Genderidentiteit

DeletedUser79189

Guest
Mijn reactie was niet kortzichtig, die van jou daarentegen wel. Als ik jouw post lees, dan denk ik dat er alleen transgenders en niet-transgenders zijn, terwijl er nog veel andere soorten mensen zijn, elk met zijn eigen gevoelens. Dit negeren is kortzichtig.

Het gevoel dat de maatschappij hen niet aanvaardt ligt volledig bij henzelf, want de maatschappij aanvaardt hen wel, wat kan het ons schelen dat ze geslacht M/V/X hebben. Er zijn natuurlijk altijd mensen die hen niet gaan aanvaarden, maar er zijn ook nog altijd extreme racisten die weigeren mensen van vreemde origine te aanvaarden. Ook dat kan je niet verhinderen, zo'n mensen bestaan nu eenmaal en worden zelf door de maatschappij zwaar veroordeeld. Indien ze blijven focussen op zo'n mensen en ze blijven generaliseren tot de hele maatschappij, dan gaan we eeuwig een afkeer van transgenders verweten worden en gaan transgenders zich nooit aanvaard voelen.

Dat klopt toch? Je hebt transgenders en niet-transgenders ;). Ik pak hier de gehele populatie mee. Natuurlijk bestaan beide groepen nog uit talloze subgroepen. Dus jij zegt dat de maatschappij transgenders aanvaardt? Terwijl juist onze maatschappij niet is ingedeeld op het hebben van een ander geslacht naast man en vrouw? Alles is ingedeeld voor de man of vrouw en zelfs tussen mannen en vrouwen worden gedragsregels aan gekoppeld. Tot nu toe blijf jij kortzichtig in deze. Jij bent zeker ook voor zwarte piet en voor Trump?
 
Reactiescore
976
Dat klopt toch? Je hebt transgenders en niet-transgenders ;). Ik pak hier de gehele populatie mee. Natuurlijk bestaan beide groepen nog uit talloze subgroepen.

Natuurlijk pak je er de hele populatie mee, maar dat was niet mijn punt. Je negeerde in je post andere gevoelens van mensen. Transgenders zijn niet de enige mensen die in de knoop met zichzelf liggen. Indien je geen grapjes mag maken over transgenders en je consequent wil zijn, dan zou je ook geen grapjes mogen maken over die andere mensen, en dus mogen er opeens veel grapjes niet meer gemaakt worden. Grapjes zorgen er juist voor dat de samenleving niet verzuurd.

Op de Belgische tv loopt er een programma ‘Taboe’ waar een komiek - met respect - grapjes maakt over allerlei taboe’s. Er kwam een man in beeld die volledig verlamd is onder zijn nek, zeer schrijnend, maar hij hield het zelf luchtig door er grapjes over te maken. Transgenders zijn gezonde mensen die alles kunnen, die verlamde man moet heel zijn leven met een verlamming leven. En dan ga jij zeggen dat transgenders in de maatschappij meer hinder ondervinden dan deze man? Dat is kortzichtigheid.

Dus jij zegt dat de maatschappij transgenders aanvaardt? Terwijl juist onze maatschappij niet is ingedeeld op het hebben van een ander geslacht naast man en vrouw? Alles is ingedeeld voor de man of vrouw en zelfs tussen mannen en vrouwen worden gedragsregels aan gekoppeld. Tot nu toe blijf jij kortzichtig in deze. Jij bent zeker ook voor zwarte piet en voor Trump?
Aub stop met me kortzichtigheid te verwijten terwijl je het zelf bent. Zie hierboven.

Er zijn twee soorten aanvaarding. Allereerst de aanvaarding door het gewone volk op de straat, die hebben de transgenders reeds op de enkelingen na die ik in mijn vorige post besproken heb. Quasi iedereen doet zijn stinkende best om hen aanvaard te laten voelen, de media zelf te veel vind ik. Momenteel zijn ze er rolmodellen van aan het maken, als ware het Cristiano Ronaldo’s waar elk kindje naar moet opkijken.

Naast de aanvaarding door het gewone volk heb je ook de administratieve aanvaarding en de voorziening van faciliteiten voor deze mensen. Daar zet men ongelofelijke stappen in, maar is inderdaad nog niet voltooid. Je kan niet verwachten dat er opeens een perfect kader wordt gecreëerd, want de onderverdeling man en vrouw is fundamenteel in allerlei zaken.

Volgens mij is voor transgenders vooral van belang dat ze door het gewone volk aanvaard worden en die aanvaarding hebben ze. Ze hebben niets aan enkel administratieve aanvaarding, die natuurlijk wel reeds vergevorderd is. Dus ja, ik zeg dat onze maatschappij transgenders aanvaardt.
 
Reactiescore
660
Dat klopt toch? Je hebt transgenders en niet-transgenders ;). Ik pak hier de gehele populatie mee. Natuurlijk bestaan beide groepen nog uit talloze subgroepen. Dus jij zegt dat de maatschappij transgenders aanvaardt? Terwijl juist onze maatschappij niet is ingedeeld op het hebben van een ander geslacht naast man en vrouw? Alles is ingedeeld voor de man of vrouw en zelfs tussen mannen en vrouwen worden gedragsregels aan gekoppeld. Tot nu toe blijf jij kortzichtig in deze. Jij bent zeker ook voor zwarte piet en voor Trump?

Wat jij alleen niet ziet is dat ik bv als conservatieve niet transgender een mening heb, die is gebaseerd op gevoelens, ontwikkeld door leren in mijn leven en door opvoeding en waarschijnlijk ook een stuk aangeboren. Ik mag mijn gevoelens niet uiten door ‘raar’ op te kijken als ik een transgender zie. Maar de transgender kan wel perfect zijn gevoelens en gedrag openbaren. Ik voel me als conservatieve niet transgender voor een stuk gediscrimineerd daardoor.
 
Reactiescore
770
Zij voelen dat de maatschappij niet voor hen is bestemd en gaan zich daardoor rotter voelen. Men hoeft geen top-psycholoog zijn om te concluderen dat dit effect zal hebben. Of hun gevoelens nou terecht zijn of niet, er zijn zat bewijzen die vertellen dat die gevoelens er wel zijn. Een reactie is, ja niet-transgenders voelen ze ook niet dus zij moeten zich maar vermannen (ik vond dit woord ironisch in dit geval), is te makkelijk. Daarnaast zijn transgenders vaker doelwit van scheld-tirade en mishandelingen omdat zij transgender zijn dan niet-transgenders omdat zij niet-transgenders zijn.

Als mensen met zelfmoordneigingen zitten dan raden we zo'n dingen af omdat mensen in depressies de verkeerde gedachten hebben, en zich ongelukkig voelen, en daardoor niet rationeel zijn. Transgendermensen net hetzelfde: ze zijn ongelukkig en depressief, proberen naar een oplossing te zoeken en dan hebben ze een intussen zeer geromantiseerd beeld dat ze maar iets moeten doen aan hun fysiek ipv aan hun psyche. Bij mensen met zelfmoordneiging raden we dan aan dat ze hun psyche moeten aanpassen, terwijl we dan bij transgenders moeten aanraden dat ze hun fysiek volledig moeten ombouwen naar hun eigen denkbeelden die ze meestal hebben op leeftijden dat het niet normaal is om al zo ver te denken.

Dan kan je dus ook zeggen van "als je zelfmoord wilt plegen moet je dat maar doen", maar dat doen we niet omdat zoiets compleet verwerpelijk is, en het een algemene logische aanname is dat als je in een zeer diepe put of periode zit van zijn en denken, de gedachtes die dan ontspringen uit die periode irrationeel zijn en tegengehouden moeten worden. En dan is de gedachte van "ik moet mijn fysiek helemaal ombouwen (lees: manipuleren om dat beeld te bekomen die ik heb van mezelf)" dan weer wel iets dat we juist moeten aanmoedigen, ipv afwijzen / afraden.
Ik zie daar duidelijk een conflict in.

Mensen die suïcidaal zijn komen veel vaker voor dan mensen die transgender zijn; dat zie je ook in de cijfers: jongens plegen veel meer zelfmoord dan meisjes, en in zijn totaliteit ligt het zelfmoordcijfer heel hoog. Waarom wordt dan de maatschappij en de politiek niet aan hen aangepast?

Transgenders zijn een enorm kleine minderheid, maar in onze huidige maatschappij heeft het linkse spectrum een zodanige fetisj gekregen voor minderheden dat het er punt van maakt de hele maatschappij met zijn normen en waarden te verpulveren tot moes en van die brij een nieuwe op poten te zetten die dan inclusief is voor wat voordien abnormaal is, en nu normaal is.
 

DeletedUser73016

Guest
op 9lives zei jij dat ook het feit is dat het probleem bij jou ligt en niet bij anderen maar dat wil jij je maar niet realiseren. Je kan totaal niet omgaan met andere mensen hun wereldvisie of mening en dus vindt je dat maar 'eng'. Misschien beter zelf sociaal conservatief worden !!

Dus wat jij wilt zeggen is dat we tolerant moeten zijn voor fascisten? Iedereen heeft tegenwoordig een bekrompte wereldvisie. Mensen zijn niet tolerant voor mij, dus waarom zou ik nog tolerant moeten zijn voor andere mensen. Ik heb trouwens tolerant geweest zijn voor partijen zoals N-VA in het verleden en mensen als Donald Trump, maar de kansen die ze van mij gekregen hebben, laten ze keer op keer liggen. En uiteindelijk gaan we er nergens op vooruit, blijft de ongelijkheid tussen rijk en arm te groot en neemt niemand het klimaat serieus, en vooral dat laatste maakt me ziek. Ja, tuurlijk, is niet alles slecht aan N-VA. Zo vind ik Ben Weyts een goede minister, maar dat iedereen echt zot is van Theo Francken kan ik echt niet slikken.

27337152_2036792113265329_3421546353585763709_n.jpg


Dat je streng bent voor immigratie, dat kan ik begrijpen. Dat is jouw politiek, en als mensen zo een politiek willen, dan is dat ook hetgeen dat moet gebeuren. En uiteindelijk maakt het me niet uit wat er gebeurt qua immigratie deels omdat ik me niet in die situatie bevind. Maar ga aub mensen als mensen behandelen, en of ze nu vluchtelingen of economische vluchtelingen of whatever zijn. Zo ga je niet met mensen om! In geen enkele situatie. Maar goed.

En stop met van rechts ook het tolerante rechts te maken. Ik dacht dat jullie dehenen waren die voor het recht van vrije meningsuiting waren. Wel, dit is mijn mening, en ik doe alvast niet mee met jullie. En mijn mening is dat ik ziek word van de sociaal conservatieve samenleving. En het economische "progressieve" / liberale model. Ik wil juist een sociaal progressief en statistisch / links economisch beleid.
 

DeletedUser73016

Guest
De maatschappij aanvaardt transgenders trouwens niet. Als dat wel het geval was, dan had Bo Van Spilbeeck niet eens media-aandacht gekend, en hadden we deze hele discussie niet gehad. Dat is zever.

Daarnaast doe je alsof zelfmoordneigingen en transseksualiteit twee aparte fenomenen zijn en veel gevallen van het laatste toe te wijten zijn aan zelfmoordneigingen. Dat lijkt mij niet het geval. Ik denk dat je de intensiteit van het proces onderschat. Transseksualiteit LEIDT namelijk tot zelfmoordgedachten, maar misschien is het wel wat moeilijker voor de niet getrainde mens om deze problematiek te onderscheiden van andere problemen die ook suicidaliteit tot gevolg hebben. Het kaf van het koren scheiden. Maar ik denk niet dat de hoofden van pubers plots op hol geslagen zullen worden, en iedereen plots transgender zal willen worden, want transgender zijn is IN. Zo werkt het dus niet! En als je dat wel denkt, dan heb je een sterk vertroebeld wereldbeeld.

Ik ga wel akkoord met dit, m.n. dat de maatschappij nog steeds niet kan omgaan met het probleem suicidaliteit. En met na ieder controversieel programma het nummer van de zelfmoordlijn of 1813 te gaan plaatsen ga je het probleem niet oplossen, maar daar gaat dit niet over.

Mensen die suïcidaal zijn komen veel vaker voor dan mensen die transgender zijn; dat zie je ook in de cijfers: jongens plegen veel meer zelfmoord dan meisjes, en in zijn totaliteit ligt het zelfmoordcijfer heel hoog. Waarom wordt dan de maatschappij en de politiek niet aan hen aangepast?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
660
Ik denk dat Stalov vooral wil zeggen dat je zaken niet moet overdrijven.
Als ik zeg dat ik hoofddoeken dragen niet correct vindt in onze maatschappij dan ben ik daarvoor niet direct een racist. Ik ben het er gewoon niet mee eens.
Mensen die hoofddoeken dragen zullen instant roepen dat ik wel een racist ben, geruggensteund door een bende moraliserende linkse 'klootzakken' die elke vorm van normale discussie onmogelijk maakt. Dit komt in België ook wel een beetje door het Vlaams Blok dat wel een racistische partij is/was. Maar dat blijven misbruiken om overdreven te moraliseren is eigenlijk even erg of in mijn ogen nog erger.

Op de duur krijg je dat alle 'minderheden' zich ALTIJD gediscrimineerd voelen omdat natuurlijk hun gevoelens niet overeen komen met wat de meerderheid voelt en dus ook denkt. En dat is dus nogmaals volledig foute boel.

In deze discussie is het simpel. Jij denkt: 'ik vind dat transgenders zich openlijk mogen outen'. Ik vind dat ook maar ik kijk er wel raar van op en zal dat blijven doen, ik heb er namelijk ook wel wat vraagtekens bij. Dat kan jij niet hebben en roept dan direct dat je je gediscrimineerd voelt. Ik denk dat dat mede komt door het 'overgemoraliseer' van de voorbije 20-25 jaar.

Ik geef een heel klein, weliswaar gedurfd voorbeeld van hoe mensen eigenlijk alleen maar kijken naar hun eigenbelang.
Moslims voelen dat ze niet gewaardeerd worden in onze maatschappij en gaan ons beschuldigen van racisme.
Diezelfde Moslims aanvaarden niet dat Joden zich in hun maatschappij komen nestelen.
Eigenbelang!!!

Trouwens, denk jij dat kinderen van transgenders niet beïnvloed worden door het gedrag van hun ouders? Als dit wel het geval is dan is dat eigenlijk al een dilemma op zich, zijn die kinderen dan van nature uit transgender of blijkt het dus mogelijk te zijn dat zoiets ook voor een stuk wordt ingelepeld. Ik vind dat daar onderzoek moet naar komen. Stel je maar eens voor dat dat uitwijst dat het beïnvloedbaar is, dan kan ik dus roepen dat bepaalde homo's modefenomenen zijn, leuk toch?
 
Reactiescore
770
De maatschappij aanvaardt transgenders trouwens niet. Als dat wel het geval was, dan had Bo Van Spilbeeck niet eens media-aandacht gekend, en hadden we deze hele discussie niet gehad. Dat is zever.

De maatschappij aanvaardt ze trouwens wel en die media aandacht is er puur gekomen om dit uit te melken en een volledig circus op poten te zetten waarin iedereen danst en zingt over een persoonlijke keuze van een 2de-rangs journalist bij de VTM.

Wil je weten waar we die mensen vinden die transgenders volledig niet aanvaardden en zelfs zouden durven bedreigen? Moslim-gemeenschappen. Maar dat kaart men niet aan, want dan zetten we de ene slachtoffergroep tegenover de ander.
 

DeletedUser73016

Guest
Die vent - vrouw heeft nog altijd veel meer bereikt en gepresteerd in het leven, dan jij.
 
Reactiescore
770
Die vent - vrouw heeft nog altijd veel meer bereikt en gepresteerd in het leven, dan jij.

ja misschien een inspiratie voor jou om je luie kont te verslepen en je nuttig te maken ipv altijd op dezelfde plek staan wenen? zo maar een ideetje hoor laki
 
Reactiescore
660
Die vent - vrouw heeft nog altijd veel meer bereikt en gepresteerd in het leven, dan jij.
Hij is bekend van tv. Dat klopt. Voor mij trouwens pas na zijn outing. Stalov kende ik net iets langer eerlijk gezegd.
Meer bereikt is een gedurfde uitspraak. Maar dat mag, alleen weet ik niet of het klopt.
 

DeletedUser79054

Guest
Die vent - vrouw heeft nog altijd veel meer bereikt en gepresteerd in het leven, dan jij.

Het is niet omdat je op tv komt dat je meer bereikt hebt in je leven. Deze uitspraak is vreemd en klopt niet. Ik ben vroeger ook nog eens op Karrewiet gekomen met mijn school. Het ging over een raportage over carpoolen, en sinds ik op een Freinet-school zat, was dat allemaal maar vanzelfsprekend dat wij daar over gingen vertellen toch?

Maar goed, ik zal hier later nog eens op terugkomen, en over het eigenlijke thema. Heb nog een frapant voorbeeld die ik kan delen.
 

DeletedUser73016

Guest
deze generatie is verdorie nog conservatiever dan de babyboomers. Ik ben er ook wel klaar mee, ik blijf wel weg uit svf. Dit is een beetje 9lives light. Op de Engelse & Amerikaanse fora is men tenminste toleranter, respecteert men ieder's mening, en gaat men niet aan anderen opleggen wat er zou moeten gebeuren over transgenders of de maatschappij.
 
Reactiescore
770
deze generatie is verdorie nog conservatiever dan de babyboomers. Ik ben er ook wel klaar mee, ik blijf wel weg uit svf. Dit is een beetje 9lives light. Op de Engelse & Amerikaanse fora is men tenminste toleranter, respecteert men ieder's mening, en gaat men niet aan anderen opleggen wat er zou moeten gebeuren over transgenders of de maatschappij.

ach man jij hopt gewoon van het ene forum naar het andere je echo kamer opzoeken terwijl je totaal niet onder ogen wilt zien dat het puur aan jou ligt, die zelfingenomenheid omtrent je politieke mening en dat iedereen die er niet mee akkoord is maar moet oplazeren. Blijf idd weg dan want je bent duidelijk incompetent om te discussiëren met mensen. Misschien eerst zelf mensen met een conservatieve mening tolereren en respecteren dan enkel datgene wat herhaalt wat jij al zegt. Echt verander die ingesteldheid van jou nou eens man man man. Roepen we al 3 jaar hier.
 
Reactiescore
660
deze generatie is verdorie nog conservatiever dan de babyboomers. Ik ben er ook wel klaar mee, ik blijf wel weg uit svf. Dit is een beetje 9lives light. Op de Engelse & Amerikaanse fora is men tenminste toleranter, respecteert men ieder's mening, en gaat men niet aan anderen opleggen wat er zou moeten gebeuren over transgenders of de maatschappij.

Nu bevestig je dus gewoon wat we al heel de tijd zeggen laki. Je krijgt hier niet te horen wat je graag zou willen horen en dus blijf je weg en ga je naar een forum waar ze je wel naar de mond praten.
Stalov heeft al heel de tijd je mening gerespecteerd maar is het er niet mee eens. Dat is echt totaal iets anders.
Wij zeggen ook niet wat er moet gebeuren. Wij zeggen gewoon dat we het maar raar vinden.
Je hebt mijn vb ook compleet genegeerd van die transgender die dan een lesbische relatie heeft. Je moet me eens uitleggen hoe ver weg je dan bent. Je laat je als man omvormen tot vrouw, want zo voelt die man zich, maar kan het niet over zijn hart krijgen om te sexen met een man en neemt dan een lesbische relatie. Komop, dat is heel bizar. Is niet fictief hoor. Bestaan genoeg voorbeelden van.
Zulke zaken negeer ik gewoon en beschouw ik niet meer als normaal of te aanvaarden, waarmee ik nog steeds niet discrimineer. Ik negeer ze gewoon, ik geef geen aandacht aan mensen die er overdreven om schreeuwen.
Een punker op straat negeer ik ook gewoon. Wil je anders zijn, mij goed, maar extra aandacht verdient dat niet. Je bent zoals je zelf zegt maar gewoon een mens als een ander, dat klopt, dus zeker geen extra aandacht.
EN DUS OOK EEN JOURNALIST die extra aandacht wil negeer ik.
 

DeletedUser73016

Guest
Stalov heeft zojuist verwijten naar mijn hoofd geslingerd op Skype. Ik ga mij er ook niet in mengen. Als jullie transgenders niet willen aanvaarden in de maatschappij, is dat jullie probleem. Als jullie denken dat de media het beeld van transgenders populiseren, en dat nu plots iedereen transgender wilt worden en de hoofden van pubers op hol zal worden geslagen, zijn jullie ook verkeerd. Wat jullie alleen maar aantonen is dat deze maatschappij nog niet klaar is voor vooruitgang, en dat is een spijtige zaak, maar dat zal dan maar iets moeten zijn dat ik moet aanvaarden. Wat jullie verder over mij of deze situatie denken, kan me eigenlijk ook weinig schelen. De discussie is ook zinloos. Ik heb nog nooit een ander overtuigd van mijn gelijk als ze vinden dat ik geen gelijk hebben. En jullie zullen dat ook niet met mij kunnen doen, althans toch niet in deze discussie. Onze meningen zijn quasi compleet tegenstellend, op quasi allerlei zaken, en mijn privésituatie wordt hier net zoals 9lives weggelachen. Ik zie ook een gebrek aan respect voor mijn kant en mijn situatie.

En laat mij gewoon met rust. Ik heb geen zin in verwijten aan mijn kop. Ik heb geen zin in discussies met (i'm very sorry) mensen die het voor mij niet waard zijn om er mee in discussie te gaan (althans, zeker bij Stalov), na wat ik net ontvangen had op Skype.
 
Reactiescore
770
Kijk daar heb je hem weer. Dat vingertje. Die morele hoge grond (holier than thou).

En het is allemaal onze schuld. Want het is alleen maar "jullie jullie jullie". En oh ik wil enkel maar een discussie, maar een discussie krijg ik niet, want ik begrijp maar niet dat een discussie iets is waar mensen met gefundeerde argumenten het fundamenteel oneens zijn met elkaar en het daarover hebben met elkaar. Nee, iedereen moet maar een linkse gutmensch zijn die volledig 100% jouw mening deelt, en dan pas hebben we een 'discussie'.

Daarom dat jij op 9lives ook bent weggejaagd: het interesseert je werkelijk geen zak wat anderen denken of zeggen, wanneer mensen afkomen met argumenten ondersteund door bronnen dan negeer jij dat steevast, weiger jij gewoon met het been stijf te houden er op in te gaan en ga je dan weer voor de tigste keer ergens anders posten, om vervolgens weer dezelfde procedure in werking te zien treden.
Jij stort je ergens in enkel om je gedacht te zeggen en wanneer mensen het niet akkoord zijn met je loop je ofwel weg of ga je dingen uit z'n context plukken, maar het uitgangspunt is iedere keer hetzelfde: jij bent het slachtoffer en daar moeten wij maar mee sympathiseren ofzo? Heel irritant is dat. En je stopt er maar niet mee.

Het boeit je gewoonweg geen hol wat andere mensen denken van jouw mening, evenmin denk je hier zielig te kunnen doen en dat mensen maar medelijden hebben met je. Lees anders die post van @glenn485 er nog maar eens over na: jij blijft trappelen in dat calimero-complex van je waardoor je steeds maar weer een zielig figuur wilt slaan die je echt niet onder ogen wilt zien.

Je hele persoonlijkheid draait rond dat enerverend zielig te doen end at te gebruiken in een discussie, waardoor een klimaat van rationaliteit en objectiviteit vervormd wordt tot een EUH MIJN GEVOELENS ZIJN GEKWETST discussie; heel veel passie en emotionaliteit, nihil wederwoord of argumentatie.

Het is niet de eerste keer dat mensen dat grondig beu zijn na het zovele keren tegen je gezegd te hebben dat je er mee moet ophouden, en het zal ook niet de laatste keer zijn. Je bent in die jaren nog niets verandert. Over paar jaar trappel je nog steeds op hetzelfde stukje grond: ik heb gelijk en mijn mening is van hoge morele waarde en mensen die conservatief zijn zijn het niet waard om tegen te praten en mijn situatie is oh zo danig erg laat ik het hier nog maar eens uitleggen en dan ben ik heel erg had gekwetst als mensen er geen fuck om geven want ik wil juist dat men een fuck om mij geeft zodat ik weer emotioneel mensen kan manipuleren in discussies.

Verman je.
 
Reactiescore
660
Laten we vooral rustig blijven. Laki, jij verwijt ons ook. Ik heb u nooit iets verweten.
Het klopt niet wat je zegt.
Ik begrijp wel wat stalov zegt als je altijd zo discussieert want je leest niet wat er wordt gezegd.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan