Golden Awards

Deleted User - 487871837

Guest
Inge is een beest om in je stam of op je account te hebben
 
Reactiescore
1.365

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.772
Zijn weer wat acties geweest en volgens mij nog genoeg AFers die nog een lijstje kunnen posten !
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ik wil van te voren even zeggen dat ik een aantal dingen puur op basis van statistieken en een outsider blik moet doen, aangezien ik basically geen inside info heb.
Ik volg de discussies op het AF maar half, dus mochten er dingen zijn die feitelijk niet kloppen of sketchy zijn, laat het me dan vooral weten.
(Ik die iemand als beste speler neerzet terwijl die persoon ernom veel internt of smerig spel heeft gespeeld, bijvoorbeeld).

Beste speler:
Mijn eerste inzicht zou hier Rainbowchicks plaatsen, omdat ik weet dat ze al tijden hoog in de ranglijst staan. Echter las ik net dat ze een groot deeel van hun punten aan interns te danken hebben, dus dan wordt die prestatie al een stuk minder.

Dus, kijkend naar stats zou ik hier denk ik iemand van Koets of Adios neerzetten. Bijvoorbeeld Tiranu of Growing Strong, die allebei een ODD hebben die net zo hoog is als die van Red als stam, en niet al teveel verliezen geleden hebben. Ook doet bijvoorbeeld een Et Murus het goed tegen Adten, met +50 dorpenwinst. Ook doet een Rage Parrot het goed tegen Koets.

Er zijn een aantal mensen die het verdedigend sterk doen, en een aantal mensen die het aanvallend sterk doen, maar ik heb nu niet het overzicht om hier een naam uit te kiezen.
Misschien kan een van jullie me overtuigen en anders zal de toekomst het laten zien.

Beste stam:
Ook deze is gebaseerd op stats, en een kaartje.

Blauw = Koets
Paars = Adios
Groen = Red
Geel = Adten

nl60

Ik ga gewoon even het rijtje af:

Adios
Heeft in de afgelopen maand drie leden verloren (featherlight, glennlod en aapjeklapklap), die alledrie (deels) geinternd zijn.
Zo te zien zijn ze nog geen leden echt verloren aan de oorlog die op dit moment gaande is. Persoonlijk had ik verwacht dat Red en Koets in de beginfase van de oorlog meer uit zouden kunnen voeren en dat Adios het lastiger zou krijgen. Ze hebben ongeveer 250 dorpen verloren aan Koets en Red samen, maar daar tegenover staan zo'n 3oo overnames. Een verschil van ongv +50 dus, wat ik persoonlijk best netjes vind. Nog een pluspunt voor Adios is het feit dat ze met zowel Red als Koets fronten, wat hun prestatie des te beter maakt. Tot slot hebben ze de meeste ODA, ODD en OD in general, wat opzich best logisch is, kijkende naar hun cluster.

Wat ik wel minder vind aan Adios is dat ze bijna 500 dorpen intern hebben, wat toch een vrij hoog aantal is.
Ook hebben ze een moeilijk cluster, met een stuk rim wat nog wel overgenomen kan worden, maar daarna zal het Red of Koets moeten worden.

Koets
Koets is volgens mij een van de langst bestaande stammen op 60, aangezien ze voor zover ik weet al vanaf de beginfase bestaan. Ik weet niet of ze als premade zijn begonnen, maar door zo'n lange samenwerking zou ik verwachten dat de moraal in ieder geval wel goed moet zijn. Koets heeft sinds april een aantal leden verloren: Don Paiblito, Da Vinci, Itdarky, Vito Corleone en Get Slapped. Vier interns, en Da Vinci die aardig gerekt is lijkt het. Koets heeft 82 overnames van Adios tegenover 157 verliezen -- bijna twee keer zoveel dus. Tegen Adten staan ze wel ruim in de plus. Qua OD scores staan ze overal tweede.

Zoals ik al eerder zei had ik tijdens hun samenwerkingsfase met Red meer verwacht. Hun positie op de map is wel beter dan die van Adios, ookal fronten zij met Adten. Maar dat heeft Adios ook bijna. Al met al ben ik een beetje teleurgesteld in de prestaties van Koets tot nu toe.

Red
Het eerste wat me opvalt aan Red is de lage ODD in vergelijking met Koets en Adios. Met maar 28 miljoen staan ze vijfde, en dat is ongeveer net zo veel ODD als accounts van Koets/Adios in hun eentje hebben. Ze hebben de minste interns van hun eigen stam (300), maar daar tegenover staan ook wel 300 dorpen die ze van hun MB stam hebben, dus dat zegt niet zo heel veel. Ze zijn twee leden verloren: Intium Novum en Anarchistisch Kollektief. AK was een itern, een Initium ziet eruit als een account dat gebroken is door Adios en vervolgens geinternd is door Red terwijl Adios dorpen aan het pakken is geweest. Qua dorpen tegenover Adios staan ze 50 dorpen in de min (100 vs 150), en met Adten hebben ze geen dorpen gewisseld, ondanks hun frontje. Kan ik hieruit een NAP/BG concluderen, of is het nog te vroeg voor strijd tussen Adten en Red?

Adten
Ik wil ze toch even benoemen, aangezien ze een beetje verstopt zitten achter de top 3. Adten heeft 3 leden verloren, Dorpmafketels, Snake666 en taitais. De eerste twee zien eruit als interns waar Koets wat dorpen van mee heeft kunnen pakken, wat er ook voor zorgt dat Adten relatief de meeste interns heeft, met 1/3 van de dorpen als intern, en de derde is duidelijk weggespeeld. Dat verklaart ook de dorpenwinst van Koets op Adten. Verder heeft Adten geen duidelijke winsten geboekt tegen een van de stammen uit de top 3, en zijn ze door zowel Red en Adios nog niet lastig gevallen.

Al met al wil ik Adios nu als beste stam neerzetten, omdat ze het meeste gepresteerd hebben vanuit veruit de lastigste positie.
Echter hebben ze dus ook het moeilijkste cluster, en ik denk dat ze het lastig kunnen gaan krijgen in de toekomst als de edelruimtes krapper worden.

De beste stam speler:
Aangezien dit ook moeilijk te beoordelen is zonder inside info, denk ik dat ik hier CrackSparrow neer ga zetten. Is Koets gejoined in de beginfase en nooit meer weggeweest, en heeft in die periode ook de hoogste ODS gescoord.

Het grootste ego:
Ik denk dat deze wel naar de heren van NUA kan. Niks mis met een ego, zeker als je het waar kan maken, dus ik ben benieuwd. Tot nu toe lijken ze het goed te doen op hun negende plek, met een steady groei, decent OD en weinig verliezen. Ben benieuwd hoe ze het er vanaf gaan brengen als ze onder vuur liggen!

Beste leider: Dit vind ik een moeilijke. Aan de ene kant Koets - de stam bestaat al lang, en doet het nog steeds redelijk.

Slechte leider:
Ik ga hier denk ik toch Calamity neerzetten, vanwege het feit dat ik hem vaak als onderwerp van discussie over sketchy acties heb gezien, die hij (soms) verantwoordde, maar toch ook vrij discutabel waren en voor veel ophef zorgden. Persoonlijk vind ik dat je als leider van een stam toch het visitekaartje bent, en je je net even iets beter moet gedragen dan je leden, om zo een voorbeeld te zijn voor de rest en je stam goed te vertegenwoordigen naar de buitenwereld toe. Wat bijvoorbeeld de CF geheim discussie betreft: als het een speler van Red was had ik er minder moeite mee gehad, aangezien ik de actie ook wel begrijp. Maar het feit dat je het als leider doet maakt het net was minder netjes in mijn ogen.

Meest overschatte stam:
Ik ga hier een overschatte samenwerking van maken en daar de samenwerking van Red + Koets tegen Adios neerzetten, zoals ik al eerder heb uitgelegd. Ik had daar meer van verwacht.

Meest onderschatte stam:
Mede om bovengenoemde reden geef ik deze aan Adios, aangezien ik niet had verwacht dat ze het zo goed zouden doen als ze nu doen.

Meest overschatte speler:
Ik kan me herinneren dat Anarchistisch Kollektief op het AF in ieder geval wel goed bekend staat, en van hen had ik meer verwacht. Ook van Don Pablito, die toch een vrij goede start had wat ik me zo kan herinneren.

Meest onderschatte speler:
Ik ga hier denk ik NUA neerzetten. Zijn twee weken later begonnen dan de rest, en hebben nu een rank 9 positie. Hebben tot nu toe nog weinig hoeven doen in de oorlog met Adios, dat weet ik, en ik betwijfel of men ze overschat vanwege hun AF gedrag, maar dit is een speler waar ik in ieder geval hoge verwachtingen van heb.

Mooiste speler naam:
Zijn weinig namen waar ik echt een wow bij heb, maar ik kon wel lachen om Calamietie.

Mooiste stam naam:
Vind de Red Sky at Morning/Dawn wel een mooie combinatie.

Het tofste topic:
Ik kan altijd wel genieten van goede oorlogstopics, dus mocht iemand zich nog geroepen voelen om een nieuw, updated topic te maken over de oorlog(en) die gaande is (of zijn?). Hint hint.

Het domste topic:
Zijn niet echt topics waar ik een hekel aan heb tbh.

Favoriete forum poster: Ik kan altijd wel van @Serenity genieten. Maar, dat komt ook wel deels omdat ik zelf ook wel van de wat minder serieuze kant van het AF hou. Ook waardeer ik mensen die wel discussies aangaan met de vijand, maar niet meteen op de man spelen en met beledegingen gaan strooien. Gewoon (goede) P&P en niet meer.

Minst favoriete forum poster: Eigenlijk het tegenovergestelde van hierboven. Mensen die hier alleen komen om anderen af te zeiken en negatief zijn mogen van mij ook best wegblijven. Het bevordert de sfeer niet en eigenlijk zit niemand erop te wachten.

Dikste wannabe op het forum:
Tja. Wie zal ik hier eens neerzetten?

Meest belovende stam voor de toekomst:
Ik heb niet heel veel hoop voor Adten, dus die valt af. Adios heeft mijn meeste hoop, alleen de moeilijkste ligging. Ik hoop dat Red en Koets zich eens goed laten zien, dan kan het wel eens spannend worden.

Mooiste profiel foto van spelers:
Heeft @donkergat hier plaatjes zitten? Dan sowieso die.

108527_large


Die vind ik wel vet tbh.

Mooiste profiel foto van stammen:
112532_large


Heb er een aantal dingen uitgehaald waar ik echt niets over kan zeggen :p

Ik hoop dat het het lezen waard is.
Voel je vrij om opmerkingen, commentaar of feedback te geven. Ik ga er waarschijnlijk morgenavond op in.

@Cryptic
 
Bovenaan