Golden Awards

Reactiescore
3.452
Wat mij nog het meeste verbaasd is dat jullie net doen of Trains een cleane stam is?
Vanaf de eerste maand van het bestaan van Trains is er al sprake van zeer laag/vuil gedrag, het feit dat jullie elke keer de vinger terugwijzen is dat om de aandacht te verleggen ofzo?
Hoorde dat er een hele hoop nieuwe spelers inzitten,dat kan dit gedrag enigsinds verklaren.
 
Reactiescore
490
Vanaf de eerste maand van het bestaan van Trains is er al sprake van zeer laag/vuil gedrag

en hoeveel van die spelers zitten nu daadwerkelijk nog in trains?
 

DeletedUser78904

Guest
Ik vind het frappant dat ik de actie van MM tegen Sardir herhaaldelijk benoemd wordt. Nogmaals, er was hier geen sprake van clusterfucken op één fout na wat vervolgens DIRECT opgelost is.
Wat ik bizar vind is dat de actie van MM aan de bron stond van het op delete gaan van tal van DesO leden, waaronder Sardir zelf. Met Sardir hebben Jacob en ik regelmatig contact gehad na de actie. Er was hier sprake van het schaden van vertrouwen van Sardir door Mystery Men, waar wij oprecht van balen. Richting Sardir hebben wij dan ook oprecht spijt van de gevolgen die dat heeft gehad voor onze onderlinge relatie.

Kijkend naar hoe DesO hier verder op gereageerd heeft is deze actie de druppel geweest die de emmer heeft doen overlopen. Wat volledige kansloze onzin is. Een goede leider, of uberhaupt enige vorm van samenwerking binnen de stam, had hier direct op gereageerd. Er waren tal van spelers binnen Deso die werkelijk niets deden. Met een paar taktische jumps had deze wereld niet nu al over hoeven zijn.

Trains heeft inderdaad acties gedaan waarvan je kan denken, hmm, is dit het mooiste spel. Echter, ook van Deso kan dit gezegd worden. De spelers grijpen nu al deze acties aan om redenen waarom zij kansloos op BB zijn gegaan. Niets met de borst vooruit op BB maar met je staart tussen de benen wegrennen. Kijk naar het wanpresteren van jullie eigen stam, het duidelijk gebrek aan goede samenwerking en de wanprestaties van leiders.
 

DeletedUser48869

Guest
Beste speler: Coruscant. Zowel Mark als Stef hebben deze wereld gedomineerd, zowel aanvallend als verdedigend. Ze hebben ook nog eens de stam geleid, problemen opgelost en ook nog eens rang 1.


Beste stam: Trains, diegene die overblijft is de beste stam. Vele stammen stonden op en vielen weer, Trains bleef uiteindelijk overeind


De beste stam speler: IJKYO, Stonden altijd voor iedereen klaar, voor problemen,voor VV’ers, ze waren er altijd en ze gingen er altijd met 110% tegenaan!


Beste leider: Mark en Carlo. In elke stam zijn wel probleemjes, maar na de samenvoeging Puppet en Trains was het wel even kijken hoe dat ging. De uiteindelijke wereldwinst zegt genoeg. Daarnaast heeft ook zeker Draakje hun steentje bijgedragen (grote steen hoor). Door Draakje is Trains groot geworden hoe het nu is.


Slechtste leider: Ik heb niet veel leiders gehad, Marvin die wegging toen het minder ging en nu ook weer bij DesO is toch wel een puntje.


Meest overschatte stam: DesO. Genoeg potentie, zat goed in elkaar en hadden Trains echt wel pijn kunnen doen. Ligging was ook goed, helaas ging (bijna) iedereen op delete.


Meest onderschatte stam: Hier noem ik een stam uit de oude doos, Wipe. Het was een klein team, maar wel een sterk team en er zijn nog wat spelers van over en ook op andere nog actieve accounts.

Meest overschatte speler: Angels of Death, altijd een grote mond en eigenlij nik klaargespeeld. Grandor de BB en interner, ruim 20 procent uit BB dorpen en dan nog niet te spreken over het internen.


Meest onderschatte speler: Mystery Men. Is het onderschatten te noemen, dat denk ik niet. Ze wilden ermee stoppen in Fruit en kijk eens waar ze nu staan. Van massa’s plannen tot slimme ideeen, ze hadden het allemaal en gelukkig zijn ze door gaan spelen. Hele fijn buren en je kon altijd bij ze terecht voor OS of andere zaken.


Met wie zou zeker graag in een stam zitten: Huidige Trains leden, Sardir


Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten: Aftersky, Experienced, Angels of Death


Mooiste spelers naam: TheBoneCrusher, IJKYO


Mooiste stam naam: DesO


Dikste wannabe in het spel: King of PVM, alles voor de stats :p


Mooiste profiel foto van spelers: Sophia Palaiologina, Kratje Grolsch/Heineken


Mooiste profiel foto van stammen: Tick!


Mooiste actie van de wereld:
Mystery Men die de dorpen edelt bij Sardir.


Grootste blunder: Persoonlijk de massa van DesO wat bij ons faalde door meerdere oorzaken. Totaal wereld dat (bijna) iedereen van DesO ermee stopte.


Voor wie heb je nu echt respect: Coruscant, IJKYO


Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen: Nidal, Mystery Men, Coruscant en BSVG
 

DeletedUser78491

Guest
Toch maar een lijstje vanuit mijn ervaringen op het account IJKYO. Ik spreek hier niet voor het hele team, alleen voor mezelf.



Beste speler:

Dit is misschien al heel vaak gezegd, maar ik ben het er ook mee eens. Hier kan alleen Coruscant neergezet worden, Stef en Mark dus. Mark heeft de stam in de latere fase geleid en naar de wereldwinst gebracht.

Aanvallend waren ze ook zeer sterk en hebben Doske gebroken en veel druk gezet op terroristman. Sinds de overstap naar Trains hebben ze verdedigend niets hoeven doen, maar daarvoor hebben ze toch een paar massa’s mooi afgeslagen.

Verder hebben ze als account in Trains ook massa aanvallen georganiseerd en hun mening gegeven over hoe accounts ervoor staan en wat er moet gebeuren om de wereld te winnen.


Beste stam:


De beste stam is duidelijk Trains, deze staan nog overeind en de dominantie is ingegaan. Dit is niet doordat ze de zwaargewichten van TW als leden hadden (Ik zeg hier niet dat Trains leden slecht zijn in het spelletje!), maar omdat Trains doorzettingsvermogen en samenhorigheid had. Hierdoor konden ze in de tijd dat Tick stond de tegenslagen aan zonder meteen boos op elkaar te worden.

Als je puur kijkt naar skills en resultaat is er wat voor te zeggen om Tick! Hier neer te zetten. Ze hebben veel acc’s van trains kunnen slopen en sloegen onze massa’s (zo lijkt het) met gemak af. Echter waren er teveel ego’s in de stam en viel die. Dus als je naar het totaal plaatje kijkt zijn ze toch een stuk slechter dan Trains.


De beste stam speler:


Als je kijkt naar hoeveel clears en os er gedoneerd is door een speler dan kom je toch echt uit op King of PVM, Dit acc heeft weinig front gehad, maar is toch altijd actief gebleven en was altijd bereid om os en clears te leveren waar dat nodig is. Ook het accepteren dat er niet veel front is laat ook zien dat King of PVM gewoon een stam speler is.

Als je kijkt naar wie de grootste vv’er kan ik dit niet 1 2 3 zeggen. Veel leden van de stam hebben vv gedaan wanneer het nodig is en wanneer men kon.

Het grootste ego:

Hier ga ik voor iemand die gestopt is, Marcel. Hij had een hoge pet van zichzelf op, dit bleek vooral uit de enorme edel lijn die hij moest hebben voor zijn account OG. Echter wanneer het account een massa kreeg was hij nergens te bekennen en werd er te laat vv aangevraagd. Hierdoor is het account dus ook gevallen.


Beste leider:


Dit is Mark van Coruscant, hij heeft achter de schermen enorm wat uurtjes brandjes moeten blussen en heeft altijd de richting van Trains goed aangegeven. Hij heeft een paar foutjes gemaakt en heeft voor sommige mensen een kort lontje, maar dat neemt niet weg dat hij altijd rustig bleef en ook de stam rustig hield, ook als het niet goed ging in game.

Ik wil hier als eervolle vermelding ook Anneke van Draakje te Schoterbos neerzetten. Die heeft tot ongeveer de helft van de wereld Trains een gevoel van samenhorigheid gegeven en overleefd in de enorm lastige situatie waar Trains in zat (giga front en core ligging).


Slechtste leider:


Volgens mij is dit Marvin, ik weet weinig van wat er in die stam gebeurd, maar dat Marvin niet 1, maar 2x een stam volledig heeft laten vallen onder zijn leiding zegt denk ik genoeg.


Meest overschatte stam:


Deso, ze hebben in de wereld niet veel bereikt. In de tijden dat Tick! bestond werden er 0 massa’s uitgevoerd op Tick!. Tegen Trains werd dat wel gedaan, maar veelal met niet veel resultaat. Ze verloren toen meer dorpen dan ze wonnen tegen Trains.

Na de val van Tick! Begon die strijd in het westen weer in volle gang. Ze hadden met hun eerste massa een mooi succesje geboekt maar konden dit niet volhouden. Trains won weer meer dorpen dan ze verloren. Hierna ging Deso meteen op delete en hebben de wereld winst aan Trains gegeven.

Al met al had ik meer verwacht van een stam die altijd in de top 3 zat.


Meest onderschatte stam:


Dit is altijd Trains geweest. Niemand had verwacht dat Trains die core ligging zou overleven en waren altijd sceptisch over de skills en activiteit die Trains vertoonde. Uiteindelijk hebben we toch de wereld gewonnen.


Meest overschatte speler:


Experienced, ik had veel van ze verwacht sinds ik tegen ze mocht deffen op het account Draakje te Schoterbos. Ze hadden de treinen met antisnipes zeer strak getimed en konden zo op een klein front toch ~6 dorpen winst halen.

Een paar dagen later hadden ze Deso en de wereld opgegeven, behalve als ze in Trains konden komen. Wij hadden dit afgewezen en toen gingen ze al snel op delete. Ik had persoonlijk meer verwacht van dit account (qua doorzettingsvermogen en loyaliteit) dus zijn ze voor mij overschat.


Meest onderschatte speler:


King of PVM, iedereen denkt dat dit account niks kan vanwege de vele interns, maar ik denk dat de spelers op het account behoorlijk wat skills en activiteit in hun mars hebben.

Met wie zou zeker graag in een stam zitten:

Heel Trains
Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten:

Inge :0
Mooiste spelers naam:

Oink-Oink, BesteSchachtVanGavergild en Kratje Grolsch
Mooiste stam naam:

Deso

Mooiste profiel foto van spelers:


Kratje Grolsch

Mooiste profiel foto van stammen:


Trains

Mooiste actie van de wereld:


Voor Tick!: Het aanvallend en verdedigend werk tegen Trains, wij kwamen maar niet door Tick! Zijn verdediging heen en het lukte verschillende accounts binnen Tick! Om volledige accounts van Trains te breken. Dit was deels door inactiviteit en deels door goed aanvallend werk van Tick!

Voor Deso: De eerste massa van Deso sinds de afloop van de NAP met Trains. Hier werd veel winst gehaald terwijl Trains ruim de tijd had om te zorgen dat de fronten goed stonden.

Voor Trains: Het doorzettingsvermogen in het beuken tegen de verschillende fronten die ontstaan zijn. Het was zelfs zo dat in de tijd dat Deso 1 massa op poten had gezet Trains er al 2 gehad heeft.

Grootste blunder:
Voor mij is de grootste blunder van IJKYO het leaven van Trains vanwege het slecht presteren van een aantal accounts in de core. Onze frustratie was terecht ( wij deden echt veel vv voor die accounts), maar de leave van IJKYO had ze in een nog moeilijkere positie gebracht terwijl Trains dit niet kon gebruiken.

Het was een te snelle keuze door ons volledig team, waar wij uiteindelijk ( gelukkig ) op terug zijn gekomen. Het was vanaf toen niet altijd beter, maar we hadden wel de goede keuze gemaakt om terug te komen.

Voor wie heb je nu echt respect:


Heel de leiding van Trains


Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen:


Het team van IJKYO: Carlo, Lukas en Rik
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
177
Proficiat Trains, het was een fijne (korte) strijd!. We zijn begonnen als een team en hebben deze korte periode ons 100% ingezet om te strijden tegen Trains. Bedankt voor de mooie strijd Nidal/Corrusant.

Met vriendelijke groeten

Team Terroristman, - Rick, Niels & Xander

Komt er ook een lijstje van Deso:engel:
 

DeletedUser76221

Guest
Beste speler: Hier kun je bijna niet anders dan Coruscant neerzetten. Een overactief account met bakken ervaring. Ik had de eer te mogen fronten met deze kerel en vandaar ook mijn keuze. Hij gaat tot het uiterste om elk dorp te pakken en te behouden. Activiteit en skills zijn meer dan aanwezig.
Beste stam: Mocht ik deze lijst een maand eerder gemaakt hebben had ik waarschijnlijk Deso geplaatst. Echter na enige tijd bleek toch maar dat de leiding de touwtjes niet goed in handen had. Daarom is het dus ook maar Trains geworden. Ze laten blijken dat ze alles onder controle hebben en als één sterk team ieder account weten te breken.
De beste stam speler: Voor Deso waren dit 2 spelers, Mijn co Rick stond altijd klaar om deff te sturen en was niet van een vv. De heren van Tds deden hier ook goed hun best. Voor Trains weet ik dit niet helemaal, maar mijn vermoeden gaat er naar dat Mark hier wel iets mee te maken heeft.
Het grootste ego: Ben van Doske is het eerste wat in me opkwam toen ik dit zag. Hij ziet een massa van dagen op voorhand aankomen en zegt dat hij met zijn ogen toe 2k incs defft. Tot de avond voor de aanvallen opeens blijkt dat er geen fuck is gedaan en na een paar minuten ook ben verdwenen is.
Beste leider: De leiding van Trains dus, zij wisten hun stam het langst bij elkaar te houden en hebben als een groot team deze wereld gewonnen.
Slechtste leider: Deso uiteraard, een ware puinhoop.
Meest overschatte stam: Trains, Ookal heb ik ze genoemd bij beste stam of beste leiding. In de korte tijd dat ik op deze wereld heb doorgebracht heb ik gezien dat Trains zeer goed kan stacken. Maar wanneer de stackjes breken word het zweten.
Meest onderschatte stam: Ik denk dat deze niet meer aan de orde is.
Meest overschatte speler: Voor Deso waren dit er wel een hele hoop lijkt me. Zeer veel praat gezien maar na een tijd alleen maar grijze vierkantjes op de map :/. Voor Trains blijft dit toch PVM voor mij. Ik hoor zoveel goeds over die kerel, maar toch heb ik bitterweinig gezien van het account.
Meest onderschatte speler: Ik ga denk ik toch gaan voor Nidal. Sinds we op terror zijn gaan spelen hebben we gelijk de aanval ingezet op dit account. Na de eerste massa met winst dachten we dat nidal een grote noob was. Nadat we de wereld wat beter zijn gaan kennen en wat meer acties hebben gedaan op hem is toch gebleken dat hij niet de eerste de beste is. Aanvallend vond ik hem niet de beste, maar verdedigend is dit een sterk team. Een team die zelf snachts de wekker zet om dat ze ons niet vertrouwen :eek:
Met wie zou zeker graag in een stam zitten: Mijn co's van terror waren absolute toppers, Ook kareltje en de dames van sardir en muskebiers.
Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten: Ben, Ben en nog eens ben!
Mooiste spelers naam: Dynamic insanity vind ik iets hebben.
Mooiste stam naam: Designated ones.
Mooiste profiel foto van spelers: Die van Mental disorder en The suricates zijn beide zalig
Mooiste profiel foto van stammen: Een pro plaatje is toch wel die van Trains. Zit zeer veel tijd en moeite in!
Mooiste actie van de wereld: Aangezien ik maar een korte periode op deze wereld aanwezig was heb ik weinig acties gezien. De massas op Nidal en Richie waren niet slecht. De massa op Doske was uiteraard een zeer geslaagde.
Grootste blunder: Het joinen van w54 was uiteraard een blunder voor ons. Komen aan als team en worden in een korte periode verslagen als stam.
Voor wie heb je nu echt respect: Het team Terror heeft volgens mij wel getoond dat wij een hecht en actief team zijn. Mijn co's zijn echte toppers! Ook veel respect voor de teams van Coru en Nidal. Doorzetters en sterke teams!
Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen: Mijn lieve co's en de dames van Sardir
 

DeletedUser78632

Guest

Meest overschatte speler: Angels of Death, altijd een grote mond en eigenlij nik klaargespeeld. Grandor de BB en interner, ruim 20 procent uit BB dorpen en dan nog niet te spreken over het internen.

Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten: Aftersky, Experienced, Angels of Death

Hahaha, geen idee wat ik jou ooit misdaan heb. Maar bespaard me alweer de moeite :)
En meisjes, de wereld is gespeeld en opeens het forum terug wat leven in blazen? Lekker laat.

En vast ook zeer nuttig.

Ohja Mark, ik las ergens dat Deso. Tick! leden "ging/zat" te recruiten. Vgm heeft een indirect Deso lid mij met jou in een chat gegooid zowat paar uur na de val van Tick! je weet wel voor wat dat weer was hé.. ;)
Skype gesprekken posten zou te ver gaan hé

Blijven allemaal gekke mensen op dit spel :cool::cool:
 
Reactiescore
25
Beste speler: Coruscant
Beste stam: trains
De beste stam speler: Mestery men
Het grootste ego: farmer.
Beste leider: Marc
Slechtste leider: Heavyfrost
Meest overschatte stam: Deso
Meest onderschatte stam: Trains
Meest overschatte speler: die weten wel wie ze zijn
Meest onderschatte speler: trains leden
Met wie zou zeker graag in een stam zitten: met non ego’s
Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten: acc deleters
Mooiste spelers naam: IceNoble
Mooiste stam naam: We Like Trains
Het tofste topic: Off
Het domste topic: Moet nog komen
Favoriete forum poster: niemand
Minst favoriete forum poster: niemand
Dikste wannabe op het forum: de jankers
Dikste wannabe in het spel: hmmm moeillijk te kiezen :p
Mooiste profiel foto van spelers: van mezelf natuurlijk :D
Mooiste profiel foto van stammen: We Like Trains
Mooiste actie van de wereld: massa op Deso


Meest belovende speler voor de toekomst: Coruscant
Meest belovende stam voor de toekomst: Trains
Grootste blunder: Laat begonnen op nl54
Voor wie heb je nu echt respect: Jacob (mystery men)
Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen: vrouwelijke spelers


Ik ben aan de rim begonnen als vrouw :)
En in het zuiden geeindigd als man.

Gr Ice
 
Reactiescore
656
Wat mij nog het meeste verbaasd is dat jullie net doen of Trains een cleane stam is?
Vanaf de eerste maand van het bestaan van Trains is er al sprake van zeer laag/vuil gedrag, het feit dat jullie elke keer de vinger terugwijzen is dat om de aandacht te verleggen ofzo?
Hoorde dat er een hele hoop nieuwe spelers inzitten,dat kan dit gedrag enigsinds verklaren.

Je bent gewoon keeeiiii jaloers dat je deze hoogstaande wereld hebt verloren.
Je hebt je best gedaan, maar TAN + DI waren te sterk.
No worries Inge, je bent een toppert <3
 
Reactiescore
3.452
Jannick toppert!
Bloed zweet en tranen heeft je deze wereld gekost , trots op je
V7Yva_fi-200x200.gif
 
Reactiescore
656
Jannick toppert!
Bloed zweet en tranen heeft je deze wereld gekost , trots op je
V7Yva_fi-200x200.gif

Holy shit, ik heb een kusje van Inge gekregen <3 Yaaay!
Heel W54 was geen fuck aan.
Trains was niet sterk genoeg om TAN te breken -> fusie van Trains + leuke deel Tick!
DesO was ook geen topstam.
Meer dorpen = overmacht ivm shit aan beide kanten.
Tadaaaaaa
W54 in een notendop ;)

Hahaha, geen idee wat ik jou ooit misdaan heb. Maar bespaard me alweer de moeite :)
En meisjes, de wereld is gespeeld en opeens het forum terug wat leven in blazen? Lekker laat.

En vast ook zeer nuttig.

Ohja Mark, ik las ergens dat Deso. Tick! leden "ging/zat" te recruiten. Vgm heeft een indirect Deso lid mij met jou in een chat gegooid zowat paar uur na de val van Tick! je weet wel voor wat dat weer was hé.. ;)
Skype gesprekken posten zou te ver gaan hé

Blijven allemaal gekke mensen op dit spel :cool::cool:

John, wat jij volgens mij niet beseft is dat jij door jouw ragequitten en door je gezeur over alles het moraal in een stam wel zo kunt verzieken --------> hierdoor vinden mensen je niet aardig (raar he).
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser74396

Guest
Het grootste ego: Ben van Doske is het eerste wat in me opkwam toen ik dit zag. Hij ziet een massa van dagen op voorhand aankomen en zegt dat hij met zijn ogen toe 2k incs defft. Tot de avond voor de aanvallen opeens blijkt dat er geen fuck is gedaan en na een paar minuten ook ben verdwenen is.

Meest overschatte stam: Trains, Ookal heb ik ze genoemd bij beste stam of beste leiding. In de korte tijd dat ik op deze wereld heb doorgebracht heb ik gezien dat Trains zeer goed kan stacken. Maar wanneer de stackjes breken word het zweten.
Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten: Ben, Ben en nog eens ben!

Grootste blunder: Het joinen van w54 was uiteraard een blunder voor ons. Komen aan als team en worden in een korte periode verslagen als stam.

hehe ik ben het met deze zaken volledig eens.
Ben vond dat deffen bestond uit het schuiven van je troepen en snipen alles was waar deffen om ging.
Een account voorbereiden op een massa, door stacks te vragen in plaatsen die het nodig hebben hoorde er helaas niet bij.
En dan is het elke keer een enorme verrassing als Ben een uur weg is en het account in puin ligt.
Maar hulp had hij pas nodig als het al te laat was, ookal werd dat meermaals aangeboden. Trains moet dat ook wel door hebben gehad lijkt me.
Ze wonnen enkel dorpen als Ben terug online kwam.

En je achter activiteit schuilen terwijl je niets doet en tijd over hebt wanneer je er bent... Tja dat is ook geen 15 massa`s na elkaar geloofwaardig.

Achja als het westen niet mee wilt en het oosten geen front heeft is het spelplezier snel minder.
En combineer daarbij een opstapeling van alle vuile acties die Trains heeft uitgevoerd en dan snap ik gerust waarom de delete zo snel kwam.
Let op: ik zeg vuile acties, geen stabs ofzo. Maar ze hadden in elk geval weinig met spelplezier te maken.

Een NAP aanvragen om in die tijd alle barbaren in jouw cluster en dat van je tegenstander te edelen ( en zo een veel groter front maken terwijl bb`s not done waren).
Clusterfucks maken door mb`s te internen tijdens een GAP. Dit terwijl moraal natuurlijk al maanden niet meer van toepassing was.
Massa`s tussen Trains en Deso afspreken en dan een plan maken dat dagen na de afgesproken datum aankomst heeft zonder dat door te geven (dus als afleiding gebruiken).

3 zaken die in een periode van minder dan 1 maand zijn voorgekomen. Echt vals spel? mogelijk niet, maar eerlijk? Kuch

Maar je hoeft je zeker niet te verontschuldigen hoor. Al die zaken zijn tactieken die gebruikt kunnen worden om het moraal van je vijand naar beneden te halen en zo een mentale oorlog te winnen.
Jullie hebben dit duidelijk gedaan en daarvoor proficiat x) Trains bestond dan niet uit de beste spelers en de dorpswinst kwam door stomme fouten die nooit mochten gebeuren,
maar ze hebben het diplomatieke spel langs alle kanten gewonnen. Van het internen tot het recruiten.
En van het perfect uitbuiten van samenwerkingen tot de grijs/zwarte zone gebruiken als manier om spelers zonder dorpsverlies weg te jagen.

Tactisch gezien is dit zeker een prestatie. 1 die weinig spelers langere tijd kunnen volhouden zonder zelf het moraal te verliezen.
Proficiat!!
 
Bovenaan