[G.T.G.] Dorpen bouwen

DeletedUser

Guest
Als je ijzermijn op level 30 zet heb je nog altijd productie. Ik verkoop dan meestal mijn ijzer op de markt met factor 0,8 of 0,9. Je moet het dan inderdaad wel verkopen, maar je krijgt er dan toch nog iets voor in de plaats.


als iedereen ijzer op 30 heeft staan zal er geen tekort zijn en zal niemand het kopen ook he ;)
 

DeletedUser

Guest
Niet iedereen heeft een overschot aan ijzer. Ik heb vaak zelfs een tekort :')
 

DeletedUser

Guest
das ook weer elk zijn speelstijl, ik heb nu eenmaal niet veel ijzer nodig
 

DeletedUser

Guest
Mooie guide, niet veel punten waar ik je ongelijk in kan geven. Maar is dit voor een speed 1 of een speed 2 wereld, want op speed 2 bouw ik mijn opslagplaats wel helemaal uit. Ben dan ook niet super-actief.
 

DeletedUser

Guest
Mooie guide, niet veel punten waar ik je ongelijk in kan geven. Maar is dit voor een speed 1 of een speed 2 wereld, want op speed 2 bouw ik mijn opslagplaats wel helemaal uit. Ben dan ook niet super-actief.

Ikzelf raad je aan om bij een snelheid 1, de opslag op 27 te hebben, bij snelheid 2 de opslag op 29, en bij snelheid 1.5 de opslag op 28 te houden... Tevens zou ik bij een snelheid 2 de kazerne en stal op 24-19 houden, aangezien dit een nog kleinere verschil zal zijn -en in mijn ogen niet nodig-.
 
Reactiescore
276
Hoe snel een wereld ook is; er is nooit een excuus om de Kazerne en Stal niet uit te bouwen, imo.
 

DeletedUser

Guest
Ikzelf raad je aan om bij een snelheid 1, de opslag op 27 te hebben, bij snelheid 2 de opslag op 29, en bij snelheid 1.5 de opslag op 28 te houden... Tevens zou ik bij een snelheid 2 de kazerne en stal op 24-19 houden, aangezien dit een nog kleinere verschil zal zijn -en in mijn ogen niet nodig-.

Iedereen heeft wel eens van die daagjes dat je niet online kunt komen, of omdat je gewoon even geen zin hebt, waardoor zelfs je opslag 30 volloopt. Ik vind opslag 30 ook niet overbodig.
 

DeletedUser

Guest
Hoe snel een wereld ook is; er is nooit een excuus om de Kazerne en Stal niet uit te bouwen, imo.

Tja, die 10 uurtjes maken voor mij geen verschil :eek:

Iedereen heeft wel eens van die daagjes dat je niet online kunt komen, of omdat je gewoon even geen zin hebt, waardoor zelfs je opslag 30 volloopt. Ik vind opslag 30 ook niet overbodig.

Dan sla ik enkel muntjes en zet ik troepen in de rij, 5 minuten werk, wat toch weer minimaal 150 punten scheelt.
 

DeletedUser32240

Guest
mooi guide maar ik heb mijn dorpen nog wat anders gemaakt

Hoofd 20
Kazerne 25
Stal 20
Werkplaats
Eerste Kerk 0 (is te zien welke wereld het is ;) )
Kerk 0 ( hetzelfde als 1e kerk ;) )
Adelshoeve 1 (of 3 voor klassieke werelden)
Smederij 20
marktplaats 15
standbeeld (is te zien welke wereld)
hout/ leem/ ijzer/ opslag/ boerderij 30
schuilplaats 0
muur 20

nu geeft dat in een kerkwereld met ridder een puntenaatal van 9544 op ;)
met nog redelijk wat ruimte in de boerderij ;)
 

DeletedUser

Guest
Hoeveel is je werkplaats? :p

Btw, waarom AH lvl 3? AH 2 is genoeg op den duur :)
 

DeletedUser32240

Guest
Hoeveel is je werkplaats? :p

Btw, waarom AH lvl 3? AH 2 is genoeg op den duur :)

werkplaats is level 5 ( aangezien ik rammen en kata's gebruik -> moet dus vooruit gaan)
AH 2 zou ook goed zijn ;)
maar indien ik een treintje nodig heb, zal het dan wel even duren voor ik deze heb :p
 

DeletedUser

Guest
werkplaats is level 5 ( aangezien ik rammen en kata's gebruik -> moet dus vooruit gaan)
AH 2 zou ook goed zijn ;)
maar indien ik een treintje nodig heb, zal het dan wel even duren voor ik deze heb :p

Dan heb je met AH 2 dus meer voordeel --> GS gaat naar pakketten, en dit geldt natuurlijk niet voor de eerste 2 dorpen :p
Nadat je 3 dorpen hebt kan je al met AH 2 trein maken =D
 

DeletedUser32240

Guest
Dan heb je met AH 2 dus meer voordeel --> GS gaat naar pakketten, en dit geldt natuurlijk niet voor de eerste 2 dorpen :p
Nadat je 3 dorpen hebt kan je al met AH 2 trein maken =D

jah is ook een mogelijkheid ;)
en het pakt (volgens mij) minder plaats in je boerderij ;)
 

DeletedUser

Guest
Ik zou mijn dorp uitbouwen tot 10.019
hoofd 20
kazerne 25
stal 20
werkplaat 15
adel 1 of 2 ligt eraan welke wereld
markt 20
smederij 20
opslag 30
mijnen 30
muur 20
boerderij 30

dan kom je uit op 10.019 puntjes:D
 

DeletedUser

Guest
ik ben het niet met alles eens, markt heb ik liever op 20, kost teveel moeite als hij lager staat.

opslag, er zijn momenten dat ik niet zo actief ben, dus ik heb hem liever op 30, maar de eerste paar maanden houdt ik hem op 28 (snelheid 2).

ijzer, gewoon 30, zodat je snel zc kan opbouwen als je def troepen kapot zijn
 

DeletedUser26330

Guest
Mmmh, ik heb liever toch die 10k dorpjes. Zoveel boerderij scheelt het echt niet en je wilt toch ook wel een mooie ranking halen :), dat is veel lastiger met 9,1k dorpjes dan met 10k.
 

DeletedUser

Guest
Mmmh, ik heb liever toch die 10k dorpjes. Zoveel boerderij scheelt het echt niet en je wilt toch ook wel een mooie ranking halen :), dat is veel lastiger met 9,1k dorpjes dan met 10k.

Ranking=onbelangrijk
Dominantie=belangrijk

dit textje is geschreven door derya aka pepijn
Tegenwoordig wordt er zoveel waarde gehecht aan de rankings, of tewel het rankingsysteem.

Top 20 schijnt zo belangrijk te zijn voor spelers, niet te vergeten, de velen ODA- geilertjes. Jammer dat ondanks dat deze spelers zo hoog staan ze nog steeds niet begrijpen waar dit spel om draait. Natuurlijk kan je uit de rankings opnemen hoe goed een speler lijkt te zijn. Maar niets meer of minder. Het doelt simpelweg op aanzien.

Stel een maat van je vraagt wat dit spel inhoudt, waar het om draait, wat jij hem ongetwijfeld zal vertellen is, dorpen veroveren en natuurlijk uitbouwen. Kortom Dominant zijn. Ja het doel van dit spel is enkel dominantie, heel het ranksysteem daar omheen is pure illusie. Mensen die daar waarde aan hechten snappen helaas dit spel nog steeds niet. Denk je namelijk echt dat je met een hoge ODA, een hoge ranking het beter gaat afleggen tegen je vijandelijke buren? Het zal totaal geen verschil uitmaken.

Het enige wat uitmaakt is Dominantie. Met die gedachte ga ik deze wereld in, met maar een doel voor ogen,


[player]Basas[/player]

Pure Domination!
 

DeletedUser

Guest
Ik wil graag mijn continent een beetje overheersen, de wereld is onnodig ;).
 

DeletedUser

Guest
jah is ook een mogelijkheid ;)
en het pakt (volgens mij) minder plaats in je boerderij ;)

Precoes :)

Ik zou mijn dorp uitbouwen tot 10.019
hoofd 20
kazerne 25
stal 20
werkplaat 15
adel 1 of 2 ligt eraan welke wereld
markt 20
smederij 20
opslag 30
mijnen 30
muur 20
boerderij 30

dan kom je uit op 10.019 puntjes:D

Met AH 2 kom je echt niet op 10.019 punten :p
 
Bovenaan