Golden Awards

Reactiescore
1.918
Pfoe, laatste lijstje was 7 pagina's terug


('post dan zelf een' incoming)
 
Reactiescore
1.853
Denk dat de conclusie inderdaad al wel duidelijk is: Spread is flop (aldus Fabian). Iemand een lijstje? Zal zelf volgende week ergens eentje te maken.
 
Reactiescore
1.918
1596203094961.png


ajb
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.744
Tot rang 75 alle spelers (vanaf 236k) in kampen verdeeld.

1596209416354.png

Kwantitatief ontlopen beide partijen elkaar nauwelijks, daarbij nog de kanttekening dat er nog wat dorpen van kratje naar absurd en tbiq gaan?
Echter qua oppervlakte zijn er wel noemenswaardige verschillen. Ik zag Kyuka geloof ik aanhalen dat Spread een eerlijke wereld en een mooie tweestrijd heeft bewerkstelligd. Nonsense. Het deel neutralen in de uiterste rimmen zijn bij Spread veel groter dan bij Imago/Pit. Daarbij is de hoeveelheid dorpen die Spread in de zuidelijke continenten beheerd heel veel groter dan het aantal dat Imago in de noordelijke continenten aan het beheren is.

Een spreader zei ook dat Spread genoodzaakt was om de westelijke en oostelijke rim dood te rekruteren omdat ze anders een core stam waren, maar realiseren met alle liefde dat Imago ''een core stam'' is door de gehele west rim even te rekruteren. Chique wel. Spread hoeft helemaal geen oorlog te voeren om aan een meerderheid dominantie te komen, ze hoeven alleen hun rimmen te edelen en winnen daar al mee, verder zouden ze full def kunnen gaan en de front overstacken. Gezien ze toch met wee stammen werken, continu over springen en 18 spelers met front hebben, zijn de fronten doorgaans gering.

Ik kan mij niet vaak vinden in de posts van VCTpro, maar wat hij zegt; dat Spread een derde partij onmogelijk heeft gemaakt, is treffend. Imago heeft niet gerekruteerd bij Pit. Ik kan best open kaart spelen; vanuit Pit kwam er op een gegeven moment een voorstel om zuid pit naar Imago te laten gaan en noord pit naar Spread. Imago heeft het plan afgewezen en letterlijk aangegeven dat zij een derde partij een kans wilde geven. Persoonlijk nog adviezen gegeven en allerlei regelgeving bedacht om Pit een kans te geven (zoals een verbod op vv's in en bij Pit) en gezorgd dat POV toen ter tijd hun offensieven afbraken / de nap in stand hielden.

Spread heeft Pit geen kansen gegeven en tot tweemaal toe mensen gerekruteerd of in the pocket gehouden (zoals bij Kratje). Kratje heeft vele keren aangegeven dat hij eigenlijk niet tegen Spread wilde spelen en vanuit Pit waren er al angsten dat Kratje Spread zou verkiezen boven Imago. We hebben het eerder gehad over die neerwaartse spiraal waar de wereld in zat en daarbij hebben we onze intenties uitgesproken om niet een grotere onbalans te veroorzaken en daarmee allerlei kansen laten schieten.

Ik denk dat er helemaal niemand is die een goed verhaal kan ophangen hoe Imago een kans had behouden zonder de huidige oplossing met Pit. Moest Imago Pit gewoon verder 'geslacht' hebben, was Spread de grote dorpenwinnaar, al hadden ze slechts 40% gepakt, was de wereld al kansloos voor Imago. Overigens, iemand beriep zich op slechts tientallen dorpen winst bij Pit door Imago- ook dat wil ik nog wel nuanceren:

Imago wilde die driestrijd. Er is toen een offensief op Spread bedacht, waarbij Imago en Pit hebben afgesproken om elkaar geen datum te vertellen. Dit is de enige reden waarom het offensief niet op dezelfde dag aankwam. Sterker; dat van imago landde op een vrijdag en dat van Pit op de maandag. Maar door het niet weten van een datum, landde een kleinschalige Imago massa diezelfde maandag op Pit. Pit kon dus niet in alle rust doorpakken op Spread en Imago had door de 'side-massa' 500 clears minder voor op Spread. Doordat wij in die driestrijd geloofden en dat ook daadwerkelijk wilde bewerkstelligen, waren de massas op spread matiger dan gekunt (alleen al door de afleiding van pit en het dorpenverlies en door de clears van imago op pit). Maargoed, idealen leiden soms tot inefficiënties.

De imago massa, waar maar enkele accounts aan deelnamen op Pit was een succes, meerdere accounts verloren dorpen. Snel bleek dat Pit de middelen en vooral activiteit niet had om het zuid front goed te kunnen deffen tegen Imago. In plaats van dat Imago vervolgens alle terugkerende clears van Spread in een verpulverende massa op Pit heeft gegooid, zijn de spelers daar kleinschalig doorgegaan. De verstandshouding tussen Pit en Imago was best prima, ondanks de oorlog. Pit gaf al snel aan in een gesprek dat de situatie waarbij het noordelijke front goed gestacked moest bleven en het zuidelijke front gepakt werd door imago - niet houdbaar was. Imago moest weeral een enigszins pijnlijke keuze maken om het offensief af te breken (ondanks dat we gemakkelijk door hadden kunnen pakken met grote resultaten) en tot een andere oplossing met Pit te komen - een oplossing waar Imago (en Pit) nog bij in de race blijft.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
967
Voor mn gevoel ziet het er gewoon heel balanced uit zoals het nu is? Als we het verleden achter ons laten kunnen we nu toch gewoon lekker gaan strijden? :confused2:
 
Reactiescore
1.476
Voor mn gevoel ziet het er gewoon heel balanced uit zoals het nu is? Als we het verleden achter ons laten kunnen we nu toch gewoon lekker gaan strijden? :confused2:
Er is net duidelijk door onze roald beargumenteerd waarom dat dus niet zo is.
 
Reactiescore
1.363
Imago wilde die driestrijd. Er is toen een offensief op Spread bedacht, waarbij Imago en Pit hebben afgesproken om elkaar geen datum te vertellen. Dit is de enige reden waarom het offensief niet op dezelfde dag aankwam.

Bedankt voor het bevestigen dat wat jij vertelde met de pit haat kant en klare bullshit is xD. Samenwerking was er dus al voor kratje aangesproken was etc.. Volgens mij willen jullie juist geen 1v1v1 als je het zo beredeneerd.

Volgens mij moet ik vaker die boekdelen lezen zo :eek:.
 
Bovenaan