Beste account: In mijn ogen kan je accounts breken obv kwaliteit of obv doorzettingsvermogen. Nominatie gaat obv kwaliteit naar Jack12071983. Verscheidene massa's van grotere spelers met een 360° front niet zomaar overleeft, maar uitstekend gedeffd. Zie ik ze weinige accounts op deze werelden nadoen. Jack is een oude bekende uit W55 en hij weet het elke wereld weer opnieuw te klaren. Met een 360° belanden en overleven tot einde van de wereld om dan die top 5/10 binnen te sluipen. Obv van doorzettingsvermogen zou de nominatie naar Peanut 007 gaan. Account blijft clears en edels gooien tot de andere kant er helemaal klaar mee is. Heel aantal accounts hebben jammer genoeg nog niet kunnen bewijzen wat ze in hun mars hebben. Zouden in mijn ogen zeker en vast ook kanshebbers zijn indien dit wel het geval zou geweest zijn. (TuG, The lord of the toilet, ...)
Beste stam: Novus. Tegen alle verwachtingen in de meest stabiele stam uit W58 en grootste succes geboekt tov rechtstreekse tegenstanders, wat nog steeds het belangrijkste is in deze fase van het spel. Jammer genoeg een aantal zeer goede individuele spelers naar Broken zien gaan (Laurens, Lucas), maar maakt de stam nog scherper om Broken & CO het leven zuur te maken. Tevens een topsfeer, wat ons al verscheidene malen een voordeel bezorgde tov Broken.
De beste stam speler: Jammer genoeg kan ik hier enkel naar Novus kijken, wat mijn lijstje deels subjectief maakt. Met een aantal accounts uit Broken early game samen gespeeld, maar de tijdspanne en het moment zeggen weinig over de accounts. Geen enkele andere stam gehad deze wereld, dus keuze bestaat enkel uit Novus spelers. Nominatie gaat hierdoor naar Peanut 007 en Wieboy3. Beide accounts hebben alles over voor de stam op elk vlak dat je maar kan inbeelden op TW (off, def, VV, ...). Vermelding voor Lucas, Rinke en Mathieu, Mathijs en Team Jack, die groot aantal VVs draai(d)en binnen Novus. Tevens ook een vermelding naar Jannes, die volgens vele bronnen groot aantal VVs deed binnen Broken/Insane/Positive. Allemaal echte stamspelers en dus zeker het vermelden waard zijn.
Het grootste ego: Laurens. Duh.
Beste leider: Vind niet dat iemand deze award op W58 verdient. Aantal personen deden het verdienstelijk, maar vind niet dat er een uitstekende leider op W58 rondloopt.
Slechtste leider: Twijfel tussen Gamebreak ten tijde van Mp. en leiding ten tijde van Insane voor de joins van Vlammer + IO. Gamebreak deed niets, dus ook niets verkeerds. Mooiste voorbeeld van R2W, zonder rekening te houden met ligging. Werd ook geen actie ondernomen. Er bestonden geen edellijnen ten tijde van Mp., wat misschien wel voldoende zegt. Leiding van Insane deed wel iets, maar draaide uit tot een groot drama. Frustraties en ruzies binnen de stam konden niet onder controle worden gehouden, recruits van Vlammer + IO wat tot nog meer frustratie leidde, ... Vele voorbeelden van dramatische acties voor een stam die niet door de leiding werden gecorrigeerd of vermeden.
Meest overschatte stam: Insane. Een tijd geleden groot kwantitatief voordeel + voordeel qua ligging tov Novus en de grootste kanshebber op wereldwinst. Echter zorgde de stamsfeer en bepaalde beslissingen binnen de stam voor de ommekeer. Plaatje leek mooi vanbuiten, maar was eigenlijk rot vanbinnen. Blijkt in Broken nog steeds het geval te zijn door de leave van Sokaa.
Meest onderschatte stam: UW + Narod. Worden bekeken als kleine spelers die in sneltempo kunnen worden opgeruimd. Zitten echter zeer gedreven accounts in beide stammen en zijn stelselmatig opgeklommen in de ranglijst. Behalen ook winsten op Broken, wat niet binnen mijn verwachtingen lag.
Meest overschatte speler: sokaa + In Kog We Trust. Sokaa was midgame een groot account, waar rekening mee werd gehouden. Door de eerste massa van Novus werd deze veronderstelling meteen weggevaagd. Nieuwe team erop, zeer benieuwd of situatie daadwerkelijk is verbeterd. Mijn gevoel zegt allesinds van niet. In Kog We Trust over de hele lijn gebuisd. Massa tegen hun gedeffd via VV. 0 dorpen verloren, 4 gewonnen. Wait, waren wij niet de deffers? Vervolgens overal kansloos CFs verloren en hoofdcluster niet stabiel krijgen tov UW. Vervolgens op delete. Say no more.
Meest onderschatte speler: Abuser. Via verschillende bronnen gehoord dat er een uitstekend team op zit. Activiteit ligt er ook hoog naar mijn gevoel. Geduchte tegenstander aan het front.
Met wie zou zeker graag in een stam zitten: 95% van Novus, maar zeker met Jack12071983. Zeer fijn team.
Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten: Stabbers, mensen zonder humor, mensen die alles persoonlijk nemen, mensen waarmee je geen rustig gesprek kan hebben.
Mooiste spelers naam: Tragedy under Grace
Mooiste stam naam: Novus Ordo Seclorum of 'Nieuwe orde van de tijden'. Mooie betekenis als je moment waarop de stam werd opgericht in rekening brengt.
Favoriete forum poster: baspost
Mooiste profiel foto van spelers: Tragedy under Grace, Abuser, Arachnophobia. De grappigste blijven die van Peanut 007 en Jack12071983
Mooiste profiel foto van stammen: Novus ordo Seclorum
Mooiste actie van de wereld: Val van Insane. Enorm prettige dag voor elk Novus account.
Meest belovende speler voor de toekomst: Niet meer van toepassing.
Meest belovende stam voor de toekomst: Niet meer van toepassing.
Grootste blunder: Early game edels timen in de NB op leeg dorp met weinig troepen. Loopt dood op een leeg dorp omwille van combinatie moraal, NB, muur. Speler logt en dorp is gone
Voor wie heb je nu echt respect: Spelers die alles doen voor een stam en VV blijven draaien ondanks ze zouden moeten slapen
Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen: Team wieboy3 for sure. Zelfs Henne, de accountmascotte, draagt steeds bij tot een fantastische sfeer binnen het team. Arrogante tegenstanders motiveren me ook zeer sterk.
Ps: Shout out naar de enige echte ster van W58!