Golden Awards

Reactiescore
140
Jij staat in de -. Jij maakt dus helemaal geen kans zo te zien, want je hebt enkel dorpen verloren?:p

hoe oud ben jij Calvin? 12? 14? Maximum.

blijft mooi dat je dat blijft gebruiken dat ik in de min sta, was het niet zo dat je net nog zei dat het helemaal niet bijzonder is om van een inactief account dorpen te pakken?

volgensmij was SC toen die dorpen verloor inactief omdat ik op vakantie was en er verder niemand op het account zat. Heb jij ooit dorpen van mij gepakt terwijl “ik” online was, volgensmij niet he ;)
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.141
Het is de bedoeling om dorpen te nemen als de speler offline is op een stackwereld. Jij stackt anders toch?:p

pls, ga cursusje twen nemen bij Maarten of Ruben. Ty.
 
Reactiescore
140
Daar is toch niet kwalitatiefs aan jochie, wij spelen accounts tenminste weg die wel online zijn en laten runnen.

wat jij alleen maar kan is doormiddel van vieze verkregen info dorpen pakken terwijl SC inactief was voor 2 weken
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.141
????????

jij bent echt retarded. Ik ga het hierbij laten want het is duidelijk dat je pamper ververst moet worden.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Onzin van jullie worden we ook niet vrolijk van, bij deze (en op aandringen van CalvinKonijn)

Beste speler:
Tja als je eerlijk bent is er slechts één persoon waar we binnen Chess echt rekening mee houden als we gaan aanvallen: Laurens. Je weet dat je een zware dag tegemoet gaat als Laurens de vv van jouw frontspeler opgepakt heeft. Hoewel zijn ego door hemzelf al genoeg gestreeld wordt, kan ik er toch niet onderuit hem hier te plaatsen.

Qua prestaties op deze wereld in specifiek zou Lemonpops deze trouwens net iets meer verdienen. Bij Laurens baseer je het toch meer op zijn imago en prestaties van andere werelden. Team lemon top 10 deffers van huidige TW-spelersbase? Durf hem wel weg te geven (maar ken ook lang niet iedere speler).

Beste stam: Chess, NEO is geen stam maar een paar spelers die toevallig bij elkaar liggen en bij gebrek aan beter bij elkaar in de stam zijn gaan zitten.

De beste stam speler: Chu en Jannes fixen m’n shit graag als ik op vakantie ben, helden.

Het grootste ego: Hoe makkelijk is het om jezelf de beste te noemen, het zijn slechts 4 woorden: Ik ben de beste!

Beste leider: Ian en Jannes, leiden de boel vrij stabiel. Ian meer door de rust te bewaren en Jannes door alle troep op te ruimen. Respect dat je die taak op je wilt nemen.

Slechtste leider: Plato moet dat in het vervolg niet meer willen/proberen/doen.

Meest overschatte stam:
Chess, qua kwaliteit is het niet slecht maar er zijn toch redelijk wat nieuwe spelers die nog het een en ander bij moeten leren. Fouten worden toch nog wel eens gemaakt, maar gelukkig vaak gecorrigeerd. De kracht van Chess zit hem in activiteit en dat redelijk veel spelers bereidwillig zijn de gebreken te camoufleren door een stapje harder te lopen.

Meest onderschatte stam: Dan zou ik hier N.E.O moeten neerzetten, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat die onderschat worden. In het westelijke blok zal vast wat kwaliteit zitten, maar het ontbreekt in mijn ogen gewoon aan evenwicht en leiderschap om het onderschat te noemen.

Meest overschatte speler: Niels5151, Laurens is een goede speler begrijp me niet verkeerd maar van de rest ben ik niet bepaald onder de indruk. Slecht wil ik ze ook niet noemen, maar zie ze redelijk vaak als de beste neergezet worden.

Meest onderschatte speler: TranquilloPorFavor, zit nogsteeds in de MB-stam van Chess maar valt prima aan. Dient zeker de overstap te maken en zitten prima bespelers op. Timed vrij oké en kan offensief prima initiatief nemen.

Met wie zou je zeker graag in een stam zitten:
Ben wel benieuwd naar het team van Hardcore Angel, Tim is wel een prima kerel en Ritesh lijkt me ook wel lachen om eens een wereldje mee te spelen.

Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten: Ik zit met Calvin, erger kan niet dus ik laat deze leeg.

Mooiste spelers naam: CalvinKonijn

Mooiste stam naam: Niels5151

Het tofste topic:
GA, stabtopic Roy is ook wel grappig. Inspector Jannes is toch wel grappig om te volgen.

Favoriete forum poster:
TheClown!!!!!!!!

Minst favoriete forum poster: Die MeRidingADirtyPony ofzo post echt bagger, maar de NEO leden die niet posten vind ik nog vervelender..

Dikste wannabe op het forum: Inspector Jannes

Dikste wannabe in het spel: Icenice

Mooiste actie van de wereld: Moet toch eerlijk bekennen dat ik die getimede massa’s die wij soms krijgen of uitvoeren er vrij mooi uit zien en erg tijdsintensief zijn. Timings zijn oké, maar toren wereld maakt het lastig. Het lijkt voordehand liggend om de laatste massa te noemen, maar hoe succesvol een massa is ligt voornamelijk aan de deffer (en vooral activiteit)

Meest belovende speler voor de toekomst: Dan kijk je toch al snel naar volgende werelden en van vele binnen Chess verwacht ik dat ze het daar wel goed gaan doen. Ruben van ChuChu heeft zich ontwikkeld tot prima speler en indien hij de motivatie weet te behouden kan dat een gevestigde naam binnen de TW-community worden. Ook van Ian had ik nog nooit gehoord, maar zou qua def-werk ook nog wel eens in de top 10 van tribalwars.nl kunnen komen.

Meest belovende stam voor de toekomst: NEO, gaan ze dan toch een saaie overwinning pakken met die belegeringspuntjes?

Grootste blunder:
Dat ze het ruk-account Solar niet hebben weggespeeld toen de achterstand onoverbrugbaar leek. Gemiste kans, had je zo de core van Chess open gelegd.

Voor wie heb je nu echt respect:
Zoals vele doen ga ik hier niet al mijn stamgenootjes opnoemen. Dan ga ik, alhoewel ik hem in het verleden vaak heb zitten irriteren, toch voor Laurens. Wat je ook over hem wilt zeggen, hij gaat toch de uitdaging aan om met het zooitje ongeregeld NEO een gooi naar wereldwinst te doen. Dat terwijl ik zeker weet dat Chess hem ooit heeft gevraagd om hier te komen spelen. Kan ik toch wel respect voor opbrengen dat je niet voor de makkelijkste weg kiest, maar de uitdaging aan gaat.

Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen:
Jan, Wouter, Mick en Ian. Calvin als hij de boel verneukt en ik hem noob kan noemen.
 
Reactiescore
3.537
TBN was stabiel en stunt werd geinternt. Meer kon er niet gedaan worden. Stunt en TBN waren beide spelerloos tijdens de massa dus werden er dorpen verloren. Waarom doe jij alsof dat een prestatie is? Werd er uberhaupt 1 trein gesniped op stunt? Nee he? Nou, mond dicht dan.


Nogmaals ik zeg nergens dat het een prestatie is ongeacht ik dat wel of niet vind, heb het nergens gezegd of beweerd. Ik heb het over wan prestaties van NEO. Er werden treintjes op stunt gesniped ja, ik had vv RED in de ochtend en heb dit dus al zelf gezien.

De vraag is waarom er in eerste instantie wel gedeft werd op Stunt (alles wat in de nacht gestuurd werd en vervolgens in de ochtend nog een mini beetje en daarna niets meer, hoe komt dat?


Prima oplosbaar? Een spelerloos account waar bijna niemand op wil spelen, met een 40-50-tal cfs in het cluster. Daar krijg je enkel van die idioten zoals jij op, die het nog erger verneuken dan dat het was. Tbn moest een nieuwe lijn getrokken worden, dat werd niet gedaan.

Dat is dus precies het punt ik hier probeer te maken. 'Dat werd niet gedaan', komen we terug bij 'beleid'. Je kan wel zeggen dit en dat moet zo maar als niemand zorgt het ook effectief gedaan word dan komt er niets van in huis. Een beleid zorgt dat alles wat moet gedaan worden gedaan word, je bevestigd eigenlijk letterlijk niemand in NEO zijn verantwoordelijkheid genomen heeft de dingen te doen die gedaan moesten worden.


verder is Lemonpops wel echt het enige degelijke account binnen Chess. Vind je dat Chuchu het zo goed doet dan? Circus is een dik noobteam met dikke noobs erop. TUF bakt er niks van, regret bakt er niks van, solar, suicide, bolletje,... bakken er allemaal geen ene kut van. De enige accounts die ik degelijk vind zijn Red sky en Lemon. De rest is pure middelmaat qua accounts (ik weet dat er nog wel degelijke spelers binnen chess zitten)


Wat doet Chuchu dan zo slecht? Hun hebben net zoals vele niet de mogelijkheid gehad om zich te tonen of zijn nooit getest geweest dus daar kan je niet bepaald een beoordeling over maken. Als We regret (om er maar eentje uit te halen) er niets van bakt waarom een account Niels dan wel? Beide hebben aanvallend nog niets gepresteerd en defensief wel op het feit We regret nog geen steken heeft laten vallen en account Niels wel.

Je hemelt jezelf nu wel op maar wat heb jij deze wereld nu eigenlijk al gedaan? Een Laurens in een degelijk/goed draaiende stam is extreem handig om overal te deffen maar in een niet draaiende stam is je enige functie tijd rekken. Jij lost geen problemen op, om van NEO een betere stam te maken, dat is wat ik bedoel met dweilen met de kraan open. Je kan wel oneindig lang gaan deffen zodat de verliezen trager gaan (en ook dat is eigenlijk al niet meer het geval) maar wat lost dit uiteindelijk op? Alles staat of valt toch met een goed beleid en nogmaals NEO heeft dit niet.


In een andere post zeg je dat je niet wil vergeleken worden met mij en Inge en die mening deel ik volledig. Er zit wel degelijk een groot verschil en ik zal daar mijn subjectieve mening over geven om enkele verschillen tussen jouw en Inge op te noemen.


Wat is het verschil tussen iemand die goed kan deffen en iemand die extreem goed kan deffen. Waar zit daar het verschil precies in, wat maakt iemand toch nog net dat niveau hoger, dat ligt hem in details en efficiënte door een zo goed mogelijke inschatting te maken van de situatie om zo optimaal te kunnen verdedigen. Dit zal resulteren als het er echt op aankomt dat de 1 net wat meer def mogelijkheden ter verschikking heeft dan de ander en daarbij meer dorpen kan behouden en dus een betere prestatie kan neerleggen dan iemand anders in identiek dezelfde situatie zou doen. Dat is toch waarom jij vind dat jij koning van het deffen bent en je u zelf zo boven andere plaatst.


Maar daar tegenover staan een heleboel andere aspecten waarbij deze extra dorpen die jij kan save t.o.v bv Inge redelijk verwaarloosbaar zijn. Nu kan ik een enorm lange lijst opnoemen, van farmen (accounts groot maken), blitzen, deffen (maar niet op Laurens niveau), elke keer weer je verantwoordelijkheid nemen (of het u nu uitkomt of niet), elke keer klaar staan voor iedereen, je eigen account leegzetten voor je buren, vanuit je acc tal van snipes zetten voor je buren, berichtjes bij werken in de ME, def inventarissen opnemen,.... ... ....


En nu hoor ik Laurens al zeggen, al die dingen jij nu opnoemt kan ik ook. Wellicht wel Laurens moest je de wil ervoor hebben en dat is ook meteen de grote handicap van Laurens, jij doet al deze dingen niet, jij kan dat niet opbrengen, hebt daar teams voor nodig die dit voor je doen allemaal zodat jij je enkel op 1 iets moet focussen en daarin kan uitblinken dan. Nauw kan je dus stellen jij enkele % beter kan deffen als Inge maar in al maar echt alle andere aspecten kom jij veel % te kort vergeleken haar.

Jij zegt hoe het het moet (nieuwe stacklijn bij TBN zetten) en doet vervolgens niets, Inge zegt hoe het moet en voert het uit. Met dat eerste bereik je niets met dat 2de boek je progressie. Jij dweilt nogmaals in NEO met de kraan open, zolang jij niet echt je verantwoordelijkheid neemt wat Inge echt altijd doet al jaar en dag pas dan mag je een grote mond komen opzetten maar tot die tijd kom je niet eens tot haar enkels en die zijn niet eens zo hoog RL :eek:


Als je een poll zou houden op TW met de vraag wie je het liefst in je stam hebt, iemand die extreem goed kan deffen op momenten hij er zin in heeft en verder geen verantwoordelijkheid oppakt of iemand die op alle aspecten van TW goed uit de voeten kan op momenten ze er wel of niet zin in heeft denk ik dat de keuze heel snel gemaakt is. Dus in dat opzicht volg ik u volledig als je Laurens en Inge niet in 1 zin wilt zetten, zit inderdaad een zeer groot verschil in.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.320
Want je wil zeggen dat Lemon al bijvb zoveel heeft gesniped? Dat account is elke massa blok ok. Give me a break zeg.

Niet zoveel als ik gewend ben maar ja, moet je ook wel shit krijgen die je kan snipen.

60 clears met 8 edelclears tussendoor getimed binnen 10sec op 1 dorp. ja daar ga ik niet eens meer naar kijken om te snipen. Krijg ik er genoeg def in, zo ja BLOCK OK, zo ne dan backdraften

en tja ik ben nu eenmaal lui, als ik een aanval in 1 wave kan afstoppen en dreiging voor een wave 2 kan afstoppen doe ik dat graag, heb ik meteen weer 2 weken rust
 
Bovenaan