[GM] Berichtenhernoemer

Reactiescore
35
De berichtenhernoemer
De berichtenhernoemer (zonder Sangu prefix deze keer:D) is in feite een combinatie van scripts:
- Gaat automatisch berichten hernoemen om de "inhoud" van het bericht beter te omschrijven
- Gaat extra icons en informatie/links toevoegen in de berichtenlijst
- Toevoegen van filters en zoekmogelijkheden in de berichtenlijst
- Berichten zijn "markeerbaar" als te vegen, te verkennen, ...
- Optie om werelden te configureren als "farm wereld"
- Configureerbaar zoals het Sangu Package

Farm Werelden:
- Berichthernoemer gaat meer informatie toevoegen in de naam
- Er komt extra informatie om te farmen etc

Dit is minder goed getest dan het Sangu Package omdat ik relatief weinig feedback op w10/classic heb gekregen.
Compatibel met Opera en Firefox. Niet getest op Chrome, Safari etc.


De uitleg:
De "Berichtenhernoemer" gaat automatisch aanvals, verdedigings en scoutrapporten hernoemen. Tijdens het hernoemen wordt er ook een code vooraan de naam gezet (vb: {SAWT}). Door middel van deze code kan de berichtenlijst als volgt getoond worden:
(Er klopt ergens iets niet met TW dat hij berichten die ik al gelezen heb opeens weer als (nieuw) zet:)






Betekenis van de codes/icons:
Het eerste icon is een van de volgende:
: Ram aanval
: Katapult aanval
: Edel aanval
: Scout aanval
: 0 Fake aanval
: Farm aanval

Het tweede icon geeft aan of het een aanval of verdediging is:
: Aanval
: Defense

Het derde icon geeft aan in hoeverre de aanval geslaagd is:
Edelaanval:
: Win - Toestemming naar beneden
Rood icon: Los - Edel dood
Blauw icon: Dorp Verovert

Scoutaanval:
Winnen: SAW
Groen icon: Troepen gezien
Geel icon: Buildings - Gebouwen gezien
Blauw icon: Outside - Troepen buiten gezien

Verliezen:
: Lost - Verloren

Ram/Cata aanval:
Winnen:
: F - Geen verdediger (Oud)
: FM - Geen verdediger - Farm Max (Nieuw v1.2)
: FS - Geen verdediger - Farm Some (Nieuw v1.2)
: Weinig verloren - <5% verlies
: Meer verloren - <30% verlies
: Veel verloren - >30% verlies

Verliezen:
: Lost - Alles dood
: Scout - Alles dood maar wel de troepen gezien




In het bericht zelf wordt ook een aantal dingen gedaan:


Nog wat info:
- Settings toegevoegd:
* Strings configureerbaar
* Farmen aan/uitschakelen per wereld (ie op wereld 3-10 worden de buit etc niet getoond)
* Script uitschakelen op bepaalde werelden (als de eigenaar niet wil dat je berichten gaat hernoemen met rare codes ofzo:)

460|549 - 465|555 (avarulz): VOL! Buit: 1.200/1.200. GS=1.269 (lc=24/69), Muur: 0

1.269 = zoveel gs nog in het dorp
24 = zoveel lc nu sturen
69 = zoveel lc sturen voor volle grondstofplaats

ProStyle:
- selectLastUsedBerichtGroup: Laatst gekozen groep wordt standaard geselecteerd (voor als je verschillende pagina's berichten naar dezelfde map wil verplaatsen)

Installeren?
Hoe gebruik ik user- & greasemonkeyscripts?

Downloaden:
berichtenhernoemer.user.js

Enjoy :D
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser46778

Guest
Re: Berichtenhernoemer

ik krijg een hele grote brabbel tekst, dat is het script neem ik aan maar waar de *** moet ik die text vervolgens inzetten?
(ik werk op mac)
 

zekers

Guest
Re: Berichtenhernoemer

Holy crap waarom heb ik dit topic niet eerder gezien? :eek: Dit weekend eens kijken of het zo goed is als ik van je verwacht, Goede Fee :D
 

DeletedUser46778

Guest
Re: Berichtenhernoemer

ik heb het al ;) greasemonkey script is het dus gewoon:p
 
Reactiescore
35
Re: Berichtenhernoemer

Overlaatst bug gevonden:
De toestemmingberekening bij een edelaanval is verkeerd.

Het aantal gepasseerde uren sinds het bericht is vanaf de aanval verstuurd is, niet vanaf de aanval toekwam.

Dus: Als de edelman er 5 uur over loopt.
Dan zal de berekening van de huidige toestemming 5 te hoog zijn.
 

Night Fox

Guest
Re: Berichtenhernoemer

Dood irrietant scirpt:eek:

Als ik inlog op een andere wereld waar ik co speel en geen pa heb en een bericht wil openen staan er allerij tekens en cijfertjes....
 
Reactiescore
807
Re: Berichtenhernoemer

Dood irrietant scirpt:eek:

Als ik inlog op een andere wereld waar ik co speel en geen pa heb en een bericht wil openen staan er allerij tekens en cijfertjes....
dat is inderdaad waar.
echter is dit eenvoudig op te lossen !

als je firefox gebruikt en dus GM:

volg volgende stapjes :
1. klik op extra
2. GM
3. gebruikersscripts beheren
4. rechter klik op 'berichtenhernoemer'
5. klik op bewerken en open het bestand in een teksteditor (bv kladblok)
6. je ziet nu volgend stuk code staan bovenaan:
Code:
// ==UserScript==
// @name					Berichthernoemer
// @author				Grote Smurf / De Goede Fee
// @namespace			
// @description			
// @include			http://nl*.tribalwars.nl/game.php?*screen=report*
// @include			http://nl*.tribalwars.nl/game.php?*screen=info_village*&id=*
// ==/UserScript==

// Versie 1.6
het volgende deel: " // @include http://nl17.tribalwars.nl/game.php?*screen=report* " zeft op welke pagina dit moet werken.
de nl* geeft aan voor elke wereld.

Als jij nu bv enkel op w2 speelt met pa en op w11 niet met pa.
moet je die regels aanpassen naar:
Code:
// ==UserScript==
// @name					Berichthernoemer
// @author				Grote Smurf / De Goede Fee
// @namespace			
// @description			
// @include			http://nl2.tribalwars.nl/game.php?*screen=report*
// @include			http://nl2.tribalwars.nl/game.php?*screen=info_village*&id=*
// ==/UserScript==

// Versie 1.6
zo zal dit script enkel werken op w2 en op w11 zal je je berichtjes gewoon kunnen zien.

ik hoop je hiermee geholpen te hebben !
 
Reactiescore
35
Re: Berichtenhernoemer

Als het een "dood irritant" script is. Deïnstalleer het dan.

Iets constructievers, je kan ook doen:

Code:
// ==UserScript==
// @name					Berichthernoemer
// @author				Grote Smurf / De Goede Fee
// @namespace			
// @description			
// @include			http://nl*.tribalwars.nl/game.php?*screen=report*
// @include			http://nl*.tribalwars.nl/game.php?*screen=info_village*&id=*
// @exclude			http://nl17.tribalwars.nl/game.php?*screen=info_village*&id=*
// @exclude			http://nl17.tribalwars.nl/game.php?*screen=info_village*&id=*
// ==/UserScript==

// Versie 1.6
In ieder geval, dit is een bug bij niet PA accounts.
Wat je ook kan doen is me informeren over de bug ipv het gehele script af te breken.
Echt hatelijk die kereltjes, ze gebruiken je (gratis) scripts maar als het iets niet naar hun zin doet maken ze het direct met de grond gelijk.

Aangezien jij wss toch de enige bent zonder PA: Ik zal een paar dagen/weken wachten voordat ik er een fix opzet, kan je je er nog wat aan ergeren :D
 

Night Fox

Guest
Re: Berichtenhernoemer

Als het een "dood irritant" script is. Deïnstalleer het dan.

Iets constructievers, je kan ook doen:

Code:
// ==UserScript==
// @name					Berichthernoemer
// @author				Grote Smurf / De Goede Fee
// @namespace			
// @description			
// @include			http://nl*.tribalwars.nl/game.php?*screen=report*
// @include			http://nl*.tribalwars.nl/game.php?*screen=info_village*&id=*
// @exclude			http://nl17.tribalwars.nl/game.php?*screen=info_village*&id=*
// @exclude			http://nl17.tribalwars.nl/game.php?*screen=info_village*&id=*
// ==/UserScript==

// Versie 1.6
In ieder geval, dit is een bug bij niet PA accounts.
Wat je ook kan doen is me informeren over de bug ipv het gehele script af te breken.
Echt hatelijk die kereltjes, ze gebruiken je (gratis) scripts maar als het iets niet naar hun zin doet maken ze het direct met de grond gelijk.

Aangezien jij wss toch de enige bent zonder PA: Ik zal een paar dagen/weken wachten voordat ik er een fix opzet, kan je je er nog wat aan ergeren :D
Misschien liep ik iets te hard van stapel ;) maar dat heb ik vaker als ik mij ergens aan erger echter voor de volgende keer krijg je pm in je inbox voor de rest is het een goed script hoor
 

Lait

Guest
Re: Berichtenhernoemer

had in het verkeerde topic gereageert zie ik haha. Dus hierbij wilde ik zeggen:

Toestemming
Sterk bezig!

Toestemming
To the rim with him!

vind ik leuk:D
 

schiltnieme

Guest
Re: Berichtenhernoemer

Fantastisch script
Vooral als je Kata's stuurd, zo handig dat je dan in de naam kan zien welke gebouw kapot is :)P)


Je maakt je Goede naam waar
 
Laatst bewerkt door een moderator:

shadowwar

Guest
Re: Berichtenhernoemer

Zeer mooi script, mijn respect hiervoor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser34943

Guest
Re: Berichtenhernoemer

Fantastische aanvulling op het Sangu Package. Knap gedaan fee. :cool:
 

DeletedUser34943

Guest
Re: Berichtenhernoemer

Zoals ik al zei vind ik het een geweldige tool. Toch heb ik enkele opmerkingen/vragen:

In de linkerbalk van het bericht staat een venster met farmgegevens (onder het kadertje "Aanvallen").
is het mogelijk om niet enkel weer te geven hoeveel Lc je moet sturen, maar ook de aantallen voor de overige eenheden? Want ik farm niet enkel met Lc (zoals de meeste denk ik :confused:) en nu moet ik noodgedwongen via een "excelscriptje" manueel de aantallen troepen bereken voor andere eenheden, zoals speer of bereden boogschutters.

→ je beweert dat, indien het Sangu package geïnstalleerd is (wat bij mij het geval is), dat er via de link bij het "Farmen" het doeldorp (van het aanvalsbericht) al wordt ingevuld in de verzamelplaats. Dit is bij mij echter niet het geval, wat ik wel spijtig vind want dat zou een handige feature zijn. Zit daar gewoon een fout in, of zie ik iets over het hoofd?
 
Reactiescore
35
Re: Berichtenhernoemer

Merci jonges :D

@lord imrahil
1) Er komt nog wat bugfixing etc maar geen nieuwe dingen meer.
Je kan dit eventueel zelf doen: LC neemt 80 grondstoffen ofzoiets? Zoek naar dat getal in de broncode en als je dat wijzigt naar "10" (of wat jouw eenheid) zou meenemen, dan werkt het voor jou...

In mijn versie lijn 862:
if (defender.buit == undefined || parseInt(lc / 80) != parseInt((opgeslagen - verborgen) * 3 / 80))
Op die lijn 2x en in de lijnen eronder moet je nog 2x "80" wijzigen in jouw getal.
Ik zal ervoor zorgen dat je in de volgende versie die 80 maar op 1 plaats moet wijzigen.

2) Dat mag inderdaad niet.
Wat de berichtenhernoemer doet is het "doeldorp", zoals dat in sangu package gebruikt wordt, te wijzigen.