Goed idee?

  • Ja

    Stemmen: 54 79,4%
  • Neen

    Stemmen: 14 20,6%

  • Totaal aantal stemmers
    68
Reactiescore
742
Mja je zult keer wat anders moeten doen dan edel spammen ja ^^
Maar met 20 edels kun je prima edelen hoor. (kan ook andere hoeveelheid zijn 20 is gewoon voorbeeldje he)
Besides je edellimiet kan wel gewoon hoger zijn, gewoon het aantal gelijktijdige edels die je levend kunt hebben niet, dus je groei zal er niet echt door leiden.

Ik denk toch dat je hier wel een beetje te ver gaat, je groei word wel degelijk belemmerd vooral rond de 40 dorpen. Indien je 20 edels hebt (voorbeeld) ben je gelimiteerd aan 5 treinen. Met 5 treinen kan je dus via een blitz max 5 dorpen pakken, early game word er vooral geblitzt. Dat betekend dat je op de volgende dag moet wachten voor 5 nieuwe blitzs IPV in een nacht 10-15.

Daarnaast ben ik een beetje sceptisch over het 20-50 edels in de late game fase, hierdoor krijg je max 12 treinen/spam edels op een dorp. ik bedoel 12 treinen snipen kan iedere pannenkoek binnen 2 uur toch? Dan word het niet eens meer een uitdaging.

ik snap dat je van het edelspam een beetje moe word en van de huidige meta ook, maar dit is niet de oplossing denk ik zo. Ik denk dat er betere ideeën zijn te bedenken zoals het Fake limiet is op vele werelden nu 2-4%, een idee is bijv. bij een edel 8% ofzo waardoor je 800 troepen (10k dorp) nog hebt. Of denk aan een max aantal edels per dorp als dat bijv. op een 5-6 staat moeten de edels van verder af komen en is het edelspam idee (op de laatste 1-2 uur) een stuk minder.
 
Reactiescore
1.140
Mja rond de 40 dorpen werk ik meestal nog niet met meer als 20 edels tbh.
Maar eens dat het wel wat remmend werkt wat betreft de winsten die je kunt behalen.

Maar mijn ervaring van de laatste werelden is eigenlijk niet dat de grote aantallen fakes het probleem zijn het zijn de hoge aantallen edels.
(minder fakes en een 8% fake limiet ben ik ook voor trouwens)
Mooiste zou zijn duur herbouwen tbh maar het argument dat het met lage edel aantallen easy te deffe is gaat niet echt op imo.
Jaren lang was dat namelijk de standaard en toen ging het ook prima.
Daarnaast is zoals ik het idee voorstel de waarde van de limiet de wereld setting dus je kunt is een keer een wereld hebben met een heel lage waarde 20 bijvoorbeeld maar meestal zou het eerder rond de 50 liggen maar zijn ook werelden waar het op onbeperkt gezet kan worden.
Dus het is iets waar mee gespeeld kan worden en mocht er een waarde zijn die goed werkt kan rond dat aantal wat meer gekozen worden.
 
Reactiescore
742
Maar mijn ervaring van de laatste werelden is eigenlijk niet dat de grote aantallen fakes het probleem zijn het zijn de hoge aantallen edels.
(minder fakes en een 8% fake limiet ben ik ook voor trouwens)

Sorry voor mijn slechte uitleg, ik bedoelde meer dat zodra een aanval met een edel word verzonden een 8% limiet aanwezig moet zijn en normale aanvallen een 2-4%. Ik denk dat het beste is een max aantal edels per dorp zoals ik hierboven al uitgelegd had. (indien inno hier uberhaupt iets mee wilt doen)
 
Reactiescore
742
Dan even over het fakelimiet wat ik ook wel een zorgelijk stukje vind. op w78 staat die nu op 1,7% dat zijn rond de 400 troepen bij een uitgebouwde boer. dat zijn dus 300 bijltjes die je bij een edel mee moet sturen. dit lijkt me toch wel genoeg? je stuurt hierdoor namelijk tactische fakes en ook zeker niet te veel omdat anders al je off en deff naar de knoppen gaat. als je een 8% fake limiet zou handteren kom je bij een uitgebouwde boer op bijna 2k troepen uit ? dan zou het dus niet meer mogelijk zijn om een groen bijtlje de deur uit te gooien... lijkt me iets wat overdreven niet? de fakes zijn er inmiddels al makkelijk uit te filteren door de toren die er inmiddels (bijna) elke wereld staan.

w78 is 4% en geen 1,7% idk hoe je bij 2.000 troepen uitkomt maar 8% is alsnog 800 troepen op 10k dorpen.

daarnaast was in mijn optiek een 8% niet nodig voor alle aanvallen, maar alleen de de aanvallen wanneer er een edel verstuurd word.
 
Reactiescore
490
vergeet wat ik zei lol
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Kan dit asap komen aub? Zal wel niet goedgekeurd worden ivm verdien model... Maar gezien de nieuwe script regels zou dit wel een enorme must zijn denk ik. Script restricties maken het denk ik nog moeilijker om edelspams te deffen.
 
Bovenaan