Forum Moderatie - W20

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser55041

Guest
Maar als iemand zich bezegeld met zijn eigen naam, door bijv. dit in zijn/haar handtekening te plaatsen, waarom mag zijn/haar wens dan niet gehoord worden door diegene gewoon zo aan te spreken?
 

DeletedUser58575

Guest
Oke, om hier meteen even een degelijk antwoord op te geven dan, voordat ik moderator werd heb ik hier een stukje over geschreven in het 'Algemene Kritiek Topic' van het vrije forum, waar op een gegeven ogenblik de discussie ging over waarom RL namen niet toegestaan werden.

Dit was mijn bijdrage:

Ik zal wederom even puur uitgaan van mijn mening in het volgende. Het gebruik van RL namen standaard toelaten lijkt me geen positief verschijnsel. Ik weet dat velen naast mij hier anders over denken, maar ik weet hoe het er vaak op fora als deze aan toegaat. Er zit een vaste groep mensen, die dit forum als hun eigen beschouwen. Feit is, als er een nieuw persoon op 'bijvoorbeeld' het vrij forum komt (maar dit geldt dus ook voor alle andere fora en in sommige gevallen zelfs subfora) is het voor deze persoon enorm moeilijk om sociaal geaccepteerd te worden. Met name hier op het vrij forum, met mensen die je direct beledigen en weer willen weghebben nog voor ze ook maar enig idee hebben van wie of hoe je bent. Het forum is dus niet open naar nieuwe posters, terwijl het (naar mijn weten) nog altijd een belangrijk streven van de forumcommunity is om nieuwe posters te verwelkomen en zo onze community uit te breiden (want als er enkel mensen stoppen op het forum, maar er geen mensen bijkomen, omdat ze veelvuldig worden weggepest, wordt het hier in mijn ogen een doodse boel). Het gebruiken van RL namen vergroot nog het effect dat nieuwe posters niet kunnen meekomen op het forum... Als je geen idee hebt wie nou wat tegen wie zegt, en er niemand zich om jou bekommert, zou ik me ook niet meer welkom voelen op het forum, en ging ik wel weer terug noobje zijn ingame. Zonde, en jammer, want het kan ook anders, zo weet ik uit ervaring.

Nog afgezonderd hiervan, zijn er natuurlijk veel mensen die het forum wel lezen maar niet posten, en zodoende niet precies weten hoe iedereen nu heet, en er zijn dan nog een hoop mensen die van andere wereldfora eventjes hier komen lezen omdat ze wat tijd over hebben, en er dan niks van snappen omdat iedereen RL namen gebruikt. Daarom is de grens getrokken bij het gebruik van forumnamen of ingame namen.
 

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627
Cool!
 

DeletedUser59445

Guest
Een hele goedenavond mensen,

Mijn naam is Jeroen, 20 lange jaren oud, en ik ben niet geboren, maar wel getogen in Kerkrade (Nederland). Ik ben al eerder moderator geweest (niet op W20) echter destijds wegens tijdgebrek tijdelijk moeten stoppen. Met veel vreugde heb ik te horen gekregen dat ik terug toegelaten ben in het team, en ik heb jullie forum gekregen om mij op te richten.

Ik zal vanaf heden (lees: vanaf morgenochtend) jullie forum schoon mogen houden van ongewenstheden. Ik heb nooit W20 gespeeld, en ben nog nooit eerder op dit forum geweest. Om kort te gaan: Ik ken sommigen van jullie nog niet, en weet nog niet hoe de sfeer op dit forum is. Ik zal dan ook morgen zeer uitgebreid dit forum gaan terug lezen om zo snel mogelijk bij te leren en me beter in te kunnen zetten voor jullie. Immers, het lijkt me voor jullie ook prettiger als ik weet hoe zaken er hier aan toe gaan normaal gesproken.

Mijn moderatiewijze is wellicht ietwat anders dan die van de meeste moderators. Dat wil zeggen: ik ben op de meeste fora die ik modereer ook zelf actief, en je zult me dus ook niet alleen zien als de politie agent die iedereen straffen uitdeelt, maar ook als iemand die zich zal proberen te verdiepen in het forum en eventueel aan de inhoud ervan zal proberen bij te dragen. Dit kan uiteraard enkel en alleen als jullie mij de kans geven om mij van mijn soepele kant te laten zien, dit ligt dus in jullie eigen handen.

Als er vragen zijn over mijzelf, mijn moderatiewijze, moderatie in het algemeen, of de forumregels, voel je dan gerust vrij om in dit topic te reageren. Ik zal het slotje van dit topic afhalen, op voorwaarde dat dit topic door jullie niet helemaal ondergespamd word. Gebeurd dit wel, is het natuurlijk snel genoeg weer afgelopen.

Voor nu zal ik het hierbij laten, laten we er samen hier een aangename periode van maken.


The Little Dictator

ff muggenziften ^^
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser57892

Guest
Dat is anders, want ik heet ook Jeroen, en Jeroen is een bazen naam
 

DeletedUser

Guest
Mod's mogen dat blijkbaar, hebben we al eens eerder moeilijk over gedaan. ;)
 

DeletedUser58575

Guest
Enkel in de voorstelpost, verder mogen wij dat ook niet. Maar het is gebleken dat de community graag onze namen wil weten, dus weten jullie de mijne. En in pm's heb ik er ook geen probleem mee als je me zo aanspreekt.
 

DeletedUser

Guest
Een deel van de community wilt ook namen mogen gebruiken op het algemeen forum. :D
 

DeletedUser58575

Guest
Een deel van de community wil ook banken overvallen. Ik vrees dat de celstraf daarom niet korter zal zijn :)
 

DeletedUser

Guest
Dat is niet iets wat met tribalwars of haar verwante site's te maken heeft. :(
 

DeletedUser55041

Guest
misschien gewoon omdat het kan:rolleyes:.

Nee hoor je mag blijven. Voorlopig;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan