Golden Awards

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.763

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Ik ga mijn Italiaanse kookboek weer openslaan en dan de vriendin laten koken. Dat werkt voor mij het beste en voor u @Rob. ?
Rob heeft volgens mij geen vriendin, dus denk niet dat deze tactiek voor hem gaat werken!
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Reactiescore
2.039
Het is geen referentiekader omdat W67 de meest achterhaalde wereld is geworden & een wereld die er vandoor ging met mijn speelplezier, iets waar kakaka leden iets te trots op zijn. Maar dat is een discussie die ik al meermaals heb gehad met je.

Dan hebbdn we W68 waarop we een ban hebben gehad? Erg jammer gezien ik er daar geld in had zitten.

Dat jij een persoonlijk conflict met me hebt is een ding en ik je een naar mannetje vindt een 2de! Maar je roept zonder argumenten, dus nogmaals ben erg benieuwd!

Er zijn werelden waar ik ben weggespeeld, denk aan..

W42 ( Dont ask me)
W44 ( Lion cub of cintra) *NOOB*
W45 ( Craghack )
W47 ( king of love )

Maar een runner? Nhaa try again!
Geen idee waarom je w44 lion cub als referentie hebt gezet, maar degene die daar bijna alles deed was kata kenneth. Bovendien is dat acc ook keihard gaan runnen.
 
Reactiescore
166
Geen idee waarom je w44 lion cub als referentie hebt gezet, maar degene die daar bijna alles deed was kata kenneth. Bovendien is dat acc ook keihard gaan runnen.
BS kenneth was mid acc kapot inactief en is ook gestopt uiteindelijk, neemt niet weg dat we kapot hard zijn weggespeeld. Niks mis mee hoort er bij, jullie waren beter die wereld zit geen schaamte in.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Ik volg deze wereld nu zo’n 2/3 maanden en speel er sinds krap een maand wat actiever, maar omdat ik het leuk vind om kwalitatieve content bij te dragen aan een algemeen forum maak ik toch een lijstje .

Beste speler: Qua kwaliteit twijfel ik hier tussen Collationem en Savior of the North, beide erg sterke teams die als ze starten zich constant bewijzen. Savior heeft meer doorzettingsvermogen (buiten oorlogen) gecombineerd met een absurde farmdrang/activiteit, terwijl naar mijn verwachting Collationem kwalitatief toch net wat sterker is.

Een 3de outsider voor deze rank is het account van Laurens, Semper. De kwaliteiten van Lau zijn reeds bekend, maar zijn drang om met zoveel mogelijk vrouwen in bed te liggen net zo goed. Het ligt eraan hoelang de clubs dichtblijven of dit account één van de beste zal zijn op deze wereld. Daarbij een speciale benoeming voor Daan. Hoewel ik soms denk ‘hou nou eens ff je bek jij’ is het toch een dragende kracht binnen Spread die zijn sporen aan het verdienen is. Goede speler die wat extra’s toevoegt aan een groep, bewonderingswaardig.

Slechtste speler: Dit is een lastige rang om weg te geven, omdat iedere wereld anders is en een speler nou eenmaal goed of slecht zal liggen. Ik zou hier ook voor een nietszeggende noob in een nietszeggende stam kunnen gaan, maar dat is nou ook niet bepaald interessant. Deze rang moet ik dus kwalificeren op basis van voorgaande werelden en persoonlijke ervaringen, maar de kanttekening hiervoor daargelaten kies ik voor;
  • Nick van QZDR, op het AF heb ik al eens uitgelegd waarom ik dit niet zo’n goede speler vind. Gevalletje vooral eigen belang en tekort aan inzicht, maar geen behoefte om bij te leren;
  • Erik van Guided by the Light, mist het overzicht als de teller hoog staat en kan gewoon geen account carryen. Vaak hoor je niet eens dat het in de soep loopt, maar zie je het terug in de stats zodra het te laat. Mist een bepaalde rust en het benodigde overzicht om goed te kunnen deffen en offen. Wel zeer actief en een prima kerel, mits hij niet onder vuur ligt.
  • Zlot van Flaviuz, kwam met veel bombarie met me fronten op W71 en zou wel eens ff laten zien dat alles niet zo makkelijk ging. 3 weken later was het account meer dan 100 dorpen kwijt en brak de phalanx, maar dit is natuurlijk niet enkel zijn schuld. Tijdens het deffen toch wel wat dingen gezien die niet best waren. Deze jongen heeft echt wel wat in huis, maar moet gewoon in een goed team gaan spelen waar zijn gebreken opgevangen worden en hij het account samen met andere kan dragen. Stuur me maar een privé berichtje dan kan Thomas je wat bijleren op W71 .
Meestbelovende speler voor de toekomst: The Alcoholic Dream, aangezien ik weet welke spelers hier (als het goed is) nog bij gaan komen. Op W71 speel ik erg fijn met Dick samen en hij kan zijn team sturen en carryen. Met Jordi zit hier een zeer actieve speler bij. Tel daarbij Valentijn en hun waarschijnlijke aanwinsten bij op en je hebt een team wat deze wereld een flinke impact kan/gaat maken.

Semper Paratus, deze gasten gaan in het oosten de dienst uitmaken. Verruit het grootste account op het oosterlijk halfrond en waarschijnlijk het eerste top 3 account wat front maakt met de pre-made. Erg aanwezig binnen de stam en flinke activiteitsbeesten. Ik ben benieuw of zij erin slagen een klap uit te delen, nog voordat er een wereldbreed front gevormd is.

Act of Divinity, de spelers (mits ze nog spelen) ken ik van W49 en daar vormde ze een zeer sterk team. Redelijk rustige gasten die doordacht spelen en een redelijk constant niveau qua motivatie en activiteit behalen. Een stabiele kracht met de benodigde kwaliteit waarvan je voornamelijk mid/end-game nog veel gaat horen.

Grootste ego: Ik denk dat Roald (en Warre?) zijn/hun ego(‘s) deze wereld flink tegen hen heeft/hebben gewerkt. Jezelf early-game zo profileren is een teken van lef hebben, maar kan je ook flink tegenzitten. Iedereen focust zich immers op jullie en je geeft tegenstanders een reden net ff wat meer uit de kast te trekken om jou de mond te snoeren. Je ziet ook dat ze hier de laatste tijd een beetje op terug beginnen te komen.

Beste stam: Spread heeft enkele goede spelers, maar overall schat ik Imago toch hoger in dan Spread. Als pre-made heb je qua voorbereiding, werving en selectie en dergelijke namelijk altijd een voordeel. Je hebt de mogelijkheid om alvast kwaliteit te scouten, teams op elkaar af te stemmen en karakters te zoeken die bij de stamsfeer passen. Als je als non-pre-made start ben je afhankelijk van wat er aan jouw kant van de wereld start (en de start door komt). Hierdoor ben je gewoon in het nadeel en dat zal je wellicht later gaan merken. Nu is het nog een redelijk individualistisch spelletje en een kwestie van zo hard mogelijk gaan, maar ik ben benieuwd hoe Spread zich gaat houden zodra de eindstrijd losbreekt en het om kwaliteit, samenwerking, coördinatie en doorzettingsvermogen zal gaan. Deze award geef ik aan Imago.

Imago heeft de mogelijkheid gehad zich voor te bereiden op deze wereld en heeft een vaste kern waar ze 100% op kunnen terugvallen, terwijl bij Spread deze kern zich aan het vormen is. Het stukje degelijkheid zit al in deze stam verworven en de kennis betreffende elkaars kwaliteiten en gebreken is ook aanwezig. Tel daarbij op dat je een groep hebt die goed met elkaar overweg kan en enkele ingespeelde teams en je hebt de reden dat Imago voor mij favoriet is.

Slechtste stam: Beetje onnodig natrappen naar de mindere goden op deze wereld. Ze hebben vooral pech dat er 2 grootmachten zijn.

Meestbelovende stam voor de toekomst: Imago omwille van de gegeven reden bij beste stam.

Meest onderschatte stam: Binnen Spread wordt Imago denk ik wat onderschat, omdat ze er redelijk uitgegroeid worden.

Meest overschatte stam: Ik denk niet dat Imago Spread overschat.

Beste leider: Voor mij is dit een keuze tussen Roald en Fabian, twee verschillende leiders naar wat ik heb gehoord/meegemaakt.

Fabian is een motivator die altijd keihard wilt gaan, dit doet hij door zelf het sleeptouw te nemen en consistent 110% te geven voor zijn eigen account en stam. Heeft overal gesprekken en zit overal kort op, een leidersstijl die zeker in dit stadium van TW erg succesvol is omdat er nogal wat mensen de kantjes er vanaf lopen.

Roald lijkt mij meer de tactische leider die de kwaliteit zijn werk laat doen en wat meer op de achtergrond sturing geeft. Verzameld een kwalitatief goede groep, zet de pionnetjes op de juiste plaats en stuurt bij. Zelf heb ik hem nooit als leider meegemaakt, maar dit idee krijg ik van wat ik te horen krijg en op het AF zie. W56 vind ik geen goed beeld schetsen, omdat de stam nogal klein is.

Kan ik een beste leider aanwijzen? Nee, maar ik denk dat beide leidersstijlen goed bij de groep passen waar ze sturing aan geven.

Slechtste leider: -

Favoriete leider: Ik vind Ezra mijn favoriete leider, want die is gewoon alleen maar gezellig i.p.v. dat hij je aan het werk zet!

Meest overschatte speler: Spelers worden veel te snel als topspelers neergezet, terwijl ze in lastige situaties vaak niet thuisgeven. Overschatte spelers voor mij zijn:
  • SmashingOne, vrij veel intern naar wat ik gehoord heb en kan zien, ik ben er nog niet van overtuigd;
  • Noo-Noo. Anton wordt door vele neergezet als topspeler, maar hier heb ik persoonlijk nog niets van gemerkt. Op W71 gaf hij niet thuis toen het moeilijk was, maar volgens hem waren er andere omstandigheden. Ik ben benieuwd of hij op een account wat hij zelf opgebouwd heeft meer kan laten zien. Chris en Ezra zijn noobjes, maar wel erg aardig <3;
  • Kipkalkoentje. Dit account wordt neergezet als de reden dat Exitus gevallen is en daar zal vast een kern van waarheid inzitten. Echter is het voor mij een wonder dat dit account niet neer gegaan is, toen ik zag hoe het eruit zag en zich gepositioneerd had.
Meest onderschatte speler: Kratje Grolsch. Deze gasten spelen met mij samen op W71 en zijn gewoon echt beast. Behoren ook hier tot de 10 sterkste teams, terwijl ze nog in met alle respect Pit zitten. Matthi en Maurice snipen praktisch alles en zijn niet vies van flink try-harden.



Met wie zou zeker graag in een stam zitten:
Collationem; Jona en Roald zijn twee gasten met verstand van het spelletje en het is altijd lachen om met zulke gasten over de game te pratn. Emile is natuurlijk ook wel een grappige gast, maar tevens goede speler.

Senor Pablo: Elija is een leergierige en zeer actieve speler. Moet nog veel leren, maar wilt dit ook heel graag. Tof om te zien dat hij de kans krijgt in een stam als Imago, maar hopelijk zien ze hem niet als makkelijke intern en investeren ze flink in hem. In potentie een prima speler namelijk!

Kratje Grolsch: Zie meest onderschatte speler.

Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten: Dat zijn meer individuele gevallen, dan gehele accounts: Die gast met de Johan Cruyff afbeelding op het AF, het oude team van Niettedoen en Erik van Guided.

Mooiste spelers naam: Bart Modder (The Fart Bomber) en Kyuka natuurlijk. Savior of the North door de nostalgie.

Mooiste stam naam: Piets Pijnboompit Plantage

Het tofste topic: GA

Het domste topic: Praathoek

Favoriete forumposter: Dream Team vind ik er bovenuit steken als hij post. Onderbouwd en maakt vaak een punt, zoals vroeger Leaving Behind dat als geen ander kon. Erebos en Roald17(?) formuleren zich prima als leiders.

Minst favoriete forumposter: Die gast met de Johan Cruyff afbeelding (0 zelf-reflectie), Rob (enkel onzin), Underground Tacticz (mag allemaal wat beknopter), We Like Hot Chicks (enkel onzin), Valar Morghulis (sorry Wouter).

Mooiste actie van de wereld: De massa op Uitbuitende Boer zat goed in elkaar en er zat veel energie en moeite in. Offensieve acties met achterliggende gedachtes en veel effort kan ik altijd extreem waarderen.

Voor wie heb je nu echt respect: Voor Fabian dat hij altijd toch maar weer een random groep die bij elkaar gekomen is op sleeptouw neemt, zijn eigen account altijd bovenaan de lijst parkeert en gewoon letterlijk nooit verzaakt. Ofja een keertje, bij het event toch?

Inge, omdat ze toch haar bijdrage blijft leveren ondanks de situatie waarin ze momenteel zit.

Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen: Mensen die veel effort steken in hun massa’s, zowel voor als tegen mij. Uiteindelijk draait het spelletje daarom en dat is veel leuker dan al dat gezeik op het AF, geboost en geintern.

Daniël, omdat ik met hem gewoon perfect kan samenspelen. Daarnaast de rest van het Savior team, omdat ze alles doen wat ik niet doe (Daan deze is voor jou). Daarnaast vind ik het tof om Kyle te zien functioneren in een goed team wat hem ondersteund, die wordt alleen maar beter.

Grootste Blunder: Hoe de pre-made zich early-game geprofileerd heeft en naar de recruit-reddingsboei greep is natuurlijk wel een blundertje, zeker als je ziet hoe hier vooraf op gereageerd is. Daarbij denk ik ook dat niet alle grepen naar kwantitatief voordeel vanuit Spread geheel nodig waren. Beide hadden dat een tandje minder kunnen doen, want dan hadden andere partijen meer kans gehad op deze wereld.

Daar wil ik wel aan toevoegen dat ik het redelijk naïef vind dat andere denken dat er echt een 3de partij van betekenis kan komen, met twee van zulke grootmachten op de wereld. Laat staan een 4de partij. Hoe alles uiteindelijk gelopen is was vooraf wel te verwachten en er zal in rap tempo een eindstrijd komen. Uiteindelijk heb ik daar ook gewoon vrede mee en denk ik dat het voor het wereldverloop, animo van spelers en interesse-level van de wereld misschien wel goed zal zijn.

Ik wil graag nog meedelen dat: Ik heb geprobeerd een beetje neutrale positie in te nemen en oprecht mijn mening te geven. Naar mijn mening is dit interessanter om te lezen en komt het de post ten goede, maar het blijft natuurlijk subjectief. Voel je niet offended, het is slechts mijn mening.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
5.603
Rob > Kyuka qua posts. Verder leuke lijst.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.157
Ben gewoon zeer gezellige jongen wat is deze???
 
Reactiescore
524
Meest overschatte speler: Spelers worden veel te snel als topspelers neergezet, terwijl ze in lastige situaties vaak niet thuisgeven. Overschatte spelers voor mij zijn:
  • Interdictum, op W66 dit account meegemaakt en ik vond het allemaal maar redelijk gewoon. Ook op deze wereld weer vrij veel intern naar wat ik gehoord heb, ik ben er nog niet van overtuigd;
  • Noo-Noo. Anton wordt door vele neergezet als topspeler, maar hier heb ik persoonlijk nog niets van gemerkt. Op W71 gaf hij niet thuis toen het moeilijk was, maar volgens hem waren er andere omstandigheden. Ik ben benieuwd of hij op een account wat hij zelf opgebouwd heeft meer kan laten zien. Chris en Ezra zijn noobjes, maar wel erg aardig <3;

Ik sta niet zo graag in hetzelfde rijtje als Anton :(
Maar om hier inhoudelijk op in te gaan:
- Welke spelers op w66 doel je? Er speelt namelijk een compleet ander team op. De Tijd dat ik op w66 speelde was jij er niet en omgekeerd.
- Welke massa's aan intern bedoel je? ik tel zo snel 5 geinterde spelersdorpen (inclusief de MB's) en 7 barbarendorpen. Daar zullen genoeg spelers boven zitten.

Verder mooi lijstje.
 
Bovenaan