Fruit

WAT IS JULLIE LIEVELINGSFRUIT?


  • Totaal aantal stemmers
    30
Reactiescore
1.238
Hallokes allemaal.

Zoals jullie weten ben ik erg fan van de 1643746352136.png.
Vroegah toen ik nog een kleine Dash was van een jaar of kinderarbeid ging ik voor 3 euro 50 het uur de kleine en misvormde peren uit de boom halen zodat de peren 'gedund' worden. Dit gaf andere peren de kans beter te groeien.

Anyway, de peer. Wat een mooie vrucht. Ligt lekker in de hand en is ook erg lekker om op te bakken. of te eten met een stukje blauwader kaas.

Ik hoor hier graag jullie anekdotes over de peer of andere soorten vruchten. Anderzijds ben ik zeer benieuwd naar jullie visie op de monocultuur waaronder de meeste fruitsoorten gekweekt worden en het feit dat de meeste kinders het verschil tussen groente en fruit niet eens kennen.
Tevens een polletje met diverse soorten fruit. JE MAG 3 KEER STEMMEN.
 
Reactiescore
2.489
Aangezien de topicstarter wat moeite had met het herkennen van fruit (Sperziebonen, Courgette Maïs) en er toch nog wat twijfels zijn of dit kan uitgroeien tot een echt goed interessetopic hebben we besloten dit topic even bij Ditjes en Datjes te parkeren.

Als we merken dat hier een leuk gesprek op volgt zal dit topic (net zoals crypto, gamen, muziek) de promotie maken naar het Interesseforum.

Groeten,
Duckje
 

Deleted User - 487977001

Guest
Ik heb ooit eens een aantal peren gestoofd. En die avond is Henk Wijngaard bij ons blijven eten en hij had nog nooit zo'n lekkere peren gegeten.

Ik maak ook vaak perentaart. Voor vrienden.
 
Reactiescore
1.238
Aangezien de topicstarter wat moeite had met het herkennen van fruit (Sperziebonen, Courgette Maïs) en er toch nog wat twijfels zijn of dit kan uitgroeien tot een echt goed interessetopic hebben we besloten dit topic even bij Ditjes en Datjes te parkeren.

Als we merken dat hier een leuk gesprek op volgt zal dit topic (net zoals crypto, gamen, muziek) de promotie maken naar het Interesseforum.

Groeten,
Duckje
luister eens eend,

Fruit is de verzamelnaam voor eetbare vruchten van plantensoorten en -rassen, en daarop gelijkende schijnvruchten zoals aardbei, vijg, ananas, appel en peer.
 
Reactiescore
1.383
ik eet fruit voornamelijk omdat het een snelle hap is. vaak neem ik daarom een banaan, vaak voor het sporten. als het niet in huis is, mis ik het ook niet. zolang ik mn groentes maar wel binnen krijg.
 

Deleted User - 487977001

Guest
Ik verkoop ook vaak peren. Op de vroegmarkt. Als er iemand interesse heeft in een kilootje, let me know.
 
Reactiescore
1.699
Nectarine lijkt op de perzik alleen veel lekkerder. Jammer dat die er niet tussen staat.
 
Reactiescore
1.383
om te reageren op de vraag van de op. citroen vind ik alleen lekker in ijsvorm, wel bij een echte italiaanse ijssalon. vroeger hield ik nooit van olijven, de laatste paar jaren wel, vooral met veel knoflook. een banaan, lekker. ook kiwi gold, die mis ik in de lijst, jammer.
 
Reactiescore
1.699
Olijven ben ik ook de laatste jaren van gaan houden, met knoflook zijn ze heerlijk.
 
Reactiescore
1.238
om te reageren op de vraag van de op. citroen vind ik alleen lekker in ijsvorm, wel bij een echte italiaanse ijssalon. vroeger hield ik nooit van olijven, de laatste paar jaren wel, vooral met veel knoflook. een banaan, lekker. ook kiwi gold, die mis ik in de lijst, jammer.
GEEN ZORGEN!!! ik heb ze toegevoegd
 

Deleted User - 487977001

Guest
om te reageren op de vraag van de op. citroen vind ik alleen lekker in ijsvorm, wel bij een echte italiaanse ijssalon. vroeger hield ik nooit van olijven, de laatste paar jaren wel, vooral met veel knoflook. een banaan, lekker. ook kiwi gold, die mis ik in de lijst, jammer.
Ik houd ook wel van citroen in auto-vorm. Scheuren met mijn c3 op de autostrade geeft echt een magisch gevoel.
 
Reactiescore
1.238
Goed nieuws allemaal, ik heb de lijst kunnen herstellen. de sperzieboon staat er ook weer op!
 
Bovenaan