Golden Awards - w79

Reactiescore
61
Pff we zijn niet eens een premade, we zijn met 30 mensen samen gaan liggen, waarvan de helft PP is gaan farmen. Daarnaast is een premade volgens mij om de wereld te winnen, dat hadden we van te voren nooit in ons hoofd, nog hebben we dat nu.

Wat dacht je van de edels die steeds op 461|474 lopen? Is gewoon achter onze dorpen, dus is net zo hard CF als jullie. Er zijn meerdere pogingen achter de linie geweest, dus doe nu niet of je er echt iets tegen hebt. De enige reden dat jullie er zo op tegen zijn omdat het jullie 2 weken gekost heeft om hem terug te krijgen.

Je je je? Ik heb Xalf niet benaderd, nog Lord Lenaers.
De enige reden dat je noord terrein gewonnen hebt, is door de 10 of meer MB's daar. 2x heeft Mark Rutte alleen aangevallen en 2x alles kapot..

Daarnaast is het moment dat onze massa een paar dorpen van jullie pakte er ook een speler bij jullie gejoined...

De rede dat je op noord zoveel verloren hebt is omdat er verschrikkelijk slecht gedeffd is, niet omdat er MB's meededen. Als je een mass doet en er lopen 4 groene treinen en een clear en je vergeet te snipen of recappen. Of als er 4 groene edels met een clear erachterkomt door een zaterdagnacht pils foutje. Daar kan Mark Rutte niks aan doen.
Gefeliciteerd dat er of os is gestuurd door Lord Lenaers (wat in essentie nog onmogelijk zou zijn door de regels maar goed dat terzijde) of omdat er heel goed PP abused kan worden (part of the game) maar ga over de mb's zelf even een potje janken en kijk vooral naar jezelf.

Maar blijf vooral recruiten, abusen, bb dorpen edelen en internen. Pak straks weer een cf'je dat mag allemaal. Maar reageer tenminste wel volwassen en eerlijk. Jullie hebben gewoon een speler erbij genomen op noord omdat je het niet aankon, en proberen dit met meerdere mensen. Naast de 50 die jullie al hadden natuurlijk.
 
Reactiescore
244
Pff we zijn niet eens een premade, we zijn met 30 mensen samen gaan liggen, waarvan de helft PP is gaan farmen. Daarnaast is een premade volgens mij om de wereld te winnen, dat hadden we van te voren nooit in ons hoofd, nog hebben we dat nu.

Wat dacht je van de edels die steeds op 461|474 lopen? Is gewoon achter onze dorpen, dus is net zo hard CF als jullie. Er zijn meerdere pogingen achter de linie geweest, dus doe nu niet of je er echt iets tegen hebt. De enige reden dat jullie er zo op tegen zijn omdat het jullie 2 weken gekost heeft om hem terug te krijgen.

Je je je? Ik heb Xalf niet benaderd, nog Lord Lenaers.
De enige reden dat je noord terrein gewonnen hebt, is door de 10 of meer MB's daar. 2x heeft Mark Rutte alleen aangevallen en 2x alles kapot..

Daarnaast is het moment dat onze massa een paar dorpen van jullie pakte er ook een speler bij jullie gejoined...

Dus als je met 30 samen start en bij elkaar gaat liggen dan ben je geen premade ookal wil je niet voor WW strijden? Het grote verschil met die cf van jullie is dat dat desbetreffend dorpje een neutrale speler was. Wij proberen dorpen van jullie achter de linies te nemen, dat is nogal een groot verschil niet? Of mogen we enkel frontdorpjes edelen van jullie?

Dat jij ze niet hebt benaderd kan, maar ze zijn wel degelijk door spelers van jullie stam benaderd. Verder noemen ze dat Mb's, die gebruik je mee in oorlogen of moeten we die troepen thuislaten? Wat is het verschil trouwens met spelers van Sense 2 die ons bij jullie wave aanvielen? Of spelers die tijdens onze wave op jullie sense joinde voor terug extra deff? Dat lijkt me nu 1maal allemaal legaal en heeft vrij weinig nut dat we daarover gaan klagen. Waarom wij Lord lenaarts aanhalen is dat volgens de wereldinstellingen hij pas na 3dagen os zou moeten kunnen sturen maar dat het tw team niet capabel genoeg is om die bug eruit te halen en daarom wringt het wel een beetje :) . Als je dan bijvoorbeeld naar de speler kijkt die ons gejoind is dan zie je dat daar geen ODS is bijgekomen en dat is het verschil.

Maar laten we het forum positief houden, zeker nu er eindelijk een beetje animo is en laten we er gewoon nog verder een mooie battle van maken!
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
139
Pff we zijn niet eens een premade, we zijn met 30 mensen samen gaan liggen, waarvan de helft PP is gaan farmen. Daarnaast is een premade volgens mij om de wereld te winnen, dat hadden we van te voren nooit in ons hoofd, nog hebben we dat nu.

Wat dacht je van de edels die steeds op 461|474 lopen? Is gewoon achter onze dorpen, dus is net zo hard CF als jullie. Er zijn meerdere pogingen achter de linie geweest, dus doe nu niet of je er echt iets tegen hebt. De enige reden dat jullie er zo op tegen zijn omdat het jullie 2 weken gekost heeft om hem terug te krijgen.

Je je je? Ik heb Xalf niet benaderd, nog Lord Lenaers.
De enige reden dat je noord terrein gewonnen hebt, is door de 10 of meer MB's daar. 2x heeft Mark Rutte alleen aangevallen en 2x alles kapot..

Daarnaast is het moment dat onze massa een paar dorpen van jullie pakte er ook een speler bij jullie gejoined...


Oeef nee, 15 spelers met allen een booster klinkt al een stuk beter... Nouja een premade is samen starten en dan kijken hoever je komt, zoals iedereen dat moet doen Waarom trouwens spelen als je niet wil winnen?

Je benoemd nu een dorp van jens dat, zoals torek al aangaf, eerst al van hen was. Daarnaast is het geen neutraal dorp maar regelrecht van de 'vijand' en ligt het op 4 velden van torek af....

Nou zie je dan als 'jullie stam' maar als leider ben je verantwoordelijk. Maar of jij het doet of een ander maakt jullie als stam er niet minder schuldig aan.


10mb's? Moeten we bijna een 2e mb stam oprichten. Accepteer gewoon dat je deze slag hebt verloren. Van Marshall krijgen we tenminste een fatsoenlijk antwoord.

Dis que tu es te is inderdaad gejoined. Maar die gesprekken liepen er al ruim voor en de samenwerking tussen dis que tu es te en dan niet zelfs al langer...
 
Reactiescore
15
Maar blijf vooral recruiten, abusen, bb dorpen edelen en internen. Pak straks weer een cf'je dat mag allemaal. Maar reageer tenminste wel volwassen en eerlijk. Jullie hebben gewoon een speler erbij genomen op noord omdat je het niet aankon, en proberen dit met meerdere mensen. Naast de 50 die jullie al hadden natuurlijk.

Haha wij de abusers, wie koopt er heel de week de markt leeg voor jullie massa? Tip: niet wij.

Volwassen en eerlijk, alsjeblieft zeg. Jullie zijn continu enkel aan het beschuldigen als een stel kleine kinderen die hun zin niet krijgen.
 
Reactiescore
15
Ik ga mijn energie niet verspillen aan een stel jammerende kinderen, die enkel een beetje met modder aan het gooien zijn, terwijl ze zelf net zo hard tot hun oren vuil zijn.
 
Reactiescore
61
Haha wij de abusers, wie koopt er heel de week de markt leeg voor jullie massa? Tip: niet wij.

Volwassen en eerlijk, alsjeblieft zeg. Jullie zijn continu enkel aan het beschuldigen als een stel kleine kinderen die hun zin niet krijgen.

Ik weet niet of je wel eens farm stats kijkt, rooftochten statistieken? misschien komt het je bekend voor? Wij hebben het nou niet bepaald nodig om de markt leeg te kopen. En misschien voelt het voor jou als een beschuldiging maar er worden gewoon feiten op tafel gelegd niks meer en niks minder.

De enige die zich als een klein kind gedraagt ben jijzelf.

En vooral blijven roepen dat Wolves vuil is terwijl je niks op tafel kan leggen :cool:
 
Reactiescore
103
Nee hoor, ik ga alleen geen energie in kinderachtige blame games stoppen.

Ben jij dit nu niet net aan het doen?

Zoals @jojo1002 al aangaf, laat ons het AF eens positief of zeker met onderbouwde posts houden net nu er wat activiteit is.

De feiten zijn toch de feiten?

- CF : Wat is een CF? Een dorp dat achter de vijandelijke 1ste linies wordt veroverd door het overnemen van een neutraal niet vijandig dorp.
Een dorp van de vijand zelf achter zijn 1ste linie overnemen (of van zijn mb's/du's) is geen clusterfuck. Als je enkel op de 1ste linie mag gaan aanvallen dan is het spel wel heel beperkt niet? Dat is net het nut van oorlog voeren he, op onverwachte legale plaatsen toeslaan.

Deze 2 zijn het verschil tussen een illegale en legale cf.

Wat jullie deden was een illegale cf, wij hebben onze gal (terecht) gespuwd, maar het is wat het is. Het klopt dat het een tijdje koste voor deze terug te nemen, maar dat is met een cf toch nagenoeg altijd? Dit zijn de dorpen die je zwaar stacked omdat je ze wil behouden voor edelspam. We hebben dan ook de focus (na een instante recap poging bij jullie overname destijds) eerst op andere dorpen gelegd, en pas sinds eergisteren op deze cf gaan lopen. Maar zoals we al aangaven heeft Jens (en de os die hij mogelijks kreeg) echt mooi en goed weerwerk geboden.

Verder hebben wij een mb stam en deze dan ook gebruikt. Het verschil tussen de 2 massa's zat waarschijnlijk grotendeels in de kwantiteit. Wij hebben een week gewacht (ook al was dat soms lastig) om tot een trein of 20 te geraken en een clear of 40-50? (Samen met onze mb's), dit omdat we wisten dat deze fase van het spel de def. om dat allemaal te blocken/snipen/... er niet zou zijn.
Jullie kwamen in onze ogen iets te snel met iets te weinig middelen waarbij jullie 5 of 6 dorpen getargetted hebben. Maar toch slaagden jullie in een dorp of 2 a 3 te winnen, dus op zich zeker niet slecht gedaan.

Omdat jullie veel voor snipes en recaps hebben moeten kiezen konden wij wel doordrukken met de clears waardoor het op termijn voor jullie moeilijk zou worden, dat is gisteren en eergisteren duidelijk geworden.

Dan nog wat de pp-betreft. Ik kan niet voor andere accounts spreken, maar in de week voor de massa is het event gestart. De pp-beurs werkt voor een heel continent en als je even kijkt zijn er spelers genoeg die bb's genomen hebben en na 24u al 3500 punten deden bereiken (zie bijv. The J.O.K.E.R.), hoeveel pp kruipt daar in denk je?
Ook had bijvoorbeeld (zonder vinger te wijzen) Qui Superstes Mortiferum binnen de 24u al +40 recepten van het event gevonden (konden we via de award zien), hoeveel pp zal hij dan gebruikt hebben?
Wij (Alexander13) hebben een hele week munten aan het slaan geweest, vandaar een week stilstand, dit om net geen pp te moeten spenderen aan de pp-beurs.
Maar goed, er zal links of rechts bij wolves zeker gs gekocht zijn in de week voor de massa om ons voor te bereiden, daar ga ik zelf ook wel vanuit.

Nog 1tje voor de statistieken : (Dit is vanaf de oorlog is gestart : zondagochtend 11/04/2021 - 08u00)

1618393615449.png

Mvg,
Alexander13
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.324
- CF : Wat is een CF? Een dorp dat achter de vijandelijke 1ste linies wordt veroverd door het overnemen van een neutraal niet vijandig dorp.
Een dorp van de vijand zelf achter zijn 1ste linie overnemen (of van zijn mb's/du's) is geen clusterfuck. Als je enkel op de 1ste linie mag gaan aanvallen dan is het spel wel heel beperkt niet? Dat is net het nut van oorlog voeren he, op onverwachte legale plaatsen toeslaan.
Een dorp achter eerste linie is altijd een clusterfuck, het fucked je cluster, ongeacht van wie je overneemt.

Het word pas een legale cf of illegale cf gebaseerd op afspraken die zijn gemaakt tussen beide partijen. Zijn er geen afspraken, is alles een legale cf.

Het word wel als algemeen als niet netjes gezien als men een bb pakt in het cluster van een ander, en in een deel van de communitie ook als je een neutraal dorp pakt (imo is dat geen probleem als ze boven de 3k ish zijn, moet je je cluster maar opruimen), maar dat is een compleet andere discussie dan wat een cf is en of die dan wel legaal of illegaal is
 
Reactiescore
2.062
Een dorp achter eerste linie is altijd een clusterfuck, het fucked je cluster, ongeacht van wie je overneemt.

Het word pas een legale cf of illegale cf gebaseerd op afspraken die zijn gemaakt tussen beide partijen. Zijn er geen afspraken, is alles een legale cf.

Het word wel als algemeen als niet netjes gezien als men een bb pakt in het cluster van een ander, en in een deel van de communitie ook als je een neutraal dorp pakt (imo is dat geen probleem als ze boven de 3k ish zijn, moet je je cluster maar opruimen), maar dat is een compleet andere discussie dan wat een cf is en of die dan wel legaal of illegaal is


The Snipe heeft gesproken
 
Reactiescore
77
Een dorp achter eerste linie is altijd een clusterfuck, het fucked je cluster, ongeacht van wie je overneemt.

Het word pas een legale cf of illegale cf gebaseerd op afspraken die zijn gemaakt tussen beide partijen. Zijn er geen afspraken, is alles een legale cf.

Het word wel als algemeen als niet netjes gezien als men een bb pakt in het cluster van een ander, en in een deel van de communitie ook als je een neutraal dorp pakt (imo is dat geen probleem als ze boven de 3k ish zijn, moet je je cluster maar opruimen), maar dat is een compleet andere discussie dan wat een cf is en of die dan wel legaal of illegaal is

Definities op plakken is beetje moeilijk, de ene vindt dit, de andere dan weer niet...

In deze situatie gaat het er over dat sense een neutraal dorp op 7u (of langer?) lopen gepakt heeft tussen onze dorpen &enkele minuten later full stacked staat.
Martieniio beweert hier nu dat dat hetzelfde is als wij die hun (meerdere tegelijk) dorpen proberen pakken op 3 velden van ons. Daarnaast was 1 van die dorpen eerst van ons waarna ze ons op 35min edelafstand gepakt hebben
 
Reactiescore
14
Amaai.. Hebben wij nog aanvallen lopen? Want ineens zijn er hier een paar wakker geschoten, die dat toch enkele dagen gewacht hebben.. :D
 
Reactiescore
736
Een dorp achter eerste linie is altijd een clusterfuck, het fucked je cluster, ongeacht van wie je overneemt.

Het word pas een legale cf of illegale cf gebaseerd op afspraken die zijn gemaakt tussen beide partijen. Zijn er geen afspraken, is alles een legale cf.

Het word wel als algemeen als niet netjes gezien als men een bb pakt in het cluster van een ander, en in een deel van de communitie ook als je een neutraal dorp pakt (imo is dat geen probleem als ze boven de 3k ish zijn, moet je je cluster maar opruimen), maar dat is een compleet andere discussie dan wat een cf is en of die dan wel legaal of illegaal is

Ik denk dat 'the snipe' hier een keurige uitlegt geeft over 'CF's'

Echter, alles valt of staat met of die legaal is gepakt of niet. Persoonlijk vind ik wel dat neutrale spelers altijd illegaal zijn, zelfde geld voor BB's.
MB spelers, DU's en dorpen van de fronter it self zijn legaal.


Daarnaast, stelletje bitch boys, kap met typen, begin elkaar eens te rekken OELEH
 
Reactiescore
226
Helaas ken ik te weinig spelers/stammen van tegenwoordig (kom van de eerste werelden) dus dat zou een erg saai lijstje worden over een maand zou ik het graag is willen doen! Mag je mij zelfs aan houden! :) Ach weetje ik ga het gewoon is proberen.

PS: ik heb wel diep respect voor hoe Wolves speelt afgezien van de discussie hierboven daar wil ik niet ingetrokken worden.
 
Reactiescore
226
Beste speler: .Dreamcatcher, hij is al een tijdje soort van mijn buurman en hij lijkt gewoon op zijn gemak overal doorheen te groeien is erg leuk om te zien aangezien we zo dicht bij elkaar liggen en elkaar (denk ik) goed in de gaten houden. Het enige wat ik wel verwacht had is dat hij een keer rover van de dag zou worden aangezien ik weet dat hij die al een tijdje actief probeert te pakken.

Succes .Dream hoop dat je binnenkort je rover van de dag pakt!

Beste stam: Wolves, Ik vindt het met name knap hoe ze blijven aanvallen heb ook contact met enkele en ben erg onder de indruk van hen mentaliteit maar ook gezelligheid. Voordat iemand mij over sense aanvalt ik ken daar geen spelers en wil ook niet in overige discussies worden getrokken.

De beste stam speler: BaD AttitudE, ken een speler op dit account van een andere wereld en weet gewoon dat er heel veel kunnen in dit account zit, maar zoals gezegd ken ik niet veel spelers/stammen van tegenwoordig. En ze zijn niet beroerd om clears te doneren omwille van de stam wetend dat ze zelf geen edels kunnen sturen vanwege looptijden

Het grootste ego: Schou067, ben namelijk heel slecht in compromissen sluiten en drijf graag mijn zin door. (Hier probeer ik aan te werken ;) )

Beste leider: pass heb nog maar onder 1 leider gespeeld dus heb geen vergelijkingsmateriaal

Slechtste leider: pass heb nog maar onder 1 leider gespeeld dus heb geen vergelijkingsmateriaal

Meest onderschatte stam: Ik ben persoonlijk nog geen stam tegen gekomen waar de verwachtingen niet gematched hebben met wat eruit kwam. Misschien zien we binnenkort nog een paar mooie stammen ontstaan die het beter gaan doen dan we zouden denken.

Meest overschatte stam: -NRG-, dit is persoonlijk omdat ze hebben getracht mij te beschuldigen van stabben door feiten en afspraken te verdraaien. Ze hebben later hen excuses aangeboden en zouden een rectificatie rondsturen weet niet of mensen die al hebben ontvangen?

Meest overschatte speler: (Team) Maligator, Ze loopt altijd maar te ouwehoeren op het discord kanaal dus kan niet veel online zijn. (Dit is een grapje natuurlijk). Ik wou hier eigenlijk Mauss nomineren maar ik denk dat niemand hier die hoger inschat dan dat hij werkelijk is.

Meest onderschatte speler: Ours777, deze speler ligt dicht bij mij en we hebben geregeld contact en hij lijkt ondanks zijn formaat zeker zijn zaakjes op orde te hebben iets dat ik wel erg kan waarderen.

Met wie zou zeker graag in een stam zitten: In kog we trust, BaD AttitudE en Team Maligator. Vindt ze allemaal super gezellig en ze weten hoe het spelletje werkt en zijn niet te beroerd om ergens samen over te sparren en dat vindt ik het leukste om toch onderling contact te hebben.

Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten: Mauss.

Mooiste spelers naam: Waldo13, eigenlijk zou die 13 nog weg moeten en dan kunnen we Waar is Waldo spelen. ;)

Mooiste stam naam: Wolves, omdat ze de naam ook waarmaken ze hebben een mooie ODA zoals je die ook zou verwachten bij een stam met die naam.

Het tofste topic: Golden awards, wanneer er lijstjes worden gepost leuk om de meningen te lezen van anderen

Het domste topic: Alles waar alleen maar eindeloos domme discussies ontstaan om de onzinnigste dingen hou het gezellig iedereen is veel leuker.

Favoriete forum poster: Alexander13, omdat hij ons account als beste speler nomineerde.

Minst favoriete forum poster: pass

Dikste wannabe op het forum: pass

Dikste wannabe in het spel: Dephts of Despair, hij blijft maar die #1 positie afpakken en sinds gisteren ook de rover van de dag..

Mooiste profiel foto van spelers: Act of Divinity

Mooiste profiel foto van stammen: Purity./Pure.

Mooiste actie van de wereld: Aanval op Sense van Wolves die meerdere dagen doorloopt.

Meest belovende speler voor de toekomst: Don Frederico, ik heb hem bij de start van de wereld leren kennen, maar man wat leert hij snel bij timen/snipen nieuwe verdedigings tactieken geweldige speler en ik hoop dat hij nog ver mag komen!

Meest belovende stam voor de toekomst: G.G.P. dit voor C45. Ze lijken er ook echt voor te gaan als ze een speler aanvallen lijken ze het echt goed aan te pakken en niet ergens een wekenlange strijd van te willen maken. Ik volg ze sinds kort wat meer, maar vindt het leuk om te zien hoe ze het doen.

Grootste blunder: Heb een keer mijn edels voor mijn clear aan laten komen een soort omgekeerd treintje.

Voor wie heb je nu echt respect: SQPR, ik vindt de individuele spelers niet erg goed op 1-2 na, maar hoe ze samenwerken vindt ik mooi om te zien dat de toch wat onervaren spelers toch gezamelijk een mooi resultaat kunnen behalen. Ik bedoel onervaren met alle respect het is geen belediging even ter verduidelijking

Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen: .Dreamcatcher, omdat hij zo lekker groeit moet ik hem in de gaten houden en daardoor triggert hij mij ook om harder te groeien.

Ik wil graag nog meedelen dat: ik erg slecht ben in het maken van lijstjes
 
Bovenaan