[GM] Creed |P|ackage

Auseinandersetzung

Guest

Nu w34 stilaan aan de eindfase begint heb ik besloten om een deel van de functionaliteit van het Creed Pack openbaar te maken. Dit is het stamscript van de W34 premade Creed! (Reforming Infidels) alsook van de oude w18 stam |P|, waar het ooit de bedoeling was een |P|ackage te maken dat er nu, postuum, toch gekomen is :D

Het script is oorspronkelijk geschreven voor een niet-boogwereld, heb het nu ook werkend gemaakt op boogwerelden, maar er zitten mogelijk nog wat bugs in, gelieve die dan ook te melden in het topic mocht je ze tegenkomen :p

Functies

° Tagiconen bij hernoemde incomings
° Massatagger
° Dubbele coordinaten finder
° Laatste aanval markeren
° Filterfunctie bij incomings voor meerdere woorden
° Incoming export functie
° Makkelijk kruisdeff aanvragen via de aanvragenfunctie
° Stackbeoordeling in dorpoverzicht (Werkt nog niet correct voor boer/techwerelden)
° Clearcounter bij berichten
° OS aanvragen functie -> via stackbeoordeling of via handmatige x deff voor x inc
° Berichtenmover

In de nabije toekomst:

° Speler c farmen
° Paar functies op overzichtpagina's
° OS export/import

Gebruiksaanwijzing

1.1 Tagiconen bij hernoemde incomings

Stel dat iemand aanval bijstuurt op een dorp waar eerder al bijl op liep, je hebt veel incomings en had de bevelen al hernoemd naar block ok. Maar oei, komen plots incomings bij... Met deze functie weet je altijd wat je getagd had ;)

° Werkt bij overzicht incomings en het dorpsoverzicht.
° Slaat de tag van een bevel op met bijpassende eenheidmarkering die aanwezig blijft ook nadat een bevel hernoemd wordt.
° Speedtagger (rood/groen) op basis van het bevel: als het block of ok bevat -> groen, zoniet -> rood.
° Voor de mensen die kleurenblind zijn: 2268402 zoeken in het script en vervangen door je eiggen accountid, of gewoon het kleur veranderen. (regel 384).
° Import/export mogelijkheid voor co's en VVers.

Als je een bevel verkeerd tagt kan je het wijzigen door op het icoon te klikken (enkel bij overzicht incomings):

Ook in dorpsoverzicht actief:

1.2 Tagger/dubbele coord/laatste markeren/inc export/Filterfunctie

De eerste drie spreken redelijk voor zich. Druk op de knop en hij zal taggen, de dubbele coordinaten aangeven met een exportje, de laatste aanval voor elk dorp makeren.

Dubbele coord:

Inc export:

Opgelet! Inc export rekent enkel deffpopulatie, geen offpopulatie. Ik ga dat wellicht veranderen omdat dat dan handiger is om te zien of je alles gedodged hebt, maar dus best niet vergeten. Ik spreek uit ervaring :D

Filterfunctie:

° Filterfunctie die het mogelijk maakt om meerdere woorden te gebruiken, zodat je tegelijk de inkomende aanvallen, edels, te dodgen aanvallen, etc kan zien.
° Werkt via spaties, dus woord spatie woord spatie woord zal al de woorden apart filteren.

Voor filteren:

Na filteren:

1.3 Kruisdeff aanvragen

° Werkt bij verzamelplaats aanvragen
° Geef het totale aantal deff in dat je wil aanvragen, en de hoeveelheid deff die je uit elk dorp wilt halen.
° Afstandfilter: neemt enkel deff uit de dorpen van afstand x tot afstand y.

1.4 Stackbeoordeling

° Werkt in het dorpsoverzicht.
° Berekent hoeveel clears je stack blockt op basis van de instellingen
° Tot popover: berekent hoeveel clears je blockt tot je een bepaalde populatie over hebt. Bijvoorbeeld: je hebt stacks van 120k en wilt dat de stack nooit kleiner wordt dan 80k, dan zal het script daar rekening mee houden.

° Tot muurover: zelfde principe, maar dan voor de muur.
° Stel de clear in bij de Creed Pack Settings.
° Optie om deff uit het dorp mee te tellen of niet.
° Als je incomings krijgt op een dorp zal die auto zeggen of het volgens de settings geblocked is, en hoeveel deff je overhoud indien het geblocked is.
° Optie voor een fakenaam, als een bevel die naam bevat zal het niet meegeteld worden.

° Clearcounter at berichten:

-> Zegt automatisch hoeveel clears er nog nodig zijn om de stack te clearen. Indien geen info over muurlevel beschikbaar zal die muur op 20 zetten.

1.5 Ondersteuning aanvragen

° Werkt bij overzicht incomings
° Twee mogelijkheden: "Creed OS Ask" of "Reformation"
-> Eerste berekent de deff nodig op basis van je eigen instellingen (zoveel deff nodig bij zoveel aanvallen)
-> Tweede berekent alles automatisch op basis van de stackbeoordelingssettings

° Geef speer/zwaarddeff en speer/zc deff in (één deffdorp). Die deff wordt voor beide opties gebruikt.
° Bij deze functie wordt eigen deff (uit het dorp) altijd meegeteld.
° Optie hernoemen na aanvragen, zal de bevelen waarvoor deff aangevraagd werd hernoemen
° Opgelet: indien er op een dorp meer incomings komen dan in je settings en je gebruikt optie 1, dan zal voor dat dorp geen deff aangevraagd worden.
° Voor handmatig instellen: druk op de '+' knop voor een nieuwe rij.

Bugs melden:

Ik test enkel in opera. Firefox en chrome worden in principe niet ondersteund, maar het zou ook daar moeten werken. Reden is dat ik me er echt niet toe kan brengen op die browsers tw te spelen. Chrome gaat nog net, maar aan firefox heb ik echt een grote hekel :D

Bugs graag in als volgt melden:

Functie: Iconen bij incomings
Pagina: Screen=overview
Wat er fout gaat: Iconen verschijnen niet.
Browser:Opera

Ik zal proberen om er dan zo snel mogelijk naar te kijken

12/08/2014: Edels uit hetzelfde dorp op eenzelfde dorp worden niet langer als fake getagd.

Het script:

Kun je hier downloaden.

Enjoy.

Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
85
Re: [GM] Creed |P|aclage

Geweldig script, zelf altijd erg veel nut aan gehad. Trots om Creed!-lid te zijn!

Laatst bewerkt:
Reactiescore
979

het Creed |P|aclage !
Ik heb altijd al een paclage gewild ook al heb ik geen idee wat het is :D

Cheers voor het goede werk! ;)

DeletedUser70435

Guest

Geweldig Aus! Top dat je het wilt delen!

DeletedUser67973

Guest

Geweldig script inderdaad puik werk hier van Aus.

Reactiescore
979

Geweldig Aus! Top dat je het wilt delen!
Hmm aangezien een van de eerste versies al was gestolen vind ik het gewoon een slimme keuze om het geheel beschikbaar te stellen. Heb je ook verder geen gezeik.

DeletedUser70435

Guest

Hmm aangezien een van de eerste versies al was gestolen vind ik het gewoon een slimme keuze om het geheel beschikbaar te stellen. Heb je ook verder geen gezeik.
Wist ik niks van af. Het enige dat ik wist was dat het Package altijd tussen de Creed! leden moest blijven.

Goed, na het helemaal doorgelezen te hebben, kom ik achter een vraag bij het laatste stukje. Welke Opera heb je getest? Nieuwste of 12? :p

Auseinandersetzung

Guest
De nieuwste werkt met chromium, das dus hetzelfde als chrome.

DeletedUser70435

Guest
Heb ik geen verstand van verder, maar daaruit maak ik op dat je Opera 12 dus gebruikt. Bedankt :p

DeletedUser65921

Guest
Als ik tijd heb eens testen, maar ziet er leuk uit.
Zeker die laatste 2 functies dan!

hardcode

Guest
Belangrijk om het even te vermelden:
Ik ben dit script nog aan het keuren, kwa beschrijving is het legaal, maar dat zegt niks over de code.

Dit bericht wordt aangepast als ik het daadwerkelijk gekeurd heb (2500 regels xD)

edit: voorlopig goedgekeurd. Er gaat een oplossing komen om het allemaal wat sneller te maken :)

Reactiescore
200
Wauw, thanks man! Ga hier gauw mee klooien :)

DeletedUser53787

Guest
Zou ik wat meer uitleg mogen krijgen over

martijnkjr

Guest
Ik vind het merkwaardig dat dit script goed gekeurd is.
Als je een script publiceert moet die voor iedereen toegankelijk niet voor bepaalde personen niet.