Golden Awards - W97

Reactiescore
1.733
Iedereen had stammen in zijn rim, maar ging de confrontatie gewoon aan met al die stammen. Had dit van Dei ook verwacht, gezien het spelers segment dat zich daar bevindt. Ik vind het tot nog toe vooral een anticlimax. Veel kwaliteit, maar dat zich weinig laat zien.

En over die band is uiteraard heel sociaal verantwoord. Maar vind ik alsnog een zwak argument in deze context. Als we het hebben over kwantitatief voordeel behalen zonder weerstand, mag je wel verwachten dat een stam de confrontatie gaat opzoeken wanneer het de hele tijd meezit. Dat ze dit dan niet doen omdat ze "sociaal goede partners willen zijn" in een oorlogsspelletje begrijp ik voor geen meter.

toen usa de oorlog van de duitsers begon te winnen hebben ze toch ook geen front geopend tegen de Russen om het wat spannender te maken?

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.439
toen usa de oorlog van de duitsers begon te winnen hebben ze toch ook geen front geopend tegen de Russen om het wat spannender te maken?
koude oorlog vergeten?

Reactiescore
2.198
Ik verbaas me meer over jullie kennis.
Dat de tweede wereldoorlog een van de oorzaken was van de koude oorlog, zegt niks over wat anthra zegt.

Reactiescore
196
Haha wat een vergelijking met een browserspelletje. Het lijkt me nogal wiedes dat je een echte oorlog niet spannender wilt maken, aangezien er talloze echte levens op het spel staan. Een browserspelletje daarentegen kan je wel spannender maken, want daar verlies je niets significants mee

Reactiescore
1.733
Haha wat een vergelijking met een browserspelletje. Het lijkt me nogal wiedes dat je een echte oorlog niet spannender wilt maken, aangezien er talloze echte levens op het spel staan. Een browserspelletje daarentegen kan je wel spannender maken, want daar verlies je niets significants mee
nou noem je dorpen maar niet significants. Jullie zijn wel werelders he. Ik probeerde een beetje een gelijkwaardige vergelijking te maken zodat jullie het ook begrijpen.

Reactiescore
505
Triebelwars is mijn leven (enkel tussen 4 en 7)

Reactiescore
41
Beste speler:
Ik ken niet zo veel spelers maar ik denk dat als je je bezig houdt met farmgebieden je wel van dermate hoog niveau moet zijn. Daarom reik ik deze uit aan schedel.

De beste stam speler:
Anthraxxol. Staat altijd klaar om te helpen. Altijd gezellig in de stamchat. En een buitengewoon ondergewaardeerd p&p kanon. Hond weet hoe hij moet raken!

Het grootste ego:
Anti Woke. Nadat hij superslecht gepresteerd had tijdens een massa van ons bleef hij vertellen dat hij trots was dat hij het nog "zo goed" had gedaan tegen onze overmacht. Hij vertelde ons dat hij zich niet meer met deffen bezig hield want het was 25 graden buiten. Maar zijn 1500pt dorp bleef hij toch 2 keer c-snipen. Dat was vast met je laptop in het park ;).

Beste leider:
Ik vind deze lastig want ik ken niemand. Ik vind het wel mooi dat spieder met al die kneuzen uit vfsnip kan dealen.

Slechtste leider:
Whoever de leiding van Chaos was. Het is onbekend voor mij wat daar is misgegaan maar als leiding draag jij de verantwoordelijkheid!

Meest onderschatte stam:
Hoewel ik niet denk dat deze nog lang zullen bestaan, vind ik het nochtans mooi dat KzD2, een lokale korfbalvereniging, nog steeds op deze competitieve wereld meedraait. Ik weet weing van hen, of ze goed offen of deffen oid, maar een irl vriendenclubje dat tw'd heeft toch wat charmants.

Meest overschatte stam:
Hoewel zij al een tijdje stuk zijn. SR/Nova profileerde zich toch een beetje als top-stam had ik het idee. Ze hebben niets noemenswaardigs gedaan behalve barbarendorpen ge-edeld. Godz is wel een aardige gast. Na een massa (die prima te deffen was met hun stamdef), zijn ze omgerold en gestopt.

Met wie je zou zeker graag in een stam zitten:
Jepper. Kan goed stoken en springt in de bres voor zijn stamgenoten. Ondanks dat Hunterz volledig nat ging gaf hij mooie p&p support. Achteraf stoer doen met je prestaties is heel makkelijk maar om vooraf op te scheppen met het risico dat je daarna hard aangepakt wordt moet ik wel respecteren.
Of hij is echt een arrogante lul, in dat geval wil ik niets met hem te maken hebben!

Mooiste spelers naam:
La Kouchov Obarkarchov. Weet niet wat het betekent maar het trekt het oog.

Mooiste stam naam:
Chaos, omdat ze het eer aan doen.

Het tofste topic:
Alles wat mooie discussie trekt.

Het domste topic:
Golden Awards oftewel het Cirkeltrek Forum.

Favoriete forum poster:
roald97. Durft tegen mensen in te gaan met goed onderbouwde argumenten.

Minst favoriete forum poster:
Mensen die "tldr" zeggen of iets in die trent. Als iemand de moeite doet om het AF weer actief te houden, ook al ben je het inhoudelijk niet eens, laat het lekker gaan.
Verder posts die geen inhoud hebben.

Dikste wannabe op het forum:
Ongetwijfeld Bas.

Dikste wannabe in het spel:
Ik wil nog steeds graag meekomen met de gasten waar ik tegenop keek toen ik jong het AF zat te browsen.

Mooiste profiel foto van spelers:
La Kouchov Obarkarchov. Die oldschool TW esthetiek.
Maar ik moet zeggen dat ik de simpelheid icm met de statige Da Vinci op het pf ook kan waarderen.

Mooiste profiel foto van stammen:
Dei is mooi maar beetje hautain. Ik denk dat deze nu moet gaan naar CornHub. Licht ontsmakelijk maar wel grappig. Misschien is simpel gewoon beter en heeft Ballie het het best voor elkaar.

Mooiste actie van de wereld:
Fucking Sjoerd met zijn kata's.

Actie waar ik nog zoutig over ben:
^

Meest belovende speler voor de toekomst:
Iedereen speelt al 20 jaar.

Meest belovende stam voor de toekomst:
sjbrau. Zodra ze klaar zijn met Dei internen.

Voor wie heb je nu echt respect:
spieder.

Ik wil graag nog meedelen dat:
Geef nieuwe spelers een kans!!!

Reactiescore
523
Mooiste spelers naam:
La Kouchov Obarkarchov. Weet niet wat het betekent maar het trekt het oog.

Mooiste profiel foto van spelers:
La Kouchov Obarkarchov. Die oldschool TW esthetiek.
Maar ik moet zeggen dat ik de simpelheid icm met de statige Da Vinci op het pf ook kan waarderen.
De naam betekent letterlijk helemaal niks. In notities van me broertje vroeger gekeken voor namen en deze vond ik er toen ook uitspringen en er nooit van afgeweken.

Thx, ben ook blij met dit plaatje, ben blij dat na sluiten w90 een co hem had opgeslagen anders was die weg :(

Reactiescore
1.187
Slechtste leider: Zoals ik al hiervoor zei, ben ik niet heel bekend met de leiders van alle stammen. Echter zal ik wel een relevante opmerking plaatsen over Rogier van de Sukke, die veel invloed heeft binnen Chaos. De sterke diplomaat zoals hij denkt dat hij is, heeft hij niet kunnen laten zien. Er waren zoveel spelers in oost die een goede aanwinst zou zijn geweest voor chaos; Snow, Invicta, Budshot en Memorized. In plaats van het lijntje kort te houden en deze spelers een mooi toekomstperspectief te schetsen, liet Rogier deze kans aan zich voorbij varen en hield het contact niet heel warm. Hierdoor gingen het grootste deel van deze spelers samen in zee en zetten ze Rogier en co buiten spel. Dit is uiteraard gewoon nalatigheid geweest, door, wat ik zelf denk, ego en naïviteit. En dat was een stomme fout van Rogier dat verregaande gevolgen heeft gehad voor Chaos, waardoor hij deze titel zeker verdient.

Ik vind dit wel een interessant stukje om even op in te haken. Niet om het op te nemen voor Rogier maar meer om de situatie iets te nuanceren want het staat hier wel echt kort door de bocht. Chaos was, zoals je in onderstaande quote noemt ook een stabiele stam met veel potentie helaas bleek achteraf niet door gemaakte keuzes. Chaos wist ook dat het met drie main accounts niks zou worden, kijkend naar het gebied wat Dei inmiddels pakte en de allianties die er destijds waren in het Noorden maar ook de stam NB/NV die links van Chaos lag.

Wat betreft de potentiele aanwinsten Snow, Invicta, Budshot en Memorized waren er met hun meerdere gesprekken, met Memo en Snow was het eigenlijk zo goed als rond maar helaas besloot het team van Memo daarna vrijwel direct te stoppen. Er zijn ook meerdere gesprekken geweest met Frank van Invicta, de ene keer leek dat positief en de andere keer niet. Volgens mij wilde Frank Budshot niet opgeven en wilden wij eigenlijk niet met Budshot als account verder. Uiteindelijk zijn daarbij doorslaggevende gesprekken ook telkens uitgesteld wegens privé redenen die bij beide partijen bekend waren maar ook door ID zelf. Ondertussen bleef ID aangeven het te moeten overleggen maar kon Budshot aan de kant van Sukke wel opeens heel veel bb dorpen aan het front edelen en steeds zuidelijker om de rim af te bakenen. Het definitieve antwoord vanuit Invicta kwam dan ook weer een paar dagen later. Wanneer je alles op een rijtje zet dan lijkt het er eerder op dat Inc/Esc ondertussen (of eerder) al wist dat ze zouden samenwerken en Rogier/Chaos puur aan het lijntje hielden om zelf eerst een iets gunstigere ligging te creeren.

Meest overschatte stam: Ongetwijfeld Chaos. Het leek vooral in de early game een stabiele stam te zijn, met veel potentie. Echter laat het meest recente nieuws zien dat dit enkel schijn was. Don maradona, Zaeres en Choro zijn alle drie al door de uitgang gelopen. Zelf denk ik dat dit alles te maken heeft met de leiding van Chaos. Mijn impressie gaf het dat ze de illusie in de early game hadden dat er een uitstekend diplomatisch spel werd gespeeld, waarin Chaos allerlei contacten hield met zowel west als oost. Echter was het diplomatisch spel helemaal niet uitstekend, maar enkel verblind door ego en naïviteit. Dit werd afgestraft door het samenspannen van de kandidaten voor Chaos, waardoor Chaos genoodzaakt werd risicovolle rekruteringen te doen. Het is zo zonde dat dit risico genomen moest worden, want het was makkelijk te voorkomen. Een beter diplomatisch spel, waarbij de banden warmer werden gehouden had het allemaal kunnen vermijden. Het feit dat Chaos echter wel deze risico’s moest nemen door eigen fout, maakt Chaos de verdiende winnaar van deze klasse.

Ik weet niet of Chaos zichzelf de illusie had gegeven dat ze uitstekend diplomatisch spel hebben gespeeld, ik denk het niet. Ik denk eerder dat we/ze wisten dat er wel diplomatieke keuzes gemaakt moeten worden. Je refereert naar contacten hield met West maar die zijn er voor zover ik weet niet geweest of dat moet persoonlijk geweest zijn.

Dat er uiteindelijk risicovolle recruits zijn gedaan en verkeerde keuzes zijn gemaakt staat buiten kijf. Uiteindelijk zijn er ook meerdere factoren die van invloed zijn geweest op het falen van Chaos. We zijn allemaal spelers die zich op vroegere werelden vaak genoeg hebben bewezen, toen dag in dag uit konden spelen maar tegenwoordig hebben we allemaal een druk en leuk privé leven wat altijd voor gaat op dit spelletje. We kunnen meer dan prima starten en een account opbouwen, de kickbattles op mobiel waren hier een goed voorbeeld van.
Uiteindelijk bij de midgame waarbij je echt moet gaan plannen en alles afstemmen op elkaar (zeker gezien de vroege fronten die ontstonden) wil je succesvol een massa uitvoeren bleek dat we niet echt kartrekkers hadden binnen Chaos. Een aantal hebben het geprobeerd en echt een mooi plan samengesteld, maar de uitvoering door een bepaald account was helemaal ruk. Dan wil ik eigenlijk niet beginnen over het random terugtrekken van de deff die bij Choro stond.
Erg jammer, maar wel de harde realiteit. Soms hoop je door het doen van recruits om een frisse wind te laten waaien, daar zaten gelukkig een paar topgasten bij maar bleek niet genoeg want op momenten dat we er moesten staan lukte dat niet, zie eerste combinatie massa van Inc/Esc op Choro.

Ik ben er zelf ook schuldig aan, na de 500k eigenlijk niet meer gelogd omdat ik niet uren meer achter mijn bureautje wil zitten. De vrije tijd die ik heb (na wisselen van werkgever) spendeer ik liever in the Gym of bij de vrouwen.

Toch wil ik wel een shoutout geven naar Team Zaeres, die hebben het echt geprobeerd. Blijven stuk voor stuk toppers.

Reactiescore
455
Die os bij choro terugtrekken van don maradona is chaos zn eige fout naar wat ik heb gelezen en gehoord
Als je ineens maradona soort van stabt door heres en sons.

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.788
Chaos wist ook dat het met drie main accounts niks zou worden, kijkend naar het gebied wat Dei inmiddels pakte en de allianties die er destijds waren in het Noorden maar ook de stam NB/NV die links van Chaos lag.

Oei zoveel met dei bezig om vervolgens keihard in de kont geboord te worden

Reactiescore
1.187
Die os bij choro terugtrekken van don maradona is chaos zn eige fout naar wat ik heb gelezen en gehoord
Als je ineens maradona soort van stabt door heres en sons.

Dan ben je verkeerd geinformeerd. Het koste altijd heel veel moeite om beweging te krijgen vanuit Maradona. Deff sturen was echt moeilijk. Toen LKO en Bjarne hem eindelijk zo ver hadden gekregen om Choro te prestacken ivm de inkomende aanvallen kreeg Maradona anderhalve dag later aanvallen vanuit Heres en Son. Vervolgens neemt hij zelf de benen en laat niks meer van zich horen. Goed getimede aanval vanuit Inc/Esc & Heres/Son op twee fronten.
Francois (enorm moeilijk om mee te communiceren) vond dat zelf een stab, tja..

Bovenaan