gerealiseerde uitbouw ook voor ingeplande opdrachten meetellen

DeletedUser

Guest
Het viel mij op dat wanneer je een aantal opdrachten planned, de verbeteringen die je realiseerd geen gevolgen hebben voor de volgende reeds ingeplande opdrachten.

Bijvoorbeeld: Je geeft een bouwopdracht voor achtereenvolgens je hoofdgebouw en je kazerne. De tijd die de bouw gaat duren wordt helaas bij het inplannen bepaald en niet bijgewerkt wanneer je hoofdgebouw is verbeterd. Het uitbouwen van je kazerne kost dus zoveel tijd als het gekost zou hebben met je oude hoofdgebouw. Dat je inmiddels sneller kunt bouwen wordt niet doorberekend in de ingeplande opdrachten.

Ik ga er van uit dat hetzelfde het geval is wanneer je je kazerne uitbouwd. De reeds ingeplande troepen zullen dan op de oude snelheid worden gerecruteerd. (dit laatste heb ik overigens niet getest)

Ik weet ook niet of het andersom zou werken: eerst veel troepen recruteren en ondertussen je kazerne degraderen (b.v. door een aanvallende vijand). Op welke snelheid worden de resterende troepen dan gerecruteerd?
En wat gebeurd er met ingeplande recruteringen wanneer je boerderij ondertussen te klein wordt? worden die ook nog steeds uitgevoerd? Maar nu dwaal ik af ;)


Het idee is dan dus ook om gerealiseerde uitbreidingen/degradaties even door te rekenen in de ingeplande opdrachten, of aan het begin van een bouw even te bekijken welke levels de bouwer heeft en dus hoe snel gebouwd gaat worden. Het is vreemd dat een gebouw gebouwd wordt met de snelheid van de bouwer op het moment dat de opdracht ingeplanned wordt ipv op het moment dat de bouw daadwerkelijk plaatsvindt.
 

DeletedUser

Guest
Als het goed is klopt het niet wat je zegt.

Het spel werkt namelijk zo, dat het niet onthoudt

"hoofdgebouw lvl 27; duur = 9:25:24"
"kazerne lvl 25; duur = 10:03:46" (ik noem maar wat)

maar in plaats daarvan:

"hoofdgebouw 27"
"kazerne 25"

Wanneer het deze bouwopdrachten uitvoert, kijkt het altijd naar de omstandigheden op het moment dat de bouw start. Oftewel, de kazerne zou gewoon met een lvl 27 hoofdgebouw snelheid ontwikkeld worden.

Voor de kazerne geld hetzelfde. Al heb je weleens megemaakt dat je kazerne gebombardeerd wordt met katapulten, dan weet je dat de boel dan wel degelijk veel langzamer gaat. Ook reeds ingevoerde opdrachten.


Eén ding weet ik niet zeker: Stel dat je hoofdgebouw naar lvl 1 wordt gebombardeerd, en je was ondertussen net in het midden van een lvl 25 kazerne te ontwikkelen.
Zal deze dan ook langer duren, of gaat deze door op normale snelheid en gaat het volgende in de wachtrij gezette gebouw pas op lvl 1 snelheid door?

Daar zal iemand anders vast een antwoord op hebben ;)
 

DeletedUser

Guest
"Als het goed is...", dan is het dus niet goed :(

Ik vroeg me af hoe het werkte en heb het een keer geprobeerd. Ik zag dat de gebouwuitbreiding die ik na de uitbreiding van mijn hoofdgebouw geplanned had staan, de oude tijd ging kosten na level-up van het hoofdgebouw. Ik heb toen de uitbouw gecanceled en opnieuw ingeplanned en zag dat nu wel sneller gebouwd werd. Vandaar dat ik het hier opperde.

Misschien dat (heel soms?) de nieuwe bouw sneller gestart werd dan de afronding van de vorige verwerkt werd?
 

DeletedUser

Guest
Eén ding weet ik niet zeker: Stel dat je hoofdgebouw naar lvl 1 wordt gebombardeerd, en je was ondertussen net in het midden van een lvl 25 kazerne te ontwikkelen.
Zal deze dan ook langer duren, of gaat deze door op normale snelheid en gaat het volgende in de wachtrij gezette gebouw pas op lvl 1 snelheid door?

Daar zal iemand anders vast een antwoord op hebben ;)

Mandil, uit ervaring, nee. Ik heb ooit en keer onder zwaar vuur gelegen (vrij onwaarschijnlijk ;)). Mijn HQ ging toen van 20 naar 15, maar mijn muur upgrade bleef lopen op de speed van 20. De tijdsduur in het menu veranderde wel. Ik kwam hier meer met toeval achter toen ik mijn muur cancelde en de muur er inneens stond hehe.

Die village ben ik trouwens niet verloren ;). Mijn tegenstander daarentegen hehe ...
 

DeletedUser

Guest
inderdaad had dit ook al opgemerkt, maar nam het niet aan als een bug, probeerde gewoon die gebouwen pas te beginnen als het voorgaande gebouw (dat voordeel oplevert) al af is
 

DeletedUser

Guest
Toch fijn zo'n premium account...
Je kunt extra opdrachten inplannen, maar die zijn stevig duurder en profiteren niet van upgrades van opdrachten eerder in de queue...
 

DeletedUser

Guest
Je kan echter wel meer queuen. Mijn hoofdgebouw over het algemeen toch al op lvl 20 dus de tijden zullen niet meer aanpassen. Hij bouwt wel mooi verder als ik in dromenland ben dus ik zie eigelijk het probleem niet.

En laat het nou niet het enige voordeel van premium zijn. Wacht maar als je straks 20 villages hebt, dan zijn de overviews goddelijk hehe.
 

DeletedUser

Guest
vooruit dan, zal dan met spijt terugkijken op mijn gratis premium-periode:p
 
Bovenaan