Gezocht: Scripters

Duckje

Teamleden
Community Manager
Reactiescore
1.769
Beste,

Ik wil jullie graag allemaal bedanken voor jullie veelvuldige reacties in deze denktank. Ik vind het fijn om te lezen dat we het er op zijn minst over eens zijn dat er dingen met betrekking tot scripts moeten veranderen.

Op basis daarvan neem ik graag de volgende stap. Jullie feedback hier zal worden geanalyseerd en samen met enkele scripters wil ik graag met scripters de nieuwe scriptregels uitwerken.

Dit heeft meerdere redenen:
  1. Scripters zijn perfect op de hoogte van de mogelijkheden
  2. Een draagvlak van scripters die het binnen de regels willen doen is belangrijk om nieuwe regels te doen slagen
Ik ben dus op zoek naar scripters die hieraan willen meewerken, die hun persoonlijke belangen aan de kant kunnen zetten voor de belangen van de community en die samen met elkaar (en met het team) de nieuwe regels willen uitschrijven.

Indien je hierin interesse hebt kan je met privébericht contacteren (hier/Discord). De bedoeling is dat we verschillende forumdiscussies zullen houden en eventueel ook enkele Discord Discussies.

Met vriendelijke groeten,
Duckje

Duckje

Teamleden
Community Manager
Reactiescore
1.769
Wellicht ook enkele niet-scripters toevoegen. Zijn ook heel veel mensen die zonder script spelen en wellicht ook interessant hun mening/ervaring mee te nemen in het besluit.

Dit advies mag je uiteraard ook volledig negeren overigens.
Geen slecht idee. Ik stel voor dat indien je je hiervoor gegadigd voelt je me eveneens een PM stuurt. Het is uiteindelijk wel de bedoeling een pool met vnl scripters te maken (dus scripters > spelers). Het aantal spelers dat we dus toestaan is puur en alleen afhankelijk van het aantal scripters die mee willen doen.

Groeten

Reactiescore
863
Geen slecht idee. Ik stel voor dat indien je je hiervoor gegadigd voelt je me eveneens een PM stuurt. Het is uiteindelijk wel de bedoeling een pool met vnl scripters te maken (dus scripters > spelers). Het aantal spelers dat we dus toestaan is puur en alleen afhankelijk van het aantal scripters die mee willen doen.

Groeten
@ItsDash lijkt me hier uitermate geschikt voor

Reactiescore
402
Het is gemakkelijk om kritiek te leveren vanuit mijn luie stoel. Tijd om zelf eens in actie te schieten. Dus mocht men op enig moment, behoefte hebben aan niet-scripters standpunt/input, dan ben ik bereid om deze te leveren.

Let wel, input die uiteraard alleen op een constructieve wijze geleverd zal worden.

Laatst bewerkt:
Reactiescore
24
Wordt hierin de mogelijkheden binnen de huidige regels bedoelt of überhaupt mogelijkheden met scripts?
Er is namelijk behoorlijk wat mogelijk maar een heel groot deel is nu beperkt door de regels, dus daar zit nogal een verschil in.

Duckje

Teamleden
Community Manager
Reactiescore
1.769
Wordt hierin de mogelijkheden binnen de huidige regels bedoelt of überhaupt mogelijkheden met scripts?
Er is namelijk behoorlijk wat mogelijk maar een heel groot deel is nu beperkt door de regels, dus daar zit nogal een verschil in.
Dit topic, deze denktank gaat over het herschrijven van scriptregels, dus wat willen we ok vinden en wat niet

Reactiescore
0
Duckje, er is maar 1 manier om er achter te komen hoe leuk het is om aangevallen te worden door een speler die een script gebruikt. Dus zorg dat je wat dorpen op een wereld hebt en laat de de scripters je aanvallen en laat eens zien hoe jij je daar tegen gaat verdedigen.
Veel s6

Reactiescore
93
Duckje, er is maar 1 manier om er achter te komen hoe leuk het is om aangevallen te worden door een speler die een script gebruikt. Dus zorg dat je wat dorpen op een wereld hebt en laat de de scripters je aanvallen en laat eens zien hoe jij je daar tegen gaat verdedigen.
Veel s6
Kun je niet goed omgaan met wat aanvallen grebo.? Want scripts helpen wel wat bij het aanvallen, maar helemaal niet enorm veel. Tuurlijk draagt 1 command bij aan een hogere teller, maar bij het taggen zie je toch in 1 oog opslag wat fake is. Daarbij zijn de meeste werelden met toren en een beetje rekening houden met de ligging van die dingen en je kunt gerust 8 uur vooraf al zien wat er binnen komt. Als je dan gericht gaat deffen kun je nog van enorm ver sturen. Te minste als je weet hoe je een account maakt.

De meest gebruikte techniek is nog steeds gewoon fodox planner en die gebruiken bij het timen van aanvallen. Dit kan iedereen gebruiken en moet je gewoon handmatig sturen. Zo worden de meeste massa's getimed en dat werkt nog steeds het beste. Dit is gewoon een planner die je aangeeft hoelaat je wat moet versturen en geeft verder geen voordeel ten opzichte van geen script gebruiker. Dus dat seppe eens moet kijken dat scripters hem aanvalen is gewoon niet echt nodig, maar als seppe wil weten wat het verschil is dan mag hij me best aanspreken

Reactiescore
33
Scripts helpen bij het behouden van het overzicht en het vergemakkelijken van een bepaalde actie.
Dit heeft dus in theorie geen enkele invloed op de planning en dus de kans tot succes.
Offensief is het makkelijker meerdere aanvallen te sturen, maar hoe meer att's hoe sneller je plan kan achterhaald worden.
Defensief zijn crossdef, betere taggers etc enorm handig, maar als je verkeerd tagt of je dodged niet gaat dat script er niets aan veranderen.
Helpen scripts dus? Zeker want het geeft je meer tijd om in het tactische gedeelte van tw te steken maar is dit een doorslaggevende factor? Nee en dat mag het ook niet worden.

Zolang een script enkel de handeling doet en niet de planning die erachter steekt heb ik hier weinig problemen mee.
Dit uiteraard met beperkingen want je mag natuurlijk niet met 1 click alle handelingen tegelijk hebben uitgevoerd. Maar hier zijn al duidelijke regels over.

Reactiescore
848
@Duckje Is er al geweten wanneer de discussies van start gaan?

Scripts helpen bij het behouden van het overzicht en het vergemakkelijken van een bepaalde actie.
Dit heeft dus in theorie geen enkele invloed op de planning en dus de kans tot succes.
Offensief is het makkelijker meerdere aanvallen te sturen, maar hoe meer att's hoe sneller je plan kan achterhaald worden.
Defensief zijn crossdef, betere taggers etc enorm handig, maar als je verkeerd tagt of je dodged niet gaat dat script er niets aan veranderen.
Helpen scripts dus? Zeker want het geeft je meer tijd om in het tactische gedeelte van tw te steken maar is dit een doorslaggevende factor? Nee en dat mag het ook niet worden.

Zolang een script enkel de handeling doet en niet de planning die erachter steekt heb ik hier weinig problemen mee.
Dit uiteraard met beperkingen want je mag natuurlijk niet met 1 click alle handelingen tegelijk hebben uitgevoerd. Maar hier zijn al duidelijke regels over.
Wat versta je dan onder "de planning er achter"? Ben je dan bij voorbaat tegen aanvalsplanners (die je dus vertellen wanneer je iets moet sturen)? Of heb je het over tactiek / targets uitkiezen / target verdeling?

Reactiescore
33
@Duckje Is er al geweten wanneer de discussies van start gaan?
Wat versta je dan onder "de planning er achter"? Ben je dan bij voorbaat tegen aanvalsplanners (die je dus vertellen wanneer je iets moet sturen)? Of heb je het over tactiek / targets uitkiezen / target verdeling?
Ik heb het over de tactiek inderdaad. Targets kiezen, juist indelen, de recruiting van de juiste eenheden, de manier waarop je gaat aanvallen (bvb edelclears/treintjes, ...). Als je dat juist doet zal er altijd tijd in steken want dit is een aspect dat gewoon niet volledig kan vervangen worden gelukkig genoeg.

Tools die verzendtijden berekenen heb ik geen probleem mee en zijn volgens mij niet tegen te houden.
Dat soort scripts bestaat al jaar en dag, beginnende van een eenvoudig excel bestandje, online sites zoals fxutility en ga zo maar door.
En uiteraard kan je van dit soort scripts misbruik maken.

Ik ken heel wat spelers die vroeger gewoon al massa's planden op deze manier.
Het is een luie optie maar de kwaliteit van de aanval daalt er zeker door en dat is een keuze die iedereen voor zich mag maken:
Hoe ver ga ik met mijn planning en hoeveel laat ik automatiseren ten koste van de kwaliteit maar ten voordele van de tijd.

Ik ben persoonlijk geen enorme voorstander van scripts zoals 1C omdat die het verzenden van aanvallen echt enorm makkelijk maken in grote hoeveelheden. Maar ik ben tegelijk van mening dat 1C enorm overrated is. Ik heb het gevoel dat velen al blij zijn met kwantiteit zonder kwaliteit te willen.
En dat maakt het voor een goede verdediger veel gemakkelijker om te deffen.

Nu spreken we enkel over aanvallen. Maar bestaande scripts zoals sangu, creed tagger, crossdef, tbr maps, ... hebben dezelfde functies op defensief vlak.
je zal zelf nog de beslissingen moeten maken. Maar er is een beter overzicht en eens die beslissing gemaakt is, is het uitvoeren gemakkelijker en dat vind ik zo geweldig aan scripts.

Tribalwars is voor mij een spel waarbij spelers proberen te concurreren met de beste tactieken, diplomatie, ... Het is dus een spelletje waarbij de redenering belangrijker is dan de uitvoer (belangrijker want zonder een goede uitvoer is een plan natuurlijk nutteloos).