Golden Awards

  • Topicstarter Deleted User - 487776907
  • Startdatum
Reactiescore
972
Ik hoop dat mijn lijstje een positieve bijdrage kan leveren aan het AF van W68. Punten van discussie mogen altijd aangehaald worden, alsmede een uitgebreidere onderbouwing. Natuurlijk kan het lijstje ietwat Maai georiënteerd zijn, om hier tegenwicht aan te bieden maak je maar lekker zelf een lijstje!

Beste speler:
- Collationem: dit account heeft veel op deze plek gestaan, vanwege het potentieel dat de spelers op dit account met zich meebrengen. Ze internden nog veel, moesten groeien naar belangrijke fronten en toen was het moment eindelijk daar: front met IDGAF. Na het wegspelen van monymaker, hebben ze nu opnieuw laten zien accounts van hun eigen formaat met gemak weg te kunnen spelen, zonder dat daar überhaupt een stammassa voor nodig was. Conservative legde ook het lootje, wie is de volgende?
- Wolfpack: er zitten prima spelers op dit account en buiten de morele kwestie die het ontstaan van IDGAF bewerkstelligde, laten ook zij keer op keer zien van extreem sterke huize te komen. De OD-scores zeggen wat mij betreft genoeg, zowel aanvallend als verdedigend staan ze hun mannetje en ik denk dat dit account een belangrijke rol zal blijven spelen op deze wereld.
- The Mind of a Murderer: ook hier zitten 2 (of inmiddels meer?) goede spelers op. Ik verwacht nog veel van dit account, na hun omstreden overstap naar IDGAF. Ik ben benieuwd of ze hun naam en faam kunnen waarmaken, maar als de activiteit goed zit, zal dat goedkomen.

Beste stam:
- Maai is zonder meer kwalitatief de beste stam op dit moment. Laat zowel aanvallend als verdedigend het beste zien en de AF verschijning is altijd goed geweest. Toch heeft ook Maai zijn moeilijkheden, maar tot op het moment van vandaag doet de leiding (niet alleen Roald, ook Timo en Simon) goede zaken met het in gareel houden van hun spelers.
- AX is een stam die mij toch ietwat positief verrast heeft over de loop van de tijd. Na het leaven van Anxiety Disorder had ik niet verwacht dat AX nog een rol van betekenis zouden spelen, maar met de gigantische massa op Maai hebben ze laten zien heel goed samen te werken, zowel met elkaar als met hun BG XII. Dat hun massa nog niet het gewenste resultaat opleverde, doet er dan minder toe. Maar ze hebben laten zien een rol van betekenis te kunnen en willen spelen op deze wereld en zich sterk herpakt hebben.
- IDGAF. Doet het westelijk heel erg sterk, maar dat komt vooral omdat hun kwalitatief sterke accounts aan die kant liggen. Oostelijk laat het nog te wensen over, dus ik hoop dat IDGAF een betere balans gaat vinden in hun stam. Anders gaan ze het zichzelf nog erg lastig maken.
- Vitare. Zal toch wat sterker voor de dag moeten komen, zeker na de mislukte massa's op IDGAF en de NAP's die ze hebben met AX. Succes is een motivator tot meer en ik denk dat Vitare dat nodig heeft.

De beste stam speler:
- Dpschut. Ook al kan ik het niet altijd even goed vinden met deze bespelers door hun manier van handelen, moet ik ze nageven dat ze zich altijd ten volste ingezet hebben voor XII. Je komt ze overal tegen d.m.v. VV's en zijn niet beroerd, ondanks hun grote front, het gehele account leeg te zetten. Bewonderenswaardig!
- ESFR heeft na hun omstreden overstap naar IDGAF en de terugkomst in Maai laten zien dat het gewoon een goed account is en zetten hun beste beentje voor. Pakken veel VV's, leveren deff waar nodig en leveren een positieve bijdrage aan het stammoraal. Het kost wat ballen om op deze manier weer terug te komen naar Maai, maar ze hebben zich fantastisch herpakt.
- Act of Divinity mag ook echt niet ontbreken. Misschien wel de stilste kracht van dit Maai, maar met een team dat amper gewijzigd vanaf het begin. Draaien VV's waar nodig, durven veel deff te sturen en hebben 2 leidinggevende spelers in hun team.
- Barnix/spijker93. Cijferen zich helemaal weg om de andere frontspelers van AX en van XII van deff en clears te voorzien. Nu hebben ze die mogelijkheden wel door NAP's/interns, maar ik vind het knap dat zij zich zo inzetten om van AX toch een stam van formaat te maken.

Bijzondere benoeming: Knuppelvechter. Altijd erg fijn mee samengewerkt en altijd op kunnen rekenen, ondanks dat onze karakters soms botsen. Kan niet wachten tot we echt samen kunnen gaan knallen op het front.

Ik vind het verder lastig om van IDGAF/Vitare duidelijke stamspelers aan te wijzen, omdat ik een minder goed beeld heb van die stammen.

Beste leider:
Voor mij is dit gemakkelijk. Roald is en blijft de beste leider op deze wereld, mede door zijn ervaring. Zijn enige minpunt is dat als dingen niet zo gaan als hij wil, hij zich duidelijk van een andere kant laat zien, i.p.v. het soms wat te laten lopen. Maar zijn inzet en tactisch inzicht zijn ongeëvenaard, waardoor vijandelijke stammen altijd een stap te laat zijn. Bovendien is hij bij ieder lid zeer betrokken en van alles op de hoogte.

Slechte leider:
Ik vind eigenlijk dat alle stammen het boven verwachting goed doen. Er is veel activiteit op de wereld, met massa's over en weer. Alleen achter het beleid van XII kan ik nog steeds geen rode draad zien, dus als ik iets moet noemen is het dat.

Meest onderschatte stam:
Eigenlijk zijn de 4 topstammen die nog over zijn allemaal kanshebbers. Allen hebben veel potentie. Alleen IDGAF gaat het erg lastig krijgen, omdat zij gewoonweg de minste deff tot hun beschikking gaan hebben. AX, Vitare en Maai gaan de rim domineren, dus dat gaan hele mooie clashes worden.

Met wie zou zeker graag in een stam zitten:
Accounts als The Wolfpack (vanwege hun kwaliteiten), The Witch, Anxiety Disorder en Mind of a Murderer lijken me heerlijk om mee samen te werken. Misschien in de toekomst, al dan niet op een andere wereld.

Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten:
Spelers die hun afspraken niet nakomen. De "stab" van ChefDiepvries zal er al voor zorgen dat ik niet met een dergelijk account wil samenwerken, puur om het feit dat ik ze gewoon niet kan vertrouwen. Ik denk dat dat in een stam het belangrijkste is: wederzijds vertrouwen. Zelfs met The Wolfpack zou ik moeite hebben en ook Conservative staat me niet aan.

Mooiste speler naam:
Mijn eigen natuurlijk. Don Pietro Savastano is de hoofdpersoon uit de ondergewaardeerde serie Gomorra op Netflix. Van Italiaanse makelij, een zeer goede serie over de hedendaagse maffia in Napels, specifiek de wijk Secondigliano. Een dikke aanrader voor de seriekijkers onder ons.

Mooiste stam naam:
Mortis Vitare non Potes, ofwel Vitare. Klinkt erg goed.

Het tofste topic:
Overal waar discussie te vinden is.

Favoriete forum poster:
Iedere speler die zijn post degelijk structureert en onderbouwt. @Roald97, @maretan, @Single Malt, @Theo Walcott. en @just me and u doen dat altijd wel aardig.

Minst favoriete forum poster:
Spelers die hun eigen stam op wat voor manier dan ook voor schut zetten. Ik hoef het echt niet altijd met je eens te zijn - dat ben ik ook niet altijd met bovenstaande spelers (ook al zijn het stamgenoten) -, maar een degelijke onderbouwing en redelijkheid moet toch wel echt aanwezig zijn. @Barnix heeft potentie, maar zal zijn emoties soms wat de baas moeten zijn. @aceshigh is hier enkel om schenen te trappen, die post sla ik dan doorgaans ook gewoon over.

Meest belovende speler voor de toekomst:
Knuppelvechter en Shakedown8 zijn toch echt accounts die in de toekomst echt hoge ogen kunnen gooien. Goede spelers en mooi vooruitzicht in edellijnen.

Meest belovende stam voor de toekomst:
AX. Ik verwacht toch veel van ze, ook al laten ze nu nog net te weinig zien. Ze hebben zoveel potentie met de ligging die ze hebben, daar kunnen ze echt wat mee bereiken.

Grootste blunder:
Jeroen van Conservative. Ik heb zelden iemand gezien die zo gefaald heeft. Allereerst je eigen stam stabben, terwijl je er pas in korte tijd inzat, om vervolgens een potentiële 3 a 4 strijd te creëeren en 2 weken voordat je moet laten zien wat je waard bent te gaan runnen van je account. Echt bijzonder triest.

Mooiste actie van de wereld:
Het wegspelen van achtereenvolgens monymaker en Conservative. Ook de eerste grote stammassa van de wereld van AX vond ik erg knap gedaan, ze werkten goed en structureel samen met hun BG XII.
 
Reactiescore
2.062
Bedankt held!
 
Reactiescore
116
Bedankt voor de nominatie! Kan bevestigen dat we nog steeds met twee spelen! ;)

Daarnaast denk ik dat veel spelers met het zelfde probleem kampen: de kwaliteit om minstens één massa van meerdere waves af te slaan is bij vele accounts zeker aanwezig. En al zeker als je die overpowerde toren een beetje tactisch plaatst. Maar als je gewoon niet online bent de eerste wave & er is heel wat mobiele DEF gesloopt, dan houdt het verhaaltje ook snel op.

Geen excuus natuurlijk om zomaar weggespeeld te worden. Je account zo goed en duidelijk mogelijk organiseren zodat een VV er makkelijk wegwijs op kan, hoort voor mij ook tot één van de kwaliteiten van een "goede speler". Maar ik denk maar aan accounts als Zuur, Monymaker, Conservative, ... Alles was een zooitje na de eerste wave. Waarom? Niet omdat zij slechte TW-spelers zijn (denk ik), maar omdat ze er gewoon NIET waren tijdens de eerste wave van aanvallen. Toevallig waren dat dan ook drie buren van me :(

Tl;DR je mag nog zo goed zijn in TW als je wil, als je een drukke dag op je werk hebt en je vindt geen VV, dan houdt het verhaal snel op als ze aan de offensieve kant 24/7 online zijn met teams van minstens vier.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
116
Nu al smoesjes aan het verzinnen, je weet dat jij next bent hè :engel:

Natuurlijk ben ik me al al aan het indekken! Zo moet dat toch om geen gezichtsverlies te lijden?!? Toochh?! Wacht op z'n minst tot mijn stage gedaan is 13 december, daarna kan ik deffen terwijl ik aan mijn thesis schrijf :D
 
Reactiescore
853
Tl;DR je mag nog zo goed zijn in TW als je wil, als je een drukke dag op je werk hebt en je vindt geen VV, dan houdt het verhaal snel op als ze aan de offensieve kant 24/7 online zijn met teams van minstens vier.
Neem dan ook gewoon een team van 4?
 

Deleted User - 487776907

Guest
Natuurlijk ben ik me al al aan het indekken! Zo moet dat toch om geen gezichtsverlies te lijden?!? Toochh?! Wacht op z'n minst tot mijn stage gedaan is 13 december, daarna kan ik deffen terwijl ik aan mijn thesis schrijf :D

Ja maar dan is t bijna kerst en rond kerst ben ik te depressief om een aanval te plannen. Nieuwe jaar ben ik minstens een week brak van oudjaarsdag. Februari komt eigenlijk iets beter uit. Jou ook?
 

DeletedUser75418

Guest
Ja maar dan is t bijna kerst en rond kerst ben ik te depressief om een aanval te plannen. Nieuwe jaar ben ik minstens een week brak van oudjaarsdag. Februari komt eigenlijk iets beter uit. Jou ook?

Dan begin ik met m’n scriptie. Midden juni komt me beter uit :)
 

Deleted User - 487776907

Guest
Zomervakantie kijkt dan om de hoek, dan heeft Roald waarschijnlijk weer 12 vakanties ingepland.

Gezien de wereld toch nog minstens 275 dagen duurt (als XII de huidige overwinningsdorpen behoudt) en gemiddeld 365+ dagen (als een willekeurige stam nu alle overwinningsdorpen pakt en continu behoudt), kunnen we t ook uitstellen tot 2021?
 

Deleted User - 487776907

Guest
Behalve XII. Moeten oppassen dat ze niet stiekem winnen met al die overwinningsdorpen van ze. Nog maar driekwart jaar :eek2:
 
Bovenaan