zuiden had kunnen maken :wink:
 
Reactiescore
1.139
Mja er is wel een aanzienlijk verschil tussen de bb's tussen je bestaande dorpen edelen en naar boven kruipen imo.

Daarnaast was de situatie ooit gericht op geen rekruuts van salt boven ons waardoor de rim veel normaler zou lopen.
Toen dit verranderde is er eigenlijk telkens opnieuw meer opgeschoven waarbij noire's rim steeds kleiner werd (terrecht) echter had dit gewoon door geschoven moeten worden noire had uit eindelijk helemaal geen rim lijn meer terwijl Reol en DOTN nog altijd hun oude rim lijnen hadden.

+ ik denk dat iedereen binnen Tyrant wel kan beamen dat Noire al hun safe ook echt leeg heeft gezet voor de stam.
 
Reactiescore
2.444
Je hebt gelijk dat dit achteraf aangepast moest of kon worden hoor, maar op een begeven moment staan al die dorpen al uit bijv en dan zou je dan nog moeten switchen met iemand anders en opbouwen, terwijl je al in oorlog bent met Salt.

Prima dat je je mening geeft over hoe het beter kon en dergelijke, maar kom niet aanzetten met beweringen die je op geen enkele wijze kan ondersteunen.

Even voor de duidelijkheid ergens eind oktober zijn Mashup en Cacturn gejoined, ergens midden november is Waste opgedeeld. Het opbouwen van de troepen in een dorp duurt gemiddeld een week afhankelijk van vlaggen/boosters en de opbouw van het dorp. De eerste echte actie tussen beide stammen was ergens net voor kerst...

Het niet aanpassen van de lijnen is simpelweg laksheid vanuit de leiding of gierigheid vanuit bepaalde accounts geweest. Als ik jou post zo lees dan lijkt het eerder laksheid te zijn dan gierigheid maar de eerdere discussies hier lijken eerder op gierigheid. Hoe dan ook er is iets gigantisch mis gegaan en dat mag dan ook prima benoemd worden.
 
Reactiescore
5.600
Even voor de duidelijkheid ergens eind oktober zijn Mashup en Cacturn gejoined, ergens midden november is Waste opgedeeld. Het opbouwen van de troepen in een dorp duurt gemiddeld een week afhankelijk van vlaggen/boosters en de opbouw van het dorp. De eerste echte actie tussen beide stammen was ergens net voor kerst...

Het niet aanpassen van de lijnen is simpelweg laks vanuit de leiding of gierigheid vanuit bepaalde accounts geweest. Als ik jou post zo lees dan lijkt het eerder laksheid te zijn dan gierigheid maar de eerdere discussies hier lijken eerder op gierigheid. Hoe dan ook er is iets gigantisch mis gegaan en dat mag dan ook prima benoemd worden.
Oh ja maar dat klopt hoor. Ik geef ook aan dat het benoemd mag worden, tuurlijk. Alleen vrij sterke beweringen als Noire, REOL etc hebben teveel ruimte geclaimd is vrij apart om te horen. Zeker als ik er niks van af weet én de bewering van een buitenstaander komt.
Conclusies trekken overigens waarom iets niet of wel is gebeurd lijkt me verder aan ons en niet aan jullie, aankaarten dat er iets anders gedaan had kunnen worden is daarentegen alleen maar goed en biedt ons juist de mogelijkheid tot die conclusies te komen en eventueel van te leren.
 

rikkert1234

Beste Stamlid 20/21
Reactiescore
1.005
Oh ja maar dat klopt hoor. Ik geef ook aan dat het benoemd mag worden, tuurlijk. Alleen vrij sterke beweringen als Noire, REOL etc hebben teveel ruimte geclaimd is vrij apart om te horen. Zeker als ik er niks van af weet én de bewering van een buitenstaander komt.
Conclusies trekken overigens waarom iets niet of wel is gebeurd lijkt me verder aan ons en niet aan jullie, aankaarten dat er iets anders gedaan had kunnen worden is daarentegen alleen maar goed en biedt ons juist de mogelijkheid tot die conclusies te komen en eventueel van te leren.

Lukas had de kaart nog netjes geblurred maar als daarna de echte kaart wordt gedropt (die nu verwijderd is) en dus de kaart vanuit Tyrant komt mogen wij er toch wel een oordeel over vellen? Als iemand zo een belachelijk voorstel had gemaakt in voor Salt dan had die persoon er wel van langs gekregen:biggrin:
 
Reactiescore
5.600
Lukas had de kaart nog netjes geblurred maar als daarna de echte kaart wordt gedropt (die nu verwijderd is) en dus de kaart vanuit Tyrant komt mogen wij er toch wel een oordeel over vellen? Als iemand zo een belachelijk voorstel had gemaakt in voor Salt dan had die persoon er wel van langs gekregen:biggrin:
Rik, ik geef net tegen Absurd. aan dat je prima je oordeel mag vellen. Alleen beweringen maken, die simpelweg niet kloppen en waarvan je ook geen weet hebt lijkt me niet de way go to go.

“Kijk, die is dik”
“Hij vreet teveel vet”

De eerste is in dit geval de constatering van de slechte lijnen, dat lijkt me prima. Daarna beweren dat die teveel vreet is echter foutief en een bewering die niet zomaar te onderbouwen valt. Dat is hetgeen over, ruimte geclaimd. Dit hoeft echter totaal niet te kloppen, daar die bijv een ziekte oid zou kunnen hebben of een andere reden.

Btw, dit voorbeeld gaat niet over Melvin Gr
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
Mja er is wel een aanzienlijk verschil tussen de bb's tussen je bestaande dorpen edelen en naar boven kruipen imo.

Daarnaast was de situatie ooit gericht op geen rekruuts van salt boven ons waardoor de rim veel normaler zou lopen.
Toen dit verranderde is er eigenlijk telkens opnieuw meer opgeschoven waarbij noire's rim steeds kleiner werd (terrecht) echter had dit gewoon door geschoven moeten worden noire had uit eindelijk helemaal geen rim lijn meer terwijl Reol en DOTN nog altijd hun oude rim lijnen hadden.

+ ik denk dat iedereen binnen Tyrant wel kan beamen dat Noire al hun safe ook echt leeg heeft gezet voor de stam.

De essentie van mijn post was: die bult van Noire had voorkomen kunnen/moeten worden en Cacturne / Mash lagen er allang voordat die dorpen in de bult werden gepakt dus dat is ook geen geldig argument.
 
Reactiescore
1.752
Reactiescore
2.444
Rik, ik geef net tegen Absurd. aan dat je prima je oordeel mag vellen. Alleen beweringen maken, die simpelweg niet kloppen en waarvan je ook geen weet hebt lijkt me niet de way go to go.

“Kijk, die is dik”
“Hij vreet teveel vet”

De eerste is in dit geval de constatering van de slechte lijnen, dat lijkt me prima. Daarna beweren dat die teveel vreet is echter foutief en een bewering die niet zomaar te onderbouwen valt. Dat is hetgeen over, ruimte geclaimd. Dit hoeft echter totaal niet te kloppen, daar die bijv een ziekte oid zou kunnen hebben of een andere reden.

Btw, dit voorbeeld gaat niet over Melvin Gr

Ongelukkige vergelijking doordat in 99,9% van de gevallen iemand ook te dik is doordat hij simpelweg teveel eet, de beweegredenen achter het eten verschillen dan wel weer gigantisch. Maar goed ik snap je punt wel, maar ik probeerde dan ook aan te geven dat het of de fout van de accounts was of de fout van de leiding. Ik kan niet zien welke het is maar het zal een van de twee moeten zijn, maar ik begrijp dat dit hier niet besproken wordt.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Onze lijnen zijn net het seksleven van Joachim: waardeloos
 
Bovenaan