Golden Awards - W97

Reactiescore
235
Beste speler:
mohniels1, Speeder., De Sukke, Istari, .Da Vinci, Svensson, Team Maligator, Dragonshield, Conceived by Communism, don maradona, Do Not Eat, Yellow Snow. blond, anonymous forever, KANYE, jepper, Hunterz

Beste stam: VFsnip, ze zorgen ervoor dat ik goedkoop dorpjes kan mee snoepen. Ga zo door.

De beste stam speler: Marakyan, top speler die doet wat ik hem opdraag

Het grootste ego: Anti Woke, vergelijkt ons met zijn ex maar stuurt vervolgens geen foto en negeert ons...wat sjanant!

Beste leider: BabyDragon, hoe hij Wol naar de top loodst kunnen er maar weinigen.

Slechtste leider: V3rs3jo3y, heb elk lid al in pm gehad met een solli.

Meest onderschatte stam: VFsnip, toppertjes

Meest overschatte stam: Ik denk Chaos?

Meest overschatte speler: BabyDragon, Iedereen verwacht dat dit acc met gemak in de top 3 zal komen, echter moet ik bekennen dat er een tijdje niet is gefarmd en we onze doelstelling hebben verplaatst naar een matige top 10 plek.

Meest onderschatte speler: QQ, Ik denk dat de meeste spelers deze speler onderschatten omdat het acc nog niet tussen het lijstje staat op het profiel van BabyDragon

Met wie zou zeker graag in een stam zitten: Met spelers die plezierig zijn in de omgang.

Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten: Victorious, Weigert alle belangrijke gesprekstof die je als mannen onder elkaar kan hebben. Walgelijk...

Mooiste spelers naam: Do Not Eat Yellow Snow, blijf ik een mooie spelers naam vinden.

Mooiste stam naam: Wol, Deze naam heeft het allemaal waardoor andere stammen er meteen diplomatiek betrokken mee willen zijn.

Het tofste topic: Heb geen voorkeuren.

Het domste topic: Geen idee

Favoriete forum poster: Combino Pastasaus, zijn recente pijp opmerking vond ik wel een mooie. Lekker direct :like:

Minst favoriete forum poster: Victorious

Dikste wannabe op het forum: idk

Dikste wannabe in het spel: Chameleon,
1716590786153.png

Walgelijk al dat bb edelen. Heb je gereport ervoor..

Mooiste profiel foto van spelers:
1716589899719.png

Mooiste profiel foto van stammen:
1716589932207.png

Mooiste actie van de wereld: Dat ik een oude speler van vroeger heb gefixt die nu continu aan het farmen is.

Meest belovende speler voor de toekomst: BabyDragon

Meest belovende stam voor de toekomst: Wol

Grootste blunder van je account: Onzin

Voor wie heb je nu echt respect: De spelers op mijn profiel en Skurler.

Voor wie heb je nu echt geen respect: Anti Woke, had graag zijn ex gezien.

Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen: Mijn co, heeft goede humor.

Ik wil graag nog meedelen dat: idk? Ben hier al te lang mee bezig...

Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.740
Dat die anti woke überhaupt een ex heeft vind ik al wonderbaarlijk. Wat een kneus is dat zeg.

Reactiescore
196
Nu de midgame om de hoek lijkt te staan, of misschien zelfs al bezig is (de eeuwige discussie), vond ik het wel weer tijd voor een lijstje. Wie weet komt dit doodgebloede forum weer tot leven.

Beste speler: Met mijn mooie roze bril op, terwijl ik me in kamp Esc./Inc. bevind, twijfel ik voor deze categorie tussen Invicta Dominus en Budshot. Invicta heeft zichzelf op aanvallend vlak bewezen als een sterke strateeg en een zeer strakke timer. De verliezen van choro zijn daar het resultaat van. Budshot aan de andere kant heeft zichzelf bewezen als een uitstekende deffer, die meerdere massas van Chaos heeft afgeslagen en, als ik het goed heb, uiteindelijk maar een klein dorpje verloor dat net ongelukkig lag. Om deze redenen gun ik deze twee spelers een gedeelde eerste plaats, om verschillende motieven.

Als je mijn bovenstaande antwoord wegens mijn onvoorwaardelijke steun aan esc/inc niet serieus neemt, waarvoor ik enigszins begrip kan opbrengen, zal ik proberen een ander perspectief aan te nemen. Als we even esc en inc. wegdenken, denk ik dat QQEEZZ. de enige is die als beste speler genoemd kan worden. Zijn start was niet makkelijk, aangezien een coalitie het op zijn stam gemunt had. Hierdoor werd Da Vinci de vrijheid ontnomen om zelf toekomstplannen te smeden en was het account genoodzaakt om bij Dei aan te sluiten. Dit heeft ongetwijfeld, zo niet direct dan indirect, negatieve invloed gehad op QQEEZZ. Desondanks weet het account stabiel in de top vijf te verkeren en (wie weet?) een plaatsje in Dei te verkrijgen.

Beste stam: Dit vind ik erg lastig. Een stam die wat heeft laten zien is bijvoorbeeld Inc., die meerdere massas (bijna) feilloos heeft afgeslagen en op aanvallend vlak ook heeft laten zien wat ze kunnen door de verliezen die Choro heeft geleden. Enige stam die hiermee lijkt te kunnen concurreren is Dei, die ook op aanvallend vlak heeft laten zien dat de stam wat kan door het verlies van Hunterz en LaCasaPapel. Echter ontvangt Dei ook niet veel verzet, maar daar zal ik het verderop nog over hebben. Toch heeft Dei een goed bestand aan kwalitatieve spelers, die goed weten hoe het spelletje werkt. Ik schuif deze klasse dan ook voor me uit en zal hier later een oordeel over vellen.

De beste stam speler: Ik weet uiteraard niet hoe het zit bij andere stammen en kan daar voor deze categorie dus geen uitspraken doen. Als ik vanuit de stam bekijk waar ik in zit, zou ik hier Invicta Dominus neerzetten. Een goede stamspeler dat massas heeft gepland, altidj stamspelers bijstond en het stambelang belangrijk vindt.

Het grootste ego: Ik speel niet graag op de man. Ik vind uiteraard iedereen op nl97 een schatje.

Beste leider: Eigenlijk heb ik voor dit onderdeel geen nominatie. Ik weet niet heel goed wie de precieze leiders zijn bij de andere stammen. Mogelijkerwijs zijn ze er niet, aangezien de stammen een stuk kleiner van formaat zijn dan voorheen. Misschien dat het in de toekomst weer anders is.

Slechtste leider: Zoals ik al hiervoor zei, ben ik niet heel bekend met de leiders van alle stammen. Echter zal ik wel een relevante opmerking plaatsen over Rogier van de Sukke, die veel invloed heeft binnen Chaos. De sterke diplomaat zoals hij denkt dat hij is, heeft hij niet kunnen laten zien. Er waren zoveel spelers in oost die een goede aanwinst zou zijn geweest voor chaos; Snow, Invicta, Budshot en Memorized. In plaats van het lijntje kort te houden en deze spelers een mooi toekomstperspectief te schetsen, liet Rogier deze kans aan zich voorbij varen en hield het contact niet heel warm. Hierdoor gingen het grootste deel van deze spelers samen in zee en zetten ze Rogier en co buiten spel. Dit is uiteraard gewoon nalatigheid geweest, door, wat ik zelf denk, ego en naïviteit. En dat was een stomme fout van Rogier dat verregaande gevolgen heeft gehad voor Chaos, waardoor hij deze titel zeker verdient.

Meest onderschatte stam: Vfsnip natuurlijk!

Meest overschatte stam: Ongetwijfeld Chaos. Het leek vooral in de early game een stabiele stam te zijn, met veel potentie. Echter laat het meest recente nieuws zien dat dit enkel schijn was. Don maradona, Zaeres en Choro zijn alle drie al door de uitgang gelopen. Zelf denk ik dat dit alles te maken heeft met de leiding van Chaos. Mijn impressie gaf het dat ze de illusie in de early game hadden dat er een uitstekend diplomatisch spel werd gespeeld, waarin Chaos allerlei contacten hield met zowel west als oost. Echter was het diplomatisch spel helemaal niet uitstekend, maar enkel verblind door ego en naïviteit. Dit werd afgestraft door het samenspannen van de kandidaten voor Chaos, waardoor Chaos genoodzaakt werd risicovolle rekruteringen te doen. Het is zo zonde dat dit risico genomen moest worden, want het was makkelijk te voorkomen. Een beter diplomatisch spel, waarbij de banden warmer werden gehouden had het allemaal kunnen vermijden. Het feit dat Chaos echter wel deze risico’s moest nemen door eigen fout, maakt Chaos de verdiende winnaar van deze klasse.

Meest overschatte speler: Ultimo Choro. De eerste incs die aankwamen vanuit Inc. en Esc op Choro werden al meteen niet gedodgd, Daarbij kwamen de eerste dorpen al binnen na de eerste wave. Misschien was het een probleem qua activiteit, ik weet het niet precies. Maar ik had het account wel overschat, want ik had verwacht dat het langer zijn mannetje had kunnen staan.

Meest onderschatte speler: Ik denk dat Budshot deze titel verdient. Goed account met sterke spelers die zichzelf al hebben bewezen op nl97.

Met wie zou zeker graag in een stam zitten: Uiteraard met alle stamleden van zowel esc als Inc.

Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten: Die gast van Don Maradona. Van een runner wordt niemand blij denk ik.

Mooiste spelers naam: Conceived by Communism. Als sociaaldemocraat bevind ik me uiteraard in de greep van mijn held Karl Marx.

Mooiste stam naam: Dei, Nearly God.

Het tofste topic: Stelling van de dag of dit topic.

Het domste topic: -

Favoriete forum poster: De berichten van @Dream Team. bevatten inhoud, dat kan ik altijd erg waarderen.

Minst favoriete forum poster: -

Dikste wannabe op het forum: -

Dikste wannabe in het spel: -

Mooiste profiel foto van spelers: The Eternal Calm Flame

Mooiste profiel foto van stammen: vfsnip, en dat meen ik. Ik vind het plaatje echt heel grappig. Complimenten aan degene die het heeft bedacht en gemaakt.

Mooiste actie van de wereld: -

Meest belovende speler voor de toekomst: -

Meest belovende stam voor de toekomst: Ik ga hier Dei neerzetten, maar enkel omdat Dei nog niet veel heeft kunnen laten zien. Er zit veel kwaliteit aan die kant, echter heeft het nog niet de kans gegrepen om dit te tonen. De weerstand tegen Dei in het westen is namelijk nog vooral uitgebleven. Zelfs potentieel weerstand gaat Dei meteen uit de weg. Hiermee doel ik op de diplomatische banden met vfsnip, dat vanuit het oogpunt van Dei volstrekt onlogisch lijkt. Dei heeft al de wind mee, en toch kiest Dei voor de makkelijke weg en ontwijken ze de confrontatie met vfsnip volledig, voor redenen die mij onduidelijk zijn.

Verder laat het net overgenomen dorp door CbC ook weer zien dat de tegenstand uitblijft: 496|514. Met dit dorp springt CbC zo over AOE2 heen en CbC lijkt het dorp ook te kunnen behouden. Ik heb geen betrouwbare bronnen om dit te bevestigen, maar het zou niet gek zijn om te denken dat dit intern is. Gezien de positie waar het dorp ligt. Wat het sowieso laat zien is dat Dei wederom makkelijk terreinwinsten boekt en weer niks laat zien van wat ze nu echt kunnen.

Grootste blunder: Alle deff wegsturen en dan zelf edels krijgen. Gelukkig viel het mee en kwamen we er mee weg haha…

Voor wie heb je nu echt respect: Al mijn co’s en stamleden. De dynamiek en samenwerking is echt top.

Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen: Mijn co’s

Ik wil graag nog meedelen dat:
Wie dit leest is een loser

Mvg, Ben

Laatst bewerkt:
Reactiescore
5.729
Leuke post. Overigens is dat dorp 100% geen intern, dat kan die AOE2 stam ook beamen. Hun recap bleef haken en kreeg er net op tijd net genoeg deff in voor de volgende aankwamen.

Reactiescore
1.902
Nu de midgame om de hoek lijkt te staan, of misschien zelfs al bezig is (de eeuwige discussie), vond ik het wel weer tijd voor een lijstje. Wie weet komt dit doodgebloede forum weer tot leven.

Favoriete forum poster: De berichten van @Dream Team. bevatten inhoud, dat kan ik altijd erg waarderen.
:
Dank. Mooi geschreven en goed onderbouwd stuk. Het AF kon wel een kwaliteitsinjectie gebruiken.

M.b.t. de inhoud: ik ben niet tot in detail geinformeerd over wat er zich in het oosten afspeelt en heeft afgespeeld, en vind het daarom wel interessant om te lezen dat Chaos hun teloorgang (ogenschijnlijk) aan zichzelf te danken heeft.

Nu dan het 'beleid' (of juist een gebrek aan?) van Choas toch het gespreksonderwerp is, ben ik bijzonder nieuwsgierig naar de beweegreden(en) voor het praktisch verdubbelen van je stamfront met de nieuwe recruits die zojuist zijn gedaan, met name nadat één van je accounts kansloos is/wordt weggespeeld. Om met als klap op de vuurpijl daarmee één van je sterkste accounts in het proces te verliezen die - voor zover ik heb vernomen - niet achter de keuzes stonden die recentelijk zijn gemaakt. Waar ik mij overigens volledig in kan vinden met de informatie die ik heb. Maar wellicht liggen de zaken ietwat genuanceerderder en kan iemand uit kamp Chaos daar enig licht op schijnen.

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.299

Beste speler: Met mijn mooie roze bril op, terwijl ik me in kamp Esc./Inc. bevind, twijfel ik voor deze categorie tussen Invicta Dominus en Budshot. Invicta heeft zichzelf op aanvallend vlak bewezen als een sterke strateeg en een zeer strakke timer. De verliezen van choro zijn daar het resultaat van. Budshot aan de andere kant heeft zichzelf bewezen als een uitstekende deffer, die meerdere massas van Chaos heeft afgeslagen en, als ik het goed heb, uiteindelijk maar een klein dorpje verloor dat net ongelukkig lag. Om deze redenen gun ik deze twee spelers een gedeelde eerste plaats, om verschillende motieven.

Als je mijn bovenstaande antwoord wegens mijn onvoorwaardelijke steun aan esc/inc niet serieus neemt, waarvoor ik enigszins begrip kan opbrengen, zal ik proberen een ander perspectief aan te nemen. Als we even esc en inc. wegdenken, denk ik dat QQEEZZ. de enige is die als beste speler genoemd kan worden. Zijn start was niet makkelijk, aangezien een coalitie het op zijn stam gemunt had. Hierdoor werd Da Vinci de vrijheid ontnomen om zelf toekomstplannen te smeden en was het account genoodzaakt om bij Dei aan te sluiten. Dit heeft ongetwijfeld, zo niet direct dan indirect, negatieve invloed gehad op QQEEZZ. Desondanks weet het account stabiel in de top vijf te verkeren en (wie weet?) een plaatsje in Dei te verkrijgen.

Beste stam: Dit vind ik erg lastig. Een stam die wat heeft laten zien is bijvoorbeeld Inc., die meerdere massas (bijna) feilloos heeft afgeslagen en op aanvallend vlak ook heeft laten zien wat ze kunnen door de verliezen die Choro heeft geleden. Enige stam die hiermee lijkt te kunnen concurreren is Dei, die ook op aanvallend vlak heeft laten zien dat de stam wat kan door het verlies van Hunterz en LaCasaPapel. Echter ontvangt Dei ook niet veel verzet, maar daar zal ik het verderop nog over hebben. Toch heeft Dei een goed bestand aan kwalitatieve spelers, die goed weten hoe het spelletje werkt. Ik schuif deze klasse dan ook voor me uit en zal hier later een oordeel over vellen.

De beste stam speler: Ik weet uiteraard niet hoe het zit bij andere stammen en kan daar voor deze categorie dus geen uitspraken doen. Als ik vanuit de stam bekijk waar ik in zit, zou ik hier Invicta Dominus neerzetten. Een goede stamspeler dat massas heeft gepland, altidj stamspelers bijstond en het stambelang belangrijk vindt.

Het grootste ego: Ik speel niet graag op de man. Ik vind uiteraard iedereen op nl97 een schatje.

Beste leider: Eigenlijk heb ik voor dit onderdeel geen nominatie. Ik weet niet heel goed wie de precieze leiders zijn bij de andere stammen. Mogelijkerwijs zijn ze er niet, aangezien de stammen een stuk kleiner van formaat zijn dan voorheen. Misschien dat het in de toekomst weer anders is.

Slechtste leider: Zoals ik al hiervoor zei, ben ik niet heel bekend met de leiders van alle stammen. Echter zal ik wel een relevante opmerking plaatsen over Rogier van de Sukke, die veel invloed heeft binnen Chaos. De sterke diplomaat zoals hij denkt dat hij is, heeft hij niet kunnen laten zien. Er waren zoveel spelers in oost die een goede aanwinst zou zijn geweest voor chaos; Snow, Invicta, Budshot en Memorized. In plaats van het lijntje kort te houden en deze spelers een mooi toekomstperspectief te schetsen, liet Rogier deze kans aan zich voorbij varen en hield het contact niet heel warm. Hierdoor gingen het grootste deel van deze spelers samen in zee en zetten ze Rogier en co buiten spel. Dit is uiteraard gewoon nalatigheid geweest, door, wat ik zelf denk, ego en naïviteit. En dat was een stomme fout van Rogier dat verregaande gevolgen heeft gehad voor Chaos, waardoor hij deze titel zeker verdient.

Meest onderschatte stam: Vfsnip natuurlijk!

Meest overschatte stam: Ongetwijfeld Chaos. Het leek vooral in de early game een stabiele stam te zijn, met veel potentie. Echter laat het meest recente nieuws zien dat dit enkel schijn was. Don maradona, Zaeres en Choro zijn alle drie al door de uitgang gelopen. Zelf denk ik dat dit alles te maken heeft met de leiding van Chaos. Mijn impressie gaf het dat ze de illusie in de early game hadden dat er een uitstekend diplomatisch spel werd gespeeld, waarin Chaos allerlei contacten hield met zowel west als oost. Echter was het diplomatisch spel helemaal niet uitstekend, maar enkel verblind door ego en naïviteit. Dit werd afgestraft door het samenspannen van de kandidaten voor Chaos, waardoor Chaos genoodzaakt werd risicovolle rekruteringen te doen. Het is zo zonde dat dit risico genomen moest worden, want het was makkelijk te voorkomen. Een beter diplomatisch spel, waarbij de banden warmer werden gehouden had het allemaal kunnen vermijden. Het feit dat Chaos echter wel deze risico’s moest nemen door eigen fout, maakt Chaos de verdiende winnaar van deze klasse.

Meest overschatte speler: Ultimo Choro. De eerste incs die aankwamen vanuit Inc. en Esc op Choro werden al meteen niet gedodgd, Daarbij kwamen de eerste dorpen al binnen na de eerste wave. Misschien was het een probleem qua activiteit, ik weet het niet precies. Maar ik had het account wel overschat, want ik had verwacht dat het langer zijn mannetje had kunnen staan.

Meest onderschatte speler: Ik denk dat Budshot deze titel verdient. Goed account met sterke spelers die zichzelf al hebben bewezen op nl97.

Met wie zou zeker graag in een stam zitten: Uiteraard met alle stamleden van zowel esc als Inc.

Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten: Die gast van Don Maradona. Van een runner wordt niemand blij denk ik.

Mooiste spelers naam: Conceived by Communism. Als sociaaldemocraat bevind ik me uiteraard in de greep van mijn held Karl Marx.

Mooiste stam naam: Dei, Nearly God.

Het tofste topic: Stelling van de dag of dit topic.

Het domste topic: -

Minst favoriete forum poster: -

Dikste wannabe op het forum: -

Dikste wannabe in het spel: -

Mooiste profiel foto van spelers: The Eternal Calm Flame

Mooiste profiel foto van stammen: vfsnip, en dat meen ik. Ik vind het plaatje echt heel grappig. Complimenten aan degene die het heeft bedacht en gemaakt.

Mooiste actie van de wereld: -

Meest belovende speler voor de toekomst: -

Meest belovende stam voor de toekomst: Ik ga hier Dei neerzetten, maar enkel omdat Dei nog niet veel heeft kunnen laten zien. Er zit veel kwaliteit aan die kant, echter heeft het nog niet de kans gegrepen om dit te tonen. De weerstand tegen Dei in het westen is namelijk nog vooral uitgebleven. Zelfs potentieel weerstand gaat Dei meteen uit de weg. Hiermee doel ik op de diplomatische banden met vfsnip, dat vanuit het oogpunt van Dei volstrekt onlogisch lijkt. Dei heeft al de wind mee, en toch kiest Dei voor de makkelijke weg en ontwijken ze de confrontatie met vfsnip volledig, voor redenen die mij onduidelijk zijn.

Verder laat het net overgenomen dorp door CbC ook weer zien dat de tegenstand uitblijft: 496|514. Met dit dorp springt CbC zo over AOE2 heen en CbC lijkt het dorp ook te kunnen behouden. Ik heb geen betrouwbare bronnen om dit te bevestigen, maar het zou niet gek zijn om te denken dat dit intern is. Gezien de positie waar het dorp ligt. Wat het sowieso laat zien is dat Dei wederom makkelijk terreinwinsten boekt en weer niks laat zien van wat ze nu echt kunnen.

Grootste blunder: Alle deff wegsturen en dan zelf edels krijgen. Gelukkig viel het mee en kwamen we er mee weg haha…

Voor wie heb je nu echt respect: Al mijn co’s en stamleden. De dynamiek en samenwerking is echt top.

Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen: Mijn co’s

Ik wil graag nog meedelen dat:

Als sociaaldemocraat erger ik me elke dag kapot juist aan onze communistische naam. Vooral wegens connotatie die deze draagt met ontwikkelingen gaande sinds februari 2022!!

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.299
Laten we er niet omheen draaien, chaos was natuurlijk klaar op het moment dat UT en ex spelers van Arithmetic werden gerecruteerd.

Reactiescore
1.021

Waarom onduidelijk? Lijkt me net extreem logisch.

Reactiescore
1.021
Verklaar je nader

Het is jij die het statement maakt dat je onze samenwerking onlogisch vindt, dus dan zou het leuk zijn moest jij zeggen waarom je dit vindt.

Verder vind ik het zelf extreem logisch om de simpele reden dat Dei op die manier een front minder heeft om zich zorgen over te maken en daardoor dus automatisch meer safe in de RIM. Spreekt voor zich denk ik.

Verder mijn complimenten voor je post, dit was ik nog vergeten te zeggen.

Reactiescore
196
Verder mijn complimenten voor je post, dit was ik nog vergeten te zeggen.
Dankjewel!
Het is jij die het statement maakt dat je onze samenwerking onlogisch vindt, dus dan zou het leuk zijn moest jij zeggen waarom je dit vindt.

Verder vind ik het zelf extreem logisch om de simpele reden dat Dei op die manier een front minder heeft om zich zorgen over te maken en daardoor dus automatisch meer safe in de RIM. Spreekt voor zich denk ik.
De samenwerking is onlogisch, omdat Dei deze samenwerking feitelijk gezien niet nodig heeft. Er is geen directe dreiging, veel verzet of kwantitatieve overmacht tegen Dei. Toch kiest Dei voor de makkelijke weg en gaan ze de samenwerking aan met vfsnip. Ze maken het enkel makkelijker voor zichzelf, zodat ze, zoals je zelf benoemt, vlugger een veilige safe hebben. Echter zouden ze ook een veilige safe hebben wanneer ze jullie wegspelen. Die confrontatie gaan ze dus liever uit de weg, want dat zou leiden tot weerstand, dat ze systematisch (en in dit geval dus bewust) lijken te ontwijken.

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.299
Dankjewel!

De samenwerking is onlogisch, omdat Dei deze samenwerking feitelijk gezien niet nodig heeft. Er is geen directe dreiging, veel verzet of kwantitatieve overmacht tegen Dei. Toch kiest Dei voor de makkelijke weg en gaan ze de samenwerking aan met vfsnip. Ze maken het enkel makkelijker voor zichzelf, zodat ze, zoals je zelf benoemt, vlugger een veilige safe hebben. Echter zouden ze ook een veilige safe hebben wanneer ze jullie wegspelen. Die confrontatie gaan ze dus liever uit de weg, want dat zou leiden tot weerstand, dat ze systematisch (en in dit geval dus bewust) lijken te ontwijken.

Even heel kort samenvattend reageren: we werken al in meer of mindere mate samen met hen sinds dat er een coalitie van 7 stammen vinci probeerde weg te spelen die naar ons ging, maardaarvoor oko VFsnip aanvielen daarvoor die dat wisten af te slaan. Op dat moment hadden wij geen zin om en die enorme coalitie tegen ons te hebben en ook nog eens te moeten kijken naar VF snip als vijand wat natuurlijk volstrekt logisch is. Daarna heeft VFsnip hun mannetje gestaan en wij ook en zou het ook raar zij nom een vruchtbare samenwerking al de hele wereld ineens af te breken.

Reactiescore
5.729
Net zo onlogisch als die samenwerking tussen esc/inc ? Want als wij witte lijn als front erbij nemen dan hoop ik dat je snapt dat vooral jullie dan de uitdaging uit de weg gaan? players_points.jpeg

Reactiescore
1.021
Dankjewel!

Voor Dei is er wel directe dreiging indien er geen samenwerking meer zou zijn. Indien Dei ons zou laten vallen en de samenwerking zou opzeggen, hebben wij genoeg slagkracht om een duidelijke en directe dreiging te zijn. Eventueel in combinatie met andere stammen en niet alleen natuurlijk, maar goed. Als je kijkt hoe klein de wereld is en hoe de stammen / spelers liggen is het vrij duidelijk dat Dei er - net als ons - heel veel baat bij heeft om samen te werken.

En zoals calamus inderdaad al zei, we hebben altijd een goede verstandhouding gehad. Dit begon redelijk sceptisch omdat wij initieel een lol-stammetje waren maar goed, we hebben ons ondertussen al min of meer bewezen dus het is logisch dat de samenwerking in stand blijft.

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.439
Net zo onlogisch als die samenwerking tussen esc/inc ? Want als wij witte lijn als front erbij nemen dan hoop ik dat je snapt dat vooral jullie dan de uitdaging uit de weg gaan? Bekijk bijlage 35677
Het is ook niet zo onlogisch dat jullie die samenwerking nu blijven aanhouden, immers zijn de clusters helemaal om elkaar heen gebouwd, en kan je beide stammen als 1 onafscheidelijke partij beschouwen, net zoals dat met esc/inc het geval was (al is het nu eindelijk daadwerkelijk 1 partij).
Het deel dat als onlogisch wordt bescouwd uit ons oogpunt is dat de samenwerking initieel werd aangegaan, waarbij de confrontatie met nagenoeg de enige bedreiging uit de weg werd gegaan, waar we met esc/inc juist hebben gekozen om die confrontatie op te zoeken, met bijv legal en chaos ipv een samenwerking aan te gaan, die beide partijen hadden aangeboden.

Even heel kort samenvattend reageren: we werken al in meer of mindere mate samen met hen sinds dat er een coalitie van 7 stammen vinci probeerde weg te spelen die naar ons ging, maardaarvoor oko VFsnip aanvielen daarvoor die dat wisten af te slaan. Op dat moment hadden wij geen zin om en die enorme coalitie tegen ons te hebben en ook nog eens te moeten kijken naar VF snip als vijand wat natuurlijk volstrekt logisch is. Daarna heeft VFsnip hun mannetje gestaan en wij ook en zou het ook raar zij nom een vruchtbare samenwerking al de hele wereld ineens af te breken.
na het geslaagde wegwerken van vinci (en de geslaagde redding van 1 dorp) was het toch duidelijk dat QQ het volgende target zou zijn, en dat pas daarna evt de pijlen op Dei of vfsnip gericht hadden geworden. Tevens werd er al door alle partijen al gespeculeerd en aangegeven dat de kontknal coalitie niet lang zou gaan houden, door de te vele partijen die erbij betrokken waren, iets wat binnen 2 weken al tot uiting was gekomen.

was een initiele nap met vfsnip, als voorbereiding op weerstand bieden tegen de kontknalcoalitie, die omgezet zou worden bij val QQ, of als ze zich toch tegen vfsnip/dei zouden keren (oftewel bij echt reele dreiging pas ipv specalutieve dreiging) en die weer zou vervallen bij het evt vallen van de kontknalcoalitie niet veel meer in de spirit geweest van een interessante midgame en uitdaging?

Reactiescore
1.181
Op dat moment lagen er in onze zuidelijke flank en rim ook nog stammen natuurlijk.
Daarnaast bouw je natuurlijk ook gewoon een band met elkaar op als je goed samenwerkt tuurlijk kun je op papier dan wel de strijd met elkaar aan gaan maar als je een goeie band hebt en je hebt beide andere tegenstanders die meer prioriteit behoeven is het gewoon onlogisch om elkaar de oorlog te gaan verklaren.

Reactiescore
196
Op dat moment lagen er in onze zuidelijke flank en rim ook nog stammen natuurlijk.
Daarnaast bouw je natuurlijk ook gewoon een band met elkaar op als je goed samenwerkt tuurlijk kun je op papier dan wel de strijd met elkaar aan gaan maar als je een goeie band hebt en je hebt beide andere tegenstanders die meer prioriteit behoeven is het gewoon onlogisch om elkaar de oorlog te gaan verklaren.
Iedereen had stammen in zijn rim, maar ging de confrontatie gewoon aan met al die stammen. Had dit van Dei ook verwacht, gezien het spelers segment dat zich daar bevindt. Ik vind het tot nog toe vooral een anticlimax. Veel kwaliteit, maar dat zich weinig laat zien.

En over die band is uiteraard heel sociaal verantwoord. Maar vind ik alsnog een zwak argument in deze context. Als we het hebben over kwantitatief voordeel behalen zonder weerstand, mag je wel verwachten dat een stam de confrontatie gaat opzoeken wanneer het de hele tijd meezit. Dat ze dit dan niet doen omdat ze "sociaal goede partners willen zijn" in een oorlogsspelletje begrijp ik voor geen meter.

Bovenaan