1. Voordat je kan participeren op het forum dien je je eerst te registreren.

Druk hier om je te registreren!
    Ontzet Notitie

Genderidentiteit

Discussie in 'Serieus vrij forum' gestart door yankee60, 13. mrt 2017.

Deel Deze Pagina

1. Single Malt

Single Malt

Lid geworden:
    20. jan 2015
    Leuk Bevonden:
    903
    @robbeke Wat ben jij een heerlijke vent zeg. Chapeau voor dit zegje, dit verdient een staande ovatie op zijn minst.

RD507 vindt dit leuk.
  2. lokwat

lokwat

Lid geworden:
    18. jun 2013
    Leuk Bevonden:
    16
    Ik heb niet gezegd dat omdat ik gepest werd obees ben geworden...
    Ik was obees en werd daarom gepest ;)
    Dus daar heb je wel gelijk in.

Maar dat is een probleem van toen ik in de lager school zat, toen heb ik geleerd dat ik me niet kon verdedigen met woorden.
    Maar aangezien ik groter, zwaarder, sterker en beter op men benen stond dan de rest moest ik met niet verdedigen met woorden.
    Is mega grappig als je zo'n sprietje vastneemt en dat ie dan bijna in zen broek schijt...
    Ik heb daar leuke verhaaltjes over en brengt me nu elke x een grijns op men gezicht.

Nu ik ben afgevallen is dat wat minder, maar zoals ik al zei ik heb een grote mond gekregen en nu kon ik me beter verdedigen met woorden ;)
    Ik weet wat het is om gepest te worden, en ik kan eerlijk zeggen dat ik liever sterf nog liever dan me nu te laten doen...
    Maar ik heb tot nu toe nog niet in een echt confrontatie geweest.
    Wel heeft eens 1 kerel een scherp voorwerp naar men ogen gewezen, toen ben ik in zen gezicht gaan staan.
    Toen was het al opeens een toontje lager en smeken dat ik hem niets zou doen ;)

Maar tjah terug naar het topic en niet over mijn problemen, waar ik geen problemen mee heb ;)
    En tjah wat moet je doen met laki?
    Ik ken zo'n mensen dat zover in een depressie zitten en eigenlijk kunnen ze er niet uit.
    Je kan niets zeggen of doen om die persoon terug motivatie te geven...
    Als het leven overal tegenzit dan geraak je er gwn niet uit.
    Werk zit niet mee, prive leven zit niet mee, geld valt niet mee, liefde valt niet mee, vriendschap en dan nog wat BS...
    Op een gegeven moment stop je met je te verzetten tegen die depressie, en op dat moment ga je enorm achteruit.

3. robbeke

robbeke

Lid geworden:
    21. apr 2007
    Leuk Bevonden:
    544
    Ja, mooi en correct antwoord van je. Ik heb inderdaad het idee dat dit nu gebeurt.
    Ik hoop dat het nog goed komt voor'em maar er is er maar ene die er iets aan kan doen en dat is hij zelf.

Dus Laki, komop amigo!

4. Single Malt

Single Malt

Lid geworden:
    20. jan 2015
    Leuk Bevonden:
    903
    Het leven is als een pijl en boog. Je moet de pijl eerst naar achteren trekken vooraleer hij vooruit schiet. Hoe verder achteruit, des te verder de pijl straks naar voren schiet ;)

5. thelightfighter

thelightfighter

Lid geworden:
    8. mei 2017
    Leuk Bevonden:
    631
    Of de boog knapt.
    Das mooi kut

6. Single Malt

Single Malt

Lid geworden:
    20. jan 2015
    Leuk Bevonden:
    903
    Ligt aan de kwaliteit van de boog en hoe sterk je hem zelf maakt wanneer die knapt. Maar inderdaad, als je eraan gaat hangen dan knapt ie een keer. Moet je dan toch echt zelf voor zorgen dat dit niet gebeurt, toch?

Stalov, RD507 en thelightfighter vinden dit leuk.
  7. Stalov

Stalov

Lid geworden:
    10. nov 2010
    Leuk Bevonden:
    595
    wat als je een kruisboog hebt ?? wat is het leven dan ?

8. Single Malt

Single Malt

Lid geworden:
    20. jan 2015
    Leuk Bevonden:
    903
    Pijl dr in en goan. Dat zijn de iets meer bevoorrechte mensen. Dan heb je een harpoen. Dat zijn de "small loan of a million dollar" mensen. Simpel, toch?

.n0t0ri0us, RD507 en Stalov vinden dit leuk.
  9. Stalov

Stalov

Lid geworden:
    10. nov 2010
    Leuk Bevonden:
    595
    gvd hahaha

RD507 en Single Malt vinden dit leuk.
  10. Cryptic

Cryptic

Lid geworden:
    1. nov 2017
    Leuk Bevonden:
    592
    Ik denk persoonlijk dat het fout is om een gesprek te voeren strict omtrent transgenders, onder de titel 'Genderidentiteit'.

RD507 vindt dit leuk.
  11. Westkip

Westkip

Lid geworden:
    5. aug 2009
    Leuk Bevonden:
    693
    Als @Poo. doet wat hem werd gevraagd dan wordt weldra een topic in dit topic geïntegreerd waar ook andere punten die onder genderidentiteit vallen werden aangehaald.

Laatst bewerkt: 13. feb 2018
    Cryptic vindt dit leuk.
  12. Cryptic

Cryptic

Lid geworden:
    1. nov 2017
    Leuk Bevonden:
    592
    Aha, dat wist ik niet.

13. Poo.

Poo.

Lid geworden:
    30. jul 2013
    Leuk Bevonden:
    757
    ik wacht op een reactie van een bepaalde persoon :/

//edit, owh shit, niet verstuurd -.-
    Nu net gedaan

14. dragonfriend723

dragonfriend723

Lid geworden:
    11. sep 2012
    Leuk Bevonden:
    488
  15. underground tacticz.

underground tacticz.

Lid geworden:
    24. mei 2013
    Leuk Bevonden:
    717
    Ik heb besloten dat deze albino kat Laki bij mij op negeren gaat. 1 tip. 113 bellen als je in NL bent...

16. mohniels1

mohniels1

Lid geworden:
    25. okt 2007
    Leuk Bevonden:
    416
    Gaat iedereen nu laki negeren ? Ook lafjes

dirk-janusIV en Alex Lannon. vinden dit leuk.
  17. dirk-janusIV

dirk-janusIV

Lid geworden:
    13. dec 2007
    Leuk Bevonden:
    828
    De fout die je hier maakt is dat je ervanuitgaat dat het feit dat je zonder deze stereotype eigenschappen geen echte vent bent. Ik zelf heb nog nooit ook maar een moment problemen of moeilijkheden gehad met genderidentiteit, desalniettemin kan ik me zeker niet identificeren met figuren die tegen willekeurige voorbijgangers 'HOMOOOOS' roepen of praten over hoe ze dit weekend weer 'lekker geneukt' hebben. De meeste mannen/jongens die ik ken praten nooit op die manier tegen elkaar. Ik denk dus helemaal niet dat het een typisch mannelijk ding is om zo te praten, eerder een mannelijk ding in bepaalde subculturen. Als ik aan iemand denk die vaak op deze manier praat komt bij mij al snel het beeld van een soort achterbuurter of een slecht geintegreerde allochtoon in me op, geen mannen over het algemeen.

Dat jij je dus niet kan identificeren met mensen die praten over hoe ze 'lekker iemand gepakt hebben' oid spreekt enkel in je voordeel en is ook totaal geen reden om aan je identiteit te twijfelen. Als je nou interesse had in jurken, je het gevoel had dat je graag je nagels zou willen lakken, etc ok dat is een ander verhaal. Dan identificeer je je dus duidelijk met een vrouw. Maar uit dit verhaal blijkt enkel dat je je niet identificeert met mannen die op een bepaalde manier onderling communiceren, en dat zegt dus helemaal niks. Wat ook meespeelt is denk een gebrek aan ervaring op dit gebied. Vissers onderling kunnen praten over wat voor aas ze precies gebruiken, in wat voor meren ze het beste kunnen vissen, ze kunnen opscheppen over hoe groot de vissen zijn die ze gevangen hebben, etc. Maar al deze praatjes zijn alleen interessant voor mensen die ervaring hebben met vissen of daarmee willen beginnen. Als zo'n visser mij gaat vertellen welke aas het beste werkt voor bepaalde vissen of wat voor grote vissen hij wel niet gevangen heeft dan intereseert me dat werkelijk geen hol.

Op dezelfde manier geldt ook gewoon dat als je geen ervaring hebt met relaties/sexualiteit je ook geen boodschap hebt aan smalltalk hierover. Terwijl als je juist wel ervaring hiermee hebt je in dergelijke gesprekken misschien situaties kan herkennen, er herinneringen worden opgeroepen, je bepaalde grappen hierdoor beter begrijpt, etc.

Vroeger was roze gewoon een mannenkleur. Dat wij een geslacht toekennen aan een bepaalde golflengte van licht is ook maar arbitrair. Als jij blauw een mooie kleur had gevonden had niemand daar iets op gezegd, dat jij als kind(en kinderen zijn sws minder gevoelig voor de context) roze een mooie kleur vond zegt dus niets. Er is niks inherent aan roze dat het vrouwelijk maakt, anders had het die associatie door de geschiedenis heen wel gehad en in verschillende geografisch geisoleerde culturen.

Roze gaf de soldaat status
    In de 18e eeuw was het doodnormaal dat jonge mannen rondliepen in roze kleren met geborduurde bloemen erop.

De roze tint was namelijk een afgeleide van de mannelijke kleur rood, die werd geassocieerd met passie en strijdbaarheid.

Jongedames konden echter ook roze dragen, want de kleur straalde eveneens jeugd en gezondheid uit.

Volgens Jo B. Paoletti, hoogleraar in de geschiedenis van kleding, kwam dit beeld voort uit de uitdrukking ‘in the pink’, wat betekent dat iemand ‘zowel lichamelijk als geestelijk zeer fit is’.

Geen van beide seksen had dus eigenlijk het patent op de kleur. Pas in de jaren 1940 ging men roze als een meisjeskleur beschouwen.

Volgens Paoletti kwam dit door de manier waarop de kledingindustrie kinderkleding in de markt zette. In reclame droegen jongens vaak lichtblauw en meisjes lichtroze.
    bron.

Dat je je benen over elkaar doet wil niet veel zeggen opzich. Dat jij een voorkeur hebt voor vrouwen met lang haar is gewoon je persoonlijke smaak, het lijkt me logisch dat je een voorkeur hebt voor vrouwen met bepaalde vrouwelijke eigenschappen, dat lijkt me allemaal zeer logisch. Aan de hand van je eerdere post en wat je op skype zegt leid ik niet af dat je aseksueel bent, je benadrukt daarvoor toch wel te vaak hoe rottig jij je single toestand nu vindt en later in deze tekst ga je ook iets zeggen wat hiermee in strijd is :p

Je bent denk ik gewoon iemand die van mening is dat seks gecombineerd moet worden met iets romantisch, dat het iets speciaals moet zijn, etc. Dat kan en daar ben je natuurlijk volledig vrij in. Ikzelf heb absoluut geen interesse in romantische films, die zijn mij veel te saai en het verhaal is te uitgekauwd. Dat je daarin geintreseerd bent is dan wel weer typisch vrouwelijk ben ik geneigd te zeggen, want ik ken geen enkele man die geintreseerd is in dergelijke films terwijl ik er meer dan genoeg ken die niet voldoen aan je eerdere karakterisatie.

Lakigigar vindt dit leuk.
  18. dirk-janusIV

dirk-janusIV

Lid geworden:
    13. dec 2007
    Leuk Bevonden:
    828
    Ja je hebt een moeilijke jeugd gehad, en dit verklaart denk ik ook een groot deel van je huidige gedrag. Het feit dat je moeder liever had gehad dat je een meisje was geweest heeft misschien ook wel geleid tot de 'genderidentiteitsproblemen' die je nu ervaart ipv een meer inherente neiging om je als meisje te willen gedragen. Dat je autisme hebt zou me ook niks verbazen als ik zo naar je postgedrag kijk. Het feit dat je in bijvoorbeeld het weertopic zulke lange epistels schrijft waar niemand op reageert of duidelijk interesse in toont is een typisch autistisch iets. Maar ik schrijf soms ook te lange posts hier, die uiteindelijk niemand leest, maargoed ik ben dan ook een autist :p

Je zei eerder dat je aseksueel was, nu zeg je dat je een mooi meisje aantrekkelijk vindt. Hieruit leid ik af dat je niet aseksueel bent, maar misschien deze gevoelens opzij hebt geschoven door de vele afwijzingen die je gehad hebt. Dat je dan gemeen doet tegen een meisje omdat ze je afwijst is ook niet iets waarmee je je kansen vergroot, uiteindelijk moet je accepteren dat zo'n meisje haar keuze gewoon gemaakt heeft en dat die keuze volledig legitiem is.

19. Clickb*it

Clickb*it

Lid geworden:
    9. jun 2017
    Leuk Bevonden:
    262
    Waar is je onthoofding dirk janus iv

20. dirk-janusIV

dirk-janusIV

Lid geworden:
    13. dec 2007
    Leuk Bevonden: