Golden Awards

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.402
Nu is het wel zo dat als je al die dingen in 1 script wilt stoppen je een pakket krijgt waar een Sangu U tegen zegt, en je dat ook niet zo 1 2 3 gemaakt en getest krijgt. elk onderdeel zou afzonderlijk getest en ontwikkeld moeten. neem bijvoorbeeld alleen al het optimale verzendtijden berekenen. Hier zijn al zoveel verschillende situaties te bedenken (bijvoorbeeld: zo snel mogelijke looptijden per dorp, zo kort mogelijke langste looptijd, zo laat mogelijk door torens heen, combinaties van verschillende dingen enz.) voor veel van die dingen zijn al zulke complexe algoritmes nodig dat die nog niet eens bestaan, laat staan dat dat met elkaar in 1 megascript terecht kan komen. Kijk maar naar huidige planners als fxulity en modusplanner. In beide gevallen heb ik al vaker met de hand een voor mijn situatie betere planning gemaakt dan deze planners ooit hadden kunnen geven.

Verder heb je ook nog een laag skills die, in mijn ogen, onmogelijk te vervangen zijn door scripts. Namelijk het maken van een dorpsindeling, groepsindeling en troepenindelingen. Alle 3 hebben een zeer significante invloed op zowel het aanvallen als verdedigen.
 
Reactiescore
766
Nu is het wel zo dat als je al die dingen in 1 script wilt stoppen je een pakket krijgt waar een Sangu U tegen zegt, en je dat ook niet zo 1 2 3 gemaakt en getest krijgt. elk onderdeel zou afzonderlijk getest en ontwikkeld moeten. neem bijvoorbeeld alleen al het optimale verzendtijden berekenen. Hier zijn al zoveel verschillende situaties te bedenken (bijvoorbeeld: zo snel mogelijke looptijden per dorp, zo kort mogelijke langste looptijd, zo laat mogelijk door torens heen, combinaties van verschillende dingen enz.) voor veel van die dingen zijn al zulke complexe algoritmes nodig dat die nog niet eens bestaan, laat staan dat dat met elkaar in 1 megascript terecht kan komen. Kijk maar naar huidige planners als fxulity en modusplanner. In beide gevallen heb ik al vaker met de hand een voor mijn situatie betere planning gemaakt dan deze planners ooit hadden kunnen geven.

Verder heb je ook nog een laag skills die, in mijn ogen, onmogelijk te vervangen zijn door scripts. Namelijk het maken van een dorpsindeling, groepsindeling en troepenindelingen. Alle 3 hebben een zeer significante invloed op zowel het aanvallen als verdedigen.
Een simpel voorbeeld wat aanvallen makkelijker maakt: cijfers op je kaart naast dorpen van tegenstanders waar je een scoutrapport van hebt. Deze cijfers duiden op het aantal clears dat daar nog voor nodig zijn om door te breken. 1 stap verder: cijfers die de toestemming van die dorpen laat zien en daarbij de verhoging per uur meeneemt.

Dergelijke scripts zijn echt niet zo moeilijk te schrijven als je er verstand van hebt. Ik heb op een blauwe maandag ICT gestudeerd, ik heb mezelf er nooit toe gezet (vandaar dat ik ben gestopt) maar wat die jongens bij mij in het eerste leerjaar al konden maken. De mogelijkheden zijn eindeloos, minder eindeloos op tw, maar mijn ideeën zijn echt niet onrealistisch.
 
Reactiescore
634
Je merkt gelijk dat er veel kleuters binnen Walk spelen.
Het is bijna bed tijd en gelijk stoppen ze met posten :)
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.402
Een simpel voorbeeld wat aanvallen makkelijker maakt: cijfers op je kaart naast dorpen van tegenstanders waar je een scoutrapport van hebt. Deze cijfers duiden op het aantal clears dat daar nog voor nodig zijn om door te breken. 1 stap verder: cijfers die de toestemming van die dorpen laat zien en daarbij de verhoging per uur meeneemt.

Dergelijke scripts zijn echt niet zo moeilijk te schrijven als je er verstand van hebt. Ik heb op een blauwe maandag ICT gestudeerd, ik heb mezelf er nooit toe gezet (vandaar dat ik ben gestopt) maar wat die jongens bij mij in het eerste leerjaar al konden maken. De mogelijkheden zijn eindeloos, minder eindeloos op tw, maar mijn ideeën zijn echt niet onrealistisch.

Die dingen die je noemt zijn inderdaad nog redelijk simpel te implementeren, en zullen vast wel ook ergens zitten. Gedurende de aanval heb je er zeker wel wat aan, maar die scripts voegen in principe niks toe aan de grote getimede waves die walk doet (beetje om on topic te blijven, van wat walk zou hebben maar de rest niet), ivm bijstacken door lange looptijden is de hoogte van de stack niet direct relevant, enkel een indicatie van hoeveel clears je minimaal op het fornt moet gooien of dat je het front veel slimmer gewoon skipped.

De andere dingen die je noemde, zoals een zeer uitmuntende planner, of een automatische targetzoeker, zijn zeer moeilijk te realiseren. Dat kunnen gerust projecten zijn waar je een klein team maanden (full-time) mee bezig zou kunnen houden voor een werkend prototype, gewoon omdat er zoveel bij komt kijken waar rekening mee gehouden moet worden.
 
Reactiescore
767
Dit is een lijstje van Wouter van account Pretbedervers, had niet veel tijd maar dacht maak er toch eentje. Dit is btw Frank's forum account, ik leen hem even voor paar uurtjes.

Beesten van een speler: Corruscant, deze heren ken ik van andere werelden. Maken net zoals elke wereld een zeer stabiele indruk, lastig om mee te fronten. Tevens zijn het spelers die veel voor de stam over hebben en kwalitatief denk ver uit het beste. Helaas kan ik mijn eigen account niet nomineren. Dan zou ik voor Corus de pret bederven.
Beste stam: Geen mening! Elke stam heeft zijn eigen kwaliteiten en mogelijkheden. Elke speler in een stam is even belangrijk

De beste stam speler:
Het grootste ego:I Ik zelf en Chris, Wij zijn de beste.

Beste leider: Geen mening, speel ervoor te veel op de achtergrond
Slechte leider: Geen mening, speel ervoor teveel op de achtergrond
Meest overschatte stam: Geen mening
Meest onderschatte stam:
One, Deze stam wordt al opgegeven in feite door de andere topstammen. Maar ik denk dat One nog lang niet verloren is. One kan nog wel uit een onverwachte hoek komen.
Meest overschatte speler:
Freyr66, meeste dorpen lijken allemaal intern te zijn geweest + ODD/ODA is niet zo geweldig.
Meest onderschatte speler:
Als ik eerlijk ben zou ik hier mijn eigen account Pretbedervers neerzetten, maar dat zou ego zijn. Ook al ben ik dat wel. Ik zit hier de heren van Aapjeklap neer, spelers bewijzen zich wel degelijk .
Met wie zou zeker graag in een stam zitten: heel One
Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten:
Niemand van Walk, hou niet zo van robotjes
Mooiste speler naam: De Geitenbijters
Mooiste stam naam: Cave
Het tofste topic: GA
Het domste topic: praathoek
Favoriete forum poster: Chris van Pret
Minst favoriete forum poster: Frank van Chicago Blackhawks
Dikste wannabe op het forum: Frank
Dikste wannabe in het spel: Frank
Meest belovende speler voor de toekomst: Pretbedervers,Aapjeklap,Dormpie,TIF, Geitenbijters, Schedel.
Meest belovende stam voor de toekomst: -
Mooiste profiel foto van spelers:-
Mooiste profiel foto van stammen:-
Grootste blunder: Altijd een fake massa op ons
Mooiste actie van de wereld: Mij op een account zetten.


Groetjes

Neijer Wouter!
 
Reactiescore
766
Bestaat gewoon hoor...
Dat is mooi, ik haalde enkel voorbeelden aan van scriptjes die je leven als aanvaller makkelijker maken. Deze reactie draagt dus weinig bij.
 
Reactiescore
853
Dat is mooi, ik haalde enkel voorbeelden aan van scriptjes die je leven als aanvaller makkelijker maken. Deze reactie draagt dus weinig bij.
Waar slaat je hele punt nou dan op, je had het over scripts die niet iedereen zou hebben, dit script bestaat en iedereen heeft er toegang tot... Dat er scripts zijn als 1c die aanvallen makkelijker maken is leuk, maar het geeft geen RELATIEF voordeel. Beide partijen kunnen het gebruiken. Maar goed deze hele discussie is toch vrij zinloos gezien men blijft doorjanken over timebots omdat ze zelf niet goed genoeg timen. Jammer.
 
Reactiescore
766
Waar slaat je hele punt nou dan op, je had het over scripts die niet iedereen zou hebben, dit script bestaat en iedereen heeft er toegang tot... Dat er scripts zijn als 1c die aanvallen makkelijker maken is leuk, maar het geeft geen RELATIEF voordeel. Beide partijen kunnen het gebruiken. Maar goed deze hele discussie is toch vrij zinloos gezien men blijft doorjanken over timebots omdat ze zelf niet goed genoeg timen. Jammer.
Er wordt nergens meer doorgejankt over timebots, juist niet. Het ligt nu juist allemaal een stuk genuanceerder. Ik had het inderdaad over scripts die niet iedereen zou hebben, jij zei dat kan alleen maar kwantitatief voordeel hebben, ik zei van niet. Ik haalde aan dat er talloze voorbeelden waren van scripts die het aanvallen makkelijker zouden kunnen maken, mij werd toen gevraagd een lijstje op te sommen.

Dat heb ik hierboven gedaan. Een lijstje opgesomd van voorbeeldscripts die het aanvallen makkelijker maken. Dan kom jij met 1 script (die je niet benoemd) die 1 van de functies kan vervullen die ik benoem en dan is de discussie ineens weer zinloos. Waar ontkracht jij mijn punt en waar ontbreekt het aan bij jou, dat je mijn punt niet eens begrijpt? o_O
 
Reactiescore
1.365
Waar slaat je hele punt nou dan op, je had het over scripts die niet iedereen zou hebben, dit script bestaat en iedereen heeft er toegang tot... Dat er scripts zijn als 1c die aanvallen makkelijker maken is leuk, maar het geeft geen RELATIEF voordeel. Beide partijen kunnen het gebruiken. Maar goed deze hele discussie is toch vrij zinloos gezien men blijft doorjanken over timebots omdat ze zelf niet goed genoeg timen. Jammer.

Jerry, ik denk dat walk vaker de term ''timebot'' in de mond neemt dan dat one het doet hoor :p.
 
Reactiescore
853
Er wordt nergens meer doorgejankt over timebots, juist niet. Het ligt nu juist allemaal een stuk genuanceerder. Ik had het inderdaad over scripts die niet iedereen zou hebben, jij zei dat kan alleen maar kwantitatief voordeel hebben, ik zei van niet. Ik haalde aan dat er talloze voorbeelden waren van scripts die het aanvallen makkelijker zouden kunnen maken, mij werd toen gevraagd een lijstje op te sommen.

Dat heb ik hierboven gedaan. Een lijstje opgesomd van voorbeeldscripts die het aanvallen makkelijker maken. Dan kom jij met 1 script (die je niet benoemd) die 1 van de functies kan vervullen die ik benoem en dan is de discussie ineens weer zinloos. Waar ontkracht jij mijn punt en waar ontbreekt het aan bij jou, dat je mijn punt niet eens begrijpt? o_O
Niet het punt. Maar goed ik zie al dat discussieren met jou als praten tegen een muur is, 't heeft bar weinig zin.

Jerry, ik denk dat walk vaker de term ''timebot'' in de mond neemt dan dat one het doet hoor :p.
Niet relevant, tevens is je verdedigen tegen zulke beschuldigingen al iets heel anders dan iemand er daadwerkelijk van beschuldigen. Vind dat namelijk vrij laag.
 
Reactiescore
1.584
Mijn naam staat ertussen dus mooi lijstje! :D
 

DeletedUser81620

Guest
Je merkt gelijk dat er veel kleuters binnen Walk spelen.
Het is bijna bed tijd en gelijk stoppen ze met posten :)

wij waren onze def aan het organiseren, zoals jullie waarschijnlijk wel gemerkt hebben! :)
Jullie zouden beter ook eens wat minder posten en meer tijd steken in het in elkaar steken van een deftige massa ;)

groetjes
Xoxo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan