Golden Awards

DeletedUser78803

Guest
Jezus Jannes wat praat jij veel (poep) op het forum.
Ja Inge ook ik wil graag een lijstje van jou zien.
Ik weet wel wie daar in voorkomt ^^
 

DeletedUser78920

Guest
Zeg dan 'ik heb geen goede leiders gezien' maar niet 'er lopen geen goeie leiders rond' je ziet hierin wel het verschil neem ik aan? Ik heb helemaal geen kritiek op je objectiviteit voor alle duidelijkheid.

Er word ook niet gevraagd 'wie vind jij nu een echte top leider' de vraag is 'wie is de beste leider'. Als jij vind dat de beste leider op deze wereld niet zo top is kan het daarbij dus alsnog genoemd worden voor de nominatie.

'We' daar hoorde ik alvast niet bij. Ik heb de berekening zelf ook gemaakt ten tijden het AF daarover aan het praten was en ik kwam op max 4 mil verschil uit. Dennis (TUG) heeft ook al toegegeven op het AF hij de verhoudingen destijds niet goed heeft ingezien. Ik neem aan hij bij de 'we' hoort. De meeste zien enkel wat ze willen zien. Geloof daardoor ook meer in mezelf dan andere. Want geloof mij, er zijn erg erg erg weinig mensen die ook daadwerkelijk research doen alvorens ze 'feiten' komen posten op het AF.

Dan heb je nog de kwestie 'wat is de beste ligging'. Er bestaat niet zo iets als de ideale ligging. Dat hangt geheel af van de situatie waarin de wereld en daarbij de stammen zich bevinden. Insane had een veel betere ligging op de lange termijn (daartoe zijn we nooit gekomen) dus zeggen dat wij daarin een voordeel hadden is totaal foutief. Novus zijn cluster was perfect voor de korte termijn dus jullie hadden daarin een 'insane' groot voordeel wat jullie overigens ook hebben uitgebuit op o.a Sokaa. Het was niet elke dag rot, sterker nog het was enkel en alleen 3 dagen voor de val van Insane rot. Daarvoor waren op banale dingen (die je overal meemaakt in alle stammen) echt helemaal niets aan de hand. Is dan ook maar een overroepen iets van mensen door het op de interne sfeer te steken.

Interne sfeer hangt of valt met de prestaties die een stam levert. Insane presteerde slecht en dat wekte irritaties op bij bepaalde personen. Kwestie van het hoofd koel te houden waar vele niet toe instaat bleken te zijn. Het is niet zo dat de interne sfeer slecht werd door botsende persoonlijkheden. Je had eerst het collectief falen van de stam dat is de begin oorzaak. Overigens wil ik hierbij niet zeggen dat de interne sfeer automatisch slecht is als een stam niet draait dat is zeker niet het geval maar echter wel een zeldzaamheid.



Als stam moet je nu eenmaal risico's nemen. Mijn stam op w51 had in de beginfase 100% van de def bij 1 speler gezet omdat wij er overtuigd van waren dat deze speler de klappen zouden krijgen. Deze speler heeft vervolgens ook de massa gekregen en succesvol afgeslagen. Hadden wij maar 90% gestuurd waren we afgeslacht geweest, als ze een ander target genomen hadden zeker ook. Dat is waar TW om draait, je kan niet elk account de nodige veiligheid geven. Voor de zoveelste keer is het een domino effect geweest waar KOG het slachtoffer van geworden is. Overigens had zijn tegenspeler moraal + erg def ingesteld en was KOG de enige front speler die iets deed dus zo moeilijk te deffen mits online is dat niet als je de compactheid van dat cluster van deze speler bekijkt. Ik vind je daarin toch te hard oordeelt ongeacht ze het mogelijk iets beter hadden kunnen doen. Maar een belangrijke speler die stopt op je account weegt toch zwaarder door dan je zou denken.

Ik heb ook geen kritiek dat Novus vv's draaide buiten de stam om dus je hoeft je daarin niet aangevallen te voelen, want zo lijkt het wel.



Was maar een joke hoor en mijn lijstje komt er nog wel :)

Natuurlijk zie ik het verschil. Dat was dus wat ik bedoelde. Iedereen had dit wel door, maar toch bedankt om mij er nog even op te wijzen ;). Voor alle duidelijkheid dus. Er lopen geen uitstekende leiders rond op W58. Wel leiders die het verdienstelijk deden, waardoor de beste leider moeilijk te nomineren valt. Voor mezelf gaan vind ik ook beetje lullig.

Was zeker en vast hoger dan 4m. Insane + MBstammen + Pluvia had 8m meer dan Novus + MBstammen. Narod en UW was geen samenwerking mee terwijl jij die wel meerekende. Niet terecht dus.

Ik ken je geval uit W51 niet, maar dit was bij KoG absoluut niet nodig. Voldoende def in de stam om frontaccounts te stacken, zonder eigen account in gevaar te brengen. Tevens was KoG helemaal niet de enige speler die iets deed en had hij verscheidene CFs in het cluster.

Voel me ook absoluut niet aangevallen. Je bent op het forum af en toe een betweter en focust op irrelevante zaken (voorbeeld: lees het begin van je post), wat irriteert. ;)

Maar bon, onthoud vooral het belangrijkste!!
mijn lijstje komt er nog wel :)
 
Reactiescore
306
Zo ver als ik weet heeft Kog het ook niet zo heel slecht gedaan, ben overtuigd dat er verscheidene zijn die het een stuk slechter gedaan hebben. Het falen van Soka was in mijn ogen echter meer door de afwezige spelers waarna het slecht opgepakt werd door de vvers en enkel door overstacks (inclusief op lage / geen muur) gered is.

Verder prima lijstje, alles wel bekend denk ik zo.

Echter toch wel benieuwd naar wie deze spelers zijn ;)

Met wie zou zeker graag in een stam zitten: 95% van Novus, maar zeker met Jack12071983. Zeer fijn team.

Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten: Stabbers, mensen zonder humor, mensen die alles persoonlijk nemen, mensen waarmee je geen rustig gesprek kan hebben.

Ps: Shout out naar de enige echte ster van W58!
 
Reactiescore
3.540
Was zeker en vast hoger dan 4m. Insane + MBstammen + Pluvia had 8m meer dan Novus + MBstammen. Narod en UW was geen samenwerking mee terwijl jij die wel meerekende. Niet terecht dus.

Ik moet je toch weer gaan tegenspreken. Jij hebt zelf gezegd je vv draaide voor een Narod acc terwijl die een massa kreeg. Ik heb van meerdere Novus spelers vernomen ze vv's draaide in Narod. Ik heb zelfs timings van Narod spelers gekregen voor treintjes van Novus op mijn eigen account.

Het mag dan geen officiële samenwerking zijn maar die was er overduidelijk wel. Dus Narod tellen we zeker gewoon mee.

Ik ken je geval uit W51 niet, maar dit was bij KoG absoluut niet nodig. Voldoende def in de stam om frontaccounts te stacken, zonder eigen account in gevaar te brengen. Tevens was KoG helemaal niet de enige speler die iets deed en had hij verscheidene CFs in het cluster.

En wie ben jij om dat te beoordelen? Ik zat toch wel zeker in Insane en ik zat toch wel zeker op alle accounts vv's te draaien. Laat even duidelijk zijn dat mijn beeld over de situatie of er voldoende def was of niet veel beter is. Er was simpelweg niet voldoende def de fronten goed te zetten en dat komt nogmaals door o.a het stamcluster en door tekortkomingen van spelers. Jij vind dat wij een voordeel hadden daarin maar ons front was veel groter tegen jullie dan omgekeerd aangezien jullie compact waren en wij daar rond lagen. Dat is geen hogere wiskunde maar simpele logica. KOG had mss 2 cf's die nog eens geen aangrenzende dorpen had. En ik zei dat KOG de enige speler was die actief aanviel, als in edels sturen. Ik heb andere niets zien doen, nog gehoord in de stamchats.
 
Bovenaan