[GM] Algemeen discussietopic: Sangu Package

Reactiescore
35
Vergeten te zeggen hier dat de officiële versie ook geupdate is...

Ik heb de Google Analytic gewoon uitgeschakeld omdat ik niet goed wist wat er aan de hand was en ik het toch niet meer opvolg.

Voor de duidelijkheid:
Het script hield dagelijks gebruik bij, per wereld. Ook wanneer op een knop geklikt werd (enkel de knoppen door het package zelf toegevoegd), om zo te zien welke functionaliteit het meest gebruikt werd.

Fancy stats voor TWTactics: http://sangu.be/api/stats/d3.html :)

Warre

Teamleden
Tribal Wars Team
Reactiescore
946
Vergeten te zeggen hier dat de officiële versie ook geupdate is...

Ik heb de Google Analytic gewoon uitgeschakeld omdat ik niet goed wist wat er aan de hand was en ik het toch niet meer opvolg.

Voor de duidelijkheid:
Het script hield dagelijks gebruik bij, per wereld. Ook wanneer op een knop geklikt werd (enkel de knoppen door het package zelf toegevoegd), om zo te zien welke functionaliteit het meest gebruikt werd.

Fancy stats voor TWTactics: http://sangu.be/api/stats/d3.html :)
Leuke stats! TWtactics is een progje dat ik mis sinds ik MAC heb :( Kan deze niet beschikbaar worden gemaakt voor MAC ?

Warre

Teamleden
Tribal Wars Team
Reactiescore
946
Ja maar daarmee kreeg ik Twtactics niet werkend. Enige optie die ik werkend kreeg was via zo een programma dat Windows nabootst. En dat kost een hele hoop geld om enkel nodig te hebben voor dit...

Reactiescore
35
Check http://sangu.be/twtactics-linux

Er zijn een aantal mogelijkheden, er staan instructies hoe het te doen met Vagrant. (ik denk wel dat de versie in de vagrant een oude versie is van TWTactics)
Docker is een andere mogelijkheid.
Parallels is waarschijnlijk de makkelijkste manier (maar is betalende software dacht ik)

Warre

Teamleden
Tribal Wars Team
Reactiescore
946
Allemaal geprobeerd en werken niet of niet goed of zijn betalend.

Maar al die zaken zijn workarounds voor het probleem (methodes om Windows progjes op mac te draaien) en geen echte oplossingen. Is er een mogelijkheid om het programma ook gewoon voor mac uit te brengen ? @De Goede Fee

Reactiescore
1.476
Was twtactics niet op .net gebaseerd? Zal dan wel een lastig verhaal worden op Mac.

Wie heeft er nu ook een Mac :p

Edit: je kan ook virtual box gebruiken icm seamless mode. Ik ben er vrij zeker van dat dat moet werken.

Reactiescore
35
Als ik het nu opnieuw zou schrijven zou het met .NET (en vb Avalonia framework) perfect draaien op Windows, Linux en Mac.

Het probleem is dat het gebruik maakt van een ouder .NET framework (WinForms) dat enkel op Windows draait.
Dat het niet lukt met Wine heeft dan weer te maken met een library die ik gebruik (Janus Controls) die heel veel PInvoke dingen doet waardoor het zo goed als onmogelijk is om de huidige versie op Mac/Linux te krijgen.

Het vagrant/docker/virtual machine verhaal zal dus de enige mogelijke oplossing blijven.
Dit zou normaal redelijk deftig moeten werken, het enige probleem is mogelijks dat het een stuk trager zal gaan...

Warre

Teamleden
Tribal Wars Team
Reactiescore
946
Als ik het nu opnieuw zou schrijven zou het met .NET (en vb Avalonia framework) perfect draaien op Windows, Linux en Mac.

Het probleem is dat het gebruik maakt van een ouder .NET framework (WinForms) dat enkel op Windows draait.
Dat het niet lukt met Wine heeft dan weer te maken met een library die ik gebruik (Janus Controls) die heel veel PInvoke dingen doet waardoor het zo goed als onmogelijk is om de huidige versie op Mac/Linux te krijgen.

Het vagrant/docker/virtual machine verhaal zal dus de enige mogelijke oplossing blijven.
Dit zou normaal redelijk deftig moeten werken, het enige probleem is mogelijks dat het een stuk trager zal gaan...
Ik heb in der tijd bij mijn overstap naar MAC (beste keuze ooit btw @Jo Han) alle opties die werden gegeven op jou website geprobeerd, heeft me toch heel wat uren gekost om te doen. En enige dat ik werkend kreeg was via Parallels en eenmaal je trial voorbij is kost dat stukken van mensen. Ga er niet nog eens paar uur aan spenderen om nog eens te proberen of ik het nu wel werkend krijg tenzij iemand een deftige uitleg geeft en het al eens zelf werkend heeft gekregen :p Heb ondertussen voor de paar top functies die ik uit het progje gebruikte ook alternatieven gevonden / gemaakt dus ik kan verder :)

DeletedUser78825

Guest
Ik heb in der tijd bij mijn overstap naar MAC (beste keuze ooit btw @Jo Han) alle opties die werden gegeven op jou website geprobeerd, heeft me toch heel wat uren gekost om te doen. En enige dat ik werkend kreeg was via Parallels en eenmaal je trial voorbij is kost dat stukken van mensen. Ga er niet nog eens paar uur aan spenderen om nog eens te proberen of ik het nu wel werkend krijg tenzij iemand een deftige uitleg geeft en het al eens zelf werkend heeft gekregen :p Heb ondertussen voor de paar top functies die ik uit het progje gebruikte ook alternatieven gevonden / gemaakt dus ik kan verder :)
En een virtual machine werkt dus ook gewoon niet?

Warre

Teamleden
Tribal Wars Team
Reactiescore
946
Ik heb niks werkend gekregen, dat wilt niet zeggen dat het per definitie niet werkt.

Warre

Teamleden
Tribal Wars Team
Reactiescore
946
Was twtactics niet op .net gebaseerd? Zal dan wel een lastig verhaal worden op Mac.

Wie heeft er nu ook een Mac :p

Edit: je kan ook virtual box gebruiken icm seamless mode. Ik ben er vrij zeker van dat dat moet werken.

Ik heb toch nog maar eens een poging ondernomen.. en met succes! Heb gebruik gemaakt zoals voorgesteld van Virtual box, daarmee windows geïnstalleerd (heeft wel wat moeite gekost) en dan was het kinderspel om gewoon TWtactics te draaien :) Buiten een paar kleinere probleempjes, zoals een apple vs windows toetsenbord, dat het trager is (TWtactics is redelijk zwaar door de kaart) en dat ik maar een klein schermpje krijg werkt alles prima!

Ondanks dat ik moe ben ga ik toch nog even snel mijn stappen neerschrijven voor ik ze vergeten ben:
1. Download VirtualBox: https://www.virtualbox.org en installeer het programma
2. Eenmaal geïnstalleerd open het programma, klik links boven op "Nieuw" en volg alle stappen (het is voornamelijk op doorgaan, ok, etc etc klikken. Af en toe de instellingen controlleren en aanpassen waar nodig. Kies voor Windows 10 64 bit!)
3. Download het ISO bestand van Windows 10 64 bit via https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10ISO en sla het ergens op je mac op
4. Volg de stappen (vanaf 6.9) van volgende link om het ISO bestand te koppelen aan je aangemaakte VM (https://docs.oracle.com/cd/E26217_01/E26796/html/qs-create-vm.html)
5. Terug in VirtualBox duid je je VM aan en klik je op starten
6. Alles zal gestart worden en als snel zal je even schrikken wanneer er wordt gevraagd achter een license key, niet nodig, gewoon de optie "Ik heb geen license key" oid aanduiden en daarna kiezen om windows 10 Home te installeren.
7. Eenmaal je daar doorheen bent is het een kwestie van windows installeren en instellen zoals je dit zou doen op een windows pc, daarna nog even inloggen met je microsoft account en klaar is kees!

Succes!

Warre

Teamleden
Tribal Wars Team
Reactiescore
946
Als het traag is moet je vanuit Virtual box de"Guest Additions" installeren in je Virtual machine.
Zal ik later nog eens proberen :)

Heb wel nog een vraagje: Wordt mijn MAC trager van Virtualbox ? Omdat je onderandere moet ingeven hoe veel RAM die mag gebruiken ed. Ik bedoel dan wanneer het programma uit staat en ik het niet gebruik maar gewoon op TW zit. Heb het gevoel momenteel dat sommige dingen raar en traag reageren hier...

DeletedUser70476

Guest
Link werkt voor mij niet meer, weet niet of andere er ook problemen mee hebben?

DeletedUser69322

Guest
Iemand die problemen heeft met SupportCounter?

Is de eerste x dat ik dit probeer, echt ALLE scripts werken behalve de counter, die doet helemaal niks.

Is het script van Warre.

Iemand die kan helpen?

Reactiescore
1.275
Iemand die problemen heeft met SupportCounter?

Is de eerste x dat ik dit probeer, echt ALLE scripts werken behalve de counter, die doet helemaal niks.

Is het script van Warre.

Iemand die kan helpen?
Cookies/geschiedenis wissen hoogstwaarschijnlijk