Genderidentiteit

DeletedUser73016

Guest
Ja romantische films, tbh, het hangt er ook weer vanaf...

Het moet toch wel iets speciaals zijn. De romantische films die ik mooi vind, heeft nog geen kat van gehoord, want ze zijn weird en meestal gaat het ook om een realistische schets van een relatie, maar ik heb wel een zwak voor films als Twilight, Titanic en The Notebook dan wel weer. Maar la vie d'Adèle is bijvoorbeeld ook een romantische film, maar zien jullie dat dan als een romantische film? Want dat is niet meteen het type film dat je met je lief gaat bekijken voor je gaat slapen (of vrijen). Bin-jip is bijvoorbeeld de film die het best bij mij doet. Het genre "romance" doet het bijvoorbeeld ook erg goed op IMDb. Dit is de ranglijst op IMDb zoals ik die een paar maanden geleden eens heb bewaard.

01 (01) 6,68 Biography 50
02 (02) 6,48 History 33
03 (03) 6,45 Romance 109
04 (04) 6,38 Drama 396
05 (05) 6,32 Crime 127
06 (06) 6,25 Musical 20
07 (08) 6,17 Music 12
08 (10) 6,13 War 30
09 (14) 6,03 Horror 71
10 (09) 5,99 Mystery 100
11 (11) 5,97 Thriller 241
12 (07) 5,95 Documentary 22
13 (12) 5,91 Animation 56
14 (13) 5,87 Family 85
15 (17) 5,79 Adventure 156
16 (15) 5,64 Fantasy 94
17 (16) 5,61 Sci-Fi 104
18 (18) 5,54 Comedy 125
19 (20) 5,45 Sport 20
20 (19) 5,37 Action 154

of in terms of aantal gezien

01 (01) Drama 396 (+60)
02 (02) Thriller 241 (+38)
03 (03) Adventure 156 (+21)
04 (04) Action 154 (+24)
05 (05) Crime 127 (+17)
06 (06) Comedy 125 (+17)
07 (07) Romance 109 (+16)
08 (09) Sci-Fi 104 (+22)
09 (08) Mystery 100 (+17)
10 (11) Fantasy 94 (+15)
11 (10) Family 85 (+4)
12 (12) Horror 71 (+4)
13 (13) Animation 56 (+1)
14 (14) Biography 50 (+9)
15 (15) History 33 (+7)
16 (16) War 30 (+4)
17 (18) Documentary 22 (+5)
18 (17) Musical 20 (=)
19 (19) Sport 20 (+3)
20 (20) Music 12 (-2)

Maar je hebt wel gelijk. Maar desondanks vind ik het enorm vervelend dat men het mannelijk stereotiep beeld in een richting duwt die me niet bevalt.
 

DeletedUser73016

Guest
Ja je hebt een moeilijke jeugd gehad, en dit verklaart denk ik ook een groot deel van je huidige gedrag. Het feit dat je moeder liever had gehad dat je een meisje was geweest heeft misschien ook wel geleid tot de 'genderidentiteitsproblemen' die je nu ervaart ipv een meer inherente neiging om je als meisje te willen gedragen. Dat je autisme hebt zou me ook niks verbazen als ik zo naar je postgedrag kijk. Het feit dat je in bijvoorbeeld het weertopic zulke lange epistels schrijft waar niemand op reageert of duidelijk interesse in toont is een typisch autistisch iets. Maar ik schrijf soms ook te lange posts hier, die uiteindelijk niemand leest, maargoed ik ben dan ook een autist :p

Ja, nog altijd beter dan zo om te gaan met een mensen. Who cares wat ik op een forum plaats. Tegen mensen spreek ik weinig tot niet over het weer en klimaat (of politiek of wat dan ook), en dat is beter zo. Soms gebruik ik Facebook ook een beetje als uitlaatklep. Het probleem is dat ik altijd eindig met langere posten dan ik oorspronkelijk voor ogen heb. Meteen de reden ook waarom Twitter en ik geen succesverhaal waren. Autisten vermijden Twitter als de pest.

Je zei eerder dat je aseksueel was, nu zeg je dat je een mooi meisje aantrekkelijk vindt. Hieruit leid ik af dat je niet aseksueel bent, maar misschien deze gevoelens opzij hebt geschoven door de vele afwijzingen die je gehad hebt. Dat je dan gemeen doet tegen een meisje omdat ze je afwijst is ook niet iets waarmee je je kansen vergroot, uiteindelijk moet je accepteren dat zo'n meisje haar keuze gewoon gemaakt heeft en dat die keuze volledig legitiem is.
Ja klopt.

Er gebeurt ook gewoon weinig in de liefde atm. Verliefd worden zit er ook niet meer in.
 

DeletedUser67517

Guest
Nee hoor Laki. Weet je wat jouw probleem hoofdzakelijk is?
Dat is een laag zelfbeeld en overthinking. Je post de afgelopen jaren met enorm veel twijfel over jezelf en de maatschappij.
Kan zeker met je autisme te maken hebben, maar het belangrijkste is dat je gewoon eens wat gaat doen in het dagelijkse leven met andere mensen.
Je probeert bepaalde karakteristieken aan binaire gegevens te koppelen. Guess what, roze is niet 100% een meisjes kleur evenmin als magenta of paars. Is drama niet uitsluitend voor vrouwen en drugs niet uitsluitend voor mannen. en dat zeg ik als ''macho''.
Zo heeft iemand met autistische kenmerken niet altijd autisme en zijn mannen die zich in een opwelling een vrouw willen voelen niet opeens transgender.
Het leven en dan vooral de maatschappij zijn veel complexer dan het zwart/wit denken wat je nu doet.

Het is volgens mij juist echt de twijfel die jou breekt. Overthinking en twijfel.
Probeer een beetje te relaxen en ga het gesprek aan met mensen om je heen. Je bent echt niet het middelpunt van dit universum en een kans verprutsen is minder erg dan een kans verspillen.
Iedereen heeft zijn gebreken en twijfels. Iedereen heeft wel eens een breekpunt in zijn leven gehad waarin hij/zij dacht: ''Oh god, morgen weer een dag gvd ik heb er geen zin meer in''.
Iedereen heeft een tyfusleven en als je er niks van probeert te maken blijft dat ook zo.
Huphup Laki, het leven is te veelzijdig en te mooi om er uit te stappen. Gewoon volle bak gaan knallen en als dat niet in je eentje lukt zoek dan hulp. Het plezier van leven ligt in handbereik.
 
Reactiescore
1.075
Iedereen heeft wel eens een breekpunt in zijn leven gehad waarin hij/zij dacht: ''Oh god, morgen weer een dag gvd ik heb er geen zin meer in''.

ja gvd morgen weer werken! daar heb ik geen zin in! story of my life :eek:

getty_rf_photo_of_man_napping_at_work.jpg
 

DeletedUser65921

Guest
Ja romantische films, tbh, het hangt er ook weer vanaf...

Het moet toch wel iets speciaals zijn. De romantische films die ik mooi vind, heeft nog geen kat van gehoord, want ze zijn weird en meestal gaat het ook om een realistische schets van een relatie, maar ik heb wel een zwak voor films als Twilight, Titanic en The Notebook dan wel weer. Maar la vie d'Adèle is bijvoorbeeld ook een romantische film, maar zien jullie dat dan als een romantische film? Want dat is niet meteen het type film dat je met je lief gaat bekijken voor je gaat slapen (of vrijen). Bin-jip is bijvoorbeeld de film die het best bij mij doet. Het genre "romance" doet het bijvoorbeeld ook erg goed op IMDb. Dit is de ranglijst op IMDb zoals ik die een paar maanden geleden eens heb bewaard.

01 (01) 6,68 Biography 50
02 (02) 6,48 History 33
03 (03) 6,45 Romance 109
04 (04) 6,38 Drama 396
05 (05) 6,32 Crime 127
06 (06) 6,25 Musical 20
07 (08) 6,17 Music 12
08 (10) 6,13 War 30
09 (14) 6,03 Horror 71
10 (09) 5,99 Mystery 100
11 (11) 5,97 Thriller 241
12 (07) 5,95 Documentary 22
13 (12) 5,91 Animation 56
14 (13) 5,87 Family 85
15 (17) 5,79 Adventure 156
16 (15) 5,64 Fantasy 94
17 (16) 5,61 Sci-Fi 104
18 (18) 5,54 Comedy 125
19 (20) 5,45 Sport 20
20 (19) 5,37 Action 154

of in terms of aantal gezien

01 (01) Drama 396 (+60)
02 (02) Thriller 241 (+38)
03 (03) Adventure 156 (+21)
04 (04) Action 154 (+24)
05 (05) Crime 127 (+17)
06 (06) Comedy 125 (+17)
07 (07) Romance 109 (+16)
08 (09) Sci-Fi 104 (+22)
09 (08) Mystery 100 (+17)
10 (11) Fantasy 94 (+15)
11 (10) Family 85 (+4)
12 (12) Horror 71 (+4)
13 (13) Animation 56 (+1)
14 (14) Biography 50 (+9)
15 (15) History 33 (+7)
16 (16) War 30 (+4)
17 (18) Documentary 22 (+5)
18 (17) Musical 20 (=)
19 (19) Sport 20 (+3)
20 (20) Music 12 (-2)

Maar je hebt wel gelijk. Maar desondanks vind ik het enorm vervelend dat men het mannelijk stereotiep beeld in een richting duwt die me niet bevalt.

Als die romantische films een realistische schets van een relatie geven, kijk je die maybe hoofdzakelijk graag omdat je dat onderbewust ook wil?

Nee hoor Laki. Weet je wat jouw probleem hoofdzakelijk is?
Dat is een laag zelfbeeld en overthinking. Je post de afgelopen jaren met enorm veel twijfel over jezelf en de maatschappij.
Kan zeker met je autisme te maken hebben, maar het belangrijkste is dat je gewoon eens wat gaat doen in het dagelijkse leven met andere mensen.
Je probeert bepaalde karakteristieken aan binaire gegevens te koppelen. Guess what, roze is niet 100% een meisjes kleur evenmin als magenta of paars. Is drama niet uitsluitend voor vrouwen en drugs niet uitsluitend voor mannen. en dat zeg ik als ''macho''.
Zo heeft iemand met autistische kenmerken niet altijd autisme en zijn mannen die zich in een opwelling een vrouw willen voelen niet opeens transgender.
Het leven en dan vooral de maatschappij zijn veel complexer dan het zwart/wit denken wat je nu doet.

Het is volgens mij juist echt de twijfel die jou breekt. Overthinking en twijfel.
Probeer een beetje te relaxen en ga het gesprek aan met mensen om je heen. Je bent echt niet het middelpunt van dit universum en een kans verprutsen is minder erg dan een kans verspillen.
Iedereen heeft zijn gebreken en twijfels. Iedereen heeft wel eens een breekpunt in zijn leven gehad waarin hij/zij dacht: ''Oh god, morgen weer een dag gvd ik heb er geen zin meer in''.
Iedereen heeft een tyfusleven en als je er niks van probeert te maken blijft dat ook zo.
Huphup Laki, het leven is te veelzijdig en te mooi om er uit te stappen. Gewoon volle bak gaan knallen en als dat niet in je eentje lukt zoek dan hulp. Het plezier van leven ligt in handbereik.

Het leven is wreed en dan ga je dood.
 

DeletedUser61134

Guest
Romantische films vergelijken met het echte leven is hetzelfde als zeggen dat zanger Rinus even intellectueel is als Einstein.

1 op 5 stellen zijn zo dom vrienden enzo te laten vallen en elke dag maar met elkaar besteden en dingen laten zakken voor de liefde (vaak gebeurd dit bij de eerste liefde etc)
Realiteit is dat je gewoon je leven doorzet en dan wanneer er tijd is dat je even met je relatie bezig gaat.
Een gezond stel is dat 5-14 uurtjes in de week met af en toe een weekendje samen uit.
Zoals ik zei zijn uitzonderingen, maar dat zijn relaties doomed to fail.
Mensen die niet voldoende tijd aan zichzelf/werk/studies kunnen besteden lopen gewoon altijd kapot.


Daarnaast zijn meestal de "Bad guys" in films een realistische schets op de gemiddelde man (De tegenpool van jullie dus)
Totdat ze door een vrouw vastgenageld zijn aan een relatie is het door de natuur bepaald dat ze wanhopig naar een partner moeten zoeken.
Mannen leven maar voor 1 ding en dat is hun DNA overzetten, dit zet een stofje vrij in het brein die ze kalmeert.

De reden dat Romance het zo goed doet is vaak de nostalgie voor vrouwen naar hun eerste liefde of gewoon hormonen.
De realisme dat dit allemaal onhaalbaar is maakt niet uit, het zet toch de eigen stofwisseling in werking als je ernaar kijkt.
 

DeletedUser7072

Guest
Films hebben sowieso meestal als doel zoveel mogelijk voor amusement te zorgen, en niet perse realistisch te zijn. In starwars maken de ruimte schepen ook gewoon geluid in de ruimte terwijl er geen enkel medium is waar dat geluid zich kan voortplanten. Het maakt het voor de kijker gewoon interessanter.

Overigens leeft iedereen voor het overzetten van DNA, alle mensen met genen die hen daar niet toe aanzette hebben hun genen immers niet echt kunnen verspreiden :p

Homofilie, aseksualiteit, etc wordt dan denk ik ook bepaald door een recessief gen ofzo, want ik denk zeker dat het wel genetisch bepaald is en ze bestaan en worden geboren uit hetero stelletjes.

Daarnaast zijn meestal de "Bad guys" in films een realistische schets op de gemiddelde man (De tegenpool van jullie dus)

Leg eens uit, waarom zijn wij zo afwijkend van het gemiddelde?
 

DeletedUser61134

Guest
Leg eens uit, waarom zijn wij zo afwijkend van het gemiddelde?

Zie je het al voor je?
Een romantische film waar ze achter een scherm zitten te tikken en dorpjes overnemen?
Verkoopt vast niet goed :eek:
Hoe wil je vanaf je computer bv een vrouw aanranden als slechterik?
 

DeletedUser67517

Guest
Je wijkt zelf af van de gemiddelde vrouw waar ik mijn leuter in wil stoppen, becca. Elke keer wanneer ik jou zie posten, keren al mijn hormonen zich tegen de natuur en is voortplanten helemaal geen issue meer.
 

DeletedUser73016

Guest
Maar stationsromannetjes interesseren me ook niet echt uit. Maar bijvoorbeeld Friends zie ik heel graag, of Twilight / The Notebook / Titanic, maar ook Bin-Jip, Fucking Amal, La vie d'Adèle, Brokeback Mountain, Brooklyn en De Rouille et d'Os
 

DeletedUser7072

Guest
Ik vond met de titanic vooral de date van het schip met de ijsberg een mooi moment :)
 

DeletedUser73016

Guest
Duidelijk dat jij een echte romanticus bent Dirk.

mgid:ao:image:logotv.com:235823


Mooie film wel, maar in het filmtopic kun je zien welke films ik mooi vind. Kreuzweg is mijn aparte favoriet. En Respire (misschien ook een "meisjes"-film) is ook een film dat ik heel graag zie. Suspiria is dan weer een styllistische horror dat ik prachtig vind. En dan volgen Taxi Driver, Eyes Wide Shut (van Kubrick), The Neon Demon. En daarna ook nog Ex Machina, Spring, Summer, Autumn, Winter... And Spring (Oosters), The Exorcist, City of God, Alien, A Clockwork Orange en Bin-jip. En daarna ook nog American Beauty, It Follows, Mustang, Elephant, Fucking Amal, Spring Breakers, Manchester by the Sea, Badlands, Blade Runner, Black Swan en A Separation.
 

DeletedUser78131

Guest
Zie je het al voor je?
Een romantische film waar ze achter een scherm zitten te tikken en dorpjes overnemen?
Verkoopt vast niet goed :eek:
Hoe wil je vanaf je computer bv een vrouw aanranden als slechterik?

Kata's
 

DeletedUser73016

Guest
Zie je het al voor je?
Een romantische film waar ze achter een scherm zitten te tikken en dorpjes overnemen?
Verkoopt vast niet goed :eek:
Hoe wil je vanaf je computer bv een vrouw aanranden als slechterik?

wat doe jij hier dan eigenlijk? :p
 
Bovenaan