Golden Awards

DeletedUser78087

Guest
Ik vind het moord voorbeeld een beetje extreem (MA heeft gewoon opnieuw met succes op deze wereld kunne starten). Maar zoals ik al zei kan je je afvragen of het wel de juiste beslissing van Par. was om hem toe te laten treden maar dit maakt ze geen stab bende.

Tuurlijk hebben wij met succes opnieuw kunnen starten, we geven niet zo snel op.. Echter stonden wij toen al aan de top, farmen ging lekker en buurt was al klaar.. Dat wij het nu goed maken, kan het natuurlijk niet goed praten. Voor hetzelfde geld waren we gestopt ivm demotivatie door de zielige actie. Heeft ons ook een extra 4k (?) PP gekost..
Zulke redenen die je geeft zijn naar mijn mening niet meer dan wat improvisatie omdat je wat moest verzinnen als verweer.. De kracht ervan is nihil.

/Cas
 

DeletedUser56837

Guest
Heeft ons ook een extra 4k (?) PP gekost..

vieze pp boosters.

Voor de rest ur right maar nogsteeds had je na de stab keuzes. Na een moord heb je dat niet meer. Het is zelfs zo dat jij nu redelijk geravalideerd ben dat je gezien je ervaring straks vast nog steeds in de top zal mee draaien.
 
Reactiescore
1.167

DeletedUser78217

Guest
Eigenlijk was had ik al lang geleden besloten het Algemeen Forum te laten voor wat het is, de sfeer op het wereld 55 forum is nog minder gezellig dan de gemiddelde begrafenis. Ik heb ooit een oproep gedaan om afentoe wat gezelliger en leuker te posten, maar helaas werd dat al snel lacherig weggedaan als onzinnig. Het algemeen forum is natuurlijk ook alleen maar voor P&P en niet voor een stukje gezelligheid of wereldoverkoepelende verhalen.

Omdat ik hoop dat goed voorbeeld doet volgen zal ik mijn lijst zo leuk mogelijk houden en bijna alle negatieve awards weglaten.


Beste speler:
Dit vind ik persoonlijk een hele lastige Award, er is geen enkele speler op w55 die mij inmiddels overtuigd heeft met kop en schouders boven de rest uit te steken. Tot voor kort dacht ik dat Tim010 een van de grote kanshebbers was, maar ik krijg het idee dat het account of een beetje inactief is geworden of dat de motivatie weg is.
Omdat er geen duidelijke winnaar is ga ik hier enkele nominaties geven in plaats van 1 speler uitroepen tot Beste speler van w55.

De beste spelers van w55 zijn in mijn ogen:
NozemOil, Escalation, Dzjenghis, I Burried My Soul & Generaal Iroh


NozemOil
Mijn maatjes, de nummer 1 en interkoning van wereld 55. Veel mensen hebben de afgelopen tijd gezegd dat Nozem een onterechte nummer 1 is, het account is immers heel groot geworden tijdens een fusie tussen 3 spelers. Wat veel mensen niet weten is dat Nozemoil in de beginfase absoluut geen makkelijke weg naar de top heeft gehad, hij heeft de pech gehad tegen de defstam ZWE aan te liggen. ZWE, een stam die overigens goed def/stackwerk heeft laten zien, is uiteindelijk wel weggespeeld door de overmacht van onder andere dit account. Het kostte hem vele troepen maar hij is er wel bovenop gekomen.

Enkele weken daarna (precieze tijd weet ik allemaal niet meer) gaf Koen aan te willen fuseren met YannickFR1908, een irl-vriend van hem en Lonesoldier. Deze 3 accounts speelden tot dusver allemaal nog solo en ze hebben alle drie moeite met het vertrouwen van andere, onbekende spelers. Vanaf dag 1 was de samenwerking tussen Lonesoldier en NozemOil dik in orde, een fusie zou dus geen problemen op moeten leveren.
Tijdens de periode van de 3 mansfusie (±2,5 week) zijn er 26 interne overnames geweest, terwijl in deze zelfde periode 66! dorpen totaal zijn overgenomen, dat zijn dus in 2,5 week 40 dorpen van andere spelers. Een hele knappe prestatie van deze spelers om zoveel dorpen binnen zo'n korte tijd binnen te halen en daarmee is het veelgehoorde argument dat NozemOil niet veel meer is dan een interner ook in mijn ogen ontkracht.

Let op er zijn 3 overnames op zichzelf geweest!

9mHUyDz.png

uXjMfxk.png

De afgelopen 1,5 week heeft NozemOil zichzelf kunnen bewijzen tegen AMB en ze hebben in die strijd in mijn ogen laten zien dat ze een hartstikke terechte nummer 1 zijn. Hoewel het leek alsof Korjakskaja Sopka volledig weggespeeld zou worden hebben ze zich de laatste dagen weer heel goed herpakt met behulp van de rest van AMB.


Kortom, ik vind NozemOil een terechte nummer 1, goede spelers en hoge activiteit. Ben benieuwd wat ze ons nog allemaal kunnen laten zien de rest van de wereld.

Ik zal de volgende nominaties iets korter behandelen omdat mijn kennis minimaal is.
Dzjenghis & Escalation
Veel ervaring, mooi cluster, prima cluster en goede farmers. Zover ik weet hebben beide accounts echt geen gratis weg naar de top gehad, ik ben benieuwd wat beide accounts aan hun komende front met grote stammen kunnen laten zien.

I Burried My Soul
Een account wat lange tijd solo heeft gespeeld, hebben daarmee prima stand gehouden. Ik heb me laten vertellen dat het ook aan ervaring en talent niet mist bij de spelers. Het cluster van de mannen is ook gewoon mooi. Ben benieuwd wat ze kunnen laten zien in de strijd met Par.

Generaal Iroh
Heel leuk team en ervaren team, goede farmers en nauwelijks pp gebruik. Hoewel ze in de beginfase wat moeite hadden met opstarten hebben ze zich als een diesel weten te herpakken en zich al heel snel de top in gespeeld. Helaas heeft dit account een relatief klein front (met Bouwman van AMB), al vermoed ik dat ze deze speler even goed redelijk snel weg kunnen spelen als ze willen.


Beste stam

Ik denk dat er momenteel 2 stammen zijn die gaan bepalen wie de wereldwinst gaan pakken. Tot voor kort waren dat 3 stammen, Amb, Spam & Par. maar ik heb het gevoel dat Spam momenteel niet zo lekker loopt dus vandaar dat ik ze niet zal vermelden.


AMB
Een stam die vanaf het ontstaan een kanshebber is geweest voor de wereldwinst. Een stam vol met oude rotten, spelers die de fijne kneepjes van het vak kennen. De stam heeft een uitdagend cluster, lopend van boven tot onder. Als de zwakke plekken binnen dit cluster bloot gelegd kunnen worden zal Par. een kans maken. Ik heb niet echt heel veel interne informatie van AMB maar ik vermoed dat er ook intern nog wel eens wat problemen zijn, het leek bijvoorbeeld alsof Korjakskaja Sopka opgegeven was door de spelers en de stam, er werd slordig gedeft en dorpen werden te makkelijk afgestaan. Zoals ik al eerder zei lijkt deze speler zichzelf inmiddels te herpakken, maar het toont toch dat het ook in AMB lang niet altijd even soepeltjes loopt. Een stam met 19 leden moet immers in staat zijn een account in nood te helpen m.b.v. VV en stacks.

Par.

Mijn eigen stam, een stam die al in een vrij vroeg stadium is ontstaan. Hoewel Par. een slechte naam is aangepraat door met name enorm opgeblazen verhalen is het interne beleid half niet zo immoreel als dat iedereen hier lijkt te denken. Ik ben blij om te zien dat een grote meerderheid van de spelers/stammen die ik ingame of op Skype spreek dit ook langzaam in begint te zien.

Ik denk dat we als Par. een heel net cluster hebben gecreëerd waardoor we een fatsoenlijk stuk "safe" hebben gekregen. Door dit stuk safe en het evenwichtig verdeelde front kunnen we een stam van 1.5x onze grootte goed van ons afhouden, we pakken momenteel zelfs een stuk meer dorpen dan we verliezen (30 voor Par. 17 voor AMB op het moment van schrijven).

Intern verloopt alles in ieder geval op rolletjes, de sfeer zit er al tijden goed in. We hebben intern wonderbaarlijk genoeg nog geen noemenswaardige problemen gehad, iets wat vrij uniek is voor een stam die bijna 3 maanden bestaat. Ik denk dat we door de goede sfeer ook de activiteit hoog hebben kunnen houden, iedereen voelt zich natuurlijk lekkerder in een stam waar een goede sfeer hangt. Ik durf zelfs te beweren dat Par. de stabielste stam is van W55.


Welke van de bovenstaande stammen uiteindelijk zichzelf mag kronen tot de Beste stam van wereld 55 zal moeten blijken uit de oorlog die momenteel gaande is. Een oorlog om in de gaten te houden dus!


De beste stam speler

Omdat mijn kennis over de interne zaken van andere stammen tot op zekere hoogte beperkt is zal ik mijn focus bij deze Award op Par. spelers leggen.

NozemOil
Koen heeft zeker in de beginfase van het spel laten zien een onzelfzuchtige speler te zijn, toen iedereen net één clear had heeft hij direct zijn clear beschikbaar gesteld voor iedere Par-speler die extra hulp nodig had. Maar daar bleef het niet bij, naast zijn clear heeft hij ook verschillende edels beschikbaar gesteld (dezelfde beginfase dus de edels hadden grote waarde) hij heeft hierbij meerdere edels verloren maar heeft daar altijd compensatie voor geweigerd.

Owen (voormalig Darkheerser)
Owen was een typische stamspeler, hij stond altijd voor je klaar met clears, edels en draaide direct een vv zodra je hem nodig had. Het maakte Owen niets uit wat er gebeurde, zolang de stam er beter van werd was Owen de man die je moest hebben. Spijtig dat Owen ervoor gekozen heeft een ander pad in te slaan, al respecteer en begrijp ik zijn keuze volledig.



Deze spelers staken er net iets bovenuit (met name door hun inzet in de beginfase) maar ik wil benadrukken dat niemand binnen Par. te beroerd is een vv te pakken, def af te staan, clears in te zetten of een wekker te zetten voor andere leden.


El Major
Zoals ik eerder al aangaf heb ik geen kennis van interne AMB zaken, maar een speler die veruit de meeste tegenstanders verslagen heeft als ondersteuner kan niet anders dan een goede teamspeler zijn. Chapeau mannen van El Major


Beste leider:
Deze Award laat ik leeg. Ik denk dat elke leiding van een van de grote stammen waaronder ikzelf (grote) fouten heeft gemaakt, dat geeft niet want we zijn uiteindelijk allemaal mensenlijk maar daardoor denk ik niet dat er een beste leider te benoemen is.

Als ik uiteindelijk toch zou moeten kiezen neig ik toch naar de leiding van AMB of DR omdat ik denk dat de gemaakte fouten en het gevoerde beleid tot zover het beste zijn.



Meest onderschatte stam
Ik denk niet dat een van de huidige stammen onderschat is, daarom zou ik graag deze Award een andere naam willen geven om zo een interessanter antwoord te kunnen geven.

De Underdogs
Wel kans op winst maar niet de meest voor de hand liggende stam.

-DR-
Een stam met het geprezen halve maan cluster, ze hebben momenteel nog niet zo veel front met grote stammen (het gevallen mem daar gelaten). Zover ik begrepen heb is de stam een combinatie van oude rotten en gedreven jonge spelers. Als de stamleiding deze stam actief weet te houden dan zal DR nog wel eens de lachende derde kunnen zijn bij de oorlog van Par en AMB


Met wie zou zeker graag in een stam zitten

Een hele lijst die nog dagelijks groeit


Nikki
Nikki van Echo-Force is iemand waar ik hele fijne gesprekken mee heb gehad, onderhandelingen na het inmiddels wel bekende drama verliepen vlot, absoluut iemand waarmee ik mezelf zie samenwerken op toekomstige werelden.

Bart & Steven
Bart en Steven zijn allegebei spelers op het account dat ik tot mijn directe tegenstander kan rekenen, Nocturnal Tendency (in mijn hart zal dit voor altijd ziubird zijn). Ondanks dat ik directe tegenstander ben van deze heren heb ik toch meerdere fijne gesprekken gehad met dit account. Ik begin het bijna jammer te vinden dat ik uiteindelijk dit account zal moeten wegwerken.

Jesse

Jesse van het account Outlawed, heb meerdere keren contact gehad met Jesse en ik denk dat we qua visie wel aardig overeen komen. Ik waardeer de nuchtere blik die hij op verschillende zaken heeft.

Roy
Roy van Escalation is iemand met strategisch inzicht. Als je even niet meer weet hoe je een aanval het beste aan kan pakken vraag je het even aan Roy en dan heb je binnen een korte tijd weer nieuwe frisse ideeën. Naast een strateeg is het ook een fijne persoonlijkheid.


Het tofste topic

De edelparade vangt aan

Het oorlogstopic van de strijd tussen Par en AMB, je kun aan alle kanten merken dat Martijn veel tijd en moeite heeft besteed aan het topic en dat waardeer ik. Misschien als ik ooit in een goede bui ben dat ik het hele levensverhaal van Par. eens op papier zet, mocht daar behoefte voor zijn.
Het domste topic
De enige negatieve Award die ik vandaag zal uitreiken, simpelweg omdat ik hier een hele sterke mening over heb.

Stabbende Noobs
Wat ooit begonnen is als een topic om de stabs van wereld 55 aan de rest van de wereld te openbaren (een hele goede zaak) groeide het topic als snel uit tot het Nederlands kampioenschap moddergooien. Genuanceerde posts werden weggeblazen, iedereen met een mening die niet aansloot bij de meerderheid werd weggeblazen, het is ronduit een schande. Ik moet spijtig genoeg bekennen dat ik er een korte tijd in mee ben gegaan, maar ik kwam er al snel achter dat deze vorm van P&P niet aan mij besteed is. Met discussie is niets mis en zelfs een een leuk onderdeel van het algemeen forum, maar de manier waarop de discussie's in dit topic zijn verlopen zijn echt van een heel laag niveau. Posts worden niet onderbouwt en verwijten worden in de rond geslingerd zonder enige vorm van onderbouwing dan wel bewijs.

Ik ben bang dat dit Topic de reden is dat de sfeer op het w55 wereldforum zo beroerd is, ik denk ook dat dit topic de oorzaak is dat veel kleinere en onbekendere posters besloten hebben niet meer te posten (ik ben hier zelf 1 van). En het zou jammer zijn als we alleen nog maar posts krijgen van dezelfde oude rotten, ik ben persoonlijk namelijk zeer benieuwd naar de mening en verhalen van allerlei verschillende spelers. Niks persoonlijks maar ik denk dat we inmiddels de mening van posters als The Pianist en Jokersbrain weten.



Mooiste actie van de wereld
Steven die tijdens het schrijven van deze post een treintje zo strak timed (inclusief antisnipes) dat ik er maar geen troepen tussen weet te krijgen, wat toch eerlijk gezegd wel zorgt voor een beetje frustratie.

Meest belovende stam voor de toekomst

De winnende stam van de oorlog tussen AMB en Par.

Grootste blunder:

Een co die vergeet om de ondersteuning terug te trekken bij het recappen van een dorp, kostte een hoop onnodige verliezen :(

Voor wie heb je nu echt respect:

Iedereen binnen Par. die ondanks alle kritiek van buitenaf sterk in zijn schoenen heeft gestaan. Ondanks al het commentaar en verwijten is er onderling geen frictie ontstaan, ik denk zelfs dat de het de onderlinge band nog veel sterker heeft gemaakt. Daar heb ik onwijs veel respect voor want dat is geen gemakkelijke opgave.
Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen:
Natuurlijk ga ik hier heel cliché al mijn stamgenoten noemen, ze zijn immers de enige reden dat ik nog dagelijks op Wereld 55 log. Toch wil ik nog een speciale shoutout geven aan Ronald.

Ik heb Ronald leren kennen op w53 als een hele fijne man, ik lag toen vlak bij hem in de buurt. De speler waarmee Ronald een PBG had heeft toen aan mij verteld dat Ronald plannen had mij die nacht een trein te sturen op mijn hoofddorp (ik had 4 dorpen, Ronald nog maar 1). Ik heb toen de trein succesvol weten te blokken met behulp van mijn stam, maar aangezien ik toch behoorlijke medelijden had met Ronald heb ik hem succesvol in mijn stam geholpen, een keuze waar ik tot de dag van vandaag nog geen spijt van heb. Later die wereld ben ik met hem gefuseerd en heb ik Ronald beter leren kennen als persoon. We hebben toen besloten samen hier op wereld 55 te beginnen, en al snel bleek de samenwerking vlot te verlopen.

Maar Ronald is naast een ervaren speler een fantastische persoonlijkheid, het maakt niet uit of je een goed gesprek wil, advies nodig hebt of tw zaken wil bespreken, Ronald is er altijd voor je.


Zo heel boekwerk geworden inmiddels. Voor iedereen die het nu nog steeds niet geraden heeft, ik ben Jasper en speler op ltdarky.


 
Reactiescore
1.454
Mooi lijstje :)
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Lekker lijstje. Zoals ik al eerder liet merken was ik t meeste respect voor jou als af ganger kwijt, maar deze lijst is mooi objectief en gewoon leuk geschreven ^^. Kudo's
 

DeletedUser69389

Guest
Mooi en redelijk objectief lijstje. Over de meeste punten wel eens. Alleen beste speler kan ik behoorlijk om lachen in alle eerlijkheid.
 

DeletedUser72963

Guest
Wij verkiezen om dit moment voor stambelang ipv eigenbelang. Daarom is onze groei gestagneerd. Niks aan de hand op het account hoor ;)
 

DeletedUser59552

Guest
Mooi en redelijk objectief lijstje. Over de meeste punten wel eens. Alleen beste speler kan ik behoorlijk om lachen in alle eerlijkheid.
En bedankt o_O

Mooi lijstje, erg objectief geschreven en ik ben het met veel punten eens. Ik denk ook dat de winnaar tussen AMB/Par grootste kans maakt op de wereldwinst en ik denk ook dat Par intern waarschijnlijk de stabielste stam is. Echter, ik heb wel een kanttekening.

Par vs AMB staat dan wel in het voordeel van Par. Maar je vergeet dat Par op korja hulp kreeg van Waskur en dat DAMAGE eigenlijk ook bij Par hoort ;) Desondanks staan jullie volgens mij dan nog steeds in de plus hoor, alleen is de verhouding wat minder scheef XD
 
Reactiescore
3.583
Ben ik de enige die dit echt een slecht lijstje vind? Indien de lijstjes poster een reactie wilt op zijn lijstje geef ik die graag.
 

DeletedUser78217

Guest
Ben ik de enige die dit echt een slecht lijstje vind? Indien de lijstjes poster een reactie wilt op zijn lijstje geef ik die graag.

Nee ik heb geen behoefte aan een reactie van jou waarin je mij probeert te vertellen waarom ik awards aan de verkeerde personen heb uitgereikt tenzij ik sommige punten gewoon verkeerd geïnterpreteerd heb. Zo heeft een speler van Tim010 mij al eerder verteld dat ik fout zat wat betreft dat account.

Bovendien vind ik het opmerkelijk dat je het lijstje meteen als slecht wil labelen, imo is een slecht lijstje een lijst waarin standpunten nauwelijks onderbouwd worden. Aan de andere kant is een goed lijstje een lijst waarin de standpunten duidelijk onderbouwt worden, iets wat ik geprobeerd heb te doen in mijn lijst. Als je denkt dat ik de awards verkeerd uitgereikt hebt is dat je goed recht, maar vergeet niet dat dit mijn persoonlijke GA lijst en niet die van Jokersbrain.

Kortom, als ik dingen verkeerd gezien/ingeschat heb zou ik graag zien dat je mij corrigeert, maar als je denkt dat ik mijn awards aan de verkeerde personen gegeven heb dan zit ik persoonlijk niet te wachten op jouw reactie, dan kun je beter zelf een lijst samenstellen ;)
 
Reactiescore
3.583
Zoals ik al zei vind 'ik' het een slecht lijstje. Dat is dan weer mijn mening op jouw mening. Lijstjes die uitgebreid zijn, zijn niet automatisch goede lijstjes ik kan mij totaal niet vinden in veel nominaties en de daarbij horende argumentatie omdat jij en ik blijkbaar een andere kijk op het spel hebben.

Ik kan het sws al niet waarderen als je selectief alle 'slechte rewards' weglaat behalve 1 tje omdat je u stammetje wilt komen verdedigen van terechte beschuldigingen. Is dit een GA lijstje over w55 of over je stam Par? Indien dat 2de vind ik het een prima lijstje.
 

DeletedUser78217

Guest
Sorry ik moet me niet laten meeslepen, ik ben blij om te zien dat het grootste deel mijn lijstje weet te waarderen.
 
Reactiescore
3.583
Ik kan je lijstje ook waarderen, ik waardeer de tijd die je erin hebt gestoken alsnog vind ik je lijstje niet goed. Vergeet niet dat het merendeel globaal over lijstjes lezen en lijstjes goed vinden als ze er positief in vernoemd staan. Als we je GA lijstje van naderbij gaan bekijken (wat ik altijd doe) dan kan ik niet anders dan concluderen dat jij en ik een heel andere kijk op het spel hebben. Een andere kijk als mezelf is niet noodzakelijk slecht voor iemand daar mee afkomt maar in dit geval is dat het dus wel.
 

DeletedUser77710

Guest
Ik kan je lijstje ook waarderen, ik waardeer de tijd die je erin hebt gestoken alsnog vind ik je lijstje niet goed. Vergeet niet dat het merendeel globaal over lijstjes lezen en lijstjes goed vinden als ze er positief in vernoemd staan. Als we je GA lijstje van naderbij gaan bekijken (wat ik altijd doe) dan kan ik niet anders dan concluderen dat jij en ik een heel andere kijk op het spel hebben. Een andere kijk als mezelf is niet noodzakelijk slecht voor iemand daar mee afkomt maar in dit geval is dat het dus wel.

Je legt gewoon uit waarom je het niet slecht zou mogen vinden, maar waarom vind je het dan slecht?
 

DeletedUser78151

Guest
Het is hier zo dood :eek:

Iemand die een lijstje wil maken ?

Mathijs
 
Bovenaan