Forum account bericht - wat is dit?

DeletedUser40402

Guest
Hoe log ik in via support om een aanvraag in te dienen als ik bij het inloggen bij support de melding krijg dat mijn gebruikersnaam niet bestaat?
 
Reactiescore
1.468
Ik snap volledig dat de nickname een persoonsgegeven is en dat die moet beschermd worden. Wat ik dus verwacht is dat mijn nickname (en bij uitbreiding mijn 'tribalwars-identiteit') Tim010 wordt beschermd.

Hoe zie ik dit concreet: Er bestaat een regel die verbiedt dat je je voordoet als mod. Ik zou graag dat die regel wordt doorgetrokken naar alle spelers. Ik verwacht geen actief screenen van de mods, maar wanneer speler A merkt dat speler B zich bewust probeert uit te geven alsof hij speler A is (dus met aantoonbaar kwaad opzet) , dan zou ik graag via de support functie mijn 'nickname' beschermen.

Zoals de procedure nu loopt, ben ik verplicht mijn forum account te hernoemen, waardoor de persoon die mijn 'identiteit' probeerde (wat lukte) te stelen direct vrij spel heeft om een nieuw forum account te maken met de nickname Tim010. Voor mijn situatie is de huidige regelgeving dus het tegenovergestelde aan het doen betreffende het beschermen van mijn nickname.

Dus, fix dat die identiteitsdief van het account wordt losgekoppelt in plaats van dat ik mij moet hernoemen met alle gevolgen vandien. aub :)
Wat er bij jou gebeurt is is natuurlijk een best bizarre situatie, waar ik persoonlijk ook mijn mening over heb. Ik denk persoonlijk dat die situatie een typisch voorbeeld is van het risico van een zwart-wit uitgevoerd beleid. Of ik daar voor of tegenstander van ben laat ik maar even in het midden.

Lijkt mij het meest logische dat het AF voorrang krijgt op de ingame ja. Genoeg voorbeelden waar de AF gebruiker zijn ingame account niet meer heeft, maar het eerst voorbeeld waar een ingame account zijn tegenhangende AF account verloren is (en nu iemand anders in zijn naam post) moet ik nog zien.

Lijkt mij verder ook niet heel onmogelijk dat er kan achterhaald worden of bv een tim010 AF account al langer bestaat, of het ingame account tim010. Als die naam gestolen is ingame zal deze naam minder lang bestaan, dus lijkt me het logisch dat het AF account hier voorrang heeft op de ingame of zie ik het mis?

Beetje alles over dezelfde kam scheren gebeurt hier uit eigen gemak
Natuurlijk kan het achterhaald worden, maar de identiteit officieel vaststellen is een ander verhaal. Ik weet niet hoe Inno dat beleid heeft vastgesteld, maar ik zou mij zomaar kunnen voorstellen dat ze een geverifieerd e-mail adres als basis aanhouden. Aan een AF account zit geen geverifieerd e-mail adres en dus is het een stuk lastiger om op een nette, en vooral zorgvuldige manier de juiste identiteit aan de juiste persoon te koppelen. Het is voor een bedrijf als innogames natuurlijk geen doen om van iedereen de daadwerkelijke identiteit te verifieren, dan zou je bijna zo ver moeten gaan om kopieen van legitimaties te vragen etc. (Dat is wat Facebook doet bij inactieve accounts bijvoorbeeld. Die vinden zelfs een email adres al niet genoeg)

Strikt gezien had in de situatie van Tim (naar mijn mening) zowel het AF account als het IG account tegelijk moeten verdwijnen. Maar dan hadden we denk ik een ander gesprek gehad :p
 
Reactiescore
2.490
Specifieke cases (zoals tim) kunnen bekeken worden in support zonder dat dit per se een naamswijziging inhoudt(zoals ik privé al geïnformeerd heb. Het enige dat we dan afwachten is een supportaanvraag)

Aansluitend helpen we geregeld(wekelijks een aantal) game accounts opnieuw aan toegang tot hun forum account. Natuurlijk zijn het nooit erg actieve forum posters en valt het niet altijd op.
 

Deleted User - 487694086

Guest
Zegt toch ook wel veel dat er geen een persoon is die dit een goed idee vindt, iedereen duidelijk maakt het niet te willen en het toch lekker wordt doorgezet.
 
Reactiescore
2.039
Zegt toch ook wel veel dat er geen een persoon is die dit een goed idee vindt, iedereen duidelijk maakt het niet te willen en het toch lekker wordt doorgezet.
Ze zijn wettelijk verplicht om aan de regels omtrent de GDPR te voldoen, de manier waarop ze het willen doen is alleen wat twijfelachtig.
 
Reactiescore
2.490
De manier waarop is eigenlijk best logisch. Je hebt een algemene database waar je je mailadres in zet en die je dan alle accounts op alle Games geeft. Een game-account op zijn beurt is gekoppeld aan een forum-account.

Voor TribalWars.nl gaat het over 100 gevallen waar dit niet zo is (naast de meer dan 25K waar het wel in orde is). Om compliant te zijn heeft het geen zin om elke markt zijn Xenforo individueel onder te brengen en heeft het meer zin de koppeling correct te maken (zoals al sinds de registratie impliciet gedaan werd).

Mocht het .nl forum toestaan dat je een account kan registreren zonder forum-account zou ik het zeker met jullie eens zijn; maar feitelijk is het anders en kan je enkel een forum account aanmaken als je toegang hebt tot een spelaccount.

We proberen zo veel mogelijk de authentieke forumnamen te bewaren naar wens van de spelers. Van deze 100 gevallen zijn er inmiddels meer dan 20 naar tevredenheid hierin geholpen.

Groeten,
Duckje
 
Reactiescore
2.039
Mocht het .nl forum toestaan dat je een account kan registreren zonder forum-account zou ik het zeker met jullie eens zijn; maar feitelijk is het anders en kan je enkel een forum account aanmaken als je toegang hebt tot een spelaccount.

Dit is niet altijd zo geweest toch? Meen mij te herinneren dat je vroeger gewoon een forumaccount aan kon maken zolang de naam op het forum nog niet in gebruik was. Verder wel heldere uitleg.

Ik wacht trouwens al 24 uur op een reactie van CM op mijn support, zou je hier naar kunnen kijken?
 
Reactiescore
2.490
Dit is niet altijd zo geweest toch? Meen mij te herinneren dat je vroeger gewoon een forumaccount aan kon maken zolang de naam op het forum nog niet in gebruik was. Verder wel heldere uitleg.

Ik wacht trouwens al 24 uur op een reactie van CM op mijn support, zou je hier naar kunnen kijken?

Dit is eigenlijk altijd al zo geweest. De registratie van het forum vereiste een login via je game acount.

Mbt je ticket: Alle tickets staan op dit moment op beantwoord. Exclusief 1 die op dit moment voor 27 minuten openstaat. Stuur me gerust per privébericht je spelersnaam dan kijk ik na waar je ticket verdwaald geraakt is.
 
Reactiescore
111
Mijn Support is netjes behandeld door Duckje :)
 
Reactiescore
1.094
Dit is eigenlijk altijd al zo geweest. De registratie van het forum vereiste een login via je game acount.

Nee toch? Volgens mij niet?
 
Reactiescore
2.490
Reactiescore
1.367
Nee toch? Volgens mij niet?

Kan me nog herinneren dat het 8 jaar geleden moest, toen ik een 2e aan wilde maken, dus zal wel
 
Bovenaan