Forum account bericht - wat is dit?

DeletedUser1435

Guest
Hallo Anthraxxis,

Zoals je wellicht weet, zullen we de Tribal Wars-forums binnenkort bijwerken. We hebben gemerkt dat je forumaccount overeenkomt met een in-game account met dezelfde naam. Als dit je account is en je er nog steeds toegang toe heeft, hoef je je geen zorgen te maken - je bent in orde en hoeft niets te doen. Als dit niet je account is, neem dan contact op met support (https://support.innogames.com/landing/staemme/nl), anders wordt je forumaccount omgeschakeld naar de eigenaar van het in-game account.

Bedankt,
Je Tribal Wars-team
 

DeletedUser17472

Guest
De laatste tijd worden alle forumaccounts aan de game-accounts gekoppeld. Als het game-account anthraxxis ook in jouw bezit is en je dus ook op het forum toegang hebt tot dat account, dan hoef je niets te ondernemen. Anders moet je even support indienen.
 

DeletedUser1435

Guest
nee is niet meer van mij. heb hem als jeugdzonde ooit afgestaan :(
 

DeletedUser17472

Guest
Dan raak je helaas deze forumnaam kwijt. Ik raad je aan even een support in te dienen.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Gewoon afblijven, de forumnaam moet voorrang hebben op de ingame name. Iedereen speelt op aantal verschillende accounts maar heeft 1 AF account. Als je nu gaat forumnamen herzetten naar de game accounts haal de je identiteit weg bij al de oud-spelers die het forum nog volgen.

Goede manier om het forum helemaal dood te maken.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Er staat duidelijk dat je moet contact opnemen met de support want anders wordt je forum account omgeschakelt naar de eigenaar van het ingame account.
Maar als je contact opneemt resulteert het ook in het omvormen van je forumnaam omdat de eigenaar van het ingame account recht heeft op de naam...


Dat noem ik niet duidelijk, en niet de juiste manier van aanpakken. Het AF account moet voorrang hebben op het Ingame account. Dus als dat atm niet zou is dat zou ik dit met deze post graag opgooien zodat dat bij inno kan uitgelegd worden.
 

DeletedUser17472

Guest
Er kan maar 1 speler eigenaar zijn van een account, zo raar is het dus niet dat ze beide accounts gewoon koppelen. Volgens mij is dat koppelen al een tijd geleden ingezet en is het juist goed dat ze het nu volledig doorvoeren. Als ik me niet vergis, kun je tegenwoordig geen forumaccount meer aanmaken zonder game account.
 
Reactiescore
1.367
Er kan maar 1 speler eigenaar zijn van een account, zo raar is het dus niet dat ze beide accounts gewoon koppelen. Volgens mij is dat koppelen al een tijd geleden ingezet en is het juist goed dat ze het nu volledig doorvoeren. Als ik me niet vergis, kun je tegenwoordig geen forumaccount meer aanmaken zonder game account.

Dat ingame account hebben voegt naar mijn mening niet erg veel toe, maar het zal
 
Reactiescore
2.444
Er kan maar 1 speler eigenaar zijn van een account, zo raar is het dus niet dat ze beide accounts gewoon koppelen. Volgens mij is dat koppelen al een tijd geleden ingezet en is het juist goed dat ze het nu volledig doorvoeren. Als ik me niet vergis, kun je tegenwoordig geen forumaccount meer aanmaken zonder game account.

Ja het lijkt me ontzettend goed dat iemand die sinds 2007 een actief deelnemer is op het AF zijn forum account verliest...
 

Kulta Lakko

Speedkampioen '16+ '20 (Goud) '17+'18 (Zilver)
Reactiescore
226
Dit zou echt een compleet stompzinnige actie zijn met een nog verdere leegloop van het forum als gevolg. Doe het niet is het enige advies dat ik kan geven. Echt ronduit pijnlijk om te zien wat voor volledig incompetente figuren er tegenwoordig bij InnoGames rondlopen.

Zoiets als dit dien je te voorkomen door het systeem af te stellen op een manier dat het forumaccount en game-account onlosmakelijk verbonden zijn. Bij registratie op het forum staan zowel game als forum op hetzelfde e-mailadres, maar in het vervolg kun je bij een van beide onderdelen van het spel het e-mailadres veranderen, zonder dat het e-mailadres bij het andere onderdeel meeverandert. Bijvoorbeeld: je verandert het e-mailadres van je game-account, maar bij het forumaccount blijft de e-mail ongewijzigd. Dit is door de jaren heen logischerwijs gebeurd bij talloze accounts, en om het dan nu eventjes allemaal in een korte tijd te willen repareren zal enkel een hoop irritaties opwekken.

Dus: voor in de toekomst instellen dat het e-mailadres altijd op forum en game hetzelfde dient te blijven, en dat bijvoorbeeld verwijdering of naamswijziging ingame precies hetzelfde effect op het forum teweeg zal brengen. Wat betreft de accounts waarbij forum en game momenteel niet dezelfde eigenaar hebben, kan het team het beter laten zoals het nu is. Veel forumgebruikers hebben allang het game-account niet meer in handen, maar willen wel gewoon actief blijven op het forum onder hun eigen, vertrouwde naam.

@tim010 bijvoorbeeld zou flink de dupe van dit alles zijn, aangezien zijn naam ingame op een zeer achterbakse wijze gestolen is door een bekende dwaas. Echter heeft dit ook kunnen gebeuren omdat het systeem het destijds toestond. Zo zullen er vast nog een hoop andere geroutineerde posters het forum verlaten, als ze ineens onder een nieuwe, onbekende nickname moeten gaan posten. Ja, dan is de lol er ineens behoorlijk vanaf. Mag je jezelf weer opnieuw gaan voorstellen aan anderen zeker? Een reputatie en een naam opbouwen kost veel tijd, en daar gaat op deze manier veel van verloren.

Valt er dan eigenlijk nog iets vóór dit idee te zeggen? Vrij weinig. Hooguit is het wat overzichtelijker. Ik hoor graag wat Inno's motivatie is.
 
Reactiescore
2.489
Bedankt voor jullie berichten en reacties. Ook al begrijp ik jullie visie dat de forum account voorrang moet krijgen in realiteit is dit niet zo. Dit blijft een community opgebouwd rond een spel en het is namelijk al zo sinds je registratie dat de accounts verbonden zijn (Je registreert je namelijk via je game-account). JE kan namelijk geen forum-account registreren zonder een game account te hebben.

Sinds vorig jaar moeten we door middel van GDPR daar ook de link technisch doortrekken. Want indien iemand al zijn data wil wissen is dit ook inclusief zijn forum-account. We hebben dit vorig jaar aangekondigd en toen al gevraagd de nodige stappen te ondernemen.


Sindsdien is er ook al een directe koppeling en hebben we meerdere cases behandeld waar we forum e-mailadressen updaten om conform te zijn aan de game-account. (Of aansluitend hernoemen etc.). GDPR verplicht ons het op deze manier aan te pakken.

We komen nu op een punt dat we de volgende drie situaties aanpakken en rechttrekken:
  1. Actieve forum account, gekoppelde game account is niet van jou ==> Contacteer support, we zullen dan je forumaccount moeten hernoemen en koppelen aan een andere game-account. De hernoeming hoeft niet drastisch te zijn (bv. een . achter je naam) en aansluitend behoud je al je postgeschiedenis.
  2. Forum account inactief, niet gekoppeld met in-game account ==> Speler moet actief worden en een game account registreren met dezelfde naam.
  3. Actieve forum account, geen in-game account. => Speler moet actief blijven en een game account registreren met dezelfde naam.
Het enige dat we dus vragen is dat je jezelf GDPR in orde maakt door een koppeling Game<->Forum account te maken en mocht je dan ooit je data willen wissen conform jouw rechten, dan kan dat.

Stuur gerust een support in als je vragen en of problemen hebt met de specifieke koppeling van jouw account. We zullen alle forumposters helpen om zoveel mogelijk hun herkende naam te bewaren. (En hoe dan ook bewaren ze hun eigen geschiedenis)

Duckje
 
Reactiescore
5.599
Ik heb zelden zo een slecht idee gezien. Vele bezoekers die momenteel nog posten herken ik niet eens meer aan hun oude ingame naam. Hun forumnamen zijn een begrip op zich geworden dat los staat van het ingame spel. Je moet die 2 dingen ook los zien, waar je duidelijk al jaren gestopt kunt zijn met TW, betekend dat niet dat je niet meer geïnteresseerd bent in het AF.
 
Reactiescore
7.918
Echt Tribalwars team, hoe achterlijk is dit nou weer. Jullie wouden in 2020 meer feedback van de community, nu krijg je het en het is een dikke niet doen. Luister nou eens. Wil je het spel nog meer doodmaken moet je dit vooral in gaan voeren.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.321
Wat gebeurd er met inactieve accounts, zeker bepaalde iconische accounts als @Amber Heard ?
 
Reactiescore
2.039
Het beste zou zijn om juist geen verplichte koppelingen te hebben tussen ingame en forum als dit nog niet het geval is, maar met oog op GDPR zowel ingame als op het forum de mogelijkheid tot het inzien en verwijderen van data te hebben. Anders snijd je jezelf enorm in de vingers.
 
Bovenaan