[G.T.G.] Dorpen bouwen

DeletedUser

Guest
ind maar ik vind het ook gewoon raar dat mensen werkplaats niet helemaal uitbouwen want ik heb ook gewoon clears met 300 ram en met wp lvl 2 of 3 ben je er weken mee bezig :(
 

DeletedUser52591

Guest
ind maar ik vind het ook gewoon raar dat mensen werkplaats niet helemaal uitbouwen want ik heb ook gewoon clears met 300 ram en met wp lvl 2 of 3 ben je er weken mee bezig :(

Ik had het over een schuilplaats. Maar zijn er mensen die dat doen :eek:?
 

DeletedUser

Guest
Werkplaats: lvl 2. Je hebt nooit hoger dan lvl 2 nodig. Met lvl 2 werkplaats kun je bij wijze van de 219 rammen die nodig zijn om een lvl 20 muur naar lvl 0 te brengen maken, nog vér binnen de tijd die je nodig hebt voor een gemiddelde, let’s say 7000 bijltjes en 3000 LC. (dit is natuurlijk bij velen weer anders, maar je moet ergens een gemiddelde trekken, bij een boog-wereld is het eerder iets van 6300 bijl, 2500 LC en 500 BB). Je hebt dus nooit hoger dan lvl 2 nodig. Veel mensen bouwen door tot lvl 10 of lvl 15 zelfs, dit levert 51 punten op maximaal, terwijl je het met 22 punten minder precies zo goed kunt doen (kunstmatig hooghouden met -22 = bijv. -22 x 100 dorpen = -2200 punten, is natuurlijk niet een heel groot verschil, maar het is een cumulatief verschil die in verband staat met je andere gebouwen). Ook bespaar je hierbij weer op boerderij ruimte: 72 – 9 = 63 plaatsen.

;)
 

DeletedUser52591

Guest

:eek: dat is inderdaad wel noob, die dingen gaan dood en dan moet je ze snel weer kunnen opbouwen. En waarom zouden ze een level 20 muur slopen :eek:, staat er gee ndefence in ofzo? :p. je kan ook op een 6.800K verhouding botsen van speer, zwaard en boog. Dan heb je miks aan 219 ram :D. Ik begrijp wel wat je bedoeld :p
 

DeletedUser21830

Guest
Ik had het over een schuilplaats. Maar zijn er mensen die dat doen :eek:?

Ik speel op een kerkwereld, en de schuil en werk helpen me aan punten gelijke dorpen die onder de 10.019 liggen. En ik heb toch de keus om een kerk op 1, 2 of 3 uit te bouwen.

Daarnaast werk ik met veel kata naast de ram, dus een hoger lvl van de werkplaats is wel handig om gelijke tijd te hebben met de afbouw van bereden en infanterie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser52591

Guest
Ik speel op een kerkwereld, en de schuil en werk helpen me aan punten gelijke dorpen die onder de 10.019 liggen. En ik heb toch de keus om een kerk op 1, 2 of 3 uit te bouwen.

Daarnaast werk ik met veel kata naast de ram, dus een hoger lvl van de werkplaats is wel handig om gelijke tijd te hebben met de afbouw van bereden en infanterie.

Ja, ik zei hierboven dat je werkplaats hoog moeten zijn om ze weer op te bouwen :rolleyes:. Vooral bij een kata (deff) dorp. :catapult::catapult::catapult::catapult::catapult::catapult::catapult:
 

DeletedUser21830

Guest
Denk je namelijk echt dat je met een hoge ODA, een hoge ranking het beter gaat afleggen tegen je vijandelijke buren?
Kleine opmerking op deze: een hoge ODA is een gevolg, geen oorzaak.
- je ODA gaat omhoog áls je je buren aanvalt en domineert.
Ja, ik zei hierboven dat je werkplaats hoog moeten zijn om ze weer op te bouwen :rolleyes:. Vooral bij een kata (deff) dorp. :catapult::catapult::catapult::catapult::catapult::catapult::catapult:
en een kata def dorp duurt dusdanig lang in (weder)opbouw dat je je kan afvragen of het nut heeft. Is er eenmaal een gat geslagen en wordt de druk er op gehouden, dan is ie in no-time zwakker dan gemiddeld omdat de kata's veel te langzaam opbouwen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser52591

Guest
Kleine opmerking op deze: een hoge ODA is een gevolg, geen oorzaak.
- je ODA gaat omhoog áls je je buren aanvalt en domineert.

Mensen met een hoge ODA hebben meestal verzwakte clears dus :rolleyes:. Je maakt meestal meer kans tegen zo'n iemand
 

DeletedUser

Guest
en een kata def dorp duurt dusdanig lang in (weder)opbouw dat je je kan afvragen of het nut heeft. Is er eenmaal een gat geslagen en wordt de druk er op gehouden, dan is ie in no-time zwakker dan gemiddeld omdat de kata's veel te langzaam opbouwen.

Lol er staat niks in de werkplaats in de maak dus je hebt er ook geen last van.
Sterker nog als je 300 kata's hebt en ridderitem van kata kan je een hele clear kapot maken als je muur lvl 20 is ;) dus er valt weinig op te bouwen als je ook nog def troepen hebt :)
 

DeletedUser21830

Guest
Van mensen met een hoge ODA kun je meestal verwachten dat ze offence zijn :p. Hoge ODA met een dorp is niet zo super slim dus

Hoe hou je dat tegen dan ;)?
Je wilt de omgeving domineren. Dus je valt aan, lijkt me. Je red dat niet door BOE te roepen. Aanvallen -> ODA stijgt. Buren worden bang, vallen zelf niet meer aan, maar gaan over in de def-mode.... -> Je ODD blijft giga achter.

Bij domineren hoort m.i. dus een hogere ODA dan gemiddeld.

Ik zorg alleen dat mijn groei niet te snel gaat. Degelijke opbouw van troepen, een gezonde reserve en een balans met je omgeving zoeken in de verhoudingen van je offence-defence.

Wobkovitz
Rang: 133
OD Aanvalsrang: 47. (91,050,948 score)
OD Verdedigingsrang: 156. (23,157,702 score)
 

DeletedUser52591

Guest
Lol er staat niks in de werkplaats in de maak dus je hebt er ook geen last van.
Sterker nog als je 300 kata's hebt en ridderitem van kata kan je een hele clear kapot maken als je muur lvl 20 is ;) dus er valt weinig op te bouwen als je ook nog def troepen hebt :)

Een full kata dorp met ridderitem houdt zo'n 3 to 5 volle clear tegen volgens mij :eek:. Dus, dan ben je heel erg kapot
 

DeletedUser21830

Guest
Lol er staat niks in de werkplaats in de maak dus je hebt er ook geen last van.
Sterker nog als je 300 kata's hebt en ridderitem van kata kan je een hele clear kapot maken als je muur lvl 20 is ;) dus er valt weinig op te bouwen als je ook nog def troepen hebt :)
- je zal ondersteunde def in dat dorp moeten hebben.
- als ik zo'n dorp tegenkom, dan denk je toch niet dat ik er 1 clear heen stuur? Een zwerm en mijn kata's breken gelijk je muur, boerderij en hoofdgebouw af. Het duurt dan (afhankelijk van je wereld) een maandje of 1, 2 eer je alles weer op niveau hebt. Ondertussen zijn in dat dorp zonder muur je troepen sitting ducs. Simpel prooi schieten.
Een full kata dorp met ridderitem houdt zo'n 3 to 5 volle clear tegen volgens mij :eek:. Dus, dan ben je heel erg kapot
Als ik uit ga van een "full" kata, dan staan er 2901 kata in, en je ridder met signaalvuur.
- Met mijn soort clears kost het precies 5, dan staat de muur op 0, is je dorp geveegd en staat het hoofdbouw op 1.
- Daarna kost het je, nadat je het dorp weer opgebouwd hebt, ook nog 60 dagen om het weer op "full" te krijgen.

Als je praat over 300 kata met muur 20, ridder met signaalvuur:
- kost mij een halve clear
- je muur is 3
- je hoofdgebouw 3
- je troepen zijn stuk
:p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan