[GM] [GC] 1Command

Reactiescore
134
Omdat ik via PM vragen krijg over de toekomst van 1C haal ik dit topic even naar boven.

Er zal door mij geen nieuwe versie van 1C gemaakt worden. Met het ingaan van de nieuwe regels per 1 april verdwijnt dit script dus. Ik heb me niet verdiept in de nieuwe regels en weet dus niet eens wat er straks wel mogelijk is, mochten er mogelijkheden zijn dan is het aan een andere scripter om 1C aan te passen of een geheel nieuw script uit te brengen.

1C maken en ondersteunen is lange tijd fun geweest, maar ik speel al jaren niet meer en heb er geen behoefte aan om een nieuw script te ondersteunen. Ook vind ik achteraf gezien dat 1C veel te ver ging, dus verwelkom ik de nieuwe regels.

Regelmatig heb ik al gezegd dat 1C bewust zo gemaakt is dat het eenvoudig te detecteren is, gebruik het script vanaf 1 april dus ook echt niet meer. Iets concreter: TW/mods/Inno heeft live inzage in wie het script gebruikt.

De overgang naar een TW met minder automatisering zal voor velen wennen zijn. De mooiste tijd die ik in het spel heb gehad waren echter de beginwerelden, toen scripts nog nauwelijks een rol speelden. Alhoewel zowel het spel als onze beleving enorm veranderd is in die tien jaar hoop ik dat de nieuwe regels het spel een stapje terug brengen. Na even wennen zal dat velen meer plezier geven.