Gameverslaving

DeletedUser

Guest
Wat valt er te discussiëren aan gameverslaving? Slotje miss?

't Is niet omdat jij er niets zinnigs over weet te vertellen dat dit topic niet kan dienst doen als platform om erover te praten/discussiëren. Ik bedoel maar: een slotje vragen omdat het topic jou niet interesseert is een nogal narcistisch uitgangspunt.

Als het topic weinig input krijgt zal het vanzelf wel op de achtergrond verdwijnen.
 

DeletedUser

Guest
Sorry? Ik zeg alleen dat er over het onderwerp gameverslaving behalve het invullen van de lijstjes eigenlijk niets te zeggen is. Maar ga gerust je gang, breng discussiemateriaal in, geef input. Ik ben benieuwd.

En narcistisch? Misschien iets overdreven...?
 

DeletedUser55797

Guest
Sorry? Ik zeg alleen dat er over het onderwerp gameverslaving behalve het invullen van de lijstjes eigenlijk niets te zeggen is. Maar ga gerust je gang, breng discussiemateriaal in, geef input. Ik ben benieuwd.

En narcistisch? Misschien iets overdreven...?

Misschien de mensen die ervaring hebben in zijn verslaving, en die het in hebben gezien, die kunnen hier hun verhaal doen? Mensen kunnen daarop reageren.
Mensen die met game-verslaafde werkt. En zeggen wat er wel niet met die mensen doet.
Familie of vrienden hebben die het hebben.
Mensen die het niet hebben ervaren, inleven hoe het er voor hun zou uitzien, wat er voor hun veranderd!

Wat het wel of niet kost aan je sociale leven.
Ga je er op achteruit in de samenleving.

Zijn zat dingen die input creeëren binnen dit topic, je moet alleen de juiste mensen vinden die er meer over weten.
 

DeletedUser

Guest
pff, gameverslaafd ik? Mijn moeder zegt van wel, maar ik zeg van niet. Alhoewel ik er toch best vaak achter zit, maar ik ga vaak opstap, sport veel. Ben ik gameverslaafd? Wat is eigenlijk de definitie van gameverslaafd?
 

DeletedUser1435

Guest
gameverslaving is dat je veel gamed, op stap gaat ook en veel sport. Je ontkent het maar je moeder zegt van wel dan ben je dus verslaafd
 

DeletedUser

Guest
Sorry? Ik zeg alleen dat er over het onderwerp gameverslaving behalve het invullen van de lijstjes eigenlijk niets te zeggen is. Maar ga gerust je gang, breng discussiemateriaal in, geef input. Ik ben benieuwd.

En narcistisch? Misschien iets overdreven...?

Als het je niet interesseert ga je toch naar een ander topic? Wat is nou het probleem, ik kom ook niet in dit topic reageren. Als anderen meer te zeggen hebben over dit onderwerp is dat prima. Ik ben het wel eens met Braafjes dat het narcistisch is om om een slotje te vragen als iets je niet interesseert.
 

DeletedUser

Guest
1)Hoe lang speel je gemiddeld per dag op tw(of andere spellen online) hangt af, weekend, vakantie etc. Doordeweeks meestal 1 a2 uur .. Meer tijd heb ik ook niet ivm met huiswerk . In het weekend op zaterdag een uur want heb dan 2 wedstrijden & op zondag meestal wel 3 a 4uur ;)
In vakantie wel 4 uur . Maar heb ook vaak dat ik hele dagen ga chillen met vrienden dus dan ben ik er ook weer niet

2)Heb je al eens een nachtje doorgedaan voor tw (vb speed of edels versturen)
Nee

3)Heb je al eens een afspraak verplaats omdat je op tw iets belangrijks gepland had (massa-aanval of dergelijke)?
nee
4)Speel je tw tijdens je examens of voor een grote toets of vergadering .. , terwijl je beter nog wat meer zou studeren of voorbereiden..
nee

Graag meer lijstjes .. Wil wel eens weten of ik echt verslaafd ben..
 

DeletedUser65921

Guest
1) Hoe lang speel je gemiddeld per dag tw?
Hangt er allemaal van af wat voor weer er is, of er iets te doen is, maar over het algemeen als ik niks te doen heb is dat toch wel een uur of 4, als ik iets te doen heb misschien 5min.
2)Heb je al eens een nachtje doorgedaan voor tw (vb speed of edels versturen)
Nee, wel al eens ff mijn wekker gezet, een edel gestuurd en weer gaan slapen
3)Heb je al eens een afspraak verplaats omdat je op tw iets belangrijks gepland had (massa-aanval of dergelijke)?
Nee
4)Speel je tw tijdens je examens of voor een grote toets of vergadering .. , terwijl je beter nog wat meer zou studeren of voorbereiden..
Ja, maar zelfs als ik niet zou spelen zou ik wel iets anders hebben dat me afleidt, kan gewoon niet lang me concentreren en ben snel afgeleid
 

DeletedUser66354

Guest
1) Hoe lang speel je gemiddeld per dag tw?
Hangt er allemaal van af wat voor weer er is, of er iets te doen is, maar over het algemeen als ik niks te doen heb is dat toch wel een uur of 4, als ik iets te doen heb misschien 5min.
2)Heb je al eens een nachtje doorgedaan voor tw (vb speed of edels versturen)
Nee, wel al eens ff mijn wekker gezet, een edel gestuurd en weer gaan slapen
3)Heb je al eens een afspraak verplaats omdat je op tw iets belangrijks gepland had (massa-aanval of dergelijke)?
Nee
4)Speel je tw tijdens je examens of voor een grote toets of vergadering .. , terwijl je beter nog wat meer zou studeren of voorbereiden..
Ja, maar zelfs als ik niet zou spelen zou ik wel iets anders hebben dat me afleidt, kan gewoon niet lang me concentreren en ben snel afgeleid

Ik denk dat de meesten het wel zo doen.. Tw is nu eenmaal een verslavend spel.. En dan heb je nog van die mensen die het andere mensen willen leren XD haha, neeja mooi initiatief Dragon:p
 

DeletedUser66163

Guest
1) Hoe lang speel je gemiddeld per dag tw?
Men TW staat per dag 8 uur aan. (doordat men laptop altijd aanstaat ^^)
Maar ik denk dat ik er maar 1 uur op speel.
2)Heb je al eens een nachtje doorgedaan voor tw (vb speed of edels versturen)
Nee wel eens een wekkertje gezet, maar het blijkt dat ik daarna niet meer kan slapen..
Dus dat zal ik niet gauw meer doen ^^
3)Heb je al eens een afspraak verplaats omdat je op tw iets belangrijks gepland had (massa-aanval of dergelijke)?
Nee wel eens men moeder geflamd omdat we "plotseling" bij oma gingen eten terwijl ik een massa had gepland...
4)Speel je tw tijdens je examens of voor een grote toets of vergadering .. , terwijl je beter nog wat meer zou studeren of voorbereiden..
Jup, zelfde als dragon :)

Verder zegt men moeder niet dat ik verslaafd ben :)
Maar wat denken jullie? :$
 
Reactiescore
43
1)Hoe lang speel je gemiddeld per dag op tw(of andere spellen online)
Ik heb TW constant aanstaan als ik mijn laptop heb staan, ga meestal nog school even rusten voor de TV een uurtje of twee en daarna farm ik wel gewoon totdat ik ga slapen... maar tegelijkertijd doe ik ook gewoon mijn dingen voor school, facebook etc. als er 's avonds iets op TV is of ik ga ergens naartoe kan ik hem wel makkelijk aan de kant zetten :p.
2)Heb je al eens een nachtje doorgedaan voor tw (vb speed of edels versturen)
Ja.
3)Heb je al eens een afspraak verplaats omdat je op tw iets belangrijks gepland had (massa-aanval of dergelijke)?
Neen, dat zal er ook nooit inzitten. Een spel mag niet tussen jou en je normale leven zitten vind ik ;).
4)Speel je tw tijdens je examens of voor een grote toets of vergadering .. , terwijl je beter nog wat meer zou studeren of voorbereiden.. Depends, studeren is toch niet echt aan mij besteed en voor de rest sluit ik me aan bij dragon.
 
Reactiescore
110
1)Hoe lang speel je gemiddeld per dag op tw(of andere spellen online)

Echt gamen doe ik niet zoveel, doordeweeks maximaal een uurtje. In het weekend soms helemaal niet, soms misschien wel vijf uur. Wat ik veel meer doe ik gewoon internetten. Als ik thuis ben dan lees ik nooit een boek oid., maar zowat altijd zit ik dan achter mijn laptop.

2)Heb je al eens een nachtje doorgedaan voor tw (vb speed of edels versturen)

Nee

3)Heb je al eens een afspraak verplaats omdat je op tw iets belangrijks gepland had (massa-aanval of dergelijke)?

Toen mij een keer gevraagd werd om te werken, zei ik dat ik niet kon. Was toen nog begin van de wereld. ;d

4)Speel je tw tijdens je examens of voor een grote toets of vergadering .. , terwijl je beter nog wat meer zou studeren of voorbereiden..

Deed ik weleens ja (achteraf heeft het geen invloed gehad op resultaten. ;))
 

DeletedUser66354

Guest
1)Hoe lang speel je gemiddeld per dag op tw(of andere spellen online)
Mijn tw stond altijd online als ik op de pc zat (zo'n 14u+ per dag), stond vroeg op s'ochtends, ging laat slapen, vrije tijd ging naar tw..:p
En ik game veel te veel haha :)

2)Heb je al eens een nachtje doorgedaan voor tw (vb speed of edels versturen)
Neeeeeuhn (angel)

3)Heb je al eens een afspraak verplaats omdat je op tw iets belangrijks gepland had (massa-aanval of dergelijke)?
Neen, dat gaat er toch wel over vind ik:p Dan regel je een co of een VV'er lijkt mé :p

4)Speel je tw tijdens je examens of voor een grote toets of vergadering .. , terwijl je beter nog wat meer zou studeren of voorbereiden..
joa, altijd tw.. is een goeie ontspanning, even weg van de boeken/werk.. doet altijd deugd.. Enkel de vriendin was er zwaar tegen.. begrijpelijk..:p

Maar nu even een tw pauze ^^
 
Reactiescore
770
[video=youtube;2IK-6YYX25M]https://www.youtube.com/watch?v=2IK-6YYX25M[/video]

Wou ik hier wel even zetten.
 

DeletedUser65921

Guest
Dat ik ooit echt een wekker heb gezet voor dit spel :eek:
Dat kan ik me niet eens herinneren.
 
Reactiescore
1.709
Als ik bijvoorbeeld om 4uur een trein moest sturen, werd ik ook net voor 4 wakker om die trein te versturen. En dat zonder wekkertje :). Hoe weet ik niet, maar ik werd altijd uit mezelf optijd wakker :p.
 

DeletedUser7072

Guest
Dit spel is wel een van de ziekste spellen op dat punt ja, zoveel mensen die om dat soort tijdstippen treintjes versturen of zelfs RL dingen afzeggen omdat ze aanvallen oid binnen krijgen ;)

TW is denk ik erger dan iets als WoW omdat het 24/7 doorgaat en je een enorme tijdsinvestering riskeert te verliezen als je het op bepaalde cruciale momenten(die kunnen botsen met RL) niet speelt.
 

DeletedUser43559

Guest
1)Hoe lang speel je gemiddeld per dag op tw(of andere spellen online)
Altijd. Elk moment dat ik tijd heb zit ik achter de computer te gamen/programeren
2)Heb je al eens een nachtje doorgedaan voor tw (vb speed of edels versturen)
Ja. Vooral voor speeds, maar ook soms om een massa te doen op spelers.
3)Heb je al eens een afspraak verplaats omdat je op tw iets belangrijks gepland had (massa-aanval of dergelijke)?
Jep, veel te veel eigenlijk
4)Speel je tw tijdens je examens of voor een grote toets of vergadering .. , terwijl je beter nog wat meer zou studeren of voorbereiden..
Ja, sinds studeren niet iets voor mij is.
 
Bovenaan