1. Voordat je kan participeren op het forum dien je je eerst te registreren.

Druk hier om je te registreren!
    Ontzet Notitie

[GEZOCHT] Script Tutorial Schrijver(s)

Discussie in 'Scripts, Tools & Projecten' gestart door warre, 28. jul 2018.

Deel Deze Pagina

1. warre

warre

Lid geworden:
    19. feb 2008
    Leuk Bevonden:
    384
    Goede avond,

INLEIDING
    Na enige tijd snellijstscripts gemaakt en uitgebracht te hebben is het tijd om aan het echte werk te beginnen: Userscripts! De komende tijd plan ik rustig aan maar op regelmatige basis userscripts publiek te maken, beginnende met oud werk dat ik herbekijk tot nooit gereleaste of nieuwe tools. Maar nu zit ik met het probleem dat ik liever mijn tijd besteed aan het scripten zelf en niet aan het schrijven van een berg uitleg (tutorials) zodat iedereen weet hoe de scripts werken. Ik zou de scripts natuurlijk zonder uitleg kunnen posten, maar gezien mijn doel is om scripts voor iedereen beschikbaar te maken is dat verre van ideaal. Daarom hoop ik op hulp vanuit de community!

WAT VOOR MENSEN ZOEK IK
    Ik zoek één of meerdere mensen die nauw met mij willen samenwerken om scripts toegankelijk te maken voor iedereen. Het idee is dat ik scripts ontwikkel en wanneer deze klaar zijn deel met 1 van de personen die dan de tutorial over dat script gaat schrijven. Als de tutorial klaar is dan zal het geheel gepost worden op het AF en het script officieel publiek worden.

Ik ben op zoek naar een persoon die zit tussen de groep scripters en de groep script noobs, een persoon die niet noodzakelijk kan scripten maar wel mee is met hoe scripts werken en hoe je ze moet gebruiken. Iemand die tijd en zin heeft om nieuwe zaken te ontdekken en zich kan inleven in de groep script noobs zodat hij een uitleg kan schrijven door voor iedereen volledig duidelijk is.

De enige echte vereiste zijn om de zo veel tijd een paar uur tijd hebben om een script te bekijken en er een uitleg voor te schrijven, toegang tot een account van een beetje grootte om te kunnen testen / screens te kunnen maken en de mogelijkheid tot communicatie via skype of discord.

HOE ZIE IK DIT VOOR ME
    De vormgeving van de tutorials is nog volledig bespreekbaar en ik sta open voor suggesties maar naar mijn mening moeten we streven naar een duidelijke en constant gelijke manier van werken zodat na een tijdje mensen weten waar in een tutorial ze moeten zoeken om een bepaald aspect terug te vinden. De beste en minst eentonige manier voor tutorials is een combinatie van tekst met screens van het script ingame. Op deze screens aantekeningen maken zou in mijn ogen ook een plus punt zijn en indien mogelijk is de ultieme manier van een tutorial natuurlijk via een filmpje. Gezien dat laatste al enige kennis vereist en we mogelijk zo iemand niet vinden denk ik dat de combinatie van uitleg en screens de meest geschikte optie is.

WAT KRIJG JE ER VOOR TERUG
    Kort antwoord: Niet veel. Ten slotte doe je het voor de community en om jou steentje bij te dragen een een groeiende en bloeiende community, dat is allesinds de reden waarom ik het doe. Het spreekt natuurlijk voor zich dat je credits krijgt voor je werk in de vorm van een vermelding in de post van het script. Leuk extra'tje is natuurlijk dat je scripts eerder in handen krijgt dan anderen en ze als eerste kan ontdekken alsook de eeuwige dank van iedereen in de community niet te vergeten ;)

SLOT

Als er mensen zijn die mij graag willen helpen bij deze missie dan kan je mij contacteren via dit topic of via privé bericht.

Warre

2. Cryptic

Cryptic

Lid geworden:
    1. nov 2017
    Leuk Bevonden:
    705
    Ik zou hierover wel eens willen samenzitten ;)

3. warre

warre

Lid geworden:
    19. feb 2008
    Leuk Bevonden:
    384
    Spreek me dan maar aan wanneer je tijd hebt ;)

4. I Cant Call

I Cant Call

Lid geworden:
    23. jul 2016
    Leuk Bevonden:
    18
    Leuk infinitief, misschien zal ik je eens over een maandje contacten.
    Naast mijn huidige baan als Java-developer zou ik dit perfect kunnen combineren natuurlijk maar moet eerst zien hoe druk het op mijn eigen werk is.

5. thelightfighter

thelightfighter

Lid geworden:
    8. mei 2017
    Leuk Bevonden:
    729
    Joo
    @warre heb je nog vraag naar mensen?

6. warre

warre

Lid geworden:
    19. feb 2008
    Leuk Bevonden:
    384
    Zeker. Er zijn enkelen die iets hebben laten weten, maar heb sindsdien ook nog geen tijd gehad om scripts te releasen.

7. thelightfighter

thelightfighter

Lid geworden:
    8. mei 2017
    Leuk Bevonden:
    729
    Je roept maar! Heb er voor mn eigen stam al 2 gemaakt dus ik begin t beetje te snappen haha

8. Jo Han

Jo Han

Lid geworden:
    23. aug 2016
    Leuk Bevonden:
    818
    @warre als je nog mensen nodig hebt voor tutorials of handleidingen, je weet me te vinden op discord :)
    (Of op skype)

Laatst bewerkt: 15. aug 2018
  9. warre

warre

Lid geworden:
    19. feb 2008
    Leuk Bevonden:
    384
    Allemaal heel erg bedankt voor de reacties!

Ik heb zonet een skype chat opgericht met iedereen die zich heeft aangemeld, dat is een team van 5 wat meer dan voldoende is! Ben ik iemand vergeten of heb je nog steeds interesse kan je mij natuurlijk steeds contacteren ;)

W.

10. miketijger

miketijger

Lid geworden:
    10. aug 2017
    Leuk Bevonden:
    24
    Ik had heel graag meegedaan, echter houden privé-omstandigheden me tegen.