Forummoderatie Wereld 56

DeletedUser61134

Guest
Zijn jullie beide niet verjaard onderhand?
Je zou haast denken dat werelden niet zo lang meer duren als vroeger.
 
Reactiescore
30
Veel succes
 
Reactiescore
123
Dank je wel iedereen! Have fun op het forum!
 
Reactiescore
1.367
Vanaf vandaag zal ik hier de de nieuwe forum-moderator zijn.
Vele van jullie kennen mij nog niet echt, dus zal ik me maar even kort voorstellen.

Mijn naam is Frans 45 jaar kom uit de randstad.
Hobby"s zijn voetbal uitgaan en vakantie :)

Hoop op een gezellige tijd met jullie allen , mocht je nog vragen hebben, stuur gerust een bericht.

Fijne Dag!
jij bent nieuw :eek:
 

DeletedUser68252

Guest
Het Coma maar afvragen waarom het af als maar minder actief word en een skype chat met een groot deel van de wereld spelers een stuk populairder. Als je letterlijk elke post verwijderd welke niet on topic is krijg je dat gewoon. Vermaak jullie verder ermee, na meer dan 8 jaar gespeeld te hebben en eigenlijk altijd actief te zijn geweest opt forum ga ik er geen eens moeite meer in steken om nog iets te typen wat niet on topic is. Toch conpleet nutteloos met de slechste forum moderatie in al die jaren. Jullie zijn een van de hoofdredenen dat de activiteit hier zo enorm laag ligt. Ik heb het al vaker gezegd, jullie zijn te veel gefocust op macht en misbruiken het.

*Deze reactie zal probably net zo goed weer verwijderd worden omdat jullie geen kritiek dulden.
 
Reactiescore
1.468
Het Coma maar afvragen waarom het af als maar minder actief word en een skype chat met een groot deel van de wereld spelers een stuk populairder. Als je letterlijk elke post verwijderd welke niet on topic is krijg je dat gewoon. Vermaak jullie verder ermee, na meer dan 8 jaar gespeeld te hebben en eigenlijk altijd actief te zijn geweest opt forum ga ik er geen eens moeite meer in steken om nog iets te typen wat niet on topic is. Toch conpleet nutteloos met de slechste forum moderatie in al die jaren. Jullie zijn een van de hoofdredenen dat de activiteit hier zo enorm laag ligt. Ik heb het al vaker gezegd, jullie zijn te veel gefocust op macht en misbruiken het.

*Deze reactie zal probably net zo goed weer verwijderd worden omdat jullie geen kritiek dulden.

Zo ver ik kan zien word er op de meeste fora niet heel streng gemod, niet strenger dan vroeger iig.

Als jij het niet eens bent met een actie van een moderator, en als je denkt dat de moderator jou niet correct heeft behandeld, kan je altijd een second opinion aanvragen, dan laat die moderator een andere moderator er naar kijken.

Voor mij persoonlijk geld: als je feedback hebt op de moderatie van mij mag je me altijd een PM sturen op het AF. (Uiteraard alleen als je er zelf bij betrokken bent)

Feedback is sowieso altijd welkom als het om verbetering van het forum gaat. Zijn er naast moderatie ook nog andere zaken die de skypechats op dit moment interessanter maken dan het AF?
 
Reactiescore
0
Het is ook gewoon het feit dat forums hun tijd voorbij zijn in mijn ogen.

Skype is veel makkelijker te gebruiken, moderner en overzichtelijker.
Je hebt groepen met je stam, de wereld, je team, de mensen Waarmee je onderhandeld, etc etc.
Iemand nodig? Even een melding plaatsen bij die persoon. Een melding van skype leest men rapper als een melding van een IG mededeling.
Je spreekt ook direct met diegene die je nodig hebt, en niet de 3andere co's op het acc.
Een fototje delen ivm edellijnen? Of actieplan of whatever?
Say no more, skype 2 klikjes en done.
1 klikje en staat ook in andere groepen.

Heb je meteen 10 reacties op met eerste indrukken van de mensen persoonlijk, na nog geen 2 min heb je er al zicht op.
Dit maakt buiten lappen tekst op het IG forum en officiele stemmingen, deze ook al verleden tijd.

Ikzelf ben mede beheerder en oprichter van de W56 wereldchat op skype.

Recentelijk hebben wij de wereld van openbaar op enkel uitnodiging gezet omdat er wat mensen leuk wouden doen met gast acc en slechte dingen praten.
Men klaagde, wij luisterde. Het was geregeld op nog geen uur.

Wij zitten nu met 100+ mensen in de skypechat, en elk serieus account van de top 50 is vertegenwoordigd lijkt me.
Niet omdat het moet maar omdat het fijn is.
Tw is 1 grote groep ongeacht de kleine community.
Dus als de top 3 stammen tegen elkaar strijden, kunnen we wel doodleuk elkaar jennen en praten via skype.
En dat allemaal tegelijk, zonder te moeten refreshen.

Want als er een stamleave of stab of whatever gebeurd en je ziet het verschijnen op het AF, ik verzeker je dat het al eerst in skype deftig is besproken.
Dus wat er voor het AF overblijft is de accountmening van de mensen die de moeite willen doen om het nog eens te zeggen maar dan via het AF.

Zitten alle forummods zelf in een of andere skypegroep?
Want jullie kunnen zo zelf zien wrm skype zo populair is.

En dan over aanpassingen en verbeteringen,
Jullie kunnen beter skype omarmen en integreren op een of andere manier,
Dan devtijd te verspillen aan het (proberen) te optimaliseren van het AF.

De community is zo klein, je steekt beter de devtijd gewoon in het spel.

Aldo(zo noemt ie skype) kwam recentelijk w56 ook met de vraag, wat en hoe met AF.
Daar kwam veel reactie op en allemaal met dezelfde boodschap, makkelijker, overzichtelijker, met de tijd mee en niet vol met modder gooien.
Op AF kan je je verschuilen achter je post, op skype wordt je meteen op het rooster gelegd :D

Maargoed, kijkend naar mijn AF account, kan je zien dat ik ook nooit hierop zit.
Met de toekomst in gedachte steek ik toch maar wat tijd in een AF post.

Ik roep dan ook op om allen de skypegroep te joinen via een invite.
Met 100+mensen zullen jullie altijd wel iemand kennen die er al in zit.
Anders kan je Thebonecrusher op w56 aanspreken.
Of je voegt me direct toe op skype zelf:
christiaan_carlucci

(Als het laatste niet mag ivm info, graag enkel dat verwijderen en niet de hele post? Heb hier toch 10min opgezeten :) )

Ik groet u
 
Reactiescore
2.478
Het forum is een stuk overzichtelijker dan skype hoor ;)

Hiernaast ben ik het niet geheel met je eens. We spelen met z'n alle een spel en de bespelers van dit spel vormen samen de comunity. Het algemeen forum is een onderdeel van het spel, tribalwars, vooral vroeger werd dit platform ook veel gebruikt. Het AF was het platform om je propaganda te tonen aan de wereld.

Waarom ik(die ene Aldo) de vraag stelde op skype was om erachter te komen, waarom er nu een verhuizing plaatsvindt(van AF naar bijv. skype). Jullie antwoordde hier inderdaad onder andere op dat skype makkelijker en sneller gaat. En dat de huidige inactiviteit(/kwaliteit) het niet stimuleert om iets te ondernemen op het AF, juist omdat bijna niemand de tijd neemt voor het AF. Terwijl het AF een onderdeel van tribalwars is. Natuurlijk kunnen interne zaken via skype worden besproken, maar in mijn ogen in het AF ook het podium om bepaalde discussies zoals stabs en P&P bespreekbaar te maken. Skype doet hierbij te kort, het is onmogelijk teruglezen en er wordt te makkelijk overheen getyped.
Hiernaast is er voor mij persoonlijk te veel spam in de wereldchats op skype dus zal je mij daar niet snel voor langere tijd in vinden.

Wat jij nu beweerd is dat alles via skype zou moeten gebeuren, maar als ik heel eerlijk ben is mijn ervaring dat je geen deftige discussies op skype kan voeren en zeker geen overzicht kunt creëren. Voor afspraken en belangrijke gesprekken voor zowel interne als externe zaken kan skype een ondersteunende rol spelen. Maar nooit en te nimmer moet skype de bodem zijn voor deze gesprekken. Deze moeten gebeuren via de PM/stamforum. Het forum is veel overzichtelijker dan skype(mijn mening). Hiernaast kan iedereen toegang krijgen op het AF via een simpele klik op de voorpagina, dit is niet het geval op skype.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser71210

Guest
Ik denk trouwens ook dat het AF minder populair is omdat iedereen iedereen kent.

Vroeger, iets waar nu niets meer aan te doen is, waren de werelden gewoon stukken groter en had je minder door wat er aan de andere kant van de kaart gebeurde. Het was leuk om een onbekende oorlog tussen 2 stammen op hetzelfde wereld te volgen.
Nu ligt alles zo dicht bij elkaar dat je overal direct bij betrokken bent, waardoor onbekende dingen volgens op het AF al onmogelijk is.
 

DeletedUser74650

Guest
Beste,

Is het niet een optie om het probleem van het AF verder te bekijken dan bij de huidige spelers? Als werelden dermate klein zijn (aantal spelers) zal het aantal AF gangers ook dermate dalen.

Ik zie zo af en toe onwijs goede ideeën over eventuele oplossingen maar daar wordt weinig tot niets mee gedaan. Een spel als tribalwars is uniek in zijn vormgeving en spel en kan daar als innogames profijt van maken. Op dit moment wordt daarvandaan 0 rendement behaald. Je kan me niet vertellen dat innogames meer verdient dan voorheen toen allerlei functies er niet waren.

Een spel kan zich uniek maken en blijven door pay2win te mijden.

MvG,

A.
 
Reactiescore
2.303
Lol, goed geprobeerd.
 
Reactiescore
2.489
Als Cm hebben we minder slagkracht om zaken in het spel te wijzigen (die moeten namelijk globaal uitgerold worden). Onze focus ligt dus op Community-individuele initiatieven (die indien succesvol overgedragen kunnen worden naar andere Communities). Onze enigste zorg is dan ook op dit moment de .NL community, ook al ligt het spelersaantal daar natuurlijk wel verbonden mee maar daarop hebben we minder invloed :(
 
Bovenaan