1. Voordat je kan participeren op het forum dien je je eerst te registreren.

    Druk hier om je te registreren!
    Ontzet Notitie

[GM] Stack lijst

Discussie in 'Greasemonkey & Userscripts' gestart door zeehond, 16. mei 2018.

Deel Deze Pagina

  1. zeehond

    zeehond

    Lid geworden:
    1. nov 2013
    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    11
    Titel Script: Stack lijst

    Keuring Ticket ID (Cijfer van de ticketID) t12438991

    Functiebeschrijving script: Stack lijst is een script dat werkt op het dorps overzicht, om snel te kunnen na kijken als je stack nog sterk genoeg is voor de inkomende aanvallen.

    Er zal een nieuwe knop te vinden zijn net onder de inkomende bevelen
    [​IMG]

    Door op de knop te drukken open je het stack lijstje en kun je een goede inschatting maken als het dorpje nog voldoende troepen heeft voor een bepaalt aantal aanvallen
    [​IMG]

    het is echt een klein hulp middel voor spelers die moeite hebben bij het bepalen hoeveel een gestackt dorpje nog kan hebben
    verwacht er dus niet te veel van

    ik vond het een leuk project om te maken en dacht laat ik het eens delen met andere en kijken wat mensen er van vinden en als het ook iets bij draagt aan het helpen bij het deffen van aanvallen

    het lijstje houd geen rekening met vlaggen, inventaris, items, ridders, of stam level voordelen

    [​IMG]

    ik ben erg benieuwd wat mensen er van vinden dus laat het vooral even weten :)
     
    tim19 en Rise Against vinden dit leuk.
  2. Pedrosa

    Pedrosa

    Lid geworden:
    25. jan 2014
    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    152
    Userscript gaat niet open bij mij.
     
  3. zeehond

    zeehond

    Lid geworden:
    1. nov 2013
    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    11
    Als het goed is werkt hij nu

    Was vergeten het download begeleiding bestand in de map te zetten

    Lekker handig :(
     
  4. the king 123

    the king 123

    Lid geworden:
    22. jul 2010
    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    55
    "gebruik op eigen risico" xd
     
  5. sseg

    sseg

    Lid geworden:
    12. aug 2010
    Berichten:
    3.813
    Leuk Bevonden:
    363
    Houd het wel rekening met techs (simpel, 3 lvl, 10 lvl systeem) en boederijlimiet?
     
  6. Unfriendly Sander

    Unfriendly Sander

    Lid geworden:
    2. feb 2014
    Berichten:
    1.382
    Leuk Bevonden:
    47
    Hmm, download url doet niks bij mij? (ben dus ook niet zeker of de rest van mijn post steek houdt)

    Dan over het script, wat is de meerwaarde t.o.v. een lijstje in notities bijhouden? Denk dat het nuttiger is om resultaten uit te rekenen op basis van wat er in het dorp staat i.p.v. een algemeen, neutraal lijstje te tonen.
    Op zich kun je dat als latere versie zien, wat je wel eenvoudig zou kunnen implementeren (hoef je geen simulator voor na te maken), is dat je in het lijstje de rijen markeerd die van toepassing zijn op je dorp.

    Als je dorp bv 5 def heeft staan, kleur je de correspondeerende rijen wat anders (groen en de lagere rijen rood ofzo). Dat geeft je dan al een sneller overzicht van wat van toepassing is op het huidige dorp. (kleine aanpassing in script, populatie van troepen in dorp berekenen en dan rijen kleuren)

    Maar uiteindelijk moet je dan toch overgaan tot een simulator die met alle actieve bonussen en dergelijke rekening houdt. Zijn ook maar wat ideetjes, voldoende groeimogelijkheden voor dit script. :)
     
  7. zeehond

    zeehond

    Lid geworden:
    1. nov 2013
    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik pas de download link vanmiddag aan

    op telefoon kan ik geen .ds_store bestanden bewerken en dat heb ik wel geprobeerd dus bestandje is helemaal van slag geraakt
     
  8. zeehond

    zeehond

    Lid geworden:
    1. nov 2013
    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    11
    nee hij houd geen rekening met 3 lvls systeem of boerderij het is puur een lijstje met tekst die gebaseerd is op eenvoudig ontwikkel systeem en geen stack limit

    @Unfriendly Sander
    het script heb ik gemaakt omdat ik het een leuk project vind en daar veel plezier van gehad heb
    het is inderdaad een leuk idee om dit verder te ontwikkelen en er steeds een mooier script van te maken alleen met de kennis die ik tot heden heb van programmeren is gewoon niet op dat niveau om dat soort ontwikkelingen te kunnen realiseren

    ik ben zeker bezig met aanpassingen maar veel dingen gaan mij net iets boven de pet dus mocht je een uurtje over hebben en uiteraard me wat bij willen leren dan wil ik graag eens een keer er met je over hebben wat voor andere manieren er zijn om dit soort dingen te kunnen realiseren
     
  9. Unfriendly Sander

    Unfriendly Sander

    Lid geworden:
    2. feb 2014
    Berichten:
    1.382
    Leuk Bevonden:
    47
    Heb je leren scripten voor tw, ... of volg je een opleiding die programmeren aanleert?
    Ik heb nu net even de code bekeken, dit script kun je echt een pak korter schrijven, op een manier die wil belangrijk is in het programmeren. (herhaling in code is altijd een slecht teken -> moeilijker te onderhouden, uitbreiden, ...)

    Als het voor jou ok is, wil ik gerust ff concreet aantonen hoe je de herhaling eruit haalt. Heb hier morgen wel ff tijd voor?

    Uitbreidingen aan het script kunnen we zeker bespreken, mag via PM, skype, discord, whatsapp, ... :p
     
  10. zeehond

    zeehond

    Lid geworden:
    1. nov 2013
    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    11
    Sander ik heb geen enkele opleiding gedaan in die richting
    Dit heb ik mij zelf aan geleerd door gewoon net zo lang te klote met scripts dat ik er steeds meer van snap
     
  11. Unfriendly Sander

    Unfriendly Sander

    Lid geworden:
    2. feb 2014
    Berichten:
    1.382
    Leuk Bevonden:
    47
    Een herschreven versie: Stack Lijst. (niet bedoelt voor spelers! is enkel een eenvoudig, uitgelegd voorbeeld van een script!)
    Heb hier volgens mij voldoende commentaar in gezet die alles uitlegt.

    Ook deze versie kan nog beter qua code, maar geeft in grote lijnen toch wel aan waar je best even aan werkt zeehond. Zorg er altijd voor dat er niet teveel herhaling in je code zit, zorg voor leesbaarheid, structuur, ...

    Hoop dat dit wat helpt, je mag me altijd aanspreken voor hulp. ;)

    Kleine opmerking, script werkt alleen als je aanvallen negeren hebt aanstaan?
     
  12. zeehond

    zeehond

    Lid geworden:
    1. nov 2013
    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    11
    Geweldige uitleg Sander ik ga hier van het weekend zeker even mee bezig bedankt