Golden Awards

  • Topicstarter Deleted User - 487776907
  • Startdatum
Reactiescore
536
Waarom maakt InnoGames het dan mogelijk voor spelers om op die manier TW te spelen? Het is onzin om te zeggen dat InnoGames het niet zo beoogd, maar vervolgens wel mogelijk maakt door bijvoorbeeld het edelen van barbaren mogelijk te maken. Inno maakt dit spel en vervolgens is het aan de spelers om hier invulling aan te geven.

Bij het maken van dit spel is het beoogde speldoel ‘dorpje uitbouwen en je vijanden veroveren’ of iets net diezelfde strekking geweest.

Daarnaast is het commerciele doel, zoveel mogelijk geld verdienen. Dat blijft een hoofddoel, maar heeft niks net de strekking van het spel zelf te maken. Met een steeds verder terugdringend spelersaantal, gaan er dus manieren gevonden worden om zoveel mogelijk geld binnen te halen. En daar zijn de pp functies een voorbeeld van.
In commercieel opzicht is dat beoogd. Dat betekent verder niet dat het onzin is dat elkaar op een strijdvaardige manier overnemen het beoogde doel van het spel is, in plaats van intern/recruit to win.
 
Reactiescore
972
Bij het maken van dit spel is het beoogde speldoel ‘dorpje uitbouwen en je vijanden veroveren’ of iets net diezelfde strekking geweest.

Daarnaast is het commerciele doel, zoveel mogelijk geld verdienen. Dat blijft een hoofddoel, maar heeft niks net de strekking van het spel zelf te maken. Met een steeds verder terugdringend spelersaantal, gaan er dus manieren gevonden worden om zoveel mogelijk geld binnen te halen. En daar zijn de pp functies een voorbeeld van.
In commercieel opzicht is dat beoogd. Dat betekent verder niet dat het onzin is dat elkaar op een strijdvaardige manier overnemen het beoogde doel van het spel is, in plaats van intern/recruit to win.

Goed, ik heb t verder niet over dat commerciële aspect. Daar ben ik het grotendeels met je eens. Je kunt urenlang bediscussiëren in hoeverre spelmakers te ver gaan in pay 2 win en winstmarges moeten aanhouden om als bedrijf in leven te blijven. Wij gaan die discussie als spelers ook nooit winnen, alhoewel het wel aan te raden is voor bedrijven om naar hun community te luisteren. Ik denk dat hierin een middenweg vinden het belangrijkste is en dat TW die weg deels te ver naar de commerciële kant is ingeslagen en veel TW’ers denken dat met mij (en jij volgens mij ook). Maar jouw mening, die deel ik ook, Inno weet net zo goed dat het spel stervende is, dus gebruiken dit mooi als melkkoe, of althans, van wat er nog over is.

Maar goed, ik verschil in mening van jou in het speldoel en dat mag. Ik denk namelijk dat het speldoel recruit 2 win en barbarendorpen edelen net zo goed een “speldoel” op zich is als vijand veroveren en werelden winnen zeg maar. Zo lang de maker de middelen toereikt om op verschillende manieren een spel te spelen, zijn er dus ook verschillende speldoelen. Interessante discussie, dat zeker.
 
Reactiescore
536
Maar goed, ik verschil in mening van jou in het speldoel en dat mag. Ik denk namelijk dat het speldoel recruit 2 win en barbarendorpen edelen net zo goed een “speldoel” op zich is als vijand veroveren en werelden winnen zeg maar. Zo lang de maker de middelen toereikt om op verschillende manieren een spel te spelen, zijn er dus ook verschillende speldoelen. Interessante discussie, dat zeker.

In dat opzicht geven de spelers er hun invulling aan om het doel te bereiken. Dat kan door middel van R2W en internen, een wat mij betreft zwakke manier om te winnen, maar laatste jaren wel een van de meest voorkomende. Nog een reden waarom het spel in een sleur zit.
 
Reactiescore
972
In dat opzicht geven de spelers er hun invulling aan om het doel te bereiken. Dat kan door middel van R2W en internen, een wat mij betreft zwakke manier om te winnen, maar laatste jaren wel een van de meest voorkomende. Nog een reden waarom het spel in een sleur zit.

En zo zijn er een hoop redenen. Een soort vicieuze cirkel die erg lastig te breken is en waar Inno deels ook niet veel aan kan doen. Ach, we moeten ervan genieten zo lang het nog kan!
 
Reactiescore
2.064
Beste speler:
1. Don Pablito geeft mij een goed gevoel. Heeft een mooie ligging en gaat een leuk front tegemoet met AX. Dit account staat ook rang 1, dus we gaan zien of hij dit gaat waar maken. Speelt op dit moment relatief makkelijk spelers weg.
2. Coruscant is op de laatste normale werelden 1 van de sterkere spelers die nog speelt. Echter lijkt coruscant op deze wereld rustig aan te spelen, dus voor mij krijgt corus een plek 2. Echter wanneer dit account actief en een flinke puls krijgt, is het voor mij de speler van wereld 68.

Beste stam: Maai en Snow zien er op dit moment het beste uit. Ik weet dat er in beide stammen veel kwaliteit zit. We gaan zien of mijn vertrouwen wordt uitbetaald. Het is nog vroeg in de wereld om hierover een goed argument te geven. Maar op dit moment steekt Maai nog wel boven Snow uit kwa groei.

De beste stam speler: Unexplainable Miracle. Met deze speler heb ik op een eerdere wereld samen gespeeld en dit was geweldig. Pakte elke dag wel een VV waar keiharde actie was. Ben is echt een topper.

Het grootste ego: Coruscant vind zichzelf erg geweldig, maar soms is dit ook wel terecht.

Beste leider: De leiding van Maai heeft een mooi stamcluster met goede kwaliteit spelers neergezet.

Slechte leider: Star. komt slecht over (zie stabberstoppic)

Meest overschatte stam: AX lijkt een pp abuse stam, maar we gaan het zien

Meest onderschatte stam: Snow, weinig punten veel kwaliteit

Meest overschatte speler: Dit moet nog blijken

Meest onderschatte speler: TheWitch, sharon is echt een topper.

Met wie zou zeker graag in een stam zitten: Eigenlijk veel leden van Maai.

Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten: De stabbers van star.

Favoriete forum poster: Coruscant

Minst favoriete forum poster: Meerdere Star leden, die de stab niet toegeven

Meest belovende speler voor de toekomst: Coruscant, TheWitch en WifeisLife

Meest belovende stam voor de toekomst: Snow en Paint
 

DeletedUser81014

Guest
begrijp niet waarom iedereen denkt dat AX een pp-stam is ^^

Het is nu niet omdat ik er zelf in zit, maar vind toch dat er al een paar mooie, weliswaar kleine acties gebeurd zijn op spelers.
Denk maar aan FFG, die een paar dorpen zijn verloren (daarna zijn een deel van hen een nieuwe stam begonnen).
Denk maar aan het wegspelen van Cassos, die toen geïnternd werd omdat het account verloren was.

Verder zijn er nog op ieder vlak wat winsten geboekt door spelers aan te pakken, dus hoe jullie het zien als PP stam, wil ik wel even wat onderbouwing van.
Lijkt me sterk te zeggen dat AX een pp stam is, terwijl Snow of Maai dat niet is. Gezien de groei van deze 2-3 stammen, die nagenoeg dezelfde is en de top 25 gewoon PP erin heeft gestopt, hoe kan je anders zo snel groeien.
In het begin, weet je nog, kleine dorpen overpakken en omhoog gooien met pp,... heb het in AX amper gezien eigenlijk.


Maar zoals ik zei, heeft ieder z'n mening en is die oprecht, maar om zomaar gewoon te melden:
* AX overschat want is een pp-stam.

Ik zie dan ook het liefst een onderbouwing hiervan, waarom je dit vind. Zomaar iets nutteloos vermelden kan iedereen, maar zonder argumentatie weten wij niet wat we fout hebben gedaan!
 

DeletedUser77704

Guest
Beste speler:
1. Don Pablito geeft mij een goed gevoel. Heeft een mooie ligging en gaat een leuk front tegemoet met AX. Dit account staat ook rang 1, dus we gaan zien of hij dit gaat waar maken. Speelt op dit moment relatief makkelijk spelers weg.
2. Coruscant is op de laatste normale werelden 1 van de sterkere spelers die nog speelt. Echter lijkt coruscant op deze wereld rustig aan te spelen, dus voor mij krijgt corus een plek 2. Echter wanneer dit account actief en een flinke puls krijgt, is het voor mij de speler van wereld 68.

Beste stam: Maai en Snow zien er op dit moment het beste uit. Ik weet dat er in beide stammen veel kwaliteit zit. We gaan zien of mijn vertrouwen wordt uitbetaald. Het is nog vroeg in de wereld om hierover een goed argument te geven. Maar op dit moment steekt Maai nog wel boven Snow uit kwa groei.

De beste stam speler: Unexplainable Miracle. Met deze speler heb ik op een eerdere wereld samen gespeeld en dit was geweldig. Pakte elke dag wel een VV waar keiharde actie was. Ben is echt een topper.

Het grootste ego: Coruscant vind zichzelf erg geweldig, maar soms is dit ook wel terecht.

Beste leider: De leiding van Maai heeft een mooi stamcluster met goede kwaliteit spelers neergezet.

Slechte leider: Star. komt slecht over (zie stabberstoppic)

Meest overschatte stam: AX lijkt een pp abuse stam, maar we gaan het zien

Meest onderschatte stam: Snow, weinig punten veel kwaliteit

Meest overschatte speler: Dit moet nog blijken

Meest onderschatte speler: TheWitch, sharon is echt een topper.

Met wie zou zeker graag in een stam zitten: Eigenlijk veel leden van Maai.

Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten: De stabbers van star.

Favoriete forum poster: Coruscant

Minst favoriete forum poster: Meerdere Star leden, die de stab niet toegeven

Meest belovende speler voor de toekomst: Coruscant, TheWitch en WifeisLife

Meest belovende stam voor de toekomst: Snow en Paint

Bedankt voor de nominatie, gaan ons best doen. Maar heten wel Wife is Life :rolleyes:
 
Reactiescore
26
Ik ben inderdaad van mening dat AX meer credits verdiend.
Op basis van de gecoördineerde aanvallen op FFG, maken ze op mij een positieve en actieve indruk. Dit geldt met name voor de spelers in de zuid-cluster van AX.

Wel is het is tot nu toe allemaal vrij easy geweest en gaan ze gelijkwaardige targets uit de weg.
 
Reactiescore
2.064
Naar mijn mening kan je niet opscheppen met het breken van een paar accounts van FFG. Alle respect naar FFG, maar dit hoort geen uitdaging te zijn voor een rang 1 stam. Veel ax leden zijn heel hard gegroeid door PP gebruik (niet alle), bij snow is dit vele malen minder. Ik ken ook vrijwel geen enkele speler van AX en dit zegt meestal wel wat. Naar mijn mening is AX op dit moment onverdiend de rang 1. Maar dit is natuurlijk ook mijn mening en aanname. Ik zeg niet dat geen enkele AX speler het gaat halen, of de stam het helemaal niet gaat halen. Vind ze alleen erg onverdiend rang 1, meer een top 5 stam.
 

DeletedUser78315

Guest
Naar mijn mening kan je niet opscheppen met het breken van een paar accounts van FFG. Alle respect naar FFG, maar dit hoort geen uitdaging te zijn voor een rang 1 stam. Veel ax leden zijn heel hard gegroeid door PP gebruik (niet alle), bij snow is dit vele malen minder. Ik ken ook vrijwel geen enkele speler van AX en dit zegt meestal wel wat. Naar mijn mening is AX op dit moment onverdiend de rang 1. Maar dit is natuurlijk ook mijn mening en aanname. Ik zeg niet dat geen enkele AX speler het gaat halen, of de stam het helemaal niet gaat halen. Vind ze alleen erg onverdiend rang 1, meer een top 5 stam.

Sorry, maar volgens mij is iedereen in de top 25 zo hard gegroeid door PP abuse, want dat is hoe TW werkt de afgelopen jaren..

En omdat jij niemand kent uit AX kunnen het gelijk geen toppers meer zijn..
 
Reactiescore
2.064
Ik zeg ook dat het mijn meningen en aannames zijn. Wat het wordt gaan we zien. Gelieve niet meer zo blind op iets reageren wat duidelijk vermeld staat.
 

DeletedUser78315

Guest
Vind het eigenlijk niet blind reageren. Je vermeld het niet voor niks ook al laat je het blijken als je mening.
 
Reactiescore
2.064
Heb bij veel spelers rondgevraagd over AX. Vrij weinig bekendere spelers in de Tw community. Dit zegt natuurlijk nog niks, maar mijn aanname is wel dat er zeker 5 accounts in zitten die gaan falen. Hierdoor is het voor mij geen rang 1 stam.

Maai is op dit moment voor mij de favoriet met ervaren toppers.

Ik zeg ook nergens dat AX voor 100% gaat falen.
 

DeletedUser78315

Guest
De toppers op moment uit de TW-community zijn ook niet allemaal top accounts van vroeger, dus dat zegt niks.

Zijn zat spelers die ineens weer komen kijken op tw..

En over maai ben ik wel met je eens hoor, hebben gewoon goede spelers ook ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser81014

Guest
Naar mijn mening kan je niet opscheppen met het breken van een paar accounts van FFG. Alle respect naar FFG, maar dit hoort geen uitdaging te zijn voor een rang 1 stam. Veel ax leden zijn heel hard gegroeid door PP gebruik (niet alle), bij snow is dit vele malen minder. Ik ken ook vrijwel geen enkele speler van AX en dit zegt meestal wel wat. Naar mijn mening is AX op dit moment onverdiend de rang 1. Maar dit is natuurlijk ook mijn mening en aanname. Ik zeg niet dat geen enkele AX speler het gaat halen, of de stam het helemaal niet gaat halen. Vind ze alleen erg onverdiend rang 1, meer een top 5 stam.

En welke noemenswaardige stammen hebben de andere top stammen dan al weggewerkt?
Volgens mijn weten ook geen enkele...

Vanwaar dan je haat of ongenoegen richting AX en niet naar de andere?
Of baseer je je puur op naam erkenning... Beetje kort door de bocht dan


PS: dit is niet aanvallend bedoeld of beledigend. Ik vind namelijk dat ieder z'n eigen mening en input mag hebben. Maar ik zie dan ook graag, je mening duidelijk onderbouwd waarom je iets vind.
Zoals je zelf aangeeft op het AF, heeft het feit dat er in AX geen bekende spelers zitten niets te maken met je mening, vandaar dat ik dan ook vraag waarom je er van uitgaat dat AX een pp-stam is.
(ik sta ook aan de zijde dat ieder account in de top 25-30 gewoon een start met PP gedaan heeft, zeker op deze LH wereld kan je haast een achterstand anders niet opwerken.
Als je zelf een beetje de markt in de gaten hebt kunnen houden, dan zal het je vast opgevallen zijn dat die een hele lange tijd laag is blijven staan,... dat komt niet zomaar van 1 account lijkt me!
Er zijn er velen geweest die aardig wat GS'jes gekocht hebben!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
2.064
En welke noemenswaardige stammen hebben de andere top stammen dan al weggewerkt?
Volgens mijn weten ook geen enkele...

Vanwaar dan je haat of ongenoegen richting AX en niet naar de andere?
Of baseer je je puur op naam erkenning... Beetje kort door de bocht dan


PS: dit is niet aanvallend bedoeld of beledigend. Ik vind namelijk dat ieder z'n eigen mening en input mag hebben. Maar ik zie dan ook graag, je mening duidelijk onderbouwd waarom je iets vind.
Zoals je zelf aangeeft op het AF, heeft het feit dat er in AX geen bekende spelers zitten niets te maken met je mening, vandaar dat ik dan ook vraag waarom je er van uitgaat dat AX een pp-stam is.
(ik sta ook aan de zijde dat ieder account in de top 25-30 gewoon een start met PP gedaan heeft, zeker op deze LH wereld kan je haast een achterstand anders niet opwerken.
Als je zelf een beetje de markt in de gaten hebt kunnen houden, dan zal het je vast opgevallen zijn dat die een hele lange tijd laag is blijven staan,... dat komt niet zomaar van 1 account lijkt me!
Er zijn er velen geweest die aardig wat GS'jes gekocht hebben!!

Vind de gevechten tussen snow en star wel interessant, beide al een speler weggespeeld. Maai en XII hebben ook leuke gevechten. Maar wat ik bedoel is, ik vind op dit moment AX nog geen top 1 stam, eerder top 3 of top 5. Aan de andere kant jullie profiteren enorm atm van de andere oorlogjes en dit geeft jullie een leuke voorsprong.

Over dat GS verhaal heb je zeker gelijk.
 

DeletedUser81014

Guest
Vind de gevechten tussen snow en star wel interessant, beide al een speler weggespeeld. Maai en XII hebben ook leuke gevechten. Maar wat ik bedoel is, ik vind op dit moment AX nog geen top 1 stam, eerder top 3 of top 5. Aan de andere kant jullie profiteren enorm atm van de andere oorlogjes en dit geeft jullie een leuke voorsprong.

Over dat GS verhaal heb je zeker gelijk.

Naja, en we willen ten beiden hoe d komt ook hé...
Door de situatie zijn die 2 stammen gewoon gefixeerd op elkaar. Het is dus ook logisch dat ze elkaar klein willen krijgen en aanvallen uitvoeren.
Daarbij liggen ze ook nog pal in elkaar cluster en was de speler die Star wegedelde volledig omringd door starleden.
Maar dat ze die hebben weggewerkt heb je wel gelijk in, alleen was er volgens mij niet zoveel actie geweest, moest die stab e het ganse gebeuren zich niet voorgedaan hebben.

Verder is er nog maar weinig gebeurd.


Het klopt dat wij niet meteen de grotere stammen tgen ons krijgen, maar dat wil niet zeggen dat de overige stammen makkelijk weg te werken zijn.
Moraal en defence kom je immers teveel voor hahaa

Wij willen zoals zovelen winst maken. Op welke spelers of stammen dat gebeurd maakt ons voorlopig niet uit. Cluster uitbreiden is de boodschap en het to do lijstje
 
Reactiescore
972
In de auto terug van vakantie, leuk tijdverdrijf en sowieso een keer hoog tijd voor een lijstje. Voel je niet bezwaard om meer onderbouwing te vragen of om een discussie te starten over iets waar je het niet mee eens bent. Het AF kan wel wat activiteit gebruiken. Aarzel bovendien niet zelf een lijstje te maken!

Beste speler:
Hier heb ik meerdere keuzes. Er zijn enkele sterke accounts, met spelers met een ervaringrijk verleden. Omdat ik niet kan kiezen, licht ik er een paar uit:

Don Pablito: De spelers op dit account kende ik nog niet persoonlijk, maar het is een aangenaam team met een erg hoge activiteit. Ze staan mijlenver voor op de rest, met daarbij een rang 2 ODA, wat niet vaak voorkomt in deze fase van de wereld door het nodige boost en internwerk. Een van de beste accounts op de wereld

Collationem: Dit team kan veel meer dan ze nu laten zien, maar kijkend naar het verleden van enkele spelers van dit account gaat dit gewoon een topaccount worden. Het heeft een lastige ligging gekregen, hebben wat moeite met de vakantieperiode (zelfs een dorpje verlies), maar ik weet zeker dat dit een van de beste accounts op de wereld is.

Gendry Baratheon: Eerlijk gezegd ken ik deze speler niet, maar vanwege zijn goede AF verschijningen en hoge ODA rank verwacht ik veel van dit account.

Zuur: Gaat het met zijn ligging moeilijk krijgen op deze wereld, maar is een prima deffer en een sleutelaccount voor de toekomst van deze wereld. Ik ben erg benieuwd wat dit account kan gaan laten zien op deze wereld.

The Wolfpack: Het account zelf ken ik niet, maar ik verbaasde me over het hoge OD van dit account. Bovendien heeft dit account een groot front en een prima ranking. Ik ben erg benieuwd naar wat dit account verder in de toekomst kan gaan brengen.

Red Sky at Morning: Alhoewel Tim af en toe wat stug is, laat hij ook hier weer zien een goede speler te zijn. Ik hoop dat hij met Maai kan laten zien dat hij tot de topaccounts van de wereld behoord en ik weet zeker dat hij dat in zijn mars heeft.

Beste stam:
Ik denk dat Maai op gebied van kwaliteit en ervaring boven de rest uitsteekt. Echter zal moeten uitwijzen of zij de gedoodverfde favorietenrol kunnen waarmaken en Maai lijkt op dit moment stil te vallen tegen XII. Daarom denk ik dat AX op dit moment de beste papieren heeft voor de toekomst en kunnen als rank 1 stam laten zien wat ze waard zijn. Slimme diplomatiek met XII en een oorlog tegen Snow gaat erg belangrijk zijn voor de toekomst van deze stam.

De beste stam speler:
Ik kan hier enkel voor Maai spreken en dan nomineer ik Don Pablito. Zonder dit account zouden er veel VV's niet gedraaid worden en vanwege hun sterke team, maakt dat de groei van hun eigen account niet minder. Verder zijn er meer spelers die hun beste beentje voor zetten voor de stam en is iets waar iedereen wat van kan leren.

Het grootste ego:
Wouter van Valar Morgulis. Hoef ik niet toe te lichten, hiervoor verwijs ik naar eerdere discussies.

Beste leider:
Op dit moment by far de leiding van AX. Lijken op wereldniveau de zaakjes het beste op orde te hebben en zijn klaar om de eerste oorlogen te gaan voeren. Bovendien hebben ze op slimme wijze Maai een hak gezet en dat kan in de toekomst erg in hun voordeel gaan werken.

Slechte leider:
Leiding van XII. Hoe je een corestam met zo'n potentie, zo kunt verpesten. Met de moeilijke ligging die ze hadden, hebben ze prachtige accounts neergezet met een mooi stamcluster en hadden op wereldniveau echt mee kunnen spelen. Door zo'n defensieve instelling te hanteren, hebben ze zichzelf gedoemd te mislukken. Het is slechts een kwestie van tijd vooraleer deze stam weggespeeld is en dat vind ik erg jammer.

Meest overschatte stam:
Op dit moment Maai. Ik denk dat we onszelf ook wel een beetje overschatten, maar dat dit mede komt door de vakantieperiode, die altijd lastig is voor stammen van het type Maai. AX heeft wat dat betreft de zaken goed voor elkaar en Maai lijkt ondanks de kwaliteiten die ze hebben ietwat achter te blijven.

Meest onderschatte stam:
Paint gaat in de toekomst een belangrijke rol van betekenis spelen, in welke vorm dan ook. Ik denk dat die accounts nog hoge ogen kunnen gaan gooien en uit de subtop zullen komen.

Meest belovende speler voor de toekomst:
Ik verwacht veel van accounts als Knuppelvechter, Anxiety Disorder en ESFR, die allen een redelijk makkelijke start hebben gehad, maar goede teams hebben. Deze accounts gaan een rol van betekenis moeten spelen.

Met wie zou zeker graag in een stam zitten:
Gendry Baratheon. Mede door bovengenoemde reden, ben ik wel benieuwd wie er achter dit account zit en wat deze in petto heeft.

Favoriete forum poster:
Gendry Baratheon, Don Pablito, Roald97. Nog enkele, zijn wel redelijk tot goede posters, van wie de posts degelijk zijn om te lezen en vaak een goede onderbouwing hebben.

Minst favoriete forum poster:
Heer Draggy, moet zijn schrijfstijl iets verbeteren en wat meer leren vanuit een propaganda mindset te schrijven. Dat zou een hoop schelen, maar potentie is er wel.

Grootste blunder:
De keuze van XII om zo goed als puur defensief te gaan spelen.

Mooiste actie van de wereld:
De eerste mooiste actie van de wereld gaat komen in de oorlog tussen Snow en AX.
 
Bovenaan