Golden Awards

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Verschil is dat Vitalise hier inhoudelijk iets toevoegt. Zou je eens een voorbeeld aan moeten nemen.

Als we allemaal het zelfde beeld van inhoudelijk als jij* (gesponsord door @Dutchgangster ) hadden was het wel zo'n perfecte wereld.
 

rikkert1234

Beste Stamlid 20/21
Reactiescore
1.005
King Romein? Welke dorpen hebben we daarvan gepakt dan?

25% is alsnog aanzienlijk minder dan de minstens 42% van Semper hè? Als je toch over percentages wil beginnen. :biggrin:

1595408193528.png

Deze 2 dorpen bijvoorbeeld heb je bijvoorbeeld van King Romein gepakt.

1595408986273.png

1595409076460.png

1595409157268.png

Dit is nog van andere MB's.

1595409256621.png

1595409276664.png

Dit account heeft geen enkele ODD stijgingen dus neem aan dat dit ook intern is. Daarbij heeft Collationem ook 17 barbarendorpen gepakt. Hiermee ga je boven de 30% intern uitkomen. Vind dat vrij veel intern. Zal misschien ook nog wat overnames vergeten zijn.*

*Hierbij niet meegenomen het vage verhaal rondom het account Unagi wat wel een intern lijkt te zijn op het eerste oog.

Als je dat bijvoorbeeld vergelijkt met Noo-Noo (waar ik zelf speel) ligt het internpercentage van Colla veel hoger. Maar ik zie dat @dialgaman zn post al verwijderd waar hij zei dat Colla alleen maar POV als intern heeft gehad:redface:
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Hou je waffel mvg

Hier wou ik graag even inhoudelijk op in gaan.

Als iemand ‘hou je waffel!’ of ‘houd je waffel dicht!’ roept, wordt je geacht je mond te houden. De kreet is reeds in de zeventiende eeuw in die betekenis wijdverspreid in Nederland. Wat is de herkomst van deze bijzondere uitdrukking?



G. Schalcken, Jonge vrouw die een wafel aanbiedt, ca. 1667, paneel, particuliere collectie

G. Schalcken, Jonge vrouw die een wafel aanbiedt, ca. 1667, paneel, particuliere collectieDe wafel is al eeuwenlang een populaire lekkernij. Met name tijdens Oud en Nieuw, maar ook op kermissen, jaarmarkten en stadsfeesten stonden en staan wafelkramen. De wafel of waffel werd en wordt daarbij regelmatig belegd met slagroom en vruchten. Op kermissen en markten bestrooide men deze lekkernijen meestal met kaneel, suiker en een klontje boter.


Het bakken van waffels was vooral een vrouwenwerk. Het wafelijzer ontbrak dan ook in geen enkele uitzet. In het wafelijzer kwam een dun laagje beslag, dat vervolgens boven het vuur werd gehouden. Hier komt de uitspraak ‘hou je waffel!’ vandaan, wat feitelijk betekent: ‘hou je aandacht bij de wafel!’ De vrouwen die de wafels maakten, riepen dit naar elkaar. Want anders loopt het beslag uit het wafelijzer en/of brandt de wafel aan. Hou je waffel dus!

Gilde van wafelbakkers
Hoewel wafels bakken een vrouwelijke activiteit was, bestond er in de dertiende eeuw zelfs een gilde van wafelbakkers. Wafelbakkers waren actief op kermissen, waar ze vaak chique wafelkramen bezaten om de wafels ter plekke te verkopen. Maar als je wilde, kon je ook een portie thuis laten bezorgen. Bekend is dat op de kermissen in Amsterdam in het jaar 1875 liefst 16 wafelkramen operationeel waren die gezamenlijk per werkdag bijna 50.000 wafels verkochten. Om bezoekers te trekken, waren de wafelkramen luxueus uitgerust, met veel en opvallende verlichting. Dit zorgde voor een grotere toeloop aan klanten.

 
Reactiescore
2.444
Hier wou ik graag even inhoudelijk op in gaan.

Als iemand ‘hou je waffel!’ of ‘houd je waffel dicht!’ roept, wordt je geacht je mond te houden. De kreet is reeds in de zeventiende eeuw in die betekenis wijdverspreid in Nederland. Wat is de herkomst van deze bijzondere uitdrukking?



G. Schalcken, Jonge vrouw die een wafel aanbiedt, ca. 1667, paneel, particuliere collectie

G. Schalcken, Jonge vrouw die een wafel aanbiedt, ca. 1667, paneel, particuliere collectieDe wafel is al eeuwenlang een populaire lekkernij. Met name tijdens Oud en Nieuw, maar ook op kermissen, jaarmarkten en stadsfeesten stonden en staan wafelkramen. De wafel of waffel werd en wordt daarbij regelmatig belegd met slagroom en vruchten. Op kermissen en markten bestrooide men deze lekkernijen meestal met kaneel, suiker en een klontje boter.


Het bakken van waffels was vooral een vrouwenwerk. Het wafelijzer ontbrak dan ook in geen enkele uitzet. In het wafelijzer kwam een dun laagje beslag, dat vervolgens boven het vuur werd gehouden. Hier komt de uitspraak ‘hou je waffel!’ vandaan, wat feitelijk betekent: ‘hou je aandacht bij de wafel!’ De vrouwen die de wafels maakten, riepen dit naar elkaar. Want anders loopt het beslag uit het wafelijzer en/of brandt de wafel aan. Hou je waffel dus!

Gilde van wafelbakkers
Hoewel wafels bakken een vrouwelijke activiteit was, bestond er in de dertiende eeuw zelfs een gilde van wafelbakkers. Wafelbakkers waren actief op kermissen, waar ze vaak chique wafelkramen bezaten om de wafels ter plekke te verkopen. Maar als je wilde, kon je ook een portie thuis laten bezorgen. Bekend is dat op de kermissen in Amsterdam in het jaar 1875 liefst 16 wafelkramen operationeel waren die gezamenlijk per werkdag bijna 50.000 wafels verkochten. Om bezoekers te trekken, waren de wafelkramen luxueus uitgerust, met veel en opvallende verlichting. Dit zorgde voor een grotere toeloop aan klanten.


TLDR; Sam is een vrouwelijke wafelbakker.
 
Reactiescore
1.892
Bekijk bijlage 22161

Deze 2 dorpen bijvoorbeeld heb je bijvoorbeeld van King Romein gepakt.

Bekijk bijlage 22162

Bekijk bijlage 22164

Bekijk bijlage 22165

Dit is nog van andere MB's.

Bekijk bijlage 22166

Bekijk bijlage 22167

Dit account heeft geen enkele ODD stijgingen dus neem aan dat dit ook intern is. Daarbij heeft Collationem ook 17 barbarendorpen gepakt. Hiermee ga je boven de 30% intern uitkomen. Vind dat vrij veel intern. Zal misschien ook nog wat overnames vergeten zijn.*

*Hierbij niet meegenomen het vage verhaal rondom het account Unagi wat wel een intern lijkt te zijn op het eerste oog.

Als je dat bijvoorbeeld vergelijkt met Noo-Noo (waar ik zelf speel) ligt het internpercentage van Colla veel hoger. Maar ik zie dat @dialgaman zn post al verwijderd waar hij zei dat Colla alleen maar POV als intern heeft gehad:redface:
Bb’s intern. I lolled.

Waarom zou je het zelfs vergelijken met een Noo-Noo? Zie niet in hoe die vergelijking relevant is. Zijn al meerdere Colla-spelers die aangaven dat we interns hebben gehad (nergens ontkend ook), maar dat het ons weinig interesseert wat men daarvan vindt. Nogmaals: Vanquisher begon over het ‘amper’ internen van Semper waardoor deze hele discussie begon. Blijf er dus lekker over doorgaan zou ik zeggen. :biggrin:
 

rikkert1234

Beste Stamlid 20/21
Reactiescore
1.005
Bb’s intern. I lolled.

Waarom zou je het zelfs vergelijken met een Noo-Noo? Zijn al meerdere Colla-spelers die aangaven dat we interns hebben gehad (nergens ontkend ook), maar dat het ons weinig interesseert wat men daarvan vindt. Nogmaals: Vanquisher begon over het ‘amper’ internen van Semper waardoor deze hele discussie door begon. Blijf er dus lekker over doorgaan zou ik zeggen. :biggrin:

Dan hebben we beide verschillende momenten dat de “discussie” startte. Namelijk voor mij begon de discussie dat Dialgaman zei dat Colla niet meer intern heeft gehad dan POV.

Daarbijkomend vroeg jij welke dorpen jullie van King Romein hebben gepakt en ik je dat heb laten zien. Bedankje was leuk geweest :p

Ik vergelijkte beide accounts omdat ze ongeveer even groot zijn.

Elk account heeft natuurlijk intern en dezelfde discussie kun je meerdere malen voeren zonder dat je er een steek mee verder komt. In dit geval verschafte jullie beide foutieve dus voel ik mij genoodzaakt om te reageren.
 
Reactiescore
1.164
Eigenlijk is POV ook niet eens een intern, maar een extern.. my bad. :tongue:
 
Reactiescore
1.892
Dan hebben we beide verschillende momenten dat de “discussie” startte. Namelijk voor mij begon de discussie dat Dialgaman zei dat Colla niet meer intern heeft gehad dan POV.

Daarbijkomend vroeg jij welke dorpen jullie van King Romein hebben gepakt en ik je dat heb laten zien. Bedankje was leuk geweest :p

Ik vergelijkte beide accounts omdat ze ongeveer even groot zijn.

Elk account heeft natuurlijk intern en dezelfde discussie kun je meerdere malen voeren zonder dat je er een steek mee verder komt. In dit geval verschafte jullie beide foutieve dus voel ik mij genoodzaakt om te reageren.
Nee, dan had je beter moeten lezen. Dialgaman zei dat Colla bij lange na niet zoveel geinternd had als Semper, wat gewoon een feit is. Hij verschafte dus nergens foutieve informatie.

Heb je gelijk in, bedankt! Maar als je de volledige stats had bekeken kon je zien dat Romein daarna ook weer dorpen van Colla heeft gepakt. Zelfs meer dan andersom. Eigenlijk zijn wij dus geinternd ipv dat wij hem internden. :rolleyes2:
 

rikkert1234

Beste Stamlid 20/21
Reactiescore
1.005
Nee, dan had je beter moeten lezen. Dialgaman zei dat Colla bij lange na niet zoveel geinternd had als Semper, wat gewoon een feit is. Hij verschafte dus nergens foutieve informatie.

Heb je gelijk in, bedankt! Maar als je de volledige stats had bekeken kon je zien dat Romein daarna ook weer dorpen van Colla heeft gepakt. Zelfs meer dan andersom. Eigenlijk zijn wij dus geinternd ipv dat wij hem internden. :rolleyes2:

Volgens mij ben jij degene die goed moet lezen, zie dat je dit ook vaak tegen andere zegt maar zelf lees je ook vaak niet goed dus ik zal het je effe goed uitleggen in de hoop dat je het snapt. Hij zei dat Colla alleen POV heeft geinternd had wat dus foutief is, toch?

Je hebt gelijk dat Semper iets meer intern heeft gehad dan Colla maar daar had ik het niet over. Het is ook niet zo gek want Semper is stuk groter.

Zijn toch allemaal dorpen die jullie geinternd hebben van POV? Die tel je dan toch niet mee? Jullie hebben dorpen van POV overgenomen zonder moeite terwijl King Romein dorpen met laag moraal voor jullie gecleard en geedeld heeft zodat jullie gratis dorpen kregen.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.892
Volgens mij ben jij degene die goed moet lezen, zie dat je dit ook vaak tegen andere zegt maar zelf lees je ook vaak niet goed dus ik zal het je effe goed uitleggen in de hoop dat je het snapt. Hij zei dat Colla alleen POV heeft geinternd had wat dus foutief is, toch?

Je hebt gelijk dat Semper iets meer intern heeft gehad dan Colla maar daar had ik het niet over. Het is ook niet zo gek want Semper is stuk groter.

Zijn toch allemaal dorpen die jullie geinternd hebben van POV? Die tel je dan toch niet mee? Jullie hebben dorpen van POV overgenomen zonder moeite terwijl King Romein dorpen met laag moraal voor jullie gecleard en geedeld heeft zodat jullie gratis dorpen kregen.
1595421705078.png

Zucht. Een logisch gevolg als 80% van de mensen die posten niet goed kunnen/willen lezen. Hij stelt een vraag waarmee hij de bal bij 'jullie' neerlegt, waarom zou je je tegenstander argumenten in de schoot werpen? Dat jij daar een verkeerde conclusie uit trekt maakt de inhoud van z’n post niet ineens foutief. Www.specsavers.nl. Thank me later. Dat Semper groter is is overigens een drogreden, want de interns zijn percentagewijs berekend.

Dit was me iig weer genoeg AF voor vandaag.
 
Reactiescore
1.918

DeletedUser81766

Guest
Het enige wat hier te constateren valt in deze discussie is dat er duidelijk een aanzienlijk verschil is bij spelers van de definitie intern. Er lijkt ook weinig kennis bij elkaars dorpen-overwinningen aanwezig te zijn.

Dorpen die makkelijk verkregen zijn hoeven niet per direct aan een intern gelinkt te worden. Intern is naar mijn idee het overnemen van een dorp zonder enige troepen verlies of met opzettelijk ODA verkrijgen.

Bij Semper valt dit best mee, zij hebben zeker geen ODA geboost en eigenlijk ook weinig clears gedoneerd. Exitus is geen intern te noemen, je kan wel spreken van weinig tegenstand terwijl dit ook mee viel. Er is nog steeds op degelijk niveau geprobeerd te deffen, zo niet door exitus dan door een vv.

Er is geen ontkenning dat ze geinternd hebben maar de mate waarin en hoeveel word erg overdreven beschreven.

Daarbij mag Imago ook best uit het schaduw stappen, als er één van de twee stammen een oppositie veel internd heeft Imago bewezen de leiding er mee te nemen. Dit zowel bij Exitus als POV waarbij Spread nog altijd tegen had gestreden. Enige reden waarvoor Spread onder het vergrootglas ligt is omdat Spread kwantitatief gezien aanzienlijk in het voordeel is ten opzichte van Imago of andere partijen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1.164
Zijn toch allemaal dorpen die jullie geinternd hebben van POV? Die tel je dan toch niet mee? Jullie hebben dorpen van POV overgenomen zonder moeite terwijl King Romein dorpen met laag moraal voor jullie gecleard en geedeld heeft zodat jullie gratis dorpen kregen.

Nog even inhakend op dit stuk. Dit is toch precies het doel van een moraalbreker? Of is dat ook opeens verboden?
 

rikkert1234

Beste Stamlid 20/21
Reactiescore
1.005
Bekijk bijlage 22169

Zucht. Een logisch gevolg als 80% van de mensen die posten niet goed kunnen/willen lezen. Hij stelt een vraag waarmee hij de bal bij 'jullie' neerlegt, waarom zou je je tegenstander argumenten in de schoot werpen? Dat jij daar een verkeerde conclusie uit trekt maakt de inhoud van z’n post niet ineens foutief. Www.specsavers.nl. Thank me later. Dat Semper groter is is overigens een drogreden, want de interns zijn percentagewijs berekend.

Dit was me iig weer genoeg AF voor vandaag.

Ik ga nog een poging wagen. Zal proberen in zoveel mogelijk Jip en Janneke taal het te omschrijven zodat jij het ook zal snappen. Ik refereerde naar het eerste stuk van de post. Daar heeft hij toch ongelijk in? Dat is dan toch foutief posten? Want Colla heeft niet alleen POV als intern gehad. Daarom wijdde ik er eerder ook een post aan.

Ik had gehoopt dat het eerder duidelijk zou zijn voor je, jammer dat ik het zovaak moest vertellen.

Nog even inhakend op dit stuk. Dit is toch precies het doel van een moraalbreker? Of is dat ook opeens verboden?

Ja maar dat telt wel als een intern. Colla heeft er zelf geen moeite voor hoeven doen behalve target doorgeven. Voor de rest niet dat het niet mag ofzo maar wel weer een intern erbij.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan