Golden Awards

DeletedUser69389

Guest
Dat denk ik niet, het is een kwestie van tijd voordat ''de tegenpartij'' (lees: Noord, noordoost en oost) zich gaat verenigen. Dan krijgen we massale fusies waardoor de gemiddelde accountgrootte van de tegenpartij véél groter zal zijn alsook haar totale omvang. Zo gaat het elke wereld weer. Lijst deze maar in, dan zien we wel of ik gelijk krijg.

Daarbij is het altijd selectief kijken wie er wel goed en wie er niet goed is in het spel. Het is vrij logisch dat ik mijn stamgenoten beter kan inschatten dan de tegenpartij. Wellicht zit ik er naast en zijn er niet tien maar dertig spelers die evengoed of beter zijn dan de gemiddelde Amen/Swift speler. Let ook op het woord gemiddeld hè. Ik ben ervan overtuigd dat als je een top 10 kwaliteitsspelers gaat maken van de wereld dat je er niet om heen kunt om in ieder geval enkele amen/swift accounts te noemen. Maar ook Amen/Swift hebben 'mindere' accounts, dus dat gemiddelde ligt niet op het kwaliteitsniveau van de uitschieters naar boven.

Tsja om even je spectrum erbij te halen. Jullie zijn relatief dicht bij elkaar gestart om een minder grote uitdaging te hebben. Dat is aan de ene kant goed, want achteraf had je misschien kunnen zeggen dat er anders meer accounts voortijdig schipbreuk hadden geleden. Maar anderzijds vormt het ook een enorme beperking, omdat je in elkaars gebied loopt te farmen en te groeien. Het is dan ook logisch dat jullie achterblijven t.o.v. andere accounts die meer ruimte hebben. Je ziet nu al significante verschillen t.o.v. jullie accounts en dat komt echt niet alleen maar door fuseren. Dat komt ook voort uit de keuzes die jullie hebben gemaakt.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.153
Tsja om even je spectrum erbij te halen. Jullie zijn relatief dicht bij elkaar gestart om een minder grote uitdaging te hebben. Dat is aan de ene kant goed, want achteraf had je misschien kunnen zeggen dat er anders meer accounts voortijdig schipbreuk hadden geleden. Maar anderzijds vormt het ook een enorme beperking, omdat je in elkaars gebied loopt te farmen en te groeien. Het is dan ook logisch dat jullie achterblijven t.o.v. andere accounts die meer ruimte hebben. Je ziet nu al significante verschillen t.o.v. jullie accounts en dat komt echt niet alleen maar door fuseren. Dat komt ook voort uit de keuzes die jullie hebben gemaakt.

Idk, als ik met mijn directe tegenstander in mijn gebied was gaan fuseren had ik er heel anders voorgestaan nu maargoed.
 
Reactiescore
1.367
Idk, als ik met mijn directe tegenstander in mijn gebied was gaan fuseren had ik er heel anders voorgestaan nu maargoed.


Sommige van je stam hebben dat direct al in het begin gedaan. Hadden ze gewacht hadden ze ook kans op een mooie fusie als tad
 
Reactiescore
1.476
Sommige van je stam hebben dat direct al in het begin gedaan. Hadden ze gewacht hadden ze ook kans op een mooie fusie als tad
Je beschuldigt ze niet alleen van boosten, maar ook direct van slecht boosten! Savage.
 
Reactiescore
1.367
Je beschuldigt ze niet alleen van boosten, maar ook direct van slecht boosten! Savage.

T was allemaal bewezen, al weken terug, iirc
 
Reactiescore
7.918
Sommige van je stam hebben dat direct al in het begin gedaan. Hadden ze gewacht hadden ze ook kans op een mooie fusie als tad

Ah dus je insinueert dat de fusie met Pigzor al gepland stond vanaf het prille begin? Dat zou de reputatie van de heren niet al te goed komen hoor.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.740
Ik reageer morgen even op de discussie gerichte reacties hoor.

amai roald als je ooit nog eens een wereld start en je zoekt vv, kus dan maar men kloten :mad2:

Ah Rob, je weet dat jouw inzet absoluut waardevol is geweest voor ons account, des te meer reden dat je gewoon weer actief moet gaan spelen (ongeacht je speeltijden!). Wou dat ik meer mensen in mijn lijstje kon zetten wat dat betreft, dat jij zeker in de vroege start flinke stenen hebt bijgedragen aan accounts in de stam, staat buiten kijf.
 
Reactiescore
3.452
Als jullie in elkaars hol willen kruipen doe dat dat in het Verwachtingstopic
Indien we weer in elkaars hol gaan kruipen, zoals @The Minion dat mooi verwoorde, gooien we hem weer dicht.
Ah Rob, je weet dat jouw inzet absoluut waardevol is geweest voor ons account, des te meer reden dat je gewoon weer actief moet gaan spelen (ongeacht je speeltijden!). Wou dat ik meer mensen in mijn lijstje kon zetten wat dat betreft, dat jij zeker in de vroege start flinke stenen hebt bijgedragen aan accounts in de stam, staat buiten kijf.
Kuch sluit maar Sule

jk he
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
Hehe hij kan niet diep genoeg zitten
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
gestart met 6k
verbruikt 170k al denk ik dat ongeveer 70k nog in ons inventaris zit ^^

What. the. fuck.

Tsja om even je spectrum erbij te halen. Jullie zijn relatief dicht bij elkaar gestart om een minder grote uitdaging te hebben. Dat is aan de ene kant goed, want achteraf had je misschien kunnen zeggen dat er anders meer accounts voortijdig schipbreuk hadden geleden. Maar anderzijds vormt het ook een enorme beperking, omdat je in elkaars gebied loopt te farmen en te groeien. Het is dan ook logisch dat jullie achterblijven t.o.v. andere accounts die meer ruimte hebben. Je ziet nu al significante verschillen t.o.v. jullie accounts en dat komt echt niet alleen maar door fuseren. Dat komt ook voort uit de keuzes die jullie hebben gemaakt.

Het meefarmen is niet echt een factor. Een wereld van deze grootte, er wordt overal wel meegefarmd, het maakt echt niet uit waar je nou ligt. Als evengoed een lid van Amen/Swift naast een account als bijvoorbeeld Savior had gelegen, waren er net zo goed farminkomsten verdwenen naar andere accounts. Dat argument weegt dus niet op als tegenargument tegen de voordelen om als stam bij elkaar te liggen. Het kunnen coördineren van aanvallen samen, het snelle kunnen voorzien van deff aan stamgenoten. Dat dan wat farminkomsten verwateren aan stamgenoten? Eh, so be it.
 

DeletedUser69389

Guest
What. the. fuck.



Het meefarmen is niet echt een factor. Een wereld van deze grootte, er wordt overal wel meegefarmd, het maakt echt niet uit waar je nou ligt. Als evengoed een lid van Amen/Swift naast een account als bijvoorbeeld Savior had gelegen, waren er net zo goed farminkomsten verdwenen naar andere accounts. Dat argument weegt dus niet op als tegenargument tegen de voordelen om als stam bij elkaar te liggen. Het kunnen coördineren van aanvallen samen, het snelle kunnen voorzien van deff aan stamgenoten. Dat dan wat farminkomsten verwateren aan stamgenoten? Eh, so be it.
Dat een Savior zo kan farmen zoals ze farmen of een The Alcoholi Dream komt ook door hoe ze liggen. Het afdoen als iets wat niet opweegt tsja. Of je in je eentie het merendeel binnen 3 uur alleen kunt farmen of dat je moet delen maakt wel degelijk wat uit.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Dat een Savior zo kan farmen zoals ze farmen of een The Alcoholi Dream komt ook door hoe ze liggen. Het afdoen als iets wat niet opweegt tsja. Of je in je eentie het merendeel binnen 3 uur alleen kunt farmen of dat je moet delen maakt wel degelijk wat uit.

Ik heb het dan niet over de totale farmopbrengsten van Savior. Tuurlijk komt de grootte van de farmopbrengsten door een mooie ligging. Feit is en blijft dat ze evengoed mee zouden farmen: en daar gaat het om.
 
Reactiescore
735
What. the. fuck.



Het meefarmen is niet echt een factor. Een wereld van deze grootte, er wordt overal wel meegefarmd, het maakt echt niet uit waar je nou ligt. Als evengoed een lid van Amen/Swift naast een account als bijvoorbeeld Savior had gelegen, waren er net zo goed farminkomsten verdwenen naar andere accounts. Dat argument weegt dus niet op als tegenargument tegen de voordelen om als stam bij elkaar te liggen. Het kunnen coördineren van aanvallen samen, het snelle kunnen voorzien van deff aan stamgenoten. Dat dan wat farminkomsten verwateren aan stamgenoten? Eh, so be it.
Het maakt natuurlijk wel degelijk uit als je met zoveel accounts, die als beoogd doel hebben de eindstrijd halen, naast elkaar ligt.
Ben het met je eens dat er ook veel voordelen uit komen, maar je groei komt het niet ten goede en dan vooral door simpelweg de ruimte die je hebt om te edelen en het farmen.

EDIT: die meefarmers zal je tegenvallen :O Zeker gezien rooftochten zo OP zijn, heb je al een BB geëdeld? Dan zou het je verbazen hoe weinig er op loopt van andere stammen dan Amen of Swift denk ik;)
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Het maakt natuurlijk wel degelijk uit als je met zoveel accounts, die als beoogd doel hebben de eindstrijd halen, naast elkaar ligt.
Ben het met je eens dat er ook veel voordelen uit komen, maar je groei komt het niet ten goede en dan vooral door simpelweg de ruimte die je hebt om te edelen en het farmen.

Natuurlijk, eens. Je zult altijd beduidend minder farmen, maar zoals ik al zei: ik zou er zelf voor kiezen om dan dichterbij elkaar te liggen: ik vind persoonlijk de voordelen daarvan groter. Ik ben wel van mening als Amen/Swift deze keuze niet gemaakt had, dat ze waarschijnlijk het onderspit hadden moeten delven een paar weken geleden. Ik weet niet of ze het dan wel gered hadden.
 
Reactiescore
7.918
EDIT: die meefarmers zal je tegenvallen :O Zeker gezien rooftochten zo OP zijn, heb je al een BB geëdeld? Dan zou het je verbazen hoe weinig er op loopt van andere stammen dan Amen of Swift denk ik;)

Nee, echt legit veel meefarmers. Toen wij die bb dorpjes namen (smash flop i know) kwamen er per dorp 13 aanvallen binnen van andere stammen om ons heen. (POV)(CARA) en zelfs de random noobs in het cluster. Misschien ligt het aan onze ligging natuurlijk, kan ook.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.740
Genoeg pp dat is inmiddels al bekend en doen wij als team ook alles behalve geheimzinnig over dus daar heb je logischerwijs gelijk.
Een leger aan defbuffers is een vrij grote aanname (zeker aangezien 4 vd 12 accounts inclusief onszelf serieus speelt en de rest minder vaak online is dan Laurens zelf). Inhaken op het volgende punt denk ik dat er weinig accounts zijn die echt nog wat hebben hoeven laten zien deze wereld, de wereld is ten slotte net begonnen maar onze oda spreekt wel voor ons (hoewel je al aangaf daar niet noodzakelijkerwijs op te beoordelen).
Over het team ga ik er natuurlijk vanuit dat je er naast zit ondanks dat we wel deels bestaan uit enkele typische starters en deffers inderdaad.

Al met al een mooie lijst zonder onnodige poespas, maar wilde hier nog even op inhaken :)

Vergeet hierbij niet dat het gemiddelde account in Noord gewoon al veel groter is. Ze hebben simpelweg een betere / meer succesvolle start.
Dus zelfs zonder de door jou omschreven fusie staan ze er al beter voor als individuen.

Dank voor de aanvulling, vrij accurate inschatting dan! Over het laatste: Inderdaad, het gemiddelde account in het noorden is duidelijk groter en dat zullen ze ook blijven. Simpelweg omdat daar nog een heleboel fusies en interns plaats zullen vinden. De accounts in Amen/Swift zijn allen vooraf stevig bemand met redelijk grote teams. De kans dat er een account dusdanig inactief raakt dat een fusie een oplossing is, is gewoon klein. Dat ligt in het noorden anders in mijn optiek. Vandaar dat ik ook voorspel dat de nog te vormen stam in het noorden, kwantitatief veel groter zal zijn dan amen/swift.

Tsja om even je spectrum erbij te halen. Jullie zijn relatief dicht bij elkaar gestart om een minder grote uitdaging te hebben. Dat is aan de ene kant goed, want achteraf had je misschien kunnen zeggen dat er anders meer accounts voortijdig schipbreuk hadden geleden. Maar anderzijds vormt het ook een enorme beperking, omdat je in elkaars gebied loopt te farmen en te groeien. Het is dan ook logisch dat jullie achterblijven t.o.v. andere accounts die meer ruimte hebben. Je ziet nu al significante verschillen t.o.v. jullie accounts en dat komt echt niet alleen maar door fuseren. Dat komt ook voort uit de keuzes die jullie hebben gemaakt.

Ik denk ook dat een zware start ertoe heeft geleid dat er sprake is van een achterstand. Zo early game al een tiental edelclears moeten verwerken op een account met één dorp eist zijn defensieve tol bij stamgenoten. Het early game strijden tegen zes verschillende stammen die onderling allemaal banden hebben, maakt het ook niet gemakkelijker. Dit zijn twee kenmerken die bij Amen-Swift meer hebben meegespeeld dan bij veel andere spelers in de top vijftig en dit is te onderbouwen met de oda, odd en osd statistieken, vooral in de startfase.

Maar wat ik al zei; ik denk dat de nog te vormen stam kwantitatief duidelijk groter zal zijn, door grotere accounts, door meer accounts en door meer oppervlakte. Onze partij zal gunstigere liggingen hebben, goed afgewogen frontbreedtes en mogelijk een hogere kwaliteit. Grote nadeel wat het noorden dan wel heeft tov het zuiden: Meer grote karakters die stabiliteit in gevaar brengen, het niet ingespeeld zijn op elkaar en mogelijk geen geschikte aanvoerders? Ook deze drie factoren reken ik mee in die hogere kwaliteit van Amen-Swift. Laat ik nog even benadrukken dat ik gewoon aan het voorspellen ben hè, dit zijn geen feiten meer hierboven - dus val mij er nou niet over af met het spectrum dat heeft hier niets mee te maken (dit is toekomstig en gebaseerd op ervaring/inzicht, niet op feiten).
 
Reactiescore
217
Dat een Savior zo kan farmen zoals ze farmen of een The Alcoholi Dream komt ook door hoe ze liggen. Het afdoen als iets wat niet opweegt tsja. Of je in je eentie het merendeel binnen 3 uur alleen kunt farmen of dat je moet delen maakt wel degelijk wat uit.
Wij liggen naast 3 stamgenoten maar farmen toch ongeveer het zelfde als TAD, het ligt ook aan de activiteit
 
Reactiescore
1.454
Waarom hebben we hier zo weinig lijstjes?
 
Reactiescore
735
Wij liggen naast 3 stamgenoten maar farmen toch ongeveer het zelfde als TAD, het ligt ook aan de activiteit
Maar dit heb je 2 dagen gedaan toch Timo (correct me if im wrong), structureel zoveel farmen is natuurlijk weer wat anders en TAD heeft een schijt buur ofc :p Verder 100% eens dat het vooral activiteit is natuurlijk.

Nee, echt legit veel meefarmers. Toen wij die bb dorpjes namen (smash flop i know) kwamen er per dorp 13 aanvallen binnen van andere stammen om ons heen. (POV)(CARA) en zelfs de random noobs in het cluster. Misschien ligt het aan onze ligging natuurlijk, kan ook.
Hmmm, dat zou niet mijn inschatting zijn geweest, maar netjes, ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb hoeveel er hier wordt meegefarmd.
 
Reactiescore
217
Maar dit heb je 2 dagen gedaan toch Timo (correct me if im wrong), structureel zoveel farmen is natuurlijk weer wat anders en TAD heeft een schijt buur ofc :p Verder 100% eens dat het vooral activiteit is natuurlijk.

Nee wij farmen nu zeker al een week ongeveer evenveel, sinds we weer troepen hebben ook :p
 
Bovenaan