Beste speler:
Coruscant. Je hebt goede aanvallers, goede verdedigers en spelers die goed kunnen onderhandelen. Als je alle drie kunt, dan ben je voor mij de beste speler.
Beste stam:
Trains. Ik was tot deze wereld nog nooit uit de core weg gespeeld. In het begin gestart als Triador en jawel, daar kwam -na een eerder backtime van
luckyluck nadat de toestemming op hem was blijven hangen, en een dag voor ik zelf weer zou aanvallen- een trein van Trains. Draakje85 (Nu Draakje te Schoterbos) onbaatzuchtig voorop met clears,
Volution met een trein en
luckyluck na de gemaakte snipe op de trein, met edels op twee velden om het karwei af te maken. Zelden vanaf het begin zo'n samenwerking gezien, in andere stammen dan degene die ik in het verleden zelf leiding gegeven heb. Toen wist ik al, die gaan ver komen... mits ze de rust weten te bewaren en deze samenwerking in stand houden. En dat is gebeurd.
De beste stam speler:
Dat zijn er meerdere. De ene doet VV's, de andere maakt de aanvalsplannen, een volgende geeft leiding, men stuurt clears/OS etc etc Ik zou dus zeggen, de meerderheid van de Trains stam, zijn en waren allemaal goede stam spelers.
Het grootste ego:
Ikzelf. Want ik weet dan wel wat ik kan en zeg dat gewoon zonder dat het opschepperig bedoeld is, maar zo kan het wel degelijk overkomen. Deze wereld heb ik ook weinig kans gehad om veel daarvan te laten zien (
en dan moet je eigenlijk zwijgen). Soms was dat door omstandigheden (je kunt even geen VV draaien), op andere momenten door conflicten en dat iedereen om je heen vijand is (en niet aanvalt).
Beste leider:
Draakje85, King of PVM (diplomaat), IJKYO en Coruscant. Met alle vier te maken gehad. Onenigheid gehad met sommigen en toch als je even afstand neemt, dan hadden ze allemaal hun verdiensten en kwaliteiten. Draakje85 was het meest aanwezig in het begin en middendeel, hield de stam bijeen en heeft veel werk verricht. Coruscant heeft ergens in het middendeel die rol overgenomen en zorgt ervoor dat we bij de les blijven en blijven gaan. King en IJKYO, dank ik in het algemeen voor hun inspanningen, alsook in het bijzonder voor hun bemiddeling t.a.v. mijn toetreding tot Trains. Na stammen als Run! etc was Trains een verademing!
Slechtste leider:
Echt geen idee. Waren er echt slechte leiders? Ik heb ze niet meegemaakt. Wel stammen waarin geen leiding gegeven werd
Meest overschatte stam:
Tick! Sorry, maar buiten Aftersky. heb ik geen echt hele goede spelers gezien en net als je dan denkt, ik lig er en nu gaan we knallen en prachtige gevechten leveren tegen elkaar, gaan ze op grijs. Jammer, maar dan ben je af wat mij betreft.
Meest onderschatte stam:
Fruit. Ik denk dat iedereen die lange tijd onderschat heeft en ja, ze kregen klappen.... maar wel van een account als Coruscant en een aantal van hun leden zit nu wel in Trains en die kunnen wel degelijk een lekker potje TW spelen. Daar weet DesO. alles van.
Meest overschatte speler:
Aftersky. Als je de ene week nog dorpen bij de vleet pakt en de week erna op grijs gaat -terwijl er voor zover ik weet geen moverende redenen voor zijn, excuses als dat wel zo is- dan vind ik je een speler die te hoog ingeschat is. Waarschijnlijk zou je bij echte tegenstand ook snel de handdoek in de ring gegooid hebben.
Meest onderschatte speler:
Alle spelers die -wat ik noem- 'de stille kracht' van hun stam zijn, waterdragers. Ze sturen week in week uit, zonder morren aanvallen, OS, fakes etc. Geen grote toppers die elke wereld top 3 staan, maar de spelers die stilzwijgend blijven doorgaan en er voor zorgen dat hun stam de wereld wint. Zonder hen, geen winst voor een stam! En ze worden nooit genoemd in lijstjes, ze zijn daarmee de meest onderschatte spelers.
Met wie zou zeker graag in een stam zitten:
Het allerliefst met Mr. T oftewel Thorsten aka Farmox. W15 was leuk, de UK server een mooi voorproefje, Modus was top, W37 balen, W50 een dikke teleurstelling... maar nu eens een keer vanaf het begin tot het einde van een wereld in dezelfde stam en graag zonder pushen e.d. van stamgenoten
want dan haak ik weer af.
En verder ga ik eerlijk zijn, het maakt mij niet uit. Als iemand bereid is om er vol voor te gaan, dan mag het iedereen zijn. De vijand op de ene wereld, is mijn vriend en stamgenoot op de volgende en andersom.
Op deze wereld heb ik voor vele spelers waardering gekregen die ik nog niet kende en voor andere spelers wat minder, maar zoals gezegd, dat kan op een volgende wereld weer anders zijn.
Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten:
Cleonito... brrrrr en van deze wereld Nick van Under The Stairs.
Mooiste spelers naam:
I Just Knocked You Out. (
IJKYO) heerlijk als je een K.O. krijgt
Mooiste stam naam:
Niet echt hele mooie stamnamen gezien. Wel een paar in het begin, maar die stammen bestaan allang niet meer. Dus geen nominatie.
Het tofste topic:
Altijd de Golden (jaar) Awards het leukste topic gevonden. Dus nu ook.
Het domste topic:
Er zijn niet echt domme topics... maar in sommige worden wel soms mensen neergesabeld. Soms terecht en soms ook niet. Dus in het algemeen zijn dat topics (waarin dat gebeurd) die ik meestentijds vermijd en die ik vaak niet waardeer. Hoewel ook ik mij daaraan wel eens bezondigd heb en in dergelijke topics wel eens geschreven heb. Ik ben niet roomser dan de paus, tot mijn spijt.
Favoriete forum poster:
Het forum heeft zijn functie voor het grootste deel verloren, veel goede onderbouwde posten zijn er niet meer. Men zit op Skype, Whatsapp e.d. en 95% van alles wat je vroeger op het AF zag, komt nu daar voorbij. Echt goede politieke propaganda posters zijn er niet meer. Geen keuze derhalve.
Minst favoriete forum poster:
Zie hierboven. Ik zou iedereen kunnen noemen die wel eens alleen een hoi of zo, uit verveling post. Maar ach, laat ze doen. Ze doen geen kwaad ermee. Dus ook hier geen keuze.
Dikste wannabe op het forum:
Zie onder
Favoriete forum poster
Dikste wannabe in het spel:
Geen keuze, want ik zou het echt niet weten. Iedereen doet zijn best, iedereen speelt naar tijd en vermogen. En echt spelers met een hele grote mond, die er niets van konden, ben ik persoonlijk niet tegen gekomen.
Mooiste profiel foto van spelers:
Niet zoveel keuze meer, maar die van Kratje Heineken ow nee...
Kratje Grolsch vind ik de mooiste van de overgebleven spelers.
Mooiste profiel foto van stammen:
Nog minder keuze, maar dan ga ik toch voor die van
Trains. Simpel, toepasselijk en met de animatie van een voorbijrazende trein.
Mooiste actie van de wereld:
Het wegspelen van Triador door
Trains (zie onder beste stam) en de samenwerking in de Trains stam (nog steeds!).
Meest belovende speler voor de toekomst:
N.V.T. de wereld is gespeeld.
Meest belovende stam voor de toekomst:
N.V.T. de wereld is gespeeld.
Grootste blunder:
Geen hele grote blunders gezien op deze wereld. Geband worden voor je spelersnamen is gewoon dom. Geen blunder in mijn ogen.
Voor wie heb je nu echt respect:
Saritha. Of we nu samen zaten in een stam of niet, hij heeft mij nooit laten vallen. Na mijn herstart met Swedish Chef waren we buren en we zijn altijd samen blijven werken en zelfs onder druk bleef de PBG in stand. Dit alles terwijl we elkaar echt soms weken niet spraken.
Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen:
Ik ben de enige die het beste in mezelf naar boven kan halen. Dat kan een ander niet. Maar als een speler mij zijn/haar vertrouwen geeft, of als ik merk dat een speler een enorme inzet toont, dan ga ik wel voor ze door het vuur. En gaan we samen ten onder of winnen we samen.