Golden Awards

Reactiescore
972
In ieder geval moet je je wel afvragen, als je toch afvraagt wat je liever hebt: niet of je liever Kyle of Melvin hebt, maar of je liever Kyle of mij hebt. :)

Ik heb het ook niet over het leiderschap van verschillende stammen op W76, maar ik trek gewoon de vergelijking tussen Kyle en Melvin omdat Melvin inhoudelijk kritiek geeft op Kyle, en aangeeft zelf heel andere keuzes gemaakt zou hebben (als leider). Zou niet zien waarom ik antwoord zou geven op de vraag die je nu voorlegt, want dat is totaal niet waar ik op doelde :wink:
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.784
Ik heb het ook niet over het leiderschap van verschillende stammen op W76, maar ik trek gewoon de vergelijking tussen Kyle en Melvin omdat Melvin inhoudelijk kritiek geeft op Kyle, en aangeeft zelf heel andere keuzes gemaakt zou hebben (als leider). Zou niet zien waarom ik antwoord zou geven op de vraag die je nu voorlegt, want dat is totaal niet waar ik op doelde :wink:

Dan heb ik je verkeerd begrepen ja, excuus! Dacht dat dit over W76 ging en welke stam je voorkeur zou hebben, gebaseerd op wie de leider zou zijn. :)
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Omdat Pit op 73 de kleinste stam was en Spread de beste kaarten voor wereldwinst in handen had? Meeste spelers willen toch snel bij de grootste partij aansluiten...

Op W71 waren wij by far de kleinste partij en heb ik vrijwel de hele stam uit mijn eigen netwerk gehaald, dus opzich heeft dat er niet veel mee te maken.

Dit toont toch wel wéér aan dat jij enorm andere normen en waarden hanteert dan een heel groot deel van de tw community. Waar anderen gewoon het spelletje op een leuke manier willen spelen doe jij niet anders dan spelers benaderen voor in de rim van je tegenstanders en is dit voor jou gewoon normaal.

Tactisch? Absoluut.
Lame? For sure!

Wel bedankt voor de vernoeming lieve Melvin, kijk er naar uit om de strijd aan te gaan met jou op een torenwereld waar jouw tactisch inzicht wel eens heel interessant kan zijn alsook dat jij en nog wat van je vrienden niet 3/4e van hun resultaten behaalt door no life 1c te spammen.

Ik kom er ook openlijk voor uit dat ik vind dat een groot deel van de community veel te snel begint te zieken i.p.v. een (strategische) zet terug te doen. In mijn ogen hoort diplomatie er gewoon bij en zie ik niet in wat er mis is met een samenwerking met iemands zijn rim, wanneer je zelf kleiner bent dan de tegenstander.

Je kan een wereld geheel uit balans brengen met diplomatie, maar voor dat punt bereikt is dien je aardig ver te gaan. Voor Baken zou dit bijvoorbeeld gewoon een slimme en tactiche zet zijn, omdat het met hun huidige ligging nooit zou lukken om een vuist te maken tegen Help?! (zoals we vandaag hebben kunnen zien).

Verder is wat men als Lame en niet leuk bestempelt natuurlijk subjectief. Op W71 werd volle bak in elkaars rim vv gedraaid, ondersteuning gestuurd en hadden veel mensen (onverwachte) samenwerkingen met core-stammen/accounts. Ook qua edelspam en 1C spam was het een van de meest intensieve werelden. Toch vond ik het de allerleukste wereld die ik ooit gespeeld heb en heb ik me er als speler sterk verder kunnen ontwikkelen.


Om nog even af te sluiten: Uiteraard wordt Kyle nu bewierrookt om zijn speelstijl en branden ze mij af en proberen er allemaal stickers op te plakken zoals "vies spel". Prima zet, want dat zal Kyle wellicht overtuigen het deze wereld niet wel te doen. Toch is het een prima zet om beschikking te krijgen tot een deel rim waarmee je een waardige partij kan vormen. Als Kyle niks doet zal zijn stam langerzamerhand transformeren in een halve tot hele core stam.
 

Deleted User - 487948403

Guest
Leuke Binnenkomer zo met de genoemde nomi’s, dank daarvoor!

@Azure Nebula, ik denk dat je juist voor dit moment er niet veel naast zit met de onderschatting van tas.

Een groot deel van de huidige spelers zal ons zo snel niet onderschatten, Maar het past goed bij de actie van defect en surf op tas waar ze toch wel een ander resultaat gehoopt hadden gok ik.

Verder leuk lijstje, dat geldt ook voor de nakomende lijstjes die geplaatst zijn.

Merci!

Natuurlijk moest dat ander resultaat hebben :p
Precies onkruid dat maar niet wou doodgaan!

Nu het toch al enige tijd geleden gebeurd is, kan ik wel vertellen dat er mispakt is op de 2e golf.
Bewonderenswaardig voor de eerste golf gedefft, zeg het nogmaals. De 2e golf dachten we zeker paar dorpen te nemen aangezien we niet op stamdef rekenden buiten die van DoTN. Bij nader opzoekwerk, was de regel van 3 dagen geen os te sturen na een stam te joinen niet letterlijk te interpreteren en stond er dus wel al meer def (en snipes van stam) tegen dan.
Achteraf bekeken had het mogelijk zelfs effectiever geweest om na de eerste golf gewoon tijdens de nacht door te beuken gezien de minimum aan def die nog aanwezig zou zijn. Dit hebben we toen niet gedaan, omdat zo goed als niemand een volle clear had. Alles was snel te regelen met halve cleartjes overal.
 

Deleted User - 487806708

Guest
Hoe krijgen jullie het ook voor elkaar om iedere topic te verpesten met zinloze discussies over wie nu wel of niet beter is. We weten allemaal dat Tyrant flop is en Jan pieter de wereld wint!
 
Reactiescore
805
Vooral om de reden dat de dorpen die ze tot nu geëdeld hebben eigenlijk afkomstig zijn van spelers die niets voorstellen. Het zijn zeker niet de enige die het hebben gedaan, maar hij staat wel het hoogst gerangschikt. Ik wou Noire niet noemen omdat zij deze wereld heel grondig hebben voorbereid om aan gratis dorpen te komen. Dus daarvoor moet ik wel mijn petje afzetten dat ze het zo 'professioneel' hebben geregeld op voorhand. Bij Qui Intus Diaboli is de ODA eigenlijk pas gestegen door 2 dorpen van Interdictum te pakken gisteren in een massa. Voor de rest eigenlijk alleen maar kleinere dorpen van spelers die niks terug kunnen doen. Lijkt mij dan dat ze het individueel conflict met grote spelers wat mijden.

Maar ik zeg het, ik ken het account zelf niet. Het is nog vroeg in deze wereld, dus heb me voornamelijk gebaseerd op cijfers. Ik ken de spelers niet van vroeger ofzo, dus kan weinig zeggen over hun individuele ervaring, maar aangezien ik bijna van niemand meer weet op welk account ze spelen, moest ik iemand kiezen op basis van de gegevens die ik wel ter mijnen beschikking heb. Ik speel tw niet meer met de bedoeling om serieus te spelen, dus ben er ook niet meer zo hard mee bezig als ik anders zou doen. Daarom dat een lijstje heb gemaakt op grond van beperkte achtergrondinformatie en enkel met beschikbare informatie die me ten oren is gekomen of die ik zelf kan zien.
Thanks voor je uitleg, begrijp ook wel hoe dit over komt inderdaad.
 
Reactiescore
757
Heren, alle spam werd ondertussen verwijderd. Gelieve dit topic serieus te nemen. Ik wil hier enkel mooie lijstjes zien en discussies daaromtrent. Als jullie over elkaars vriendinnen willen spreken, raad ik jullie aan om een ander kanaal te kiezen. Er zijn er overigens genoeg. Bedankt!
 
Reactiescore
470
Heren, alle spam werd ondertussen verwijderd. Gelieve dit topic serieus te nemen. Ik wil hier enkel mooie lijstjes zien en discussies daaromtrent. Als jullie over elkaars vriendinnen willen spreken, raad ik jullie aan om een ander kanaal te kiezen. Er zijn er overigens genoeg. Bedankt!

En als het over zijn vrouw gaat?:confused:
 
Reactiescore
757
Ik denk niet dat ik streng ben? Ik probeer dit topic gewoon zijn essentie te laten behouden. Niet meer, niet minder.
 
Reactiescore
768
Ik vind Miccie best een degelijke mod. Ja mijn reacties zijn meerdere malen verwijderd, maar ze zijn ook wel off-topic :p. Het maakt shit wel minder overzichtelijk. Hij is wel altijd vrolijk!

Ontopic: goede lijstjes tot nu toe. Twijfel om zelf er nu 1 te maken. Ik zit niet heel erg diep in deze wereld. Misschien als de wereld wat meer vorm heeft.
 
Reactiescore
1.016
GA-lijstjes, altijd leuk! Hierbij een eerste wat ingekort lijstje, omdat er nog niet superveel gebeurd is. Zal er waarschijnlijk nog een keer voor gaan zitten wanneer het spel richting de mid-game gaat.

Beste speler:
Op dit moment wil ik hier Qui Intus Diaboli neerzetten, puur op basis van wat ze vannacht hebben laten zien. Mooi stukje def. werk gezien op toch een serieuze aanval vanuit Baken. Daarnaast ook complimenten voor team schedel, hebben mooi werk en initiatief laten zien met de aanvallen op Interdictum en Insomnia Has Yoda.

Daarnaast ook hoge verwachtingen van de teams Noire, REOL en Deceiver of The Nine. Zeer benieuwd wat zij gaan laten zien deze wereld!

Beste stam:
Dit valt op dit moment nog zeer moeilijk te zeggen, al denk ik dat wij met Help! gisteren en vanmorgen hebben laten zien dat we graag meedingen naar de uiteindelijke wereldwinst.

De beste stam speler:
Nog weinig kijk buiten eigen stamgenoten, maar binnen Help! is dit voor mij nu het team van Thomas Shelby Jr. Mede dankzij deze VV sletjes hebben de aanvallen op Interdictum en Insomnia Has Yoda. succes behaald.

Meest onderschatte stam:
Baken. Ondanks de tegenslag van gisteren is het gevaarlijk om ze nu al af te schrijven voor deze wereld. Misschien niet de meest gunstige ligging, maar in mijn ogen nog steeds een zeer gevaarlijke tegenstander.

Meest overschatte speler:
Dit is puur op basis van wat ik gisteren gezien heb, daarom plaats ik hier Insomnia Has Yoda. Zichzelf gestacked op fakes, die je op een torenwereld ruim van te voren aan kunt zien komen. Daarnaast in de tweede wave van gisteravond ook niet bijster goed defensief werk geleverd met dorpen- en (onnodig veel) troepenverlies als resultaat.

Mooiste spelers naam:
Noire, mooie korte maar krachtige naam.
Ook Deceiver of The Nine heeft wel iets, maar had nog nét even die "o" met een hoofdletter geschreven.

Mooiste stam naam:
Bryans Brandende Baken

Het tofste topic:
Spotprenten en Golden Awards zijn in mijn ogen altijd de leukste topics.

Het domste topic:
Abuser van de dag en Hoe rijk is Dagobert Duck. Dragen beide niets bij, want zijn puur gericht om abusers uit te lichtten, die je toch iedere wereld hebt.

Favoriete forum poster:
Eigenlijk iedereen die inhoudelijke goede posts schrijft.

Minst favoriete forum poster:
Iedereen van het VF, blijf lekker daar in plaats van wereldfora te verzieken.

Mooiste profiel foto van spelers:
Night Train en TimeDoesMatter

Mooiste profiel foto van stammen:
Hostile Defectus Abundant / DEFECT.

Mooiste actie van de wereld:
De geslaagde actie op Interdictum. Bij het zien van de overstap naar Baken in de nacht had ik er een beetje een hard hoofd in, maar uiteindelijk uitermate succesvolle actie geweest.

Meest belovende stam voor de toekomst:
Baken. Ondanks de verliezen van gisteren en deze ochtend heb ik nog wel het idee dat ze een (grote) rol gaan spelen. Lijkt me voor hen vooral nu een kwestie van de motivatie er in houden en de rug rechten.

Grootste blunder:
Persoonlijk gelukkig (nog) geen blunders gemaakt, maar het hele gedoe omtrent de stab van Tyrant had volgens mij een stuk beter gehandeld kunnen worden.

Voor wie heb je nu echt respect:
Patrick van What The Duck, dat je het aan durft om voor de 4e keer op rij een wereld te spelen met mij als co. Hoe houd je het vol?
 

Deleted User - 487806708

Guest
De beste stam speler:
Nog weinig kijk buiten eigen stamgenoten, maar binnen Help! is dit voor mij nu het team van Thomas Shelby Jr. Mede dankzij deze VV sletjes hebben de aanvallen op Interdictum en Insomnia Has Yoda. succes behaald.

Thanks voor de nominatie! Voor jullie doe ik altijd graag VV <3
 
Reactiescore
2.064
Reactiescore
286
Minst favoriete forum poster: Die Rawrrrghhhh ofzoiets, beetje haten zonder te vertellen wie je bent. Bedoel, waarom zou je?

Thanks voor je nominatie :). Aangenaam, ik ben Dylan en speelde op w72 in MOTR! zoals je kan zien. Ik weet verder ook alleen dat je Melvin bent.
 
Reactiescore
1.037
Favoriete forum poster: Ik heb een aantal favoriete posters vanzelfsprekend, zoals Vitalise, Dream Team., Dutchgangster: alle bekenden. Maar iemand die er wel uitsprong laatst is het account Boy Meets World. Beetje zelfde manier van posten als ik vaak doe (en ook alleen maar zin in heb): kort maar krachtig. Geen gezwets, geen gezwam, gewoon straight to the point. Lekker.
Thanks!
Ik wil graag nog meedelen dat: Ik weet dat dit een grote shock voor iedereen gaat zijn, echt waar. Ik kon het ook niet geloven, maar toen ik goed keek: het was echt gebeurd. Ga er even goed voor zitten oké? Echt heel goed? Zit je klaar? Laurens heeft rooftochten gedaan.
Denk je niet dat hij mensen ingehuurd heeft daarvoor?
Heren, alle spam werd ondertussen verwijderd. Gelieve dit topic serieus te nemen. Ik wil hier enkel mooie lijstjes zien en discussies daaromtrent. Als jullie over elkaars vriendinnen willen spreken, raad ik jullie aan om een ander kanaal te kiezen. Er zijn er overigens genoeg. Bedankt!
Even voor de zekerheid, wiens vriendin ging het over?
 
Reactiescore
2.444
Slechtste leider: Kyle van Absurd heeft absoluut niet van zijn fouten geleerd en heeft zichzelf en zijn stam nu alweer in een matige positie gewerkt. Snap echt niks van zijn beleid. Op W71 heb ik een positie gelegen zoals jij op W73 en W76 weer gaat krijgen. Het belangrijkste is dat je zoveel mogelijk de rim dominantie van je tegenstander Help?! dwars zit. Door dit te doen zorg je ervoor dat ze niet volle focus op jou kunnen leggen en dwars door je heen gaan bashen met een flinke overmacht. Gebruik rimjumps, groei links om ze heen en haal banden aan met spelers in hun rug. Alleen op deze manier kan je ervoor zorgen dat je kans blijft maken.

Hoewel ik het niet geheel oneens ben met de nominatie, is dat om geheel andere redenen dan jij beschrijft maar dat zal ik zo even uitleggen. De redenen die jij geeft vind ik dan ook totaal geen redenen voor het zijn van een slechte leider, slechts het zijn van een speler met een andere visie en waarden dan die jij hanteert. Zo zou ik persoonlijk nooit een account in de rug van een stam rekruteren, niet starten met boost's, geen spelers laten starten om mijn positie te versterken en hanteer ik liever die normen dan dat ik win. Ik begrijp prima dat als ik dat wel doe mijn account en stam in een sterkere positie komen maar dat is het mij niet waard en tot op heden zijn stamgenoten het daar merendeels mee eens geweest. Dat jij dit wel doet is helemaal prima het mag immers volgens de regels maar het is geen speelstijl die ik ambieer te spelen puur om te winnen. Deze wereld ben ik ook niet met die intentie gestart, ik ben gestart met twee bevriende account's met geen doel behalve dat we met maximaal 1 mb zouden starten en zouden kijken waar het schip stranden.

De redenen waarom ik deze wereld tot op heden naar mijn mening geen goede leider ben geweest is omdat ik als een domme idioot op een gespeelde wereld (W73) aan het deffen ben. En gezien mijn tijd redelijk schaars heb ik niet de tijd gehad om te deffen en een stam leiding te geven. Dat is oneerlijk tegen mijn stamgenoten maar het is wel iets dat ik direct bij de start heb aangegeven, ik kan niet zomaar mijn account zonder te deffen laten gaan en wil de wereld fatsoenlijk afronden.

Om nog even af te sluiten: Uiteraard wordt Kyle nu bewierrookt om zijn speelstijl en branden ze mij af en proberen er allemaal stickers op te plakken zoals "vies spel". Prima zet, want dat zal Kyle wellicht overtuigen het deze wereld niet wel te doen. Toch is het een prima zet om beschikking te krijgen tot een deel rim waarmee je een waardige partij kan vormen. Als Kyle niks doet zal zijn stam langerzamerhand transformeren in een halve tot hele core stam.

Haha, daar is geen overtuiging voor nodig hoor Melvin. Door het AF heb ik nog nooit mijn normen aangepast en dat zal nu ook niet gebeuren.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Hoewel ik het niet geheel oneens ben met de nominatie, is dat om geheel andere redenen dan jij beschrijft maar dat zal ik zo even uitleggen. De redenen die jij geeft vind ik dan ook totaal geen redenen voor het zijn van een slechte leider, slechts het zijn van een speler met een andere visie en waarden dan die jij hanteert. Zo zou ik persoonlijk nooit een account in de rug van een stam rekruteren, niet starten met boost's, geen spelers laten starten om mijn positie te versterken en hanteer ik liever die normen dan dat ik win. Ik begrijp prima dat als ik dat wel doe mijn account en stam in een sterkere positie komen maar dat is het mij niet waard en tot op heden zijn stamgenoten het daar merendeels mee eens geweest. Dat jij dit wel doet is helemaal prima het mag immers volgens de regels maar het is geen speelstijl die ik ambieer te spelen puur om te winnen. Deze wereld ben ik ook niet met die intentie gestart, ik ben gestart met twee bevriende account's met geen doel behalve dat we met maximaal 1 mb zouden starten en zouden kijken waar het schip stranden.

De redenen waarom ik deze wereld tot op heden naar mijn mening geen goede leider ben geweest is omdat ik als een domme idioot op een gespeelde wereld (W73) aan het deffen ben. En gezien mijn tijd redelijk schaars heb ik niet de tijd gehad om te deffen en een stam leiding te geven. Dat is oneerlijk tegen mijn stamgenoten maar het is wel iets dat ik direct bij de start heb aangegeven, ik kan niet zomaar mijn account zonder te deffen laten gaan en wil de wereld fatsoenlijk afronden.

Hoezo zijn het geen argumenten om jou de benoeming slechtste leider te geven? Ik geef toch aan dat dit al de tweede wereld is waarop jouw stam in een penibele positie ligt en waar je dat niet hebt weten te voorkomen noch lijkt op te lossen.

Als leider dien je altijd op zoek te zijn naar oplossingen, gevaren preventief in kaart te brengen, ook daadwerkelijk op deze gevaren inspelen en een zo goed mogelijke positie voor jouw stam creëren. Het is niet enkel iedereen te vriend houden en zorgen dat men je mag.
 
Bovenaan