Golden Awards

Reactiescore
766
@Absurd. ik denk ook niet dat Pit. veel aantrekkingskracht heeft gehad op spelers in de regio. Alles wat er met wat er met jeroen9710 en feestjebouwen01 is gebeurd heeft mij naar Spread geleid. Heb zelf vaak met deze jongens contact gehad en die kwamen toch wel wat incapabel over. Ook het in mijn ogen schenken van The Fart Bomber aan Spread heeft daar aan bijgedragen.

Hierdoor heeft Pit. in die regio weinig punten gescoord. Dit is natuurlijk erg jammer want een mooie 1vs1vs1 zou het natuurlijk aantrekkelijker maken.
Gok meer dat je dan voor safe speelt? Pit heeft een enorme aantrekkingskracht voor uitdagers. Niet voor de doorsnee twer die makkelijk een wereld wilt winnen nee.
 

rikkert1234

Beste Stamlid 20/21
Reactiescore
1.005
Kaartje:
6bcca0b948c81f406f65244b11ea1171.png
Legenda:
93dca75a2773ccae16ee2b28c5d5eb78.png




Maar dat is aan de ene kant natuurlijk ook logisch. Waar Imago soms best wat strijd heeft moeten leveren, kon Spread rustig aan iedereen bij elkaar recruiten, internen en zo goede phalanxen regelen. Eigenlijk redelijk in stilte, wat ook allemaal prima is al zet ik bij sommigen wel mijn vraagtekens. Maar goed, ook geen zin om oude koeien uit de sloot te halen.



:biggrin: :biggrin:

Je kaartje klopt niet. De stam Apex. is niet een stam waar wij mee samenwerken. Zou denk ik ook niemand van Spread willen omdat Imago de VV heeft gedaan van Babe Magnet (een Apex lid) om ons tegen te zitten in de rim.

Over dat recruiten gesproken. Ik denk dat bepaalde Imago leden hevig onderschatten hoeveel strijd wij hebben moeten leveren voor onze dorpen. Stammen als Exitus, Apex en POV hebben wij eigenhandig gesloopt. Niet voor niets staan zijn 7 van de top 10 ODA plekken bezit door een lid van Spread. Totale ODA van stammen ligt bij Spread ook een stuk hoger dan Imago en dan te bedenken dat Spread stukken later pas is gevormd kun je toch wel echt uit concluderen dat Spread veel tegenstand heeft gehad. Zegt ODA alles over tegenstand? Zeker niet maar het is wel een graadmeter.

1595501621506.png

Voor nog een betere graadmeter kunnen we eventueel TWStats raadplegen.

Ik heb als startdatum 29 mei genomen, dit is de dag nadat Fart is gejoind. Ik heb die van Imago gewoon als vergelijkingsmateriaal erneer gezet.

1595502041021.png

1595502050492.png

Hier kun je zien dat de ODA (op een na rechterkolom) van Spread op 17.5 miljoen staat. Ter vergelijking die van Imago staat op 16.3 miljoen.

1595502124600.png

1595502132688.png*
*De terug join van Schedel is niet meegerekend in dit


Je ziet dat de ODA van Spread significant is gegroeid over de periode. Ja dit is ook geen perfecte graadmeter omdat TWStats het totaal van elke speler bij elkaar optelt maar ik vind zoals jij zegt: "kon Spread rustig aan iedereen bij elkaar internen" echt een non-argument.

Wat denk ik het probleem is dat Imago het spelletje gewoon niet actief en slim aan het spelen is op het moment. Daardoor mislukken vaak jullie aanvallen en boeken jullie minder winst als een Spread. Kan gebeuren, maar door het goed aanvallen (en ook verdedigen, iets wat Imago sowieso maar amper heeft hoeven doen) hebben wij veel winsten kunnen boeken.
 
Reactiescore
1.367
Dank:) We doen ons best.



Je ben nu een beetje je eigen stam de underdog rol aan het aanpraten, terwijl dat helemaal niet zo is. Spread staat er 10 keer beter voor dan Imago. In principe bezitten jullie al 50% van deze wereld en daar komt straks nog een beetje bij. Kijk voor het gemak maar even het kaartje hieronder met een legenda. Wellicht ben ik een losse speler of een stam vergeten. Maar hier kun je toch echt duidelijk zien dat Spread de meest belovende stam voor de toekomst is. Imago de grote favoriet noemen vind ik dus echt onterecht.

Kaartje:
6bcca0b948c81f406f65244b11ea1171.png
Legenda:
93dca75a2773ccae16ee2b28c5d5eb78.png




Maar dat is aan de ene kant natuurlijk ook logisch. Waar Imago soms best wat strijd heeft moeten leveren, kon Spread rustig aan iedereen bij elkaar recruiten, internen en zo goede phalanxen regelen. Eigenlijk redelijk in stilte, wat ook allemaal prima is al zet ik bij sommigen wel mijn vraagtekens. Maar goed, ook geen zin om oude koeien uit de sloot te halen.



:biggrin: :biggrin:

Moet apex niet Cyan, als pit en vans?
 
Reactiescore
1.165
Maak Mechanic en Pit even donkerblauw chef, net als Imago ;)


Speciaal voor jou heb ik het kaartje wat aangepast en een aantal stammen en spelers toegevoegd, wat daardoor nog meer in jullie voordeel komt. Thanks voor de tip.
Voor degene die zich afvragen waarom Kratje Grolsch groen gemarkeerd is, dit zal de nieuwste recruit van Spread worden, waarvan de zoveelste uit een vijandige stam. Daarnaast ook de tweede uit Pit. Voor Pit natuurlijk uiterst vervelend, gezien er een enorm stuk front bij komt + de speler SpeedyAction daarmee ten dode wordt opgeschreven.

Kaartje:
8a594d5cc4c5342ea9bffcc8292f7bfd.png

Legenda:
a65cbd25e703a26d8d76b52ad80abe03.png

Ik snap niet dat jullie niet even een spiegeltje voor kunnen houden om te concluderen dat je gewoon dom bent geweest door allemaal in 1 continent te starten en er vervolgens verre van optimaal gegroeid is, ja je hebt early game wat meer tegenstand gehad, maar inmiddels is dat ruim gecompenseerd door Spread, waarbij er op POV sneller geëdeld wordt aan onze kant dan geïnternd aan jullie kant. Heb gewoon de ballen om te onderkennen dat je vele malen harder had kunnen groeien als Imago zijnde dan je nu hebt gedaan ipv met die drogredenen te komen, als er een partij niet onderdoet voor wat er aan Spreads kant geinternd of gerekruteerd wordt, is het Imago ;)

Je formuleert het fout. Spread ‘rustig’ internen en rekruteren..

Vanaf het begin van de vorming Spread is juist Spread continue onder vuur genomen op het AF voor elke actie. Er is geen enkele intern niet gepaard gegaan met een berg zure pruimen. Als je het AF terug kijkt op het onderwerp intern/rekrutering is het voornamelijk Imago die dit rustig kon doen zonder er zwaar op benadeeld te worden vanaf mid-game. Zo is er nauwelijks tot niet een discussie gevormd over de rekruut Guided uit Exitus, meerdere interns van Exitus & POV. Heeft natuurlijk ook wel een reden waarschijnlijk, namelijk dat er al genoeg gezegd was zelfs voor deze acties in nagedachte van het spectrum.

Ben ik het niet helemaal mee eens. Misschien was het niet slim om grotendeels in één continent te starten, maar dit was wel het met safe voor iedereen. Uiteindelijk door omringende stammen is het inderdaad andersom gelopen dan dat we zelf wilden. Hierdoor noodzakelijke recruits gedaan die op lange termijn voor botsingen zouden zorgen ja.
Bij Spread lag dat heel anders, dat is een volledige premade die, zoals je zelf insinueert, wel in verschillende continenten is gestart. Prima, maar daardoor heb je wel spelers uit vijandige stammen gerecruit. Uit Exitius, Pit, leiding van Apex als MB nemen en ga zo maar even door. Vind je het heel gek dat daar dan commentaar op komt? Precies door deze voorvallen heeft Spread het veel makkelijker gehad dan Imago, dat is iets wat je gewoon niet kan ontkennen. Prima gespeeld, maar daar zet ik wel mijn vraagtekens bij. Dat je nu wederom een speler uit een vijandige stam recruit en tevens gebruik maakt van clusterfucks én daar nog trots op bent ook zegt denk ik wel genoeg over hoe Spread deze wereld wil winnen. De makkelijkste weg :redface:.

Bovendien zijn de interns en recruit een vervolg op de acties die jullie deden, waarbij jullie jezelf in het eigen harnas jagen.
 

Deleted User - 487957763

Guest
Weer een bedroevend slechte post vol halve waarheden. Volgens mij is het al vaker aangegeven en ook door Furzlol zelf. Hij is zelf vrijwillig geleaved, niet om als MB te fungeren oid. Spelplezier was op bij Apex en de samenwerking met de mb’s van NooNoo die hij persoonlijk had bracht hem meer vreugd. Dit is buiten Spread om gegaan.

Exitus is inderdaad een directe recruit geweest. Genoeg over gesproken en had ik wellicht beter kunnen en moeten aanpakken. Echter zag ik die recruit destijds als noodzaak ivm onze clustervorming en de phanalaxen van Imago. Tactisch gewoon een goeie recruit geweest, moreel wat minder.

mbt Kratje, deze recruit hebben wij gedaan als reactie op het mooie plan van Imago om samen met Pit te gaan werken en 18 phanalaxen op ons te leggen. Dan gaan wij natuurlijk niet stilzitten eh mafketel.

En ga zo maar door doelt op? Volgens mij is je kruit op.

Betreffende de cf’s zijn Spread en Imago met elkaar in gesprek over wereldafspraken. Dat BB dorp wat Fart gepakt heeft komt heus wel terug.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Speciaal voor jou heb ik het kaartje wat aangepast en een aantal stammen en spelers toegevoegd, wat daardoor nog meer in jullie voordeel komt. Thanks voor de tip.
Voor degene die zich afvragen waarom Kratje Grolsch groen gemarkeerd is, dit zal de nieuwste recruit van Spread worden, waarvan de zoveelste uit een vijandige stam. Daarnaast ook de tweede uit Pit. Voor Pit natuurlijk uiterst vervelend, gezien er een enorm stuk front bij komt + de speler SpeedyAction daarmee ten dode wordt opgeschreven.

Kaartje:
8a594d5cc4c5342ea9bffcc8292f7bfd.png

Legenda:
a65cbd25e703a26d8d76b52ad80abe03.png





Ben ik het niet helemaal mee eens. Misschien was het niet slim om grotendeels in één continent te starten, maar dit was wel het met safe voor iedereen. Uiteindelijk door omringende stammen is het inderdaad andersom gelopen dan dat we zelf wilden. Hierdoor noodzakelijke recruits gedaan die op lange termijn voor botsingen zouden zorgen ja.
Bij Spread lag dat heel anders, dat is een volledige premade die, zoals je zelf insinueert, wel in verschillende continenten is gestart. Prima, maar daardoor heb je wel spelers uit vijandige stammen gerecruit. Uit Exitius, Pit, leiding van Apex als MB nemen en ga zo maar even door. Vind je het heel gek dat daar dan commentaar op komt? Precies door deze voorvallen heeft Spread het veel makkelijker gehad dan Imago, dat is iets wat je gewoon niet kan ontkennen. Prima gespeeld, maar daar zet ik wel mijn vraagtekens bij. Dat je nu wederom een speler uit een vijandige stam recruit en tevens gebruik maakt van clusterfucks én daar nog trots op bent ook zegt denk ik wel genoeg over hoe Spread deze wereld wil winnen. De makkelijkste weg :redface:.

Bovendien zijn de interns en recruit een vervolg op de acties die jullie deden, waarbij jullie jezelf in het eigen harnas jagen.

Ik ben eigenlijk wel zeer benieuwd waar Imago de laatste maanden niet voor de makkelijkste weg gekozen heeft.

Exitus -> Recruit + intern
POV -> Intern
Pit -> Alliantie

Het is eigenlijk al veelzeggend dat het account Barnie op de totaal verslagen tegenstanders lijst slecht 0,26mio onder de #1 van imago
 
Reactiescore
1.165
Je kaartje klopt niet. De stam Apex. is niet een stam waar wij mee samenwerken. Zou denk ik ook niemand van Spread willen omdat Imago de VV heeft gedaan van Babe Magnet (een Apex lid) om ons tegen te zitten in de rim.

Over dat recruiten gesproken. Ik denk dat bepaalde Imago leden hevig onderschatten hoeveel strijd wij hebben moeten leveren voor onze dorpen. Stammen als Exitus, Apex en POV hebben wij eigenhandig gesloopt. Niet voor niets staan zijn 7 van de top 10 ODA plekken bezit door een lid van Spread. Totale ODA van stammen ligt bij Spread ook een stuk hoger dan Imago en dan te bedenken dat Spread stukken later pas is gevormd kun je toch wel echt uit concluderen dat Spread veel tegenstand heeft gehad. Zegt ODA alles over tegenstand? Zeker niet maar het is wel een graadmeter.

Bekijk bijlage 22188

Voor nog een betere graadmeter kunnen we eventueel TWStats raadplegen.

Ik heb als startdatum 29 mei genomen, dit is de dag nadat Fart is gejoind. Ik heb die van Imago gewoon als vergelijkingsmateriaal erneer gezet.

Bekijk bijlage 22189

Bekijk bijlage 22190

Hier kun je zien dat de ODA (op een na rechterkolom) van Spread op 17.5 miljoen staat. Ter vergelijking die van Imago staat op 16.3 miljoen.

Bekijk bijlage 22191

Bekijk bijlage 22192*
*De terug join van Schedel is niet meegerekend in dit


Je ziet dat de ODA van Spread significant is gegroeid over de periode. Ja dit is ook geen perfecte graadmeter omdat TWStats het totaal van elke speler bij elkaar optelt maar ik vind zoals jij zegt: "kon Spread rustig aan iedereen bij elkaar internen" echt een non-argument.

Wat denk ik het probleem is dat Imago het spelletje gewoon niet actief en slim aan het spelen is op het moment. Daardoor mislukken vaak jullie aanvallen en boeken jullie minder winst als een Spread. Kan gebeuren, maar door het goed aanvallen (en ook verdedigen, iets wat Imago sowieso maar amper heeft hoeven doen) hebben wij veel winsten kunnen boeken.

Ik snap niet zo goed waarom je ODA scores al graadmeter gebruikt voor het aantal tegenstand dat een stam heeft gepakt. Het zegt namelijk niet zoveel daarover. Het zegt enkel wat over de troepen die verslagen zijn. Dat staat echt niet gelijk aan tegenstand, ODA kan namelijk op verschillende manier verkregen zijn, zoals bijvoorbeeld inactieve accounts of accounts die niet zoveel meer terug doen (POV). Dat je dit dus aanhaalt zegt helemaal niks.
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Kratje is overigens niet de enige die zich bij Spread spelers prive geuit heeft niet fan te zijn van de samenwerking Imago + Pit, Dus dat Kratje een andere mening heeft is vervelend voor sommige Pit leden, net als dat de keuze voor Imago vervelend is voor andere Pit leden. Hier heeft Pit dus schijt aan blijkbaar.
 
Reactiescore
2.444
Kratje is overigens niet de enige die zich bij Spread spelers prive geuit heeft niet fan te zijn van de samenwerking Imago + Pit, Dus dat Kratje een andere mening heeft is vervelend voor sommige Pit leden, net als dat de keuze voor Imago vervelend is voor andere Pit leden. Hier heeft Pit dus schijt aan blijkbaar.

Net als bij alle grote beslissingen binnen Pit is er uitvoerig over gesproken en over gestemd. Hier is geen bezwaar gekomen en zijn er toezeggingen gegeven door alle account's, waaronder ook Kratje. Ik heb er absoluut begrip voor als andere spelers een andere mening hebben en ze daar eerlijk voor uitkomen binnen de stam, dat is hier alleen niet het geval geweest. Elk account heeft toezeggingen gedaan en elk account was akkoord.

Als je een kant van het verhaal krijgt dan is het altijd de moeite waard ook eerst de andere kant aan te horen voordat je een oordeel velt ;).
 

rikkert1234

Beste Stamlid 20/21
Reactiescore
1.005
Ik snap niet zo goed waarom je ODA scores al graadmeter gebruikt voor het aantal tegenstand dat een stam heeft gepakt. Het zegt namelijk niet zoveel daarover. Het zegt enkel wat over de troepen die verslagen zijn. Dat staat echt niet gelijk aan tegenstand, ODA kan namelijk op verschillende manier verkregen zijn, zoals bijvoorbeeld inactieve accounts of accounts die niet zoveel meer terug doen (POV). Dat je dit dus aanhaalt zegt helemaal niks.

Ik gebruik het als graadmeter omdat jij en verscheidene Imago leden zegt dat Spread alleen maar internt. ODA laat zien dat dat er in iedergeval wat moeite voor iets heb moeten doen. Lijkt me dat je interns helemaal zou leegzetten toch? Het zegt inderdaad niet alles over de tegenstand maar dit toont gewoon aan dat Spread moeite heeft moeten doen voor de verkregen dorpen.

Andere graadmeters kun je gebruiken en er zijn betere opties maar kosten allemaal erg veel tijd.
 
Reactiescore
1.165
mbt Kratje, deze recruit hebben wij gedaan als reactie op het mooie plan van Imago om samen met Pit te gaan werken en 18 phanalaxen op ons te leggen. Dan gaan wij natuurlijk niet stilzitten eh mafketel.


Betreffende de cf’s zijn Spread en Imago met elkaar in gesprek over wereldafspraken. Dat BB dorp wat Fart gepakt heeft komt heus wel terug.

Als reactie op? Dus het klopt niet dat , dat plan er eerder was dan van Imago? Wellicht heb ik het dan verkeerd begrepen hoor, dat kan.

Verder funny over die clusterfucks. Ondanks dat je weet dat de gesprekken er aan komen toch nog even drie 1.3k dorpjes van jens als clusterfucks in het cluster van Cabbage te pakken. Beetje laag niet? Dat mafketel mag je trouwens ook wel weg laten hoor, is er nergens voor nodig.

Ik ben eigenlijk wel zeer benieuwd waar Imago de laatste maanden niet voor de makkelijkste weg gekozen heeft.

Exitus -> Recruit + intern
POV -> Intern
Pit -> Alliantie

Het is eigenlijk al veelzeggend dat het account Barnie op de totaal verslagen tegenstanders lijst slecht 0,26mio onder de #1 van imago

Exitius en POV zijn reacties op jullie? Waarom dorpen van POV door jullie laten oprapen na een goede massa, beetje goedkoop scoren he. Zouden dom zijn geweest als we het niet deden. Tevens heeft Barnie goed deffwerk geleverd, mag toch gezegd worden? Er zijn nog meer dan genoeg clears heel dus hij hoeft zich geen zorgen te maken. Daarnaast krijgt hij natuurlijk ook heel veel deff hé. We zullen zien de toekomst betreft.

Kratje is overigens niet de enige die zich bij Spread spelers prive geuit heeft niet fan te zijn van de samenwerking Imago + Pit, Dus dat Kratje een andere mening heeft is vervelend voor sommige Pit leden, net als dat de keuze voor Imago vervelend is voor andere Pit leden. Hier heeft Pit dus schijt aan blijkbaar.

Prima dat Kratje een andere mening heeft, dat mag. Dat hoeft toch niet te betekenen dat je direct moet overstappen naar de vijand. Die ze toch wel met open armen ontvangen.. De gevolgen zijn voor Pit dan veel groter van voor Spread.

Ik gebruik het als graadmeter omdat jij en verscheidene Imago leden zegt dat Spread alleen maar internt. ODA laat zien dat dat er in iedergeval wat moeite voor iets heb moeten doen. Lijkt me dat je interns helemaal zou leegzetten toch? Het zegt inderdaad niet alles over de tegenstand maar dit toont gewoon aan dat Spread moeite heeft moeten doen voor de verkregen dorpen.

Andere graadmeters kun je gebruiken en er zijn betere opties maar kosten allemaal erg veel tijd.

Ik heb nergens gezegd dat het alleen maar internt, ik zelf dat ze het rustig hebben en veel internen als ook makkelijke dorpen krijgen dus. Een hoge ODA hoeft daarom niet persé gelijk te staan aan tegenstand.
 

Deleted User - 487957763

Guest
Als reactie op? Dus het klopt niet dat , dat plan er eerder was dan van Imago? Wellicht heb ik het dan verkeerd begrepen hoor, dat kan.

Verder funny over die clusterfucks. Ondanks dat je weet dat de gesprekken er aan komen toch nog even drie 1.3k dorpjes van jens als clusterfucks in het cluster van Cabbage te pakken. Beetje laag niet? Dat mafketel mag je trouwens ook wel weg laten hoor, is er nergens voor nodig.
Klopt zeker niet. Zodra wij op de hoogte waren van het plan omtrent de samenwerking Pit+Imago zijn er gesprekken met Kratje gevoerd. Nadat er eerder besloten werd Kratje niet te recruiten toen deze nog neutraal was, omdat wij die regio niet nog verder in onbalans wouden brengen tegenover Pit. Op basis van ervaring en kunde hadden wij Kratje allang aangenomen natuurlijk. Dit was vlak na het Kipkalkoentje gebeuren en toen is er besloten om Kratje aan pit te "gunnen".

Die 4 dorpen van Jens zijn compleet legalen dorpen niks geen clusterfucks. Met of zonder afspraken waren deze sowieso legaal te pakken. Niks laags aan. Jullie internen een heel POV gebied en verwachten dan dat wij stoppen met edelen van de stam die door ons gebroken is? Wij hebben voor al die dorpen gevochten bij POV er werd tot het laatste moment nog gesniped bij Ho-Lee. Al pakten wij diepe dorpen van POV was het nog steeds gissen of ze bij ons terecht kwamen. Terwijl jullie de keuze hadden welke dorpen te internen en welke niet. Dat er dan 4 POV dorpen blijven liggen is eigen keus, maar zover mij bekend mag je de BG van je vijand gewoon edelen ongeacht de grote van het dorp.
 

rikkert1234

Beste Stamlid 20/21
Reactiescore
1.005
Op elke wereld mag je gewoon edelen van de BG van je vijand of van een MB, ook al liggen die iemand anders zijn cluster. Het was een ander verhaal geweest als het een neutrale speler was maar aangezien POV, de stam van Jens jullie BG was is dat geen neutrale speler dus geen illegale clusterfuck.

Wel grappig dat Imago hiermee naar het forum komt terwijl Imago de stam VANS gewoon laat clusterfucken in het AIE cluster en daar helemaal niks aan wilt doen omdat het maar een BG is. Heel erg hypocriet allemaal.
 
Reactiescore
735
Speciaal voor jou heb ik het kaartje wat aangepast en een aantal stammen en spelers toegevoegd, wat daardoor nog meer in jullie voordeel komt. Thanks voor de tip.
Voor degene die zich afvragen waarom Kratje Grolsch groen gemarkeerd is, dit zal de nieuwste recruit van Spread worden, waarvan de zoveelste uit een vijandige stam. Daarnaast ook de tweede uit Pit. Voor Pit natuurlijk uiterst vervelend, gezien er een enorm stuk front bij komt + de speler SpeedyAction daarmee ten dode wordt opgeschreven.
Toppertje in eenzijdige waarheden vertellen ben je wel, was niet met zo'n achterlijke wereld vs Spread constructie gekomen, dan hadden we Kratje netjes bij Pit gehouden (wat ze overigens meer dan netjes geregeld hebben met Pit nu imo). Verder weet ik niet hoe jij naar dat kaartje kijkt, maar de kwantiteit ligt zeker niet meer duidelijk aan deze kant.
Succes met internen en edelspam accies leggen de komende weken, focus je daar lekker op ipv hier die verheven Imago onzin te verkondigen.
 
Reactiescore
1.892
Toppertje in eenzijdige waarheden vertellen ben je wel, was niet met zo'n achterlijke wereld vs Spread constructie gekomen, dan hadden we Kratje netjes bij Pit gehouden (wat ze overigens meer dan netjes geregeld hebben met Pit nu imo). Verder weet ik niet hoe jij naar dat kaartje kijkt, maar de kwantiteit ligt zeker niet meer duidelijk aan deze kant.
Succes met internen en edelspam accies leggen de komende weken, focus je daar lekker op ipv hier die verheven Imago onzin te verkondigen.
Dat hebben jullie er ook wel een beetje zelf naar gemaakt hè, Fabian? Enerzijds natuurlijk omdat jullie gewoon goed groeiden, maar anderzijds voornamelijk vanwege jullie discutabele acties waarmee (achteraf) bepalende stammen simpelweg zijn benadeeld en daar bovenop nog eens de achterlijke profilering van bepaalde Spreaders. Anders was het gewoon een 3-stammenoorlog geworden, wat ook onze voorkeur had.

Waar leggen wij edelspamaccies aan dan? Daar zijn jullie overigens zelf mee begonnen? Je eigen account notabene.
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Prima dat Kratje een andere mening heeft, dat mag. Dat hoeft toch niet te betekenen dat je direct moet overstappen naar de vijand. Die ze toch wel met open armen ontvangen.. De gevolgen zijn voor Pit dan veel groter van voor Spread.

Ik wil gewoon winnen.
 

Deleted User - 487920325

Guest
Speciaal voor jou heb ik het kaartje wat aangepast en een aantal stammen en spelers toegevoegd, wat daardoor nog meer in jullie voordeel komt. Thanks voor de tip.
Voor degene die zich afvragen waarom Kratje Grolsch groen gemarkeerd is, dit zal de nieuwste recruit van Spread worden, waarvan de zoveelste uit een vijandige stam. Daarnaast ook de tweede uit Pit. Voor Pit natuurlijk uiterst vervelend, gezien er een enorm stuk front bij komt + de speler SpeedyAction daarmee ten dode wordt opgeschreven.

Kaartje:
8a594d5cc4c5342ea9bffcc8292f7bfd.png

Legenda:
a65cbd25e703a26d8d76b52ad80abe03.png





Ben ik het niet helemaal mee eens. Misschien was het niet slim om grotendeels in één continent te starten, maar dit was wel het met safe voor iedereen. Uiteindelijk door omringende stammen is het inderdaad andersom gelopen dan dat we zelf wilden. Hierdoor noodzakelijke recruits gedaan die op lange termijn voor botsingen zouden zorgen ja.
Bij Spread lag dat heel anders, dat is een volledige premade die, zoals je zelf insinueert, wel in verschillende continenten is gestart. Prima, maar daardoor heb je wel spelers uit vijandige stammen gerecruit. Uit Exitius, Pit, leiding van Apex als MB nemen en ga zo maar even door. Vind je het heel gek dat daar dan commentaar op komt? Precies door deze voorvallen heeft Spread het veel makkelijker gehad dan Imago, dat is iets wat je gewoon niet kan ontkennen. Prima gespeeld, maar daar zet ik wel mijn vraagtekens bij. Dat je nu wederom een speler uit een vijandige stam recruit en tevens gebruik maakt van clusterfucks én daar nog trots op bent ook zegt denk ik wel genoeg over hoe Spread deze wereld wil winnen. De makkelijkste weg :redface:.

Bovendien zijn de interns en recruit een vervolg op de acties die jullie deden, waarbij jullie jezelf in het eigen harnas jagen.

Als ik dit eens bij elkaar optel kom ik rond de 48m voor kamp Spread en 45m voor kamp Imago + Pit. Lijkt me een vrij eerlijke strijd toch? Waar is al dat gejank voor nodig.
 
Reactiescore
735
Dat hebben jullie er ook wel een beetje zelf naar gemaakt hè, Fabian? Enerzijds natuurlijk omdat jullie gewoon goed groeiden, maar anderzijds voornamelijk vanwege jullie discutabele acties waarmee (achteraf) bepalende stammen simpelweg zijn benadeeld en daar bovenop nog eens de achterlijke profilering van bepaalde Spreaders. Anders was het gewoon een 3-stammenoorlog geworden, wat ook onze voorkeur had.

Waar leggen wij edelspamaccies aan dan? Daar zijn jullie overigens zelf mee begonnen? Je eigen account notabene.
Mijn definitie van een edelspam acc is een account dat pertinent wordt gebruikt om zijn edels, nadat je het grotendeels geïnternd hebt, dus nee dat is Savior totaal niet, dat wij met ons huidige kleine front wat dorpjes er 10 velden vanaf pakken lijkt me toch niet bepaald noemenswaardig en allerminst in de buurt komen van een edel spam acc, maar prima. Ik zeg overigens niet dat jullie dat al doen, ik spreek gewoon mijn verwachting uit.

Maargoed, wij hebben het er naar gemaakt, jullie zijn toch de allerbesten van TW? Waar is het dan voor nodig?
Ja wij hebben een discutabele recruit gedaan, dat was helaas in onze ogen noodzakelijk, echter kwam het jullie vervolgens allemaal wel erg goed uit.
Exitus is door ons benadeeld, 100%, maar barmhartige Imago wist niet hoe snel ze de verdere restjes moesten oprapen. Pit blijf ik bij, dat is in samenspraak gedaan, dat men er achteraf zuur over is, prima, begrijp ik ook deels, maar ik weiger dat een discutabele beslissing te noemen die Pit zo heeft benadeeld, maargoed daar was barmhartige Imago weer om de restjes op te rapen. Wat ons als allerlaatst bij POV brengt, lekker als afscherming gebruiken en zodra wij een goede massa opzetten gelijk de boel zsm te internen, om vervolgens te komen schreeuwen over CFs nadat je dorpen laat liggen van de stam die je net voor de helft geïnternd hebt, goh wat zijn we toch goed bezig.

Ik kan naar ons kijken en concluderen dat er zaken beter aangepakt hadden kunnen worden, maar die zelfreflectie van jullie is echt om te janken.
Om dan vervolgens hier ook nog te gaan verkondigen dat wij Pit benadeeld hebben met Kratje, waar dit een simpel gevolg is van jullie plan om de wereld pertinent op slot te gooien, trieste vertoning.

Het was me weer een waar genoegen hier, heb mn portie gehad voor de komende maand, challas.
 
Reactiescore
1.892
Mijn definitie van een edelspam acc is een account dat pertinent wordt gebruikt om zijn edels, nadat je het grotendeels geïnternd hebt, dus nee dat is Savior totaal niet, dat wij met ons huidige kleine front wat dorpjes er 10 velden vanaf pakken lijkt me toch niet bepaald noemenswaardig en allerminst in de buurt komen van een edel spam acc, maar prima. Ik zeg overigens niet dat jullie dat al doen, ik spreek gewoon mijn verwachting uit.

Maargoed, wij hebben het er naar gemaakt, jullie zijn toch de allerbesten van TW? Waar is het dan voor nodig?
Ja wij hebben een discutabele recruit gedaan, dat was helaas in onze ogen noodzakelijk, echter kwam het jullie vervolgens allemaal wel erg goed uit.
Exitus is door ons benadeeld, 100%, maar barmhartige Imago wist niet hoe snel ze de verdere restjes moesten oprapen. Pit blijf ik bij, dat is in samenspraak gedaan, dat men er achteraf zuur over is, prima, begrijp ik ook deels, maar ik weiger dat een discutabele beslissing te noemen die Pit zo heeft benadeeld, maargoed daar was barmhartige Imago weer om de restjes op te rapen. Wat ons als allerlaatst bij POV brengt, lekker als afscherming gebruiken en zodra wij een goede massa opzetten gelijk de boel zsm te internen, om vervolgens te komen schreeuwen over CFs nadat je dorpen laat liggen van de stam die je net voor de helft geïnternd hebt, goh wat zijn we toch goed bezig.

Ik kan naar ons kijken en concluderen dat er zaken beter aangepakt hadden kunnen worden, maar die zelfreflectie van jullie is echt om te janken.
Om dan vervolgens hier ook nog te gaan verkondigen dat wij Pit benadeeld hebben met Kratje, waar dit een simpel gevolg is van jullie plan om de wereld pertinent op slot te gooien, trieste vertoning.

Het was me weer een waar genoegen hier, heb mn portie gehad voor de komende maand, challas.
Dan hanteren we een verschillende definitie, voor mij is een edelspamaccie idd een account wat dorpen in een andere frontlinie pakt om edels uit te spammen. Iets wat jullie bij POV hebben gedaan. Zo vooruitlopen op de zaken is oviergens nergens voor nodig.

Wij kunnen het spelletje idd prima spelen, net zoals een aantal bij jullie dat kunnen. Er zijn gewoon een flink aantal acties en uitspraken vanuit Spread gekomen die ervoor hebben gezorgd dat de 'gunfactor' gewoon weg is. Waar ik mij de hele wereld (binnen Imago) heb ingezet voor uitdaging en een fair play, heb ik bij mezelf gemerkt dat de drang om dit eerste te blijven doen steeds minder werd. Simpelweg door bepaalde individuen binnen Spread en acties die jullie hebben uitgevoerd (denk als voorbeeld aan het plaatsen van spelers in onze rim, gatachterlijke uitspraken en houdingen van Spreaders etc.). Voor dat tweede zet ik mij overigens nog steeds en zal ik ook blijven doen. Over de discutabele acties hoef je je tegenover mij niet te verantwoorden hoor, dit is al tot in den treure besproken en hoeven we het niet opnieuw over te hebben. Ergens begrijp ik iedere actie zelfs wel een beetje, het risico ervan is echter wel dat het in een later stadium backfired. Iets wat bij jullie dus is gebeurd: denk aan Exitus en POV die hun dorpen aan ons beschikbaar stelden, Pit die liever met Imago in zee gaat etc. Een logisch oorzaak gevolg, daar kun je Imago echt niet iets verwijten.

Jij weet net zo goed als ik dat ik niet schuw van een stevig stukje zelfreflectie. Spread is niet de enige die zaken anders had kunnen aanpakken, ditzelde geldt namelijk ook voor Imago. Hebben we het ook wel vaker over gehad. Ik ben ook niet van mening dat jullie Pit hebben benadeeld met Kratje. Hier hebben jullie snel en slim op ingespeeld dus chapeau daarvoor. Dat ditzelfde account wel informatie heeft doorgespeeld naar jullie vind ik overigens wel kansloos, maar dat kan ik jullie niet verwijten. Over die CF's van NooNoo: ook gewoon legitiem. Daar ga je mij niet over horen klagen ondanks dat ik er uiteraard van baal. Deze bal kan ik echter alleen maar in onze eigen hoek leggen: hier zijn we slordig geweest. De CF's van TFB vind ik dan wel weer te ver gaan, maar dit hebben jullie goed opgelost. Dus bedankt daarvoor. ;)
 
Bovenaan