Calamity.
Beste offer 20/21
- Reactiescore
- 10.632
Iedereen speelt lang genoeg TW om te weten dat een stam enkel breekt, zodra er account stoppen met inloggen.
Dat is onder andere een gevolg dat vaak voorkomt wanneer er account worden weggespeeld? Beetje dom punt dat je maakt.
Dat One met de middelen wat er ter beschikking is, beste van heeft gemaakt is een feit.
Had het beter gekund, wellicht wel.
Maar er wordt nu al een tijdje net gedaan alsof One een stelletje Noobs zijn die niet weten hoe TW te spelen.
Afgelopen 4 weken zijn er op meerdere fronten stam massa's geland en heeft One met de beschikbare mobiele def de fronten gedeft.
Hierbij zijn de resultaten tegen Cave +5 en tegen Walk ongeveer -130.
De vraag is of One wel op -130 zou eindigen, mocht er geen 2 vs 1 zijn en dus dat One gericht aan 1 front kon deffen.
Cave en Walk hebben wel al een tijdje geluk dat er geen 2 vs 1 tegen hun gaan is, dus beide stammen kunnen gerichter deffen.
Dat kan inderdaad de vraag zijn geweest. Natuurlijk zal het invloed hebben gehad op One dat er van twee kanten massa's kwamen. Maar net zoals dat West Walk niet zomaar zich leegzetten op oost of andersom, denk ik niet dat One dit had gedaan. Je weet dat er altijd incs kunnen komen van een andere stam en daarop moet je voorbereid zijn. One had bovendien meer dan genoeg stacks aan het Walk-front staan. Waar het aan ontbeerde was samenspel, te weinig snipes en vv's. Misschien ben je het ook niet gewend, maar Walk heeft grote stammassas gegooid en getimed, dan moet je er ook echt veel stamsnipes en shit tegenover zetten om het recht te trekken. Dat vraagt om een hoger niveau en saamhorigheid binnen een stam en One is tot dusver niet op een voldoende niveau gekomen om Walk af te slaan.
Ook was deff op verkeerde plekken aanwezig. Laatste wave verloor TAS met name veel dorpen omdat Celtic overstackt stond, de wave ervoor verloor Celtic z'n driekwart account omdat DBA gigantisch overstackt stond.
Dit zijn allemaal dingen die One aan te rekenen zijn. Nee, ik geloof best dat een aantal accounts uit One hun best hebben gedaan, en ik zal zeker niet accounts als TAS als noobs bestempelen omdat ze de laatste wave minder goed hebben afgeslagen. One is simpelweg gewoon minder gebleken dan Walk, dat is de enige juiste conclusie. Je probeert het heel erg te batagelliseren met "One pakt het nog wel terug" en "Walk heeft nog steeds niemand weggespeeld" en nog een aantal opmerkingen. Maar je staat gewoon achter en het is voor jullie een stuk lastiger om een comeback te maken. Pas op dat je je eigen stam niet overschat Mark. Maar fijn dat je vertrouwen houdt in je stamleden
Uiteindelijk gaat de 2 vs 1 veranderen in een 1 vs 1 vs 1, dus West Walk en West Cave gaan elkaar ook opzoeken.
Hierdoor zal One meer rust krijgen en stam def beter benutten.
Tot die tijd dat er een 1 vs 1 vs 1 komt, zal Cave door de strijd die Walk en One voeren profiteren en hun groei voortzetten.
Rim wat Cave tot hun beschikking heeft is vergeleken met Walk en One vele malen groter.
Zelfs zo groot dat Cave uit verveling BB's aan het edelen is.
Cave loopt uit, no matter wat we doen hoor. Dat is het gevolg van de keuze van Cave om bb's op te edelen (voornaamste bron van kwantiteit) en natuurlijk de recruitkeuzes in het verleden waarmee ze veel gebied gesecured hebben. Maar wat Walk besluit, het houdt Cave niet tegen om te blijven groeien. Ik vind dit ergens ook wel uitdagend, ik weet nog niet goed wat ik moet verwachten van Cave, maar als we winnen is dat in ieder geval niet omdat we een kwantitatieve overmacht hadden.
Stel dat One gaat vallen en Walk strijd gaat winnen.
Dan zal de kwantatief voordeel van Cave te groot zijn.
In een Toren wereld zal de activiteit dan ook niet echt doorslag geven, mocht je tegenstander tot 3e linie kunnen stacken.
Punt wat ik dus probeer aan te halen in mijn berichten is.
Walk valt aan op One en voeren hierbij nette massa's.
One verliest tegenover Walk dorpen, dit niet zozeer door kwalitatieve gebrek, maar meer door stam def wat hele tijd op en neer moet lopen.
Walk zal de winsten tegenover One ook weer inleveren, zodra er een 1 vs 1 vs 1 gaat komen.
Tenzij Walk erin gaat slagen, dat One daadwerkelijk gaat breken.
Mocht One breken, dan gaat Cave sws meer voordeel eraan hebben.
Mocht One tegen Walk stand weten te houden, dan gaat Cave ook voordeel hieruit halen.
Hoe je het went of keert, zolang er geen 1 vs 1 vs 1 gaat ontstaan, zal Cave altijd winnend derde zijn
Ik denk dat de juiste massa's op torenwerelden nog zeer goed te doen zijn. Het vraagt gewoon een stuk meer inzet en massa op grote schaal. De massa's tussen One en Cave zijn natuurlijk waardeloos en dat zou je punt versterken. Maar beide stammen kunnen offensief vast nog wel ontwikkelen.
Ik betwijfel of One nog winsten gaat maken op Walk als er een "1v1v1" is volgens jou. Daarvoor heeft One naar mijn mening toch al teveel schade opgelopen.
Laat Cave maar de lachende derde zijn. Of Corus kan dat front wel houden toch, aangezien jullie nooit weggespeeld zijn. Maak die naam maar waar door in ieder geval maximale weerstand te tonen, lukt jullie vast wel