[Speeltopic] Formeer de regering (NL2017)

DeletedUser4045

Guest
Formeer de regering (NL2017)
collagekabinet2_1073082q.jpg

Vandaag is dan eindelijk het hoge woord er uit: Nederland kent een concept-regeerakkoord.
Nu is de vraag natuurlijk welke ministeries gaan ontstaan en welke poppetjes komen op welke plek..

Het lijkt mij leuk hier een spel van te maken.
Wie heeft het formeren in de vingers?
Wie heeft het beste politieke vernuft?

De spelregels:
- Elke speler heeft de kans om eenmaal zijn regering op te sturen via pm naar Lytho.
- Een regering bestaat uit maximaal 20 ministeries.
- De regering telt dus maximaal 20 ministers en 20 staats-secretarissen.
- Geef elk ministerie een naam, een minister (en als je dat nodig acht een staatssecretaris)
- Ook ministeries zonder portefeuille tellen mee.
- Geef op elke positie aan welke partij deze positie bemand en noem een naam van de beoogde minister of staatssecretaris.
- De partij van de minister en staatssecretaris op een kabinet mogen van twee verschillende partijen zijn.
- De opgegeven minister of staatssecretartis moet in lijn zijn met de opgegeven partij.

Voorbeeld:
Ministerie van stemverheffingen - PVV - Geert Wilders (minister)
Ministerie van verloren bonnetjes - VVD - Ivo Opstelten (minister) & VVD- Fred Teeven (staatssecretaris)
Ministerie van vegaburgers - PvdD - Marianne Thiemen (minister) & PVV- Dion Graus (staatssecretaris)
Ministerie van meer AOW & homo-emancipatie - 50PLUS - Henk Krol (minister)

Puntentelling:
- Elke goede naam van een ministerie - 5 punten
- Elke goede naam van een partij - 10 punten
- Elke goede naam van een minister of staatssecretaris - 15 punten (beide goed 10 punten bonus)
- Compleet ministerie goed - 100 punten

- Voor elk ministerie te veel of te weinig -10 punten (dit betreft het totale aantal ministeries)
- Voor elke minister te veel of te weinig -10 punten (dit betreft het totale aantal ministers)
- Voor elke staatssecretaris te veel of te weinig -10 punten (dit betreft het totale aantal staatssecretarissen)

Deadline:
De definitieve deadline is vrijdag 13 oktober 23:59.
Omdat de komende dagen steeds meer zou kunnen uitlekken over mogelijke ministers hiervoor een bonussysteem als je het eerder inlevert.

- Ingediend voor dinsdag 10-10-17 23:59 -> 100 bonuspunten
- Ingediend voor woensdag 11-10-17 23:59 -> 60 bonuspunten
- Ingediend voor donderdag 12-10-17 23:59 -> 30 bonuspunten

Ik zal zelf ook deelnemen en zal ter controle mijn lijst aanleveren aan Tigor.
Moge de beste politiek commentator winnen!

 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik neem aan dat jullie mij allemaal in jullie lijstje hadden staan? Ik beloof het beter te doen dan mijn voorganger. Een gilf is altijd beter dan een milf.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan