Geluksysteem

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Is er ergens een topic of discussie geweest in het verleden rond geluk? Ik vraag me af hoe die verdeling zit aangezien ik het gevoel heb dat de 25% geluk en pech enorm veel voorkomen terwijl je logischer wijs zou denken dat de kans dat je een bepaald percentage krijg is verdeeld volgens een Gauss curve (0% meeste kans en 25% minste kans).

Heeft het aantal troepen dat je meestuurt hier ook een invloed op? Ik heb de laatste 2 weken op speeds bij elke serieus aanval (met redelijke troepen) een +20% geluk/pech situatie gehad en het overgrote deel daarvan was in mijn nadeel. Ofwel ben ik echt een enorme pechvogel ofwel komen die 25% geluk en pech evenveel voor als de 1%. Iemand een idee?
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.715
Ik denk dat het gewoon willekeurig wordt gerold, 17,5% dezelfde kans al -0,1%. Lijkt mij het meest logische
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Ik denk dat het gewoon willekeurig wordt gerold, 17,5% dezelfde kans al -0,1%. Lijkt mij het meest logische

Ik denk ook dat het zo is maar vind het niet logisch. Het zo zo moeten verdeeld zijn. Hoe hoog je het midden instelt tot daaraan toe, maar het is vreemd dat je zo vaak "max geluk" hebt. In een 1 dorpssituatie van je verdedigen op +25% aanvaller en dan backtimen op -25%. Wat maken je troepnhoeveel heden uit als je tot 50% afhankelijk kunt zijn van geluk. Misschien is dat al sinds de start zo maar toch even vermelden dat ik het een slecht systeem vind.

16829d7bf8d97cbd8626655b5cbed46e.png



Edit: En hoe werkt een gelukvlag dan precies als de kans tussen 0% en 25% toch al even groot is?
 
Reactiescore
6
Ik denk dat je gelijk hebt, ik heb ook al altijd die indruk gehad. Het zou veel logischer zijn als de waarschijnlijkheden zich Gaussiaans zouden gedragen, want dan krijg je die extreme gevallen echt heel erg weinig, wat een pak eerlijker zou zijn me dunkt.

En die vlag: ik ga ervan uit dat ze een coin flippen die je dan bijvoorbeeld +25% geeft, en daarvan wordt dan bijvoorbeeld 16% (afhankelijk van de vlag) afgetrokken om het te balanceren naar 0.
 

Deleted User - 487710895

Guest
Het wordt niet zozeer eerlijker met een standaard normaal verdeling, want iedereen heeft sowieso al dezelfde kans op geluk.

Het zou het geluk wel dichter bij 0 brengen, maar dat doen geluksvlaggen al, dus die worden dan nog ietsjes nuttelozer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
111
1% lijkt evenveel voor te komen als 20%
Ik kan redenen bedenken voor inno om dat bewust te doen.

Ik ben het echter met je eens @tim010 dat een Gausse functie gevoelsmatige logischer is
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Het wordt niet zozeer eerlijker met een standaard normaal verdeling, want iedereen heeft sowieso al dezelfde kans op geluk.

Het zou het geluk wel dichter bij 0 brengen, maar dat doen geluksvlaggen al, dus die worden dan nog ietsjes nuttelozer.

Het wordt inderdaad niet eerlijker aangezien zoals je zegt er een kans is dat wel geluk al dan niet pech hebt. Maar die 25% geluk is gewoon te impactvol, zeker op de speedwerelden die in 90% van de gevallen uitdraaien op 1 grote aanval per ronde. Ik zit nu aan een belachelijke streak van -20 en meer % waardoor ik mijn voorsprong die ik maak door de beste te zijn, consistent verlies door een "geluksfactor". Het maakt het Geluk is iets speciaals, als je altijd geluk hebt dan is dat geen geluk meer. Het zou dus meer bij 0 moeten liggen.

De invloed van die 25% is gewoon veel te groot zeker als die zo veel voorkomt.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Vlagje van 20% geluk er op en je hebt altijd -5 tot + 5 :)

Speeds hebben geen vlaggen. En dat is niet de manier om het probleem op te lossen. Het probleem dat ik ondervind is dat het geluksysteem niet gebalanceerd is en teveel impact heeft op de 1 dorpsfase, los van het feit dat het nog steeds voor iedereen gelijke kansen zijn enz. Dus ik vraag me af of dat wel effectief de bedoeling is dat 25% evenveel voorkomt als 0% en waarom dat is besloten/ of dat eventueel niet kan aangepast worden (of op zijn minst over te discussiëren valt) mocht inno zich wat aantrekken van hun community.
 

Deleted User - 487710895

Guest
Speeds hebben geen vlaggen. En dat is niet de manier om het probleem op te lossen. Het probleem dat ik ondervind is dat het geluksysteem niet gebalanceerd is en teveel impact heeft op de 1 dorpsfase, los van het feit dat het nog steeds voor iedereen gelijke kansen zijn enz. Dus ik vraag me af of dat wel effectief de bedoeling is dat 25% evenveel voorkomt als 0% en waarom dat is besloten/ of dat eventueel niet kan aangepast worden (of op zijn minst over te discussiëren valt) mocht inno zich wat aantrekken van hun community.

Ik speel zelf geen speeds, maar ik snap je probleem nu wel. En een normale verdeling zal dan inderdaad een oplossing zijn.
Toch blijf ik er dan bij dat geluksvlaggen dan ook een tweak moeten krijgen want die worden dan echt matig, of je moet de SD heel hoog zetten maar dan krijg jij weer hetzelfde probleem.


Verder zei je nog dat het niet gebalanceerd is, bedoel je hier mee dat +25 beter is dan dat -25 slecht is?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
a1ff136e21757f320763100555c3fbdf.png
12f5f6321ad63a1d9e39ac2f54ac09c4.png


Kijk dit is een 1v1, waarbij ik (Kolibrie) eerst wordt aangevallen en daarna backtime. Doordat de uiterste gelukswaarden 20% en meer zo veel voorkomen heb ik in deze situatie bijna dubbele troepen aantallen nodig, ik verloor hier puur door die geluksprocenten. Als ook maar 1 van die 2 rond de 0 had gelegen had ik het overleefd En dit is dus bijna dagelijkse kost op speedwerelden. Het systeem faalt dus zeker in mijn opzicht.

En ja 25% is gewoon te hoog naar mijn mening, zeker in het aantal keer dat het atm voorkomt. Oké sommige oorlogen in het verleden zijn gewonnen door het kleinste leger, maar dat waren enkelingen/gelukjes en niet de standaard gang van zaken. Hoe meer ik erover nadenk hoe duidelijker ik het vind dat het momenteel slecht ineen zit.
 
Reactiescore
2.349
Misschien een idee om de percentage van een bepaald geluk normaal te verdelen op werelden zonder vlaggen, en het laten zoals het nu is op werelden met vlaggen? Want wat Tim hier meedeelt, is effectief een enorme factor op speed, je kan er je ronde mee winnen of verliezen.
 
Reactiescore
111
Weet @Duckje misschien beter hoe het ATM werkt?
 
Reactiescore
2.489
Ik zal het opgooien om na te kijken maar volgens mijn informatie is het geluksysteem puur willekeur.
 
Bovenaan