Golden Awards

DeletedUser49204

Guest
Lol, het is echt zo'n onzin dat ik slechtste leidster zou zijn omdat ik 1 kaartje heb gestuurd, die uit context wordt afgebrand. Het plan dat ik stuurde was in essentie niet slecht, alleen onuitgedacht en op basis hiervan worden mijn leiders capaciteiten beoordeeld... Echt zo kortzichtig

Ik heb in m'n eentje een stam van het begin van de wereld tot ongeveer 4 dagen geleden bij elkaar gehouden en geleid (eigen keus om te ontbinden, geen interne problemen gehad, ooit) en met deze stam altijd prima stats laten zien. Altijd goed contact gehad met iedereen en alle leden zijn tevreden geweest. Volgens mij moeten mensen iets verder kijken en niet klakkeloos overnemen wat mensen zeggen. Als je dan al een mening hebt, baseer deze dan tenminste op meer dan een moment opname ;)

Verder erg eens met het lijstje. Ook veel respect voor de spelers van Finity en Squirtle is een baas :p

Selene
 
Reactiescore
141
Lol, het is echt zo'n onzin dat ik slechtste leidster zou zijn omdat ik 1 kaartje heb gestuurd, die uit context wordt afgebrand. Het plan dat ik stuurde was in essentie niet slecht, alleen onuitgedacht en op basis hiervan worden mijn leiders capaciteiten beoordeeld... Echt zo kortzichtig

Ik heb in m'n eentje een stam van het begin van de wereld tot ongeveer 4 dagen geleden bij elkaar gehouden en geleid (eigen keus om te ontbinden, geen interne problemen gehad, ooit) en met deze stam altijd prima stats laten zien. Altijd goed contact gehad met iedereen en alle leden zijn tevreden geweest. Volgens mij moeten mensen iets verder kijken en niet klakkeloos overnemen wat mensen zeggen. Als je dan al een mening hebt, baseer deze dan tenminste op meer dan een moment opname ;)

Verder erg eens met het lijstje. Ook veel respect voor de spelers van Finity en Squirtle is een baas :p

Selene

Hier ben ik het mee eens. Ik denk dat wisseait zelfs een van de beste leid(st)ers is geweest die er waren binnen deze wereld. Zonde dat ze door 1 klein foutje meteen volledig afgebrand worden.
 

DeletedUser61161

Guest
Hier ben ik het mee eens. Ik denk dat wisseait zelfs een van de beste leid(st)ers is geweest die er waren binnen deze wereld. Zonde dat ze door 1 klein foutje meteen volledig afgebrand worden.
Nou nou, hoe kan je dat nu zeggen zonder de andere leiders te kennen?
I mean, mijn stam is stabiel, goeie recruuts, zitten vol met toppertjes,pro ligging, goed doordachte naam....etc etc...
Hoezo is Selene dan beter dan dat ik ben??
 
Reactiescore
141
Nou nou, hoe kan je dat nu zeggen zonder de andere leiders te kennen?
I mean, mijn stam is stabiel, goeie recruuts, zitten vol met toppertjes,pro ligging, goed doordachte naam....etc etc...
Hoezo is Selene dan beter dan dat ik ben??

Ik zei een van de ;)
Er zullen er vast meer zijn die zijn zoals Selene, maar er zijn er nog veel meer die denken dat ze iets goed doen terwijl dat niet zo is.

Selene heeft de groep steeds sterker gemaakt, niks fout gedaan binnen de stam. Alles liep op rolletjes totdat op het AF een foutje gemaakt werd. Normaliter, geen probleem. Nu wordt er zo'n groot drama van gemaakt door allerlei spelers, dus is ze ineens een slechte leider. Iedereen maakt foutjes. Durf te wedden dat jij er ook wel eens maakt ;)
 

DeletedUser61161

Guest
Ik zei een van de ;)
Er zullen er vast meer zijn die zijn zoals Selene, maar er zijn er nog veel meer die denken dat ze iets goed doen terwijl dat niet zo is.

Selene heeft de groep steeds sterker gemaakt, niks fout gedaan binnen de stam. Alles liep op rolletjes totdat op het AF een foutje gemaakt werd. Normaliter, geen probleem. Nu wordt er zo'n groot drama van gemaakt door allerlei spelers, dus is ze ineens een slechte leider. Iedereen maakt foutjes. Durf te wedden dat jij er ook wel eens maakt ;)

Meh, maak niet echt foutjes dus sorry :(
 
Reactiescore
1.892
Er speelt helaas meer mee dan enkel de stam ansich. Wereldpolitiek, ligging, etc. :)
Wereldpolitiek kun je als leider zijnde gewoon invloed op uitoefenen. (In mijn ogen één van de kenmerken van een goede leider). Dit houdt onder andere in: het onderhouden van contacten, maken van afspraken en het eventueel sluiten van diplomatieke betrekkingen.
Ligging kan betrekking hebben op 2 zaken. Er zijn ófwel verliezen geleden waardoor bijvoorbeeld het stamcluster niet meer intact is, of je hebt gewoon gefaald met het rekruteerbeleid van je stam.
Aangezien je eerder zei dat er met de stam altijd prima stats zijn laten zien, lijkt me dat het eerste niet van toepassing is..

Als je nog extra informatie hebt wat een ander licht op de zaak werpt hoor ik het graag, maar gezien je voor alsnog weinig loslaat is dit het enige wat ik kan concluderen.
 

DeletedUser49204

Guest
Wereldpolitiek kun je als leider zijnde gewoon invloed op uitoefenen. (In mijn ogen één van de kenmerken van een goede leider). Dit houdt onder andere in: het onderhouden van contacten, maken van afspraken en het eventueel sluiten van diplomatieke betrekkingen.
Ligging kan betrekking hebben op 2 zaken. Er zijn ófwel verliezen geleden waardoor bijvoorbeeld het stamcluster niet meer intact is, of je hebt gewoon gefaald met het rekruteerbeleid van je stam.
Aangezien je eerder zei dat er met de stam altijd prima stats zijn laten zien, lijkt me dat het eerste niet van toepassing is..

Als je nog extra informatie hebt wat een ander licht op de zaak werpt hoor ik het graag, maar gezien je voor alsnog weinig loslaat is dit het enige wat ik kan concluderen.

Contacten heb ik genoeg. Veel zelfs. Ik kon echter niet voorkomen dat zich om ons heen grote stammen gingen vormen en Minion daardoor ingesloten werd door stammen waar we mogelijk niet tegenop gewassen waren. Finity, Venue (toentertijd), SoF, Bingo. Deze kwamen steeds dichter en een oorlog op drie/vier fronten wilde ik voorkomen. Ik denk dat het niet lang zou hebben geduurd voor anderen ook zagen dat Minion een goede Target zou zijn, ingesloten tussen deze stammen.

Ik denk dat het ontbinden juist een positieve werking had door een soort gat te maken en onze spelers de ruimte te geven zich ergens anders te vestigen en zo het vacuüm weg te halen waar we ons in bevonden. Dit klinkt erg controversieel en natuurlijk zullen nog steeds spelers verdwijnen, maar als stam zouden we de ligging niet overleefd hebben, zelfs met alle contacten die ik onderhield met leiders en spelers van alle deze stammen en meer.

Hetgeen dat dus mis ging was het werken naar een fusie of vorming van eennieuwe stam, mede dus door dit forum. Dat is mijn fout. Ik hoopte eerder door het vormen van iets nieuws de druk van onze ligging af te halen en dit isdus mislukt.je zou dit kunnen scharen onder recruitment beleid, denk ik.

Een kleine opmerking daarover, ik denk dat ik geen ongelijk had door dit te initiëren en zelfs eerder doorhad dan de rest dat dit nodig was. Iedereen ligt nu uit elkaar bij ons in de buurt en heeft kleine niet duurzame stammen opgericht. Zelfs de spelers die mij eerder hebben afgewezen op mijn plannen kwamen met een vragend mailtje of we alsjeblieft lid wilde worden van hun nieuwe stam... Ik ben dus zo gek nog niet :)
 

DeletedUser

Guest
Je kan veel contacten hebben, maar daar heb je eigenlijk geen ene ruk aan. Je moet de goede contacten hebben. Zeker als leider. Ik kan aan je handtekening niet zien waar je allemaal nog meer gespeeld hebt. Als dit daadwerkelijk je enige wereld is, dan heeft je stam eigenlijk al nooit een kans gehad, gebaseerd op de weinige contacten die je hebt buiten deze W53. Verder zegt je naam mij in ieder geval niets. Een stam leiden tot daar aan toe, een stam actief houden is alleen voor echte leiders weggelegd. Zoiets zou ik ook niet kunnen. Wees niet te hard op jezelf. Leiden is klote. Lijkt erop dat dit een eerlijke beslissing was naar je leden toe. Je gaat nu wel gevechten tussen je oud-stamgenoten krijgen in de toekomst. Altijd interessant.
 

DeletedUser61161

Guest
Meh, ben het er niet mee eens dat je stam geen kans maakt als je een new-gen bent.
Je kan een prima leider zijn maar een complete noob, daar hoef je ook geen contacten van vorige werelden voor nodig te hebben lijkt mij.
 

DeletedUser49204

Guest
Je kan veel contacten hebben, maar daar heb je eigenlijk geen ene ruk aan. Je moet de goede contacten hebben. Zeker als leider. Ik kan aan je handtekening niet zien waar je allemaal nog meer gespeeld hebt. Als dit daadwerkelijk je enige wereld is, dan heeft je stam eigenlijk al nooit een kans gehad, gebaseerd op de weinige contacten die je hebt buiten deze W53. Verder zegt je naam mij in ieder geval niets. Een stam leiden tot daar aan toe, een stam actief houden is alleen voor echte leiders weggelegd. Zoiets zou ik ook niet kunnen. Wees niet te hard op jezelf. Leiden is klote. Lijkt erop dat dit een eerlijke beslissing was naar je leden toe. Je gaat nu wel gevechten tussen je oud-stamgenoten krijgen in de toekomst. Altijd interessant.

Dit lijkt me per definitie onwaar. Wat je zegt is in essentie dat alleen een selecte groep van mensen die in vorige werelden contacten kunnen onderhouden en/of kunnen leiden. Hiermee ontken je dus dat iedereen die niet in eerdere werelden heeft gespeeld een goede leider kan zijn of contacten kan onderhouden.

Nu ben ik het met het eerste opzich gedeeltelijk eens. Ik merk dat ik inderdaad ervaring mis om een stam te kunnen leiden in dit stadium van het spel, al is mij gezegd door mensen die wel al lang spelen (en dus volgens jouw stelling, deze autoriteit hebben, wat ik later in mijn post zal ontkrachten, maar nu aanbreng omdat jij blijkbaar geloofwaardigheid heckt aan dit argument) dat ik de leiderskwaliteiten heb. Ik mis de ervaring maar een leider is meer dan alleen ervaring. Het zijn kwaliteiten als open staan voor feedback, luisteren naar mensen, beslissingen kunnen maken gebaseerd op advies en gebaseerd op de situatie waar je je in bevindt. Dat laatste kan je inderdaad beter met een solide basis aan ervaring. De andere dingen zijn naar mijn idee persoon gerelateerd en heeft niks te maken met ervaring met de gamemechanics opzich.

Met het tweede ben ik het fundamenteel oneens. Ook beginners kunnen contacten onderhouden. Ik heb contacten met meerdere spelers die in "hoog aanzien" staan in de community en heb naar mijn idee een positieve indruk achter gelaten. Het is echt onzin dat er alleen wordt geluisterd naar mensen die een linkje kunnen laten zien met daarop een miljoenen account. Hiermee wil ik ook benadrukken dat het dus onzin is dat mensen die langer spelen gelijk hebben over wat anderen beweren. argumentum ad verecundiam (Hij speelt lang dus hij heeft gelijk) is een drogreden en daarom meteen te verwerpen in een discussie (Top de uitzondering dat de persoon competent is, maar dat is blijkbaar ook discutabel aangezien veel mensen een wereld kunnen winnen en dus er voornamelijk op populariteit wordt geselecteerd voor zover ik dat kan beoordelen op dit forum)

Dan nog een opmerking over deze kwestie. Het feit dat er wel zo wordt gedacht in termen van een verschil tussen mensen die lang spelen en mensen die kort spelen, maakt een community kapot. Je maakt jezelf onbenaderbaar door je eigen ego in te zetten als een manier om je status te laten gelden ten koste van anderen. Het is te sneu voor woorden dat "newgen" mensen als minder worden beschouwd (. Prima dat ze het spelletje (mogelijk) minder goed spelen, maar dat betekent nog niet dat ze niet tot het zelfde in staat zijn als iemand die langer speelt (zie mijn argument hierboven over redenatie gebaseerd op autoriteit).

Je gaat nu wel gevechten tussen je oud-stamgenoten krijgen in de toekomst. Altijd interessant.

Ja, maar dit gebeurt overal, en is niet zo spannend als je denkt :p
Selene
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Dit lijkt me per definitie onwaar. Wat je zegt is in essentie dat alleen een selecte groep van mensen die in vorige werelden contacten kunnen onderhouden en/of kunnen leiden. Hiermee ontken je dus dat iedereen die niet in eerdere werelden heeft gespeeld een goede leider kan zijn of contacten kan onderhouden.

Nu ben ik het met het eerste opzich gedeeltelijk eens. Ik merk dat ik inderdaad ervaring mis om een stam te kunnen leiden in dit stadium van het spel, al is mij gezegd door mensen die wel al lang spelen (en dus volgens jouw stelling, deze autoriteit hebben, wat ik later in mijn post zal ontkrachten, maar nu aanbreng omdat jij blijkbaar geloofwaardigheid heckt aan dit argument) dat ik de leiderskwaliteiten heb. Ik mis de ervaring maar een leider is meer dan alleen ervaring. Het zijn kwaliteiten als open staan voor feedback, luisteren naar mensen, beslissingen kunnen maken gebaseerd op advies en gebaseerd op de situatie waar je je in bevindt. Dat laatste kan je inderdaad beter met een solide basis aan ervaring. De andere dingen zijn naar mijn idee persoon gerelateerd en heeft niks te maken met ervaring met de gamemechanics opzich.

Met het tweede ben ik het fundamenteel oneens. Ook beginners kunnen contacten onderhouden. Ik heb contacten met meerdere spelers die in "hoog aanzien" staan in de community en heb naar mijn idee een positieve indruk achter gelaten. Het is echt onzin dat er alleen wordt geluisterd naar mensen die een linkje kunnen laten zien met daarop een miljoenen account. Hiermee wil ik ook benadrukken dat het dus onzin is dat mensen die langer spelen gelijk hebben over wat anderen beweren. argumentum ad verecundiam (Hij speelt lang dus hij heeft gelijk) is een drogreden en daarom meteen te verwerpen in een discussie.

Dan nog een opmerking over deze kwestie. Het feit dat er wel zo wordt gedacht in termen van een verschil tussen mensen die lang spelen en mensen die kort spelen, maakt een community kapot. Je maakt jezelf onbenaderbaar door je eigen ego in te zetten als een manier om je status te laten gelden ten koste van anderen. Het is te sneu voor woorden dat "newgen" mensen als minder worden beschouwd (. Prima dat ze het spelletje (mogelijk) minder goed spelen, maar dat betekent nog niet dat ze niet tot het zelfde in staat zijn als iemand die langer speelt (zie mijn argument hierboven over redenatie gebaseerd op autoriteit).

Ja, maar dit gebeurt overal, en is niet zo spannend als je denkt :p
Selene

Het is vrij simpel eigenlijk. W53 zit nog niet in de fase dat er veel mensen de wereld beu zijn, maar die fase gaat er wel komen. Hoe ga jij dan die onbemande accounts in je stam weer bemannen als je alleen mensen kent die de wereld al spelen? Wat ik dus al noemde, een stam leiden is nog het ene, maar een stam actief houden is een heel ander niveau. Daar heb je gewoon echt contacten voor nodig binnen de community. Anders moet je elke keer op het AF komen smeken of er mensen je stam willen joinen. Dat werkt veel te matig. Over het algemeen zijn die mensen die op accounts komen via het AF dan ook bepaald geen sterke spelers. Vaak zelfs meelopers. De stam continu blijven voeden met aanwas van degelijke en gemotiveerde spelers is in mijn ogen verreweg het belangrijkste wat een leider te bieden heeft. Dan heb ik het niet over het laten zien van linkjes van miljoenenaccounts hoor. Dat heeft er vrij weinig mee te maken. Een 'new-gen' kan dit inderdaad simpelweg niet brengen. Dat is geen verwijt verder, dat is gewoon iets dat je nog wel gaat inzien aan het einde van deze wereld.

En dan mensen die zeggen dat je leiderschapskwaliteiten hebt. Nu ja, dat kan prima zo zijn, maar met kwaliteiten alleen kom je er dus gewoon niet. Het is echt een illusie te denken dat je als nieuwe speler genoeg inzicht kan hebben in diplomatieke zaken. 'Talent' is niet genoeg. Niet omdat je een slechte mensenkennis zou hebben, of weinig tactisch inzicht, maar omdat je nog niet genoeg ervaring hebt deze inzichten toe te passen op dit spel. Het is iets volkomen menselijks om de 'oudere wijze mensen' een beleid te laten bepalen hoor. Ik praat geen pure schijt. (Oke, soms wel maar nu niet.) Het is wijs voor een beginneling niet gelijk in het diepe te springen op elk vlak van het spel. Kijk eerst eens hoe de community in elkaar steekt waar je zelf over praat.

Ik stel dus niet dat een 'new-gen' geen goede leider kan zijn. Ik stel echter wel dat een new-gen leider vele malen moeilijker een wereld zal kunnen winnen. Als jij hier anders over denkt daag ik je uit de voordelen van een new-gen leider overtuigend af te zetten tegen de voordelen van een old-gen leider. Ben benieuwd.
 

DeletedUser61161

Guest
Inderdaad, super overrated dat mensen denken dat hoe langer je speelt hoe beter je bent...

Kijk naar Martijn (underground tacticz), Gilles en Anne bijvoorbeeld, spelen tussen de 5-10 jaar(denk ik) en zijn nog steeds noob :D:D
 

DeletedUser61161

Guest
We weten allemaal dat je opkijkt naar Anne en mij hoor, SjoerT.
Oke ik geef toe, tegen Anne wel een beetje maar dat is meer omdat ik nog steeds niet zeker ben wat het nu is :eek2:
Daarom dat "het" ook bij mij in de stam zit he zodat ik het beter kan leren kennen en het beter leer begrijpen :cool2:
 
Reactiescore
1.015
Oke ik geef toe, tegen Anne wel een beetje maar dat is meer omdat ik nog steeds niet zeker ben wat het nu is :eek2:
Daarom dat "het" ook bij mij in de stam zit he zodat ik het beter kan leren kennen en het beter leer begrijpen :cool2:

Nou zeg. Je zo negatief uitlaten over een stamgenoot..Je speelt als MB zie ik. Dat is ook best een verandering.
 

DeletedUser61161

Guest
Nou zeg. Je zo negatief uitlaten over een stamgenoot..Je speelt als MB zie ik. Dat is ook best een verandering.
Meh, is totaal niet negatief.
Gewoon beetje ouwehoeren moet kunnen anders is het...RIP

En ja, ik was het zat na 5 maanden non stop series te hebben gekeken dus besloot ik maar eens MB te worden en ik zag Jona een gesprek hebben over mb dus stelde ik mezelf ook maar ter beschikking.
 
Bovenaan