Gameverslaving

DeletedUser

Guest
Re: Gameverslaving.

1)Hoe lang speel je gemiddeld per dag op tw(of andere spellen online).
niet echt heel lang, gebouwen hebben minstens drie uur ertussen zitten,en troepen vaak elf uur. ik speel veel meer rpg's als WoW en Jade dynasty. daarmee kan ik wel 2 uur achter elkaar spelen.
2)Heb je al eens een nachtje doorgedaan voor tw (vb speed of edels versturen)
nee, ik kan gewoon niet wakker blijven voor een speletje
3)Heb je al eens een afspraak verplaats omdat je op tw iets belangrijks gepland had (massa-aanval of dergelijke)?
nee, belangrijke dingen gaan voor en anders heb ik geen computer meer :eek:
4)Speel je tw tijdens je examens of voor een grote toets of vergadering .. ,
Deze exames heb ik het wel flink zitten rekken, maar dat doe ik dus nooit meer. ik was amper geslaagd :eek: :eek:!!
 

DeletedUser

Guest
Re: Gameverslaving.

1)Hoe lang speel je gemiddeld per dag op tw(of andere spellen online)
Gemiddeld denk ik dat ik de 11 uur per dag we lhaal
2)Heb je al eens een nachtje doorgedaan voor tw (vb speed of edels versturen)
Tuurlijk, hoe moet dat anders op miljoenen accounts
3)Heb je al eens een afspraak verplaats omdat je op tw iets belangrijks gepland had (massa-aanval of dergelijke)?
Jup, en een paar keer ziek gemeld
4)Speel je tw tijdens je examens of voor een grote toets of vergadering .. , terwijl je beter nog wat meer zou studeren of voorbereiden..
Meestal eerst leren dan pas farmen, ben niet voor niet keer gezakt voor examens
 

DeletedUser

Guest
Re: Gameverslaving.

Een gameverslaving is vaak te herkennen aan het compulsief (dwangmatig) spelen van een computerspel. Een aanwijzing daarvoor is het moeite hebben met het onderbreken van een computerspel voor een gezamenlijke maaltijd. Het dagelijks leven, zoals sociaal contact, werk of studie, wijkt voor het spelen van het spel. Dagelijkse taken en bezigheden worden afgeraffeld omdat men maar zo snel mogelijk terug achter de computer wil zitten. Eten geschiedt indien mogelijk achter de computer. Uiteindelijk zal ook de nachtrust moeten wijken voor het spelen van het spel, en in de sommige gevallen is gesignaleerd dat men drugs gebruikte om langer wakker te blijven. Soms herkennen slachtoffers hun eigen verslaving niet, omdat ze deze verdringen.

Bijna alles :eek:
 

DeletedUser

Guest
Re: Gameverslaving.

Ik denk dat het ook voor velen een periode is, ik game nu echt amper al helemaal sinds ik gestopt ben met TW.
Tussen mijn 16e en 20e jaar was ik echt verslaafd, dit kwam bij mede ook omdat ik toernooien speelde voor geld (CoD1, CSS)
Op een gegeven moment heb je het wel gezien en ga je aan andere dingen grotere waarde hechten.

Ik ben van mening dat velen denken verslaafd te zijn, maar in vele gevallen (zoals ex clan members en RL vrienden) is het vaak voor jongeren een fase.
Net zoals velen jongeren met drugs experimenteren (heb ik ook gedaan) en na een tijdje zakt dat weer weg, zolang je maar de juiste mensen om je heen hebt uiteraard.
 

DeletedUser34966

Guest
Re: Gameverslaving.

De grootste verslaving is en blijft toch echt de liefde:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Re: Gameverslaving.

Zegt LoveDrug. :D

@ Gekkou Hayate: Denk ik ook, voor sommigen is het zelfs vanaf 12-13 al een verslaving. Maar je moet iets hebben om je tijd te doden ;)
Als je later meer te doen krijgt etc. ga je vanzelf minder gamen. Tenminste, zo gaat het in 90% van de gevallen.
 

DeletedUser

Guest
Re: Gameverslaving.

1)Hoe lang speel je gemiddeld per dag op tw(of andere spellen online) - Vakantie ( 10 uur fzo :D )
2)Heb je al eens een nachtje doorgedaan voor tw (vb speed of edels versturen) - Ja, vaak zat ;)
3)Heb je al eens een afspraak verplaats omdat je op tw iets belangrijks gepland had (massa-aanval of dergelijke)? Neen
4)Speel je tw tijdens je examens of voor een grote toets of vergadering .. , terwijl je beter nog wat meer zou studeren of voorbereiden.. - Duhh! :p
 

DeletedUser48177

Guest
Re: Gameverslaving.

1)Hoe lang speel je gemiddeld per dag op tw(of andere spellen online)
Ik weet niet precies, in de vakantie iig heel veel
2)Heb je al eens een nachtje doorgedaan voor tw (vb speed of edels versturen)
Nee, en ik ben niet van plan dat te gaan doen.
3)Heb je al eens een afspraak verplaats omdat je op tw iets belangrijks gepland had (massa-aanval of dergelijke)?
Nee, echt niet!
4)Speel je tw tijdens je examens of voor een grote toets of vergadering .. , terwijl je beter nog wat meer zou studeren of voorbereiden..
Ja, maar ik zorg er wel voor dat ik alles op orde heb, en wat, ik ben geindigd met 1 negen om me rapport en 4x een zeven, de rest allemaal 8!
 

DeletedUser

Guest
Re: Gameverslaving.

Hoe lang per dag speel je tw?
Schooltijd: 3 tot 3,5 uur:eek:
Vakantie: de hele dag, soms

Al eens een nacht gedaan voor tw?
Nee, en wil ik ook niet doen;)

Heb je wel eens een afspraak verzet voor tw?
Paar keer ziek gemeld van school, voor de rest niet.

Speel je tw voor examens/toetsweken?

Ja, voor het leren(heel even alles checken) en na het leren:cool:
 
Reactiescore
0
1)Hoe lang speel je gemiddeld per dag op tw(of andere spellen online)
Gemiddeld 2u per dag.
2)Heb je al eens een nachtje doorgedaan voor tw (vb speed of edels versturen)
Dit doe ik bijna elk weekend. Of als ik vrij ben.
3)Heb je al eens een afspraak verplaats omdat je op tw iets belangrijks gepland had (massa-aanval of dergelijke)?
Nee , nooit. RL gaat nog steeds voor..
4)Speel je tw tijdens je examens of voor een grote toets of vergadering .. , terwijl je beter nog wat meer zou studeren of voorbereiden..
Ja , ik heb afleiding nodig. Daarom dus.
 

DeletedUser

Guest
1)Hoe lang speel je gemiddeld per dag op tw(of andere spellen online)
Ik denk op een school dag 3u, in het weekend 5/6u en soms in de vakantie kan het oplopen tot 12/13u:eek:
2)Heb je al eens een nachtje doorgedaan voor tw (vb speed of edels versturen)
Nee, ik heb wel al eens de wekker gezet voor een treintje of om te farmen.
3)Heb je al eens een afspraak verplaats omdat je op tw iets belangrijks gepland had (massa-aanval of dergelijke)?
Als de afspraak al afgesproken is niet. Maar wel als we onverwachts weg gaan, dan blijf ik thuis.
4)Speel je tw tijdens je examens of voor een grote toets of vergadering .. , terwijl je beter nog wat meer zou studeren of voorbereiden..
Ik leer zowiezo al amper. Maar ik speel idd tw als ik eigenlijk moet leren, best wel vaak zelfs. Zoals nu, heb morgen examens. :p
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
1)Hoe lang speel je gemiddeld per dag op tw(of andere spellen online)
Gemiddeld zon 4 a 5 uur
2)Heb je al eens een nachtje doorgedaan voor tw (vb speed of edels versturen)
Voor tw vrij weinig, twee jaar geleden was ik alleen thuis drie weken toen wel.
3)Heb je al eens een afspraak verplaats omdat je op tw iets belangrijks gepland had (massa-aanval of dergelijke)?
Echt afspraken niet, maar dat ik bijv. niet uitging of dat ik een keer niet ging trainen en spijbelen soms (maar dan had ik gewoon vooral geen zin in school, dat kwam niet uit de drang voor tw :p)
4)Speel je tw tijdens je examens of voor een grote toets of vergadering .. , terwijl je beter nog wat meer zou studeren of voorbereiden..
Ja.
 

DeletedUser67609

Guest
Hier heb ik vandaag nog een leuk betoogje over moeten schrijven...
 

DeletedUser

Guest
Tw is niet zo echt mijn probleem maar als ik mijn xbox opstart vergeet ik alles om me heen ;a
 

DeletedUser66163

Guest
Re: Gameverslaving.

verslaafd nee:rolleyes:

ik speel spel superveel maar om echt verslaafd te noemen nee, als het moet zou ik zo stoppen binnen nu en morgen.

maarja ik sla ook wel eens een maaltijd over met me familie om tw te spelen als ik word aangevallen of zo, maarja dat doe ik ook met voetbal fitniss en andere dingen.

Volgens deze theorie zou je dan verslaafd zijn aan fitniss en voetbal :)
 

DeletedUser68354

Guest
Ik ken iemand die door zijn gameverslaving (Vechtspellen) een epilepsieaanval heeft gehad... Niet leuk om te zien :/
 
Bovenaan